Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3684
Halla!

Har bare et kjapt spørsmål til dere;
En kompis av meg fikk nylig diabetes type 1.
Bør han være mer forsiktig mtp. å røyke hasj, enn oss "friske"?

Takker for svar
Ifølge denne siden virker det bare som en medisin. Og det tviler jeg faen ikke på.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Ifølge denne siden virker det bare som en medisin. Og det tviler jeg faen ikke på.
Vis hele sitatet...
Mulig det vil hjelpe til å stabilisere blodsukkeret, men for en person med diabetes type 1 så vil ikke Cannabis i seg selv være nok til å erstatte insulin. Bare så det er på det rene. Og til trådstarter: Jeg har en kompis med diabetes type 1, og han damper som bare det. Eneste er at han må være nøye med å måle blodsukkeret sitt når han røyker. Lett å få et blodsukker ute av kontroll med munchies. Ellers kan det hende at det blir vanskelig å kjenne igjen symptomene på hypoglykemi, eller lavt blodsukker, men det vil igjen kunne kontrolleres ved blodsukkermåling

Verdt å nevne at om noen er usikre på om inntak av et rusmiddel vil påvirke kroppen til en diabetiker i større grad enn hos en frisk person, kan det være greit å kontakte en lege. De vil gi deg informasjonen du trenger.