Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2750
Jeg skal kjøpe meg en Laptop, den skal fungere bra til gaming, og den skal vare i godt 4 år, minst. Jeg skal ikke ha stasjonær! Jeg vil helst ikke ha den dyrere enn 8k, men funker kanskje med 9k, ikke 1 krone mer. Den skal brukes til normalt gaming, skal takle spill som Battlefield 3 osv. Men jeg skal også bruke den til en god del surfing. Jeg skal ikke laste ned mye, bortsett fra spill og diverse andre småting. Har to valg fram til nå, men usikker:
http://www.elkjop.no/product/data/ba...llite-p850-132

http://www.elkjop.no/product/data/ba...bar-pc-v3-771g
Sist endret av wores; 22. mai 2012 kl. 13:09.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Huff... Uhm, laptop er og bli elendig til gaming. Men, tror budsjettet ditt kanskje blir litt knapt, om du vil ha kvalitet og ytelse sammen .Acer'n klarer nok BF3, men har fortsatt forrige generasjon skjermkort. Dessuten, Acer har ELENDIG kvalitet, så den vil nok ikke overleve 2 år en gang før den detter fra hverandre. Har ikke vurdert gaming serien fra ASUS? Har bare gode ord å si om den serien til ASUS. Fantastisk kjøling og kvalitet.

Dette er nok det nærmeste du kommer til ditt budsjett. 4 år? o.O Tviler på at den klarer å dra noe som helst av spill om 4 år. Hvertfall ikke de nye.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744849

Elkjøp / elkjip er nok noe dyrt. Anbefaler en nettbutikk, kanskje du får den litt billigere. dustin.no / komplett.no
Sist endret av CHillZoNE; 22. mai 2012 kl. 13:17.
Veni, vidi, vici
24 3
Har selv Asus n73SV 17" med:
I7
NVIDIA Geforce 540M
6 gb ram (oppgradert til 8)
750 GB HDD (plass til 1 til, skal ha SSD der etterhvert)

Denne drar BF3 og MW3 uten problemer på Medium og high ganske greit (NB! Nyeste drivere må installeres)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
BF3 i stabile 60 FPS ? Med 64 MP ?
Trådstarter
37 0
Har egentlig ikke tenkt å game BF3, jeg vet kun at det krever en bra pc, så jeg satt det som eksempel, men absolutt samme hvem merke dere kommer med! Takk for de svarene fram til nå, setter pris på det. :-) (Vil helst ha 17 tommer)
Sist endret av wores; 22. mai 2012 kl. 13:48.
Veni, vidi, vici
24 3
Har ikke sjekket FPS, men merer ikke noe lagg, så regner med 25+ et sted. Spiller relativt lite BF3, mest COD MW3. 64 MP?

Kan sjekke FPS når jeg er hjemme, med nøyaktig oppsett.
Sist endret av Chim93; 22. mai 2012 kl. 13:49.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
64 Multiplayer - online. Det er det som er mest GPU sulten. fint til å benchmarke med

25? o.O Jeg synes det lagger under 55 FPS...
Veni, vidi, vici
24 3
Ahh Ja, har ikke hatt noe problemer så vidt jeg husker.

Øyet kan vell se rundt 25 FPS tror jeg, så regnet med at jeg ligger over dette. Skal sjekke når jeg kommer hjem, kjøpte mest BF fordi MW3 ennå ikke var ute!

Eneste jeg sliter med er Ping, men regner det kommer av WIFI og "super" bredbånd fra telenor. (Noe som forsåvidt ikke er så supert som de skal ha det til, får oppgradert til 50/50 Fiber i sommer )
Sitat av Chim93 Vis innlegg
25 FPS tror jeg, så regnet med at jeg ligger over dette.
Vis hele sitatet...
Det vil ikke si at man ikke merker forskjell på 30 og 60 FPS. Til TV og film er 25 FPS helt fint, men til gaming trenger man adskillig mer. Særlig i FPS-spill.
Trådstarter
37 0
Snakker dere om ASUS'en eller ACER'en?
Vi snakker om ASUS-en til Chim93.
Trådstarter
37 0
Da så, den var litt over grensa.. Men den aceren, hvordan er den? Og toshiba'en også. Hva er fordelene og ulempene med begge?
Jeg kjøpte en gaming laptop for 15 laken for to år siden. Jeg bruker den fremdeles, og kan spille nye spill, men dog på lave grafikkinnstillinger. Har planer om å bytte den ut om ikke så alt for lenge.

En PC i din prisklasse vil ikke holde i nærheten av 4 år. Jeg tipper den holder i ett år før du begynner å merke at en oppgradering er på sin plass. Det er dessverre slik utviklingen går nå til dags. Nøyer du deg med lav oppløsning, grafikk på det laveste, og lav fps kan den holde betydelig lengre.

Sitat av wores Vis innlegg
Men den aceren, hvordan er den? Og toshiba'en også. Hva er fordelene og ulempene med begge?
Vis hele sitatet...
Ser man vekk ifra HDD og RAM har de stort sett identisk maskinvare. Toshibaen gir deg definitivt mest igjen for pengene.

Tenk deg godt om om du virkelig vil ha 17 tommers bærbar. Jeg ser du nevner det, men spør du meg er 15.6" mer enn nok. Skjermen kan bli litt liten, men hvis du er interessert i å bære på den er 17" på grensen til å bli slepbar. Min 15.6" gaming laptop er stor og tung og slitsomt å bære rundt på. Jeg bruker den stort sett som en stasjoner med ekstern skjerm, tastatur og mus, så jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte stasjonær istedet.

Personlig ville jeg gått for Toshibaen. Ram og harddisk er noe du enkelt og billig kan oppgradere selv i senere tid. Det er også en grei pris på den.
Toshibaen kan du egentlig bare glemme. Vil ikke si at denne egner seg til gaming i det hele tatt. Om du absolutt må ha en av de to, ville jeg gått for Acer.
Trådstarter
37 0
Jeg gamer egentlig ikke nå, det eneste jeg gamer nå er BFBC2, ser ikke for meg andre spill en det. Bortsett fra bilspill som Need For Speed The Run, og Mafia 2. Det er vel det jeg liker å spille, men om toshiban klarer det, holder den :-) Men gjør det det?
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Toshibaen kan du egentlig bare glemme. Vil ikke si at denne egner seg til gaming i det hele tatt. Om du absolutt må ha en av de to, ville jeg gått for Acer.
Vis hele sitatet...
Ojsann, ja du har helt rett. Blingset på skjermkortet. Må si meg enig i din mening Eplekjekk.
Ett ord..... Alienware
Sitat av Flippern Vis innlegg
Ett ord..... Alienware
Vis hele sitatet...
Ett ord om Alienware: Overpriset.
Bare idioter som kjøper Alienware! Skal du ha en decent gaming laptop så gå for Asus sine.

*For 9tusen kroner så ville du nok ha fått en god stasjonær som vil takle mye bedre enn gaming laptop. Just saying.
Trådstarter
37 0
Bartulf og Eplekjekk, kan dere nevne hva som er ulempene med Toshiba'n? Og om det er UMULIG å spille spill som Need For Speed The Run på den.

Tusen hjertlig dere, takk for at dere hjelper meg! Setter virkelig STOR pris på slikt!
Sitat av wores Vis innlegg
Bartulf og Eplekjekk, kan dere nevne hva som er ulempene med Toshiba'n? Og om det er UMULIG å spille spill som Need For Speed The Run på den.

Tusen hjertlig dere, takk for at dere hjelper meg! Setter virkelig STOR pris på slikt!
Vis hele sitatet...
Skjermkortet i Toshibaen er integrert i prosessoren og er dermed helt ubrukelig til nyere spill. Et slikt skjermkort er laget med hensyn på mannen i gata som vil surfe på nettet, se på film og andre enkle oppgaver. Om det er komplett umulig å spille NFS Run på den aner jeg ikke, men kan umulig tro at det blir en kjekk opplevelse.

Acer'en derimot har et dedikert mid-range skjermkort som er milevis bedre når det kommer til spilling.
Trådstarter
37 0
Hm.. Finner du noe billigere som er på nesten samme nivå som acer'n da?
Acer Aspire V3-771G 17.3" 7.495,-
Nesten identisk til Aceren du nevner fra Elkjøp. Samme prosessor, samme skjermkort, bare mindre ram. 8 gb er mer enn nok til gaming. Her sparer du 1500kr.

ASUS X73TK 17.3" 5.995,-
Om du ikke har råd til den jeg linket over, kan denne sikkert være aktuell. Den har mindre kraftig prosessor og mindre kraftig skjermkort, men er verdt pengene. Husk, du får som regel ytelsen du betaler for. Billigere PC betyr dårligere ytelse.

Acer Aspire M3-581TG 15.6" 7.495,-
Om 15.6 tommer er av interesse er denne veldig grei. Samme skjermkort som den øverste, ørlite grann mindre ram og hakket dårligere prosessor, men helt grei for prisen. Det er uansett skjermkortet som teller mest når det kommer til gaming.
Sist endret av Bartulf; 23. mai 2012 kl. 02:30.
Sjekk gjerne ut byggkvaliteten på acern`e først, da de ofte er dårlige på det. Derimot har asus en god vane på å bruke sterkere materiale. Acer pc`ene kan også bli noe varme syntes jeg.
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Sjekk gjerne ut byggkvaliteten på acern`e først, da de ofte er dårlige på det. Derimot har asus en god vane på å bruke sterkere materiale. Acer pc`ene kan også bli noe varme syntes jeg.
Vis hele sitatet...
Det kan ofte være tilfellet, men ikke alltid. Så lenge man behandler PC'en normalt blir den som regel utdatert lenge før den blir utslitt. Er man mer opptatt av ytelse enne byggekvalitet er Acer ikke et dumt valg.

Det samme gjelder igrunn overoppheting. Gaminglaptoper generelt har veldig ofte en tendens til å bli veldig varme og/eller veldig bråkete grunnet lite plass til kjøling, uavhengig av merke.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Asus sine er faktisk MEGET bra på dette!

Prater av erfaring, både med MSI, multicom sine og Asus
Trådstarter
37 0
Asusen du nevner bartulf, hvor mye dårligere er den? Er det slik at den sliter?
Sist endret av wores; 24. mai 2012 kl. 21:32.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Avis? o.O

titegn...
Trådstarter
37 0
Autocorrect, bruker iPad hehe

Setter pris på flere valg, jo flere jo bedre!
Sitat av wores Vis innlegg
Setter pris på flere valg, jo flere jo bedre!
Vis hele sitatet...
Valget blir også vanskeligere.

Uansett hva du velger nå, vil du om en stund finne nye laptoper til samme pris som er bedre.
Trådstarter
37 0
oia.. burde jeg vente? men jeg får fortere pengene om det er billigere har jobb hvor jeg tjener rundt.. ja, 2k i måneden, 2 dager i uken, av og til 3. men idk. har noe med 3-4 k nå, + at jeg har bursdag 26.juni
Sitat av wores Vis innlegg
oia.. burde jeg vente?
Vis hele sitatet...
Det er helt opp til deg. Poenget mitt var at datamaskiner blir fort utdatert.
Trådstarter
37 0
Vurderer ASUS til gaming, ASUS LapTop, men hvem er best? kan gå opp til 8k, jo billigere jo bedre, men om en til 8k er bedre, går jeg for den! Bare å komme med forslag, begrunn gjerne hvorfor jeg burde gå får den