Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1254
Hei folkens! Til helgen er det en måned siden jeg røyket sist, er fornøyd med det. Men har lagt merke til noe rart, svetter mye mer enn vanlig om nettene. Ikke hver natt, men ganske ofte. Har dette noe med røykeslutten å gjøre? Røyket ganske mye før det, perioder hvor det var flere ganger i uken, og perioder med nesten hver helg. Og dette er vel det lengste jeg har gått uten å ta noen trekk på lenge, så er det slik at kroppen min liksom renses for diverse stoffer nå?

Kan ta et annet spørsmål og, merket mot slutten (før vi stoppet), når vi røyket mye, at rusen ble annerledes, kjedeligere på en måte, ikke like innholdsrik. Toket da "the american way" med bare grønt, og fylte en blunt med grønt (et par gram), omtrent hver gang. Vil effekten bli "større" igjen, når jeg røyker igjen neste gang (vet ikke når det blir).
Ja, nattsvette er et vanlig absitenssymptom. Dette vil forsvinne etter hvert. Det du opplevde ar at toleransen økte slik at rusen ikke ble like spennende lenger. Etter en lang pause toleransen gå ned og rusen bli bedre.
Ok, takk for svar! Men hva definerer du som en lang pause? Det er individuelt såklart, men generelt. Er en måned mye eller egentlig ganske lite?
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Ok, takk for svar! Men hva definerer du som en lang pause? Det er individuelt såklart, men generelt. Er en måned mye eller egentlig ganske lite?
Vis hele sitatet...
Pleier å være ganske nullstilt etter en måned, men i det hele og store så er ikke en måned en lang pause
Svetter som en gris selv om jeg tar meg lengere pauser fra cannabis, så det er nok helt normalt ja.
Svettingen vil nok forsvinne innen den første uken. En måned vil nok gjøre godt, men om du vil nullstille helt bør du slutte i minst tre. Toleransen vil øke ganske fort om du bare tar en måned pause, så etter en ukes tid med tett røyking vil du igjen syntes rusen er kjedelig.
Det kan jo tenkes at svettetoktene kommer av nikotin absitinenser.
Sitat av causa Vis innlegg
Det kan jo tenkes at svettetoktene kommer av nikotin absitinenser.
Vis hele sitatet...
Ikke for min del da jeg både røyker og snuser.
Kroppens måte å bli kvitt avfallsstoffer. Som fetter sier, vil det normalt opphøre etter en drøy ukes tid, eventuelt insette etter en ukes tid forså å opphøre etter en uke.
Sitat av causa Vis innlegg
Det kan jo tenkes at svettetoktene kommer av nikotin absitinenser.
Vis hele sitatet...
Begynte å røyke eksklusivt rent for lenge siden, så er nok ikke det. Snuser også. Men dette har vært mer enn en uke, grunn til bekymring?
Sist endret av Wesley Pipes; 16. april 2012 kl. 15:06.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Begynte å røyke eksklusivt rent for lenge siden, så er nok ikke det. Snuser også. Men dette har vært mer enn en uke, grunn til bekymring?
Vis hele sitatet...
Næh, trenger ikke i det hele tatt å ha med cannabis å gjøre, gå til legen om det fortsetter
reach for the sun
Litt offtopic her. Jeg har røyket nå i snart 2år HVER dag. Men sa nok var nok på fredag, holdt meg i 4dager uten og kjenne noe særlig sug etter hasjen. Som du sier så var rusen så kjedelig i slutten at det var ikke verdt det, vil over til et "sunt" forhold max 3-5 dager i mnd. Samt jeg merket jeg ikke var den samme lenger. Så her kommer noen spørsmål til noen erfarne:

Jeg sovner ikke uten cannabis, hvor lang tid vil det ta til søvnen min er tilbake? Kan jeg ha ødelagt søvnrytmnen min for alltid?

Hvor lang tid tar det til jeg føler meg som den jeg var før jeg begynte med hverdags røyking?


Etter hverdags røykingne startet så forsvart matsansen min helt, jeg sliter med og spise kjøtt pga jeg tenker for mye over hva det er laget av og hvordan det så ut før det ble slaktet osv. Vil dette forsvinne eller er dette noe jeg har "ødelagt" meg selv med, har hasjen skyld i dette?


Jeg var nettopp i England og fikk kjøpt meg noen sovepiller, de heter sleepeaze(diphenhydramine Hydrochloride) Noen som har erfaring med dette preparatet? Jeg heiv i meg 1 stk men fikk ikke sove før ca halv 2 og da la jeg meg ca i 11 tiden, (skulle opp 04:15) Står klart og tydelig at du skal kun ta 1 stk, kan jeg gå over denne dosen? (ikke for og ruse meg, men for og få sove, vil ikke komme på jobb som zombie hver dag :P. eller skal jeg holde meg borte fra sovepiller og vinne over søvnen by my self?


Takk for svar
Sist endret av ratita; 16. april 2012 kl. 16:03.
Effekten vil aldri bli som første gang.

Svettingen er sikkert pga bruk av cannabis. Opplevde det samme.. avtok etter et par måneder etter røykeslutt.
Tobakk og cannabis inneholder mange andre stoffer enn THC og nikotin.
THC, andre cannabinoider og metabolitter kan lagres i fettvevet opptil 3 mnder.

feelthepain: De negative effektene vil forsvinne. Mange opplever også at luktesansen forsvinner for en stund. Har du røyket daglig nattings over en lengre periode kan det ta litt tid før du lærer deg innsovningsprosessen igjen. Søvnkvaliteten/rytmen vil bli bedre etterhvert.
Det ordner seg :-) Hold deg unna sovepiller.

Har vært igjennom den samme prosessen - hadde antageligvis kraftigere negative "abstinenser" enn deg..
Sist endret av sonmarak; 16. april 2012 kl. 16:25.