Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3613
Hei! jeg har lenge hatt lyst til å lage musikk men vet ikke hvilket progam som passer for en nybegynner. noen som har noen gode råd?
FL studio er jo ganske utbredt og med mange tutorials tilgjengelig på nettet og er ett godt program å starte med.
Ableton live 9 bruker jeg og er veldig fornøyd med det. Kan se litt gresk ut i det du åpner det men du lærer programmet med litt innsats. Det får et stort pluss av meg pga det lar meg være kreativ på min måte. Ellers kan PreSonus Studio One være noe å prøve.
Trådstarter
10 1
okei takk for svar
Har selv testet både cubase, abelton og Fruity Loops (fl studio)
Selv liker jeg best Fl da jeg synes det er mye lettere å gjøre alt der.

Finn noen gode synth vst'er som feks nexus og sylenth1, prøv deg frem med diverse innstillinger og du kan lage masse forskjellige kule lyder.
Sjekk ut tutorials på youtube, last ned flp filer for å se hvordan sanger er satt opp og lignende.
Bruker FL Studio selv, har prøvd en del forskjellig (Cubase, Sonar, Magix, Music Maker 6/7, Ableton), men er mest fornøyd med FL Studio. Synes det er lettere å bruke, lettere å sette seg inn i rett og slett. Ikke minst at det er lett å finne tutorials på youtube
FL Studio er lettest å sette seg inn i og å forstå, men Ableton er ett mye raskere og mer oversiktlig program når man har lært seg det. Fl studio blir fort veldig uoversiktlig. Så ville anbefalt ableton du kommer ikke til å angre når du har lært deg det!
Sorry om jeg avbryter temaet, men kan noen oplyse meg om det er muligheter for å laste ned abliton live crack som fungerer med en push 2? Eller blir jeg dømt til å kjøpe hele programmet?
Sist endret av pipestilk; 4. januar 2017 kl. 02:45.
Når jeg fikk min launchpad mk2 fulgte abelton med i instruksjonsboken, kan hende du er like heldig
▼ ... over en måned senere ... ▼
Renoise funker fint også.