Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1285
er det lov å ha sider hvor man deler torrents?

finnes det norske slike sider?
Torrents er ikke ulovlig i seg selv.
www.thepiratebay.org tror jeg er en norsk side! men er ikke lovlig thou!
tror noen sider er lovlige!?
Tvilsomt at det er lovlig med torrentsider, ettersom det er ulovlig å dele.
Piratebay er svensk, om jeg ikke tar helt feil.
Sitat av christian.!.!
www.thepiratebay.org tror jeg er en norsk side! men er ikke lovlig thou!
tror noen sider er lovlige!?
Vis hele sitatet...
The Piratebay er svensk.

Men for å svare på spørsmålet ditt: Det er ikke ulovelig med torrenter på siden din, så lenge du har tilatelse til å dele innholdet med andre. Så hvis du har en torrent med engelskstilen din, så er det lov, for du eier den, men du har ikke lov å legge ut torrenter med musikk som ikke du har laget, eller har rettigheter på.
Piratebay er nokk svensk ja
men er Norsk skrift innpå der!
derfor jeg trodde den var norsk
Sitat av christian.!.!
men er Norsk skrift innpå der!
derfor jeg trodde den var norsk
Vis hele sitatet...
Det er fordi du har på norsk innstiling. Wikipedia og Microsoft er vel også norsk da, siden de har norsk skrift?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Piratebay er svensk ja. Finnes norske torrent sider som www.norbits.net
Det er ikke ulovlig å dele torrents med mindre de linker til ulovlig kopiert data.

Edit: Diablo er for rask for meg!
Sist endret av Polar-; 30. november 2007 kl. 01:03.
okei, men liker ikke de fleste torrents til ulovlig kopiert data? Hvordan kan pioratebay gjøre dette uten å bli tatt for det da?
Piratebay har blitt tatt engang vet jeg.. mer vet jeg ikke
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gabsterino
okei, men liker ikke de fleste torrents til ulovlig kopiert data? Hvordan kan pioratebay gjøre dette uten å bli tatt for det da?
Vis hele sitatet...
Fordi sverige hadde en dom som slo fast at det ikkje er ulovlig å peike til ulovlig kopiert data, omtrent på samme tid som norge hadde en dom som slo fast at det var ulovleg.

Det er fortsatt ulovleg å laste ned t.d film frå the pirate bay, sjølv om du er i sverige. Dommen i sverige gjekk ikkje på kopieringa, men det å linke til muligheta.