Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3257
Hei, jeg er på utkikk etter noe musikk som kan gi meg god flyt og holde fokus når jeg leser og jobber med skole da jeg til tider ofte sliter med konsentrasjonen.

Jeg lurer på om noen har noen sangen dem anbefaler og/eller en spotify playliste dem kan dele med meg ?

Takker for svar
Tror det er veldig subjektivt. Jeg foretrekker å høre på klassisk musikk når jeg leser / arbeider, da gjerne Chopin eller Beethoven. Ei annen jeg kjenner hører på hiphop
Trådstarter
Jeg tenker noe som E.S posthurmus, audiomachine eller noe
deadmau5 - strobe lar meg senke skuldrene og dra fokuset dit jeg vil.
Jeg foretrekker instrumentaler når jeg skal konsentrere meg. Klassisk er et bra valg for min del, men siden jeg hører stort sett på metal ellers blir ofte valget instrumental metal.
Ønsker du ikke instrumentaler kan jeg personlig anbefale Devin Townsend, spesielt albumene "Accelerated Evolution", "Ocean Machine" og "Transcendence". Da kommer jeg virkelig i "the zone", som du sier!
Dette er nok veldig inviduelt tenker jeg.
Hva slags musikksmak har du?

Selv synes jeg ambient, hip hop og house er best for å komme ''in the zone'' som du sier.
Men kun spesielle artister/grupper og spesielle sanger.
Diablo 2 OST, Warcraft 2 OST, Diablo 3 OST.

Gaming musikk er særdeles heftig til studering.
Instrumental musikk har alltid jeg likt å lese og skrive til

https://www.youtube.com/watch?v=wy4IsC5eb7o
Selv synes jeg at det meste som dukker opp når en søker på "chill instrumental deep house" eller "deep house for studying" fungerer svært godt. Denne typen musikk har geleidet meg gjennom mang en stressende eksamensperiode, og er utrolig god bakgrunnsmusikk generelt sett også.

Disse er mine favoritter:
"Instrumental music for studying concentration" (2:07:27)
"Instrumental house music for studying 2015" (2:01:06)
"Relaxing electronic music for studying concentration 2015" (1:05:49)

Ellers anbefaler jeg deg å sjekke ut Youtube-kanalen "The Sound You Need", som har enkeltsanger i mange forskjellige sjangre. Det tar veldig kort tid å lage din egen Youtube-spilleliste, og jeg ville anbefalt å lage en blanding av de lange mix'ene og disse korte låtene.

EDIT: Når det kommer til Spotify-lister, så kan jeg anbefale Deep Focus-lista laget av Spotify selv. Det er mye "ambient-musikk" og svært rolig instrumentell musikk som passer de fleste. God liste å lese til, og har jo selvfølgelig den bonusen at den kan synces mot offline mode, i motsetning til Youtube-videoer.
Sist endret av Deadlock Radium; 6. mars 2017 kl. 23:31.
https://musicforprogramming.net/ har ganske mange lengre sett. Verdt å sjekke ut. Funker for andre ting enn programmering også.
Har hørt gjennom denne en del ganger ved skolearbeid: Spotify:The photographer and the punk
Mest fordi jeg ble veldig glad i musikken når jeg spilte gjennom Life is Strange. Er nok absolutt ikke musikk for alle, men funker veldig bra for meg. Før gikk det veldig mye i chillstep eller klassisk musikk når jeg leste.
Trådstarter
Mange bra sanger her
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg synes Andreas Vollenweider har mye utrolig digg musikk, og mye avslappende også. Hva man legger i avslappende er jo ganske variabelt, men dette er en slags blanding av ambience, neo-klassisk, jazz, new age og generelt ganske oppfinnsomt: komplisert og enkelt om hverandre. Det hender jeg legger merke til nye ting i denne musikken jeg har hørt på i 10 år. Når det er sagt, er det kanskje ikke den mest "accessible" typen musikk alltid, så gå inn med et åpent sinn.

Phases of the Three Moons

Down to the Moon (Album, 1986)

Caverna Magica (Album, 1983)
Selv har jeg hørt på mye orchestral dubstep når jeg skal konsentrere meg.
Dersom du er noe interessert i sjangeren kan det på det varmeste anbefales.

https://www.youtube.com/watch?v=pPj-Hj5mLE8
Sist endret av MrCryptical; 7. mars 2017 kl. 21:50.