Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1434
Hei!
Jeg har laget en 3D flashlight app for Android mobiler og jeg lurte på om noen var interesserte i å beta-teste litt for meg? Appen er rettet mot barn og det asiatiske markedet (de er like glade i søte figurer som meg.

Appen krever litt 3D hardware, men jeg er interessert i høre erfaringer fra forskjellige telefoner.

I første runde lurer jeg på om den store blå knappen fungerer og om Info-knappen viser en skjerm som ikke blir kuttet på sidene.

Appen kan lastes ned her:
https://www.dropbox.com/s/56du60qnzs8gkla/Build001.apk

Setter meget stor pris på all tilbakemelding!
Prøvde å starte den opp på en N7, uten mye hell (svart skjerm) avinstallert
Likte heller ikke tilgangen den krevde
Sist endret av jpano; 9. februar 2013 kl. 12:42.
Takker for testingen! det var interessant å høre. Med N7 så er det Nexus 7 vi snakker om? http://www.google.com/nexus/7/ I så fall kan det være at det er en tablet og at den ikke har et bak-kamera som gjør at den ikke starter. Appen krever at det er en mobil med kamera og LED-lys.

Hvilken tilgang var det du ikke likte? I teorien skal den bare trenge tilgang til kamera hardware.
Den spør om tilgang til nettverk og telefonsamtaler. Det er litt suspekt for en lommelykt.
hmm... det høres veldig merkelig ut. Den er laget i Unity3D (spillmotor) og ser ikke noen grunn til at det skal kreve telefontilgang. Kanskje det den spør om er tilgang til telefonens hardware, altså kameraet?
Nei. Kamera kommer som eget punkt. Samtaler og nettverk er 2 egne. Slike ting er satt i manifestfila som oftest. Vet ikke om du lett kan endre det i unity.
Takker for tilbakemelding etse, dette må jeg se litt nærmere på. Har ikke så mange muligheter for å justere slikt i Unity, men kanskje jeg kan kjøre ut et Eclipse prosjekt derfra og få litt mer kontroll. Fikk du testet appen? Fungerte den blå knappen i så fall?
Fungerer fint på Xperia S med custom ROM (PAC (4.1)).
Dog vrient å trykke på infoknappen, og når jeg traff den, så forsvant den :P
Sist endret av sindrefs; 9. februar 2013 kl. 14:41.
Sitat av sindrefs Vis innlegg
Fungerer fint på Xperia S med custom ROM (PAC (4.1)).
Dog vrient å trykke på infoknappen, og når jeg traff den, så forsvant den :P
Vis hele sitatet...
Såpass! Det var interessant å høre. Ligger knappen i høyre hjørne? Den skal slå seg av og så skal About-skjermen komme opp, men her høres det ut som om noe gikk gale. Har du mulighet til å ta et screenshot?
Kan prøve den i ettermiddag på en roota HTC wildfire S om ønsket.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Kan prøve den i ettermiddag på en roota HTC wildfire S om ønsket.
Vis hele sitatet...
Veldig gjerne! Takker Supert om noen har mulighet til å ta et screenshot, spesielt interessant er første skjerm og når info-knappen er trykket.
Send meg en PM med email så sender jeg det om 15
Samsung Galaxy S3 / CyanogenMod 10.1

Rettigheter den spør etter:

Kode

read phone status and identity
take pictures and videos
full network access
view network connections
view WI-FI connections
prevent phone from sleeping
I-knappen oppe i høyre hjørne forsvinner etter den er trykket på første gang, men om en trykker på samme område vil infobildet alikevel vises.

Trykker på 'På-knappen', bildet zoomer utøver og alt ser ut til å fungere fint, men er et ~8mm felt nederst som er svart/uten innhold.

Videosnutt

Glemte å nevne at i Videosnuttet har jeg allerede trykket på i-knappen, og den er derfor skjult.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Samsung Galaxy S3 / CyanogenMod 10.1


I-knappen oppe i høyre hjørne forsvinner etter den er trykket på første gang, men om en trykker på samme område vil infobildet alikevel vises.

Trykker på 'På-knappen', bildet zoomer utøver og alt ser ut til å fungere fint, men er et ~8mm felt nederst som er svart/uten innhold.

Videosnutt

Glemte å nevne at i Videosnuttet har jeg allerede trykket på i-knappen, og den er derfor skjult.
Vis hele sitatet...
Fantastisk! Tusen takk for at du tok deg tid til en videocapture!
Det var ganske opplysende å få sett den i aksjon. La merke til en liten teksturfeil på bilderammen som faller ned også. Det var merkelig det med i-knappen, her må jeg lage en ny løsning ser jeg. Infobildet så derimot fint ut.

Ser at permissions må være sånn som de er for at pluginen min som starter lommelykten skal fungere. Veldig irriterende at den krever telefontilgang når appen min ikke trenger det, men det blir dessverre et nødvendig onde.

her er en oppdatert versjon som har fikset litt bugs:
https://www.dropbox.com/s/teozse3wgej2sk2/Build005.apk

Jeg så at Info-knappen hadde en liten bug, så har prøvd å fikse dette nå. Burde vise/gjemme seg korrekt nå.

Ble litt krøll her med redigering/ny post nå, men her er en ny versjon:
https://www.dropbox.com/s/teozse3wgej2sk2/Build005.apk
Infoknappen ser ut til å fungere fint.

Stusset litt på zoomingen når en trykker inn den røde/blå 'powerknappen', at du ikke zoomer ut eller inn fra der zoomnivået er når knappen trykkes ned, om du forstår hva jeg vil frem til, du ser effekten av dette når jeg trykker ned knappen hurtig i siste del av dette klippet.
Takker igjen for flott screencapture!
Ser hva du mener på kameraet som hopper frem og tilbake, skal se om jeg klarer å finne en penere løsning på dette. Den starter bare en animasjon så den vil da hoppe på denne måten. Tipper det er en måte å få en blending mellom animasjonene.
Ypperlig å høre at infoknappen fungerer

Da er nok denne ganske klar for første release, må si tusen hjertelig takk til alle som har hjulpet til med testingen! Meget hyggelig av dere!
Skal henge meg på her litt og se om den en gang i fremtiden funker på Wildfire S'en min ^_^

Send meg en PM om det kommer noe store forandringer ^^
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Skal henge meg på her litt og se om den en gang i fremtiden funker på Wildfire S'en min ^_^

Send meg en PM om det kommer noe store forandringer ^^
Vis hele sitatet...
Det skal jeg gjøre!


Og her går ting raskere enn Apple's App Store, så her er link til Google Play forresten:

http://play.google.com/store/apps/de...ightkawaiifree
Kjørte den inn på one-s alt fungerte bra der. Klarte likevel ikke se helt poenget med appen, men for all del lykke til, og det funker. Kanskje lagt til noe lyd når du trykker på monstrene?
Sitat av jpano Vis innlegg
Kjørte den inn på one-s alt fungerte bra der. Klarte likevel ikke se helt poenget med appen, men for all del lykke til, og det funker. Kanskje lagt til noe lyd når du trykker på monstrene?
Vis hele sitatet...
Godt å høre!
Hehe, ja det er jo en litt rar app på mange måter. Tanken er at det skal være en gjeng med koselige dyr som du/barn har med deg/seg på turen ned i den bekmørke kjelleren hvor man trenger lommelykt. .. Og lyd kommer asap!