Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2753
Hei.

Noen som kan anbefale en bærbar pc til meg?
- Brukes til gaming og litt CS5.
- Egentlig Max 5k, men kan strekke meg til 6 om nødvendig.

Noen tilbud på expert, lefdal, eller komplett, nå i disse juletider?

Jeg er noob, å hvis jeg ikke får hjelp, kommer jeg til å kjøpe noe dritt.
Har en pc med 2GB RAM nå, å den sliter med 123spill, så orker ikke mere.

Fyr løs!
well, minste jeg kan si er DRØM om å få ei decent laptop med 5-6k, hadde du snakka 7-8 kunne jeg lett sende deg videre til en god packard bell som er god for gaming...


skal lete litt senere..

EDIT: aldri stol på expert ihvertfall (personlige opplevelser)
jeg kan anbefale deg den her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647086 kjempe pc til pengene har den også selv til arbeids pc
Tja, se på denne, oppgrader kanskje til 8 gb ram...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634145#extra

eller denne, litt lavere batteritid, men bedre specs (NB! PÅ SALG!)
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647628#extra

litt mer ræva igjen, men billigere... ikke anbefalt, strekk deg til den over ^^
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649398#extra


Her har du det jeg brukte ett par minutter på å finne, men.... kanke garantere at du ikke finner bedre deals sjøl, ble litt lat her nå, strekk deg til den dyreste...
Sist endret av Freddy_fred5; 4. desember 2011 kl. 21:34. Grunn: stuff
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tja, se på denne, oppgrader kanskje til 8 gb ram...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634145#extra

eller denne, litt lavere batteritid, men bedre specs (NB! PÅ SALG!)
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647628#extra

litt mer ræva igjen, men billigere... ikke anbefalt, strekk deg til den over ^^
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649398#extra


Her har du det jeg brukte ett par minutter på å finne, men.... kanke garantere at du ikke finner bedre deals sjøl, ble litt lat her nå, strekk deg til den dyreste...
Vis hele sitatet...
Frister egentlig å kjøpe den der, nr2.
Den har jo Core i7, ,6GB RAM og 750GB lagringsplass

Men hva er det som står på slutten? HD LED...har sett den samme uten HD LED
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Stasjonær pc...
Vis hele sitatet...
Skal brukes på jobb, skole, hytteturer osv...så, nei
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Frister egentlig å kjøpe den der, nr2.
Den har jo Core i7, ,6GB RAM og 750GB lagringsplass

Men hva er det som står på slutten? HD LED...har sett den samme uten HD LED
Vis hele sitatet...
Vettasøren hva det er
Er en desktop mann jeg.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Vettasøren hva det er
Er en desktop mann jeg.
Vis hele sitatet...
Oja, hehe, sweet :P

Var en sånn vurdering på den ifra en annen fyr, å han skrev at skjermen og tastaturet ikke va noe å skryte av
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Oja, hehe, sweet :P

Var en sånn vurdering på den ifra en annen fyr, å han skrev at skjermen og tastaturet ikke va noe å skryte av
Vis hele sitatet...
Keyboard=koble til ett annet, laptop keyboards er aldri gode til gaming ^^
(har prøvd selv en alienware men jeg liker det ikke :/ )
Skjerm=Er da ikke så veldig problem? Prosessoren, ram-minnet og videocardet er jo herlige, så ignorer disse skjermen og koble til en annen når du er hjemme ^^
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Keyboard=koble til ett annet, laptop keyboards er aldri gode til gaming ^^
(har prøvd selv en alienware men jeg liker det ikke :/ )
Skjerm=Er da ikke så veldig problem? Prosessoren, ram-minnet og videocardet er jo herlige, så ignorer disse skjermen og koble til en annen når du er hjemme ^^
Vis hele sitatet...
Hvis jeg gamer skyrim eller minecraft, så bruker jeg bare 5 taster eller noe, så er ikke noe stress. Men hvis jeg ikke klarer å skrive på tastaturet å skjermen er helt ræva, så vet jeg ikke om jeg skal gidde å kjøpe den :O

Denne her er mye dårligere å 1000kr billigere.
Men jeg vet ikke
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Hvis jeg gamer skyrim eller minecraft, så bruker jeg bare 5 taster eller noe, så er ikke noe stress. Men hvis jeg ikke klarer å skrive på tastaturet å skjermen er helt ræva, så vet jeg ikke om jeg skal gidde å kjøpe den :O

Denne her er mye dårligere å 1000kr billigere.
Men jeg vet ikke
Vis hele sitatet...
Den var faktisk ikke så ille :/
Vurdere den kanskje?
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Hvis jeg gamer skyrim eller minecraft, så bruker jeg bare 5 taster eller noe, så er ikke noe stress. Men hvis jeg ikke klarer å skrive på tastaturet å skjermen er helt ræva, så vet jeg ikke om jeg skal gidde å kjøpe den :O

Denne her er mye dårligere å 1000kr billigere.
Men jeg vet ikke
Vis hele sitatet...
Med ditt budsjett ville jeg gått for den du nevner der. Den har god prosessor, mye ram og et helt kurant skjermkort. Du får stort sett ikke mer enn det for 5000kr.

Og nei, du trenger ikke i7-prosessor i en laptop til ditt bruk. Selv med en i5 vil prosessoren bli den siste flaskehalsen i laptopen. i5'en er mer enn god nok.

Med det skjermkortet kan du spille skyrim og bf3 på laveste grafikkinnstilling, desverre ikke noe mer enn det.
Sist endret av Bartulf; 4. desember 2011 kl. 22:08.
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Med ditt budsjett ville jeg gått for den du nevner der. Den har god prosessor, mye ram og et helt kurant skjermkort. Du får stort sett ikke mer enn det for 5000kr.

Og nei, du trenger ikke i7-prosessor i en laptop til ditt bruk. Selv med en i5 vil prosessoren bli den siste flaskehalsen i laptopen. i5'en er mer enn god nok.

Med det skjermkortet kan du spille skyrim og bf3 på laveste grafikkinnstilling, desverre ikke noe mer enn det.
Vis hele sitatet...
Ja greit. Da går jeg sikkert for den siste.

Men bestille den ifra lefdal
http://www.lefdal.com/product/data/b...50-2436g64mnkk

Eller Komplett?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647758#extra

Står HD på den på komplett. Å jeg vil helst ha pc imåren. Lenge å vente i 4-5 dager, eller 1 uke
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Ja greit. Da går jeg sikkert for den siste.

Men bestille den ifra lefdal
http://www.lefdal.com/product/data/b...50-2436g64mnkk

Eller Komplett?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647758#extra

Står HD på den på komplett. Å jeg vil helst ha pc imåren. Lenge å vente i 4-5 dager, eller 1 uke
Vis hele sitatet...
Fra komplett. PC'en er ikke den samme på lefdal. Der har den ikke et dedikert skjermkort, grafikkstyringen skjer på CPU'en så du kan altså glemme alt som heter gaming.

Hvis du vil ha pcen imorgen foreslår jeg at du drar til din lokale butikk og betaler 1000 mer.
Sist endret av Bartulf; 4. desember 2011 kl. 22:17.
Jeg sitter med en ASUS jeg kjøpte i september for 6000, og den drar skyrim på high samt BF3 på en blanding av high og medium. Asus har mange rimelige pc'er med i5 prosessor, og min var heldigvis en på tilbud som vanligvis kostet rundt 7500.

Specs:

i5 2,3 med hyperthread (clockes til 2,9 ghz ved behov)
6 gb ram
2 gb nvidia kort

Med andre ord helt kurrant. Sjekk rundt juletider og gjerne hvis du er litt tålmodig vent til over nyttår da det kommer en del nye serier med prosessorer og skjermkort, da vil du nok komme over enten ett julesalg eller nyttårssalg hvis du kan gjøre ett kupp.

Jeg er svært fornøyd med ASUS'en, men har dog dårligere erfaringer med Acer(ass...er) og HP (Helvetes pc...) begge har overopphetet seg ved heftig gaming etter 2-5 mnd. Har desverre ikke noen direkte link til en anbefalt modell, mere en pekepinn retning ASUS og hvilke speccs du kan forvente på tilbud til en 6000
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Fra komplett. PC'en er ikke den samme på lefdal. Der har den ikke et dedikert skjermkort, grafikkstyringen skjer på CPU'en så du kan altså glemme alt som heter gaming.

Hvis du vil ha pcen imorgen foreslår jeg at du drar til din lokale butikk og betaler 1000 mer.
Vis hele sitatet...
Så da....går jeg altså for den ifra Komplett da, hehe

Klarer den å spille minecraft på den laveste grafikken uten å lagge?
Jeg kan jo overklokke den også?
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Så da....går jeg altså for den ifra Komplett da, hehe

Klarer den å spille minecraft på den laveste grafikken uten å lagge?
Jeg kan jo overklokke den også?
Vis hele sitatet...
Den kan spille minecraft på høyeste uten å lagge. Minecraft er et relativt lite krevende spill sammenliknet med nye spill.

Overklokking er det veldig få laptoper som støtter grunnet dårlige kjølingsmuligheter, så det er ikke noe å anbefale. Ytelsen man kan få ut er i tillegg som oftest marginal.
Sist endret av Bartulf; 4. desember 2011 kl. 22:25.
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Den kan spille minecraft på høyeste uten å lagge. Minecraft er et relativt lite krevende spill sammenliknet med nye spill.

Overklokking er det veldig få laptoper som støtter grunnet dårlige kjølingsmuligheter, så det er ikke noe å anbefale. Ytelsen man kan få ut er i tillegg som oftest marginal.
Vis hele sitatet...
Kan den virkelig spille minecraft på høyeste uten å lagge? Fetteren min har nesten samme maskinen, bare 4GB ram, å den takkler ikke laveste uten å lagge

Maskinen jeg er på nå takler laveste grafikken, å den har 2GB Ram, så jeg skjønner ikke helt greien...en 6 år gammel bærbar klarer det, men ikke en 1 ukers gammeln bærbar...
Sist endret av IphoneFreak; 4. desember 2011 kl. 22:30.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Anbefaler ikke å kjøpe acer etter min erfaring vil du få MYE mer pc hvis du kjøper Asus..
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Kan den virkelig spille minecraft på høyeste uten å lagge? Fetteren min har nesten samme maskinen, bare 4GB ram, å den takkler ikke laveste uten å lagge

Maskinen jeg er på nå takler laveste grafikken, å den har 2GB Ram, så jeg skjønner ikke helt greien...en 6 år gammel bærbar klarer det, men ikke en 1 ukers gammeln bærbar...
Vis hele sitatet...
Da er det noe i veien med PC'en til fetteren din. Min 1.5 år gamle bærbar har et GTX360M kort som er litt svakere enn GT540M, og den kjører minecraft på fullt på rundt 80-100 fps. Han har sikkert glemt å oppdatere drivere eller noe i den dur.

Og en ting, det er stort sett kun skjermkortet som bestemmer spillytelse, så det er det man må se på når man skal sammenlikne ytelsen.
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Da er det noe i veien med PC'en til fetteren din. Min 1.5 år gamle bærbar har et GTX360M kort som er litt svakere enn GT540M, og den kjører minecraft på fullt på rundt 80-100 fps. Han har sikkert glemt å oppdatere drivere eller noe i den dur.

Og en ting, det er stort sett kun skjermkortet som bestemmer spillytelse, så det er det man må se på når man skal sammenlikne ytelsen.
Vis hele sitatet...
Pc var helt ny for 1 uke siden, å alle updates er oppdatert. Men hva vet noe jeg. kansje den har vært på et lager i 1 år :P??? han er bare 10 eller noe, så han har ikke oppdatert noe som helst.

Men da er den Acer'en gode greier syntes dere?
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Da er det noe i veien med PC'en til fetteren din. Min 1.5 år gamle bærbar har et GTX360M kort som er litt svakere enn GT540M, og den kjører minecraft på fullt på rundt 80-100 fps. Han har sikkert glemt å oppdatere drivere eller noe i den dur.

Og en ting, det er stort sett kun skjermkortet som bestemmer spillytelse, så det er det man må se på når man skal sammenlikne ytelsen.
Vis hele sitatet...
... Prosessor er også en viktig del ved gaming jeg har gpu i laptopen som drar IV på fullt men en prosessor som drar meg ned på low hvis jeg ikke vil ha mega-lag og innebygd varmeovn

NB: autocorrect is a bitch, så sorry for leifs

Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Pc var helt ny for 1 uke siden, å alle updates er oppdatert. Men hva vet noe jeg. kansje den har vært på et lager i 1 år :P??? han er bare 10 eller noe, så han har ikke oppdatert noe som helst.

Men da er den Acer'en gode greier syntes dere?
Vis hele sitatet...
Acer suger balle når det kommer til kjøling, nyrenset så ligger min på 90+ når jeg spiller tre år gamle spill
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
... Prosessor er også en viktig del ved gaming jeg har gpu i laptopen som drar IV på fullt men en prosessor som drar meg ned på low hvis jeg ikke vil ha mega-lag og innebygd varmeovn

NB: autocorrect is a bitch, så sorry for leifs



Acer suger balle når det kommer til kjøling, nyrenset så ligger min på 90+ når jeg spiller tre år gamle spill
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg helt i stuss her.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
... Prosessor er også en viktig del ved gaming jeg har gpu i laptopen som drar IV på fullt men en prosessor som drar meg ned på low hvis jeg ikke vil ha mega-lag og innebygd varmeovn
Vis hele sitatet...
Geforce 6 and 7 cards are hardly suitable for current games and modern LCD resolutions—the higher graphics settings in the test show that the older graphics chips really have reached their limits. This is obvious, at the very latest, when you try to combine a Geforce 6800 GT with a more powerful CPU, which does not achieve any palpable increase in 3D performance.

However, games are not 100% dependent on the graphics card; the Geforce 8 and 9 require a basic level of power, otherwise they are unable to exploit their 3D potential. The speed of the CPU should lie somewhere between 2600 and 3000 MHz; any lower, and the new graphics chips lose considerable performance.
Vis hele sitatet...
http://www.tomshardware.com/reviews/...rade,1928.html

Kilde fra 2008, men teorien skal fremdeles holde. Som de nevner så nytter det jo ikke å bruke en Pentium III sammen med et GTX580, man må ha en prosessor som klarer å utnytte skjermkortet, men skjermkortet har definitivt mest å si i gamingsammenheng, spesielt når man skal spille på litt høyere oppløsning.

På min laptop der jeg har i7 720QM og GTS360M bruker jeg ALDRI mer enn 50% av prosessoren når jeg gamer. I gjennomsnitt ligger den på rundt 30%. Altså kunne jeg fint gått ned fra i7 til i5 uten noen merkbar senkning i ytelse på spill.

Det jeg prøver å si er at han bør fokusere på å bruke pengene på et brukbart skjermkort siden hans hovedfokus er gaming. Er tull å svi av 1k ekstra på en i7 i hans sko.

Når det kommer til ASUS vs Acer greiene skal jeg ikke henge meg for mye opp i det da jeg ikke har eid verken en Acer eller en ASUS, men jeg kjenner noen med Acer laptop, og ingen av dem er noe særlig misfornøyd med dem. Byggekvaliteten er helt standard og PC-ene gjør det de skal.
Sist endret av Bartulf; 4. desember 2011 kl. 23:38. Grunn: Leif
Sitat av Bartulf Vis innlegg
http://www.tomshardware.com/reviews/...rade,1928.html

Kilde fra 2008, men teorien skal fremdeles holde. Som de nevner så nytter det jo ikke å bruke en Pentium III sammen med et GTX580, man må ha en prosessor som klarer å utnytte skjermkortet, men skjermkortet har definitivt mest å si i gamingsammenheng, spesielt når man skal spille på litt høyere oppløsning.

På min laptop der jeg har i7 720QM og GTS360M bruker jeg ALDRI mer enn 50% av prosessoren når jeg gamer. I gjennomsnitt ligger den på rundt 30%. Altså kunne jeg fint gått ned fra i7 til i5 uten noen merkbar senkning i ytelse på spill.

Det jeg prøver å si er at han bør fokusere på å bruke pengene på et brukbart skjermkort siden hans hovedfokus er gaming. Er tull å svi av 1k ekstra på en i7 i hans sko.

Når det kommer til ASUS vs Acer greiene skal jeg ikke henge meg for mye opp i det da jeg ikke har eid verken en Acer eller en ASUS, men jeg kjenner noen med Acer laptop, og ingen av dem er noe særlig misfornøyd med dem. Byggekvaliteten er helt standard og PC-ene gjør det de skal.
Vis hele sitatet...

Takker for alle svar Jeg har bestillt den Acer I5, for 5k
Håper det blir bra!! (bedre)