Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Drikker du kaffe?
Ja 177 59,40%
Nei 121 40,60%
Stemmegivere: 298. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  73 3981
Heisann,

Siden det var mye snakk om alkohol her tenkte jeg at det kunne være morsomt å ta opp dette med kaffe. Hvordan ligger det ann med kaffebruken her på freakforum? Mange freaks som drikker kaffe om nettene for å holde seg våken?
Sist endret av connubialis; 23. juni 2007 kl. 20:35.
Jeg drikker aaalt for mye kaffe. Vi har kaffeautomater her på jobb og jeg tror det går over 30 kopper til dagen. Når jeg er hjemme lager jeg opptil 5 kanner med kaffe om dagen. Jeg vet det er skikkelig bææd, og det hele ender vel med magesår og hele pakka.

Skal prøve å redusere, men pokker...dagen er maks når man har kaffe i kropp. Hvilken kaffe liker dere best? Hos meg går det i Gul Cirkelkaffe (filtermalt)
Tine Iskaffe (den derre lilla, med dobbel dose kaffe i), Battery og Cola drakk jeg en stund bøttevis av. Men viste seg at det messa opp døgnrytmen min for mye, klarte aldri å dra på jobb før klokka 10 om formiddagen på det verste, så prøver å slutte. Nå drikker jeg bare 1 iskaffe hver morgen. Himmelrike!
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg drikker brus til frokost.
Coptercat
Trådstarter
Bruker det jeg finner i kjøkkenskapet. Traktekaffe

Drikker når behovet er der eller når jeg sitter å hører på musikk, og chiller på msn og irc.
Sist endret av connubialis; 23. juni 2007 kl. 20:39.
Tar en kaffe i blant, men prøver å holde meg unna. Smaker ikke all verden så det blir bare for å holde seg opp om nettene
Etter at jeg sluttet å røyke, drikker jeg ikke kaffe lenger. Eller, en gang i blant på morgenen kan det være ganske godt. Ellers går det mye i te.
Drikker kaffe hovedsaklig på jobb og seminarer, vanligvis kun før klokken 11:00. Har en søt Nespresso-maskin her, men den blir ikke brukt så mye. Dyre kapsler :<
Drikker kaffe for det meste når jeg er trøtt. Når jeg skulle opp mon morgnene for å dra på skolen. Spesielt på torsdagene! For da hadde jeg først 3 timer biologi og så 3 timer matte! DA gikk det mye kaffe, da! Nå når skolen er slutt drikkes det litt sjeldnere
jeg drikker kaffe nettopp for å kunne holde meg våken når et er nødvendig. Vanligvis drikker jeg det ikke fordi jeg bare kjøper dritt kaffe. Derimot hvis jeg er ett sted det er god kaffe så drikker jeg den ; )
Coptercat
Trådstarter
Genialt å venne seg til kaffe. Det har man alltid hjemme i huset om man bor med foreldre
Drikker alt for mye kaffe når jeg er på jobb, trakteren står strategisk plassert på kjøkkenet
Hvis jeg drikker kaffe uten at klokken har passert 13:05 må jeg drite. Hva er oppe med det egentlig? Vi har nespresso-maskin på jobb, men får ikke lov til å drikke det så mye nå siden vi brukte 1500 på kapsler forrige mnd. Godt at jeg liker pulverkaffe.
Kaffe hver morgen, ellers er det håpløst og få opp øynene.

Drakk mer før, men går fortsatt 5-6 kopper for dagen..!
Kaffe og snus, viktig for og komme seg gjennom en stressende dag..
Jeg drakk faktisk ganske mye kaffe tidligere, men måtte slutte med det da jeg fant ut at koffein, med mindre jeg inntar det i STORE mengder, faktisk gjør meg søvning (ja, jeg reagerer motsatt på koffein).
Må han minst én kopp kaffe om morningen, ellers klarer jeg verken skole eller jobb. Ut over dagen går det ofte en kanne og to. På jobb er kaffe og snus et must, for å få gjort noe <3
Sist endret av Svoldal; 23. juni 2007 kl. 22:20.
Drikker 2 kaffe før jobb, kommer hjem fra jobb, tar en pils og så en til kopp kaffe.. Gikk i frysetørket frem til idag, da min kjære mor kom med fancy trakter til meg. Hurra

Kan forresten forestille meg at jeg ville sluttet med kaffe hvis jeg sluttet å røyke.. Har veldig sterke røyk asosiasjoner til kaffe da jeg begynte å drikke kaffe på cafè sammen med venner :P Et års tid før røykeloven.
Altså er sigaretten ikke langt unna kaffekoppen.
Sitat av meitemark
Jeg drakk faktisk ganske mye kaffe tidligere, men måtte slutte med det da jeg fant ut at koffein, med mindre jeg inntar det i STORE mengder, faktisk gjør meg søvning (ja, jeg reagerer motsatt på koffein).
Vis hele sitatet...
Ditto. Ganske irriterende, egentlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De få dagene jeg er så trøtt på morgenen at jeg sovner i sofaen på kontoret.
Tar en kaffe på bingoen, siden det er gratis og forhindrer meg i å sovne.
Sist endret av esl; 23. juni 2007 kl. 22:36.
Drikker kaffe når jeg skal være ytterst høflig. Ellers driter jeg i å hive i meg skvippet, det smaker jo ikke godt i det hele tatt, med et unntak da seff; Karsk!
Jau, er man i trøndelag og fryser en festkveld, da finnes det ikke noe bedre enn karsk for å få varmen. Utrolig nok så blir kaffen ganske god når man først blander den ut med litt knallert;P
Jeg holder meg også unna kaffe! Syns rett og slett at smaken suger balle og gidder ikke venne meg til den. Jeg kjenner meg selv godt og vet at jeg trolig ville blitt superavhengig hvis jeg først hadde begynt.

Da jeg var drittunge sa jeg alltid at jeg ikke skulle drikke kaffe før jeg fylte 18 og da jeg ble 18 utsatte jeg fristen år etter år til at jeg nå egentlig har bestemt meg for å aldri å begynne å drikke kaffe...

Men te derimot... 2-3 kopper daglig
Drikker kaffe, smaker godt og er oppfriskende for meg. Går nok med en 7-8 kopper ++ daglig.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som natteavisbud (8timers budrunde) gikk det gjerne med 10-15 kopper om dagen, og gjerne mer når jeg jobbet dobbelt (nattavisbud fra 00-08 og IT-lærling fra 08-16).

Her i irland går det ca 5-6 kopper kaffe om dagen og 4-5 liter cola iløpet av en arbeidsdag
Drikker alltid kaffe om morgenen, og ellers en til to kopper til senere på dagen.

Jeg kan ikke fatte at de av dere som drikker 10+ kopper pr dag ikke går med ekstremt vondt i magen konstant? Høres virkelig ille ut for magen
Sitat av Halalgeir
Jeg holder meg også unna kaffe! Syns rett og slett at smaken suger balle og gidder ikke venne meg til den. Jeg kjenner meg selv godt og vet at jeg trolig ville blitt superavhengig hvis jeg først hadde begynt.

Da jeg var drittunge sa jeg alltid at jeg ikke skulle drikke kaffe før jeg fylte 18 og da jeg ble 18 utsatte jeg fristen år etter år til at jeg nå egentlig har bestemt meg for å aldri å begynne å drikke kaffe...

Men te derimot... 2-3 kopper daglig
Vis hele sitatet...
Du drikker ikke kaffe fordi du vet du blir super avhengig av det, isteden drikker du 2-3 kopper te hver dag?

Er ikke det avhengig?
Jeg er tilnærmet lik Frank Zappa på dette området.
Kaffe er mitt vann og sigaretter er brød:-)

Mulig du ikke kan leve på luft og kjærlighet, men
luft, kjærlighet, sigg og kaffe burde funke fett.
Sitat av simdal
Du drikker ikke kaffe fordi du vet du blir super avhengig av det, isteden drikker du 2-3 kopper te hver dag?

Er ikke det avhengig?
Vis hele sitatet...
Vel. Det kan man kanskje si, men jeg drikker nesten bare te når jeg er på jobb. I helgene drikker jeg skjeldent. Ellers så vil jeg lett heller være avhengig av te enn kaffe...
Kaffe er viktig for at jeg skal kunne gjennomføre en "normal" hverdag.
Synes ikke kaffe smaker så veldig godt, men det er nok bare en vanesak. Likte ikke øl før men nå går det greit.

Så nei, jeg drikker ikke kaffe til vanlig.
Sitat av typisk
Tar en kaffe på bingoen, siden det er gratis og forhindrer meg i å sovne.
Vis hele sitatet...
Mormor..? Er det du?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg drikker mye kaffe, men jeg er blitt bortskjemt når det kommer til kvaliteten på kaffien. Jeg drikker kun trakterkaffe fra nykverna bønner, og en del espresso (jeg tilbringer mye tid på en lokal café). Og hjemme drikker jeg kun presskanne kaffe
ja drikker det, men skjeldent
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://nff.bitsex.net/954.jpg

Om du drikker nok kaffi ser koffeinmolekyl slik ut!
Hvis du ikke drikker nok, hvordan ser de ut da? Og hvor mye er nok?

Jeg drakk litt før, fordi jeg synest det er godt, men har ikke drukket hverken kaffe eller brus det siste året. (Ok, kanskje 1,5 liter brus)
Har aldri drukket for å holde meg våken.
Jeg drikker kaffe. Jeg elsker kaffe.
Investerte septemberlønna mi på masse herlig kaffe, noe kaffesirup og digg maskin.
Kaffe for alle penga, gi meg kaffe og Lucky Strikes og jeg har alt jeg trenger for å overleve.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grantax
Hvis du ikke drikker nok, hvordan ser de ut da? Og hvor mye er nok?
Vis hele sitatet...
Doble, og ikkje firedoble slik som den eg linka til.

Nok er ca. ei kanne per dag. Ei 3-liters kanne altså. Omkring 6 kopper.
Jeg har drukket kaffe noen ganger til tider, men bare for å være høflig mot folk jeg besøker eller når jeg forelsket meg i mocca-kaffe en stund i 14-årsalderen. Har drukket mye te med unødvendige mengder sukker til tider, men har vel gått lei. Te inneholder jo også koffein, men i mindre doser så litt avhengighetsskapende er det nok, i hvert fall med mengder av sukker
Sitat av meitemark
Jeg drakk faktisk ganske mye kaffe tidligere, men måtte slutte med det da jeg fant ut at koffein, med mindre jeg inntar det i STORE mengder, faktisk gjør meg søvning (ja, jeg reagerer motsatt på koffein).
Vis hele sitatet...
Tviler ikke på at jeg "lider" av det samme... er jeg veldig trøtt drikker jeg noen kopper kaffe om morgenen, et par gratis kopper fra apoteket i skoletiden, og kanskje en etter skolen.
Før var det standard å drikke kaffe hver gang vi hadde jobbedager på Medier & kommunikasjon, nå til dags går det mest i kaffe når jeg skal kode. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg føler at jeg blir kreativ av kaffe. Til demokoding er kaffe så og si et must.

Jeg tror dette alt dette kan ha noe med hva jeg assosierer med kaffe; Det er på dataparty jeg har drukket mest kaffe oppigjennom tiden og det er på dataparty jeg har kodet det mest geniale og vært mest inspirert oppigjennom tiden, så kanskje dette har satt spor i den konotative delen av hjernen min?

Smaken av kaffe likte jeg ikke i starten, men det er noe man venner seg til og nå synest jeg det er direkte godt. Karsk må vel også nevnes å være ganske godt, til og med kald!
Sist endret av TheInternet; 24. juni 2007 kl. 01:35.
Jeg drekker 2 kopper kaffe hver morgen, og 1 kopp en eller annen gang på dagen etter behov. Ser ikke noe problem ved dette, derimot føler jeg dagen (på jobb) går mye lettere unna når jeg drikker kaffe.

Digger kaffe, digger også øl
Sist endret av effie; 24. juni 2007 kl. 01:45.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av effie
digger også øl
Vis hele sitatet...
Bra du informerer oss. Hva med å ta det i "når begynte du å drikke" tråden?
Sist endret av connubialis; 24. juni 2007 kl. 02:28.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Kan vel lage en tråd om " Drikker du vann"? "Eller når startet du å drikke kaffe"
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Brainiac
Kan vel lage en tråd om " Drikker du vann"? "Eller når startet du å drikke kaffe"
Vis hele sitatet...

Hva har det med saken å gjøre i det hele tatt? Nå er dette tråden, og om du har et problem med det får du klage til en admin.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Unify
Hva har det med saken å gjøre i det hele tatt? Nå er dette tråden, og om du har et problem med det får du klage til en admin.
Vis hele sitatet...
liten spøk bare. Men nok OT
Jeg drikker kaffe fordi det er godt. Koselig å gå på en kafé og ta en kopp kaffe og kose seg.
Drikker kaffe morgen, formiddag, kveld og ettermiddag. Skal sette på ei lita kanne nå også. Tidlig. Trøtt og gretten...
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg drikker ikke kaffe, ihvertfall ikke vanligvis. Kaffe gjør ingenting for meg, og jeg er glad jeg ikke har endt opp med enda en uvane.
Drikker kaffe de dagene jeg er trøtt, har sovet lite og må på skolen. Drikker også kaffe i selskap. Bortsett fra det drikker jeg sjeldent kaffe, popper heller noen koffeinpiller før jeg skal på trening.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Holder meg langt unna slikt skvip