Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6228
Når man røyker hasj, pipe eller joint, hjelper det da virkelig å holde røyken lenger inne? har stusset på dette en stund og prøvd å merke forskjell, men blir for regel for stein til å merke noen forskjell i det hele tatt.

Noen som har noe science?
tja holder vel med 5-6 sek, THC blir tatt opp fort opp i lungene
Det er vel smak og behag egentlig. Folk liker hvert sitt.
Som sagt før, det der er noe du burde ta helt på feelingen, blir for dumt og skal stå og tenke over hvor lenge man holder trekket sitt, imo. blir da mye av poenget borte
Jada det skjønner jeg, tenker mer på hva som er korrekt i forhold til å få mest ut av det
Jeg røyker nesten alltid slik at jeg inhalerer hele tiden, for så å puste ut uten noen pause mellom de to. Mens jeg inhalerer går røyken gjennom lungene for så å komme ut igjen uten sjans til å stå stille. Funker veldig bra for meg, choker nesten aldri, effekten er mer eller mindre på topp.

*trekk*
*innnnnnnnnnnnnnnnnnnnn*
*uuuuuuut*
Sist endret av WhyKing; 1. februar 2011 kl. 23:51.
Å holde det inne lenger enn 1 sekund forårsaker bare større inntak av dritt som ligger i hasjen (oljen osv.)

5-6 sekunders greia er bare en myte.
Dette er ikke mitt område, så absolutt ikke. Men jeg har hørt at THC tas opp i lungene ca. like fort som oksygen. Det vil altså si at du vil trenge å holde røyken inne veldig kort. Noen som vet noe om dette?
I følge flere kilder (inkludert dokumentarserien "How drugs work") er dette kun en myte. Som Yrie sier tar lungene til seg virkestoff i røyk like fort som oksygen, og jo lengre røyken blir i lungene, jo mer fester seg der. Røyk tjallen din som vanlig røyk du
Her går røyken rett inn og rett ut, og det funker som bare faen. Holder du den blir det bare vanskligere å puste når du blåser røyken ut.
Største kreftårsak ved canna-røking er nettop at folk holder inne. Det er ukultur på høyeste nivå, og man ser det som oftest hos de shabby røykerne som har plasthasj og ikke kan rulle joints verd ti øre. Velg selv.
Til tross for deres kilder, er min personelige erfaring at jeg får bedre funk om jeg holder weeden inne noen sekunder, å blåser forsiktig ut. Hasj derrimot merker jeg ikke forskjell på om jeg holder den inne i ti sekunder eller et (eneste er vel kanskje at jeg svimler litt grunnet oksygen mangel).
Sitat av morgenstern Vis innlegg
I følge flere kilder (inkludert dokumentarserien "How drugs work") er dette kun en myte. Som Yrie sier tar lungene til seg virkestoff i røyk like fort som oksygen, og jo lengre røyken blir i lungene, jo mer fester seg der. Røyk tjallen din som vanlig røyk du
Vis hele sitatet...
Er nok det beste det ja.
Men jeg vil tro at visst man tar et stort pipe trekk e.l så vil man ikke ta opp maksimalt med virkestoffer uten å holde røyken noen sekunder ekstra..
Her var det mange dårlige svar gitt. Bare for å ha en ting klart. Lungene tar ikke opp noen som helst stoffer, slik dere beskriver det. Når man røyker cannabis vil virkestoffene: THC og CBD komme inn i såkalte alveoler, eller lungeblærer. Her vil THC og CBD diffundere i kapillæråren, og følge blodstrømmen til den når nerveceller som forårsaker rusen.

Jo lenger du holder røyken inne i lungene, jo lenger vil THC og CBD forbli i alveolene, og desto mer av virkestoffene vil diffundere i blodstrømmen, ergo: Du blir fjernere.
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Her var det mange dårlige svar gitt. Bare for å ha en ting klart. Lungene tar ikke opp noen som helst stoffer, slik dere beskriver det. Når man røyker cannabis vil virkestoffene: THC og CBD komme inn i såkalte alveoler, eller lungeblærer. Her vil THC og CBD diffundere i kapillæråren, og følge blodstrømmen til den når nerveceller som forårsaker rusen.

Jo lenger du holder røyken inne i lungene, jo lenger vil THC og CBD forbli i alveolene, og desto mer av virkestoffene vil diffundere i blodstrømmen, ergo: Du blir fjernere.
Vis hele sitatet...
Interessant. Har du kilder som kan backe opp påstanden?

Selv er jeg ikke sikker, men har alltid følt at det hjelper å holde inne noen sekunder mer enn sigg
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Her var det mange dårlige svar gitt. Bare for å ha en ting klart. Lungene tar ikke opp noen som helst stoffer, slik dere beskriver det. Når man røyker cannabis vil virkestoffene: THC og CBD komme inn i såkalte alveoler, eller lungeblærer. Her vil THC og CBD diffundere i kapillæråren, og følge blodstrømmen til den når nerveceller som forårsaker rusen.

Jo lenger du holder røyken inne i lungene, jo lenger vil THC og CBD forbli i alveolene, og desto mer av virkestoffene vil diffundere i blodstrømmen, ergo: Du blir fjernere.
Vis hele sitatet...
Her kom det no snadder ja, vil gjerne se noen dokumentasjon selv, men det du sier lager jo mening kvalitetspoeng!
Vis thc'en i røyken blir tatt opp like fort som oksygen, så må man vel få mer ut av røyken vis du holder den lenge inne. Du kan se på det som å holde pusten.
hmm, om du holder røyken inne lenger, så vil mer av jointen brenne bort, om du trekker ofte vil den bli varmrøyka.
røyker den som en vanlig siggaret, med untaket av å holde inne i 4 sekunder noen få ganger om jeg tenker over det.
ellers så er jo spm hva er mest kosteffektivt?

du blir jo forsåvidt svimmel av å holde pusten inne, og barn snurrer i ring for å få denne effekten, kanskje det kan hjelpe på fjernheten? snurre i ring mens du røyker, tar seg ut hvertfall
en ting er sikkert, jo lenger du har røyk i lungene, jo mer skade gjør du på de.

Kan jo spise det. kort og god måte å gjøre det er å grinde opp legge på ritz, litt smør på og ost etc hva du vil ha, også smeller du det i ovnen, på 160 (tror jeg, vet THC forbrenner på 184-86) så tar du det ut når det ser ferdig. ( vil gjette på 5 min) du finner jo bedre håndbøker om dette online en hva du fikk av meg

Edit: glemte helt å si at du trenger bare 0,2-,3 per ritz.
Sist endret av enerlighter; 4. februar 2011 kl. 10:14. Grunn: utela litt
Har lest her på forumet at 97% av thc-en er ute i kroppen etter tre sekunder, så det funker teknisk sett å holde inne lengre, bare at det ikke er hensiktsmessig å holde inne mer enn tre sekunder. Vær snill med lungene, du blir uansett cosmonaut etter noen runder tresekundere
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Å holde det inne lenger enn 1 sekund forårsaker bare større inntak av dritt som ligger i hasjen (oljen osv.)

5-6 sekunders greia er bare en myte.
Vis hele sitatet...
OK, for det første så er THC en olje i seg selv, så du ønsker jo større opptak av disse oljene. Hvilken dritt er det du snakker om egentlig? Hasj er pressede trikomer (olje-kjertler) fra cannabis-planten.

Sitat av anamnesis Vis innlegg
Største kreftårsak ved canna-røking er nettop at folk holder inne. Det er ukultur på høyeste nivå, og man ser det som oftest hos de shabby røykerne som har plasthasj og ikke kan rulle joints verd ti øre. Velg selv.
Vis hele sitatet...
Kreft av røyking av cannabis??? Cannabis og THC er krefthemmende (The Lancet). Hold det der pisset for deg selv... Det er ennå ikke påvist et eneste tilfelle av kreft fra cannabis alene.
Sist endret av GrowMoe; 11. februar 2011 kl. 10:25.
Sitat av GrowMoe Vis innlegg
OK, for det første så er THC en olje i seg selv, så du ønsker jo større opptak av disse oljene. Hvilken dritt er det du snakker om egentlig? Hasj er pressede trikomer (olje-kjertler) fra cannabis-planten.



Kreft av røyking av cannabis??? Cannabis og THC er krefthemmende (The Lancet). Hold det der pisset for deg selv... Det er ennå ikke påvist et eneste tilfelle av kreft fra cannabis alene.
Vis hele sitatet...
1. THC er ikke en olje. Ren THC i væskeform er omtrent like klart og tynt som sprit. Oljen er tjære etc.

2. Kom med kilder om du skal komme med slike påstander. Ja det er bevist at cannabis kan motvirke kjipe symptomer ved kreft og att det kan ha visse krefthemmede effekter. Men på lungene? Det er flere ganger blitt sagt av forskere at cannabisrøyking gir like stor risiko for lungekreft som tobakksrøyking, hvis ikke mer. Dog jeg synes det enda ikke har blitt gjort nok forskning og visse kilder er mere tvilsomme enn andre. Kall meg gjerne en konspiratør.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
1. THC er ikke en olje. Ren THC i væskeform er omtrent like klart og tynt som sprit. Oljen er tjære etc.

2. Kom med kilder om du skal komme med slike påstander. Ja det er bevist at cannabis kan motvirke kjipe symptomer ved kreft og att det kan ha visse krefthemmede effekter. Men på lungene? Det er flere ganger blitt sagt av forskere at cannabisrøyking gir like stor risiko for lungekreft som tobakksrøyking, hvis ikke mer. Dog jeg synes det enda ikke har blitt gjort nok forskning og visse kilder er mere tvilsomme enn andre. Kall meg gjerne en konspiratør.
Vis hele sitatet...
1. Du har rett. Jeg tenkte på trikomene som olje-kjertler, men nå som jeg tenker over det er det litt mer komplisert... Men det er da mange flere virkestoffer enn Delta-9-THC i cannabis.

2. The Lancet har hatt flere artikler om dette. Den påstanden kan jeg underbygge. Om du mener at cannabis alene har forårsaket kreft er det du som har bevisbyrden, ikke jeg.

http://www.sciencedaily.com/releases...0417193338.htm

http://www.nowpublic.com/thc_marijua..._harvard_study
Sist endret av GrowMoe; 11. februar 2011 kl. 14:33.
Jeg får ihvertfall mye større utbytte av å holde inne lengre, om dette er placebo eller ikke det vet jeg lite om.

Men det er vel egentlig det samme bare personen som gjør det føler han har mer igjen for pengene til syvende og sist?
I like turtles
Skyfex's Avatar
GrowMoe, ZionRoad:
Det tok meg 2 sekunder på Google Scholar å finne studier som viser at røyking av cannabis er en riskfaktor for lungekreft. Jeg synes det er litt tvilsomt av deg GrowMoe, å bare finne frem studier som fremmer dine egne argumenter.


http://www.sciencedirect.com/science...chtype=a#SECX7
This finding contrasted with that of a follow-up of the Tucson cohort,19 in which there was a greater rate of decline in respiratory function among marijuana-only smokers than in tobacco-only smokers and additive effects of tobacco and marijuana smoking. Both studies showed that long-term cannabis smoking increased bronchitic symptoms. In view of the adverse effects of tobacco smoking, the similarity between tobacco and cannabis smoke, and the evidence that cannabis smoking produces histopathological changes that precede lung cancer,17 long-term cannabis smoking may also increase the risks of respiratory cancer.20 There have been reports of cancers in the aerodigestive tract in young adults with a history of heavy cannabis use.21 and 22 These reports are worrying since such cancers are rare among adults under the age of 60, even those who smoke tobacco and drink alcohol.20
Vis hele sitatet...
http://erj.ersjournals.com/content/3...urcetype=HWCIT

In conclusion, the results of the present study indicate that long-term cannabis use increases the risk of lung cancer in young adults.
Vis hele sitatet...
Mao.: Å røyke cannabis er minst like farlig som å røyke tobakk. Studiene GrowMoe påpekte, sier bare at når du først har fått kreft, så hjelper THC med å bekjempe kreften.

Det bør også påpekes at å bruke en vaporizer er sannsynligvis 100% trygt når det gjelder lungekreft.

On-topic:
Den har vært nevnt tidligere, men jeg kan anbefale kortserien "How Drugs Work" på det sterkeste:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00xcfjl

Et veldig balansert og faktaorientert blikk på Cannabis, E og Kokain. I serien påstår de at å holde røyken inne ikke gir vesentlig mer effekt.

Jeg kan tenke meg at det er som noen har sagt her, at du får i deg det meste veldig fort, og at å holde det inne kanskje ikke er verdt det, med tanke på at du får i deg lite av virkestoffene, men at skadeeffekten av andre stoffer på lungene blir sterkere.
Hva med THC-olje? Er det da alle de aktive virkestoffene, i tillegg til terpenene og eteriske oljer som er igjen?

Jeg er ingen kjemiker... Hvordan/hvorfor er THC da ikke vannløselig, men kan løses opp i oljer og alkohol f.eks. ?

Altså poenget mitt er bare... trikomene er vel olje-baserte, selv om ikke THC nødvendigvis er en olje?
men.. hasj skal vel til syvende og sist være thc olje?
Sitat av GrowMoe Vis innlegg
Jeg er ingen kjemiker... Hvordan/hvorfor er THC da ikke vannløselig, men kan løses opp i oljer og alkohol f.eks. ?
Vis hele sitatet...
Likt løser likt lærte man på ungdomskolen. THC og vann har ganske ulik oppbygging, mens THC og alkoholer/oljer/fett er ganske likt bygd opp og blander seg dermed lettere.
Sist endret av Alfonzor; 11. februar 2011 kl. 15:05.
Sitat av Skyfex Vis innlegg
GrowMoe, ZionRoad:
Det tok meg 2 sekunder på Google Scholar å finne studier som viser at røyking av cannabis er en riskfaktor for lungekreft. Jeg synes det er litt tvilsomt av deg GrowMoe, å bare finne frem studier som fremmer dine egne argumenter.


http://www.sciencedirect.com/science...chtype=a#SECX7


http://erj.ersjournals.com/content/3...urcetype=HWCIT



Mao.: Å røyke cannabis er minst like farlig som å røyke tobakk. Studiene GrowMoe påpekte, sier bare at når du først har fått kreft, så hjelper THC med å bekjempe kreften.

Det bør også påpekes at å bruke en vaporizer er sannsynligvis 100% trygt når det gjelder lungekreft.

On-topic:
Den har vært nevnt tidligere, men jeg kan anbefale kortserien "How Drugs Work" på det sterkeste:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00xcfjl

Et veldig balansert og faktaorientert blikk på Cannabis, E og Kokain. I serien påstår de at å holde røyken inne ikke gir vesentlig mer effekt.

Jeg kan tenke meg at det er som noen har sagt her, at du får i deg det meste veldig fort, og at å holde det inne kanskje ikke er verdt det, med tanke på at du får i deg lite av virkestoffene, men at skadeeffekten av andre stoffer på lungene blir sterkere.
Vis hele sitatet...
Som du ser selv av artiklene, så fremmer ikke de bare mine egne synspunkter... Det er ikke noen endelig konklusjon eller konsensus på området. Å røyke cannabis over lang tid kan være forbundet med lugekreft, men THC har fremdeles potensiale for å virke hemmende på kreft, i tillegg til å dempe symptomene.

Det tar 2 sek å finne hva som helst på google
Sist endret av GrowMoe; 11. februar 2011 kl. 15:07.
Jeg holder inne i rundt ett sekund ekstra, bare for å vise sympati for alle apene som ble nærmest gasset ihjel for å bevise i en studie at cannabis dreper hjerneceller.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av GrowMoe Vis innlegg
Det tar 2 sek å finne hva som helst på google
Vis hele sitatet...
Google Scholar != Google

Google Scholar søker kun i akademisk literatur.

Just saying.. det er ikke random internett-artikler. Men selvfølgelig, selv akademiske søkeverktøy kan gi motstridende konklusjoner, og man bør også se på hvilke artikler som referer til artikkelen man velger å trekke konklusjoner fra blant annet. Å trekke konklusjoner ut fra akademiske publikasjoner er egentlig en ganske kompleks oppgave.

Men mitt inntrykk etter å ha sett over en del vitenskaplige artikler av nyere dato (2008 og utover) er at at det er flere studier som konkluderer med at røyking av cannabis er en risk-faktor for lungekreft. Men noen klar konsensus er det kanskje ikke.

Nå er det ikke slik at jeg holder på med det så ofte at det vil endre hvordan jeg gjør det, men hvis man røyker veldig ofte, så er det kanskje fornuftig å investere i en vaporizer. Kan ikke skade ihvertfall
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Google Scholar != Google

Google Scholar søker kun i akademisk literatur.

Just saying.. det er ikke random internett-artikler. Men selvfølgelig, selv akademiske søkeverktøy kan gi motstridende konklusjoner, og man bør også se på hvilke artikler som referer til artikkelen man velger å trekke konklusjoner fra blant annet. Å trekke konklusjoner ut fra akademiske publikasjoner er egentlig en ganske kompleks oppgave.

Men mitt inntrykk etter å ha sett over en del vitenskaplige artikler av nyere dato (2008 og utover) er at at det er flere studier som konkluderer med at røyking av cannabis er en risk-faktor for lungekreft. Men noen klar konsensus er det kanskje ikke.

Nå er det ikke slik at jeg holder på med det så ofte at det vil endre hvordan jeg gjør det, men hvis man røyker veldig ofte, så er det kanskje fornuftig å investere i en vaporizer. Kan ikke skade ihvertfall
Vis hele sitatet...
Ja, Google Scholar er vel en del av Google? Jeg skjønner selvfølgelig hva du mener da.

Resten av innlegget: Vi er enige vi... Spesielt på det siste
Sist endret av GrowMoe; 12. februar 2011 kl. 19:05.
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Når man røyker hasj, pipe eller joint, hjelper det da virkelig å holde røyken lenger inne? har stusset på dette en stund og prøvd å merke forskjell, men blir for regel for stein til å merke noen forskjell i det hele tatt.

Noen som har noe science?
Vis hele sitatet...
thc og cbd taes opp fort, som er de to mest ønskelige cannabioidene, den tredje av de mest kjente, cbn, som ikke gir noen form for rus, kunn gjør deg trøtt og svak i kroppen, taes opp saktere, på lik linje med nikotinrik tjære. holde lufta inne lenge vil derfor få deg til å føle deg mere slapp og dopa, men ikke mere fjern/høy. rundt 5 sek er okei, men ikke overdriv. null vits skulle ønske jeg fant tilbake til skildene mine, men sorry, gidder ikke. jeg er ihvertfall overbevist etter det jeg har studert om biokjemien bak cannabis, samt kroppens eget cannabioidiske system. (Phytokjemi.)

mener ikke med det her at det bare er 3 cannabioider, det er mange flere, f.eks. Cannabigerol, som ikke er psykoaktiv, men påvirker den psykoaktive virkingen av THC, og f.eks. Cannabichromene, som ikke er psykoaktiv, og ikke påvirker virkingen av THC, men påvirker virkningen av påvirkningen av THC grunnet av Cannabigerol. noen cannabioider finner nesten bare i enkelte strains.
men back to topic: de tidligere nevnte er de tre man hovedsakelig snakker om.

THC = delta-9-tetrahydrocannibol (Gjør deg hovedsakelig høy.)
CBD = Cannabidiol (Fjerner psykoser, demper THC'ens forvirrende egenskaper, og gjør maten godere.)
CBN = Cannabinol (Gjør deg sløv/trøtt, og vil ødelegge korttidshukomelsen på kort sikt, og kan ta noen uker å avvendes. Det spekuleres også i om CBN er eneste årsak til abstidens.)

Sitat av Omaha Vis innlegg
Jeg holder inne i rundt ett sekund ekstra, bare for å vise sympati for alle apene som ble nærmest gasset ihjel for å bevise i en studie at cannabis dreper hjerneceller.
Vis hele sitatet...
hehe, det verste er vell at det var oksygenmangelen som drepte hjernecellene! hehehe

Sitat av GrowMoe Vis innlegg
Hva med THC-olje? Er det da alle de aktive virkestoffene, i tillegg til terpenene og eteriske oljer som er igjen?

Jeg er ingen kjemiker... Hvordan/hvorfor er THC da ikke vannløselig, men kan løses opp i oljer og alkohol f.eks. ?

Altså poenget mitt er bare... trikomene er vel olje-baserte, selv om ikke THC nødvendigvis er en olje?
Vis hele sitatet...
for å få litt klarhet i dette, ALLE cannabioider er planteoljer. noen psykoaktive, noen psykadeliske, men alle, OLJER! noen blir stive ved lav temperatur, men alle er oljer...

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
1. THC er ikke en olje. Ren THC i væskeform er omtrent like klart og tynt som sprit. Oljen er tjære etc.

2. Kom med kilder om du skal komme med slike påstander. Ja det er bevist at cannabis kan motvirke kjipe symptomer ved kreft og att det kan ha visse krefthemmede effekter. Men på lungene? Det er flere ganger blitt sagt av forskere at cannabisrøyking gir like stor risiko for lungekreft som tobakksrøyking, hvis ikke mer. Dog jeg synes det enda ikke har blitt gjort nok forskning og visse kilder er mere tvilsomme enn andre. Kall meg gjerne en konspiratør.
Vis hele sitatet...
ren thc er olje, veldig tykk olje.
Det kommer helt ann på hvordan du ser det. Man kan få ren thc i pulverform/krystallform også.
Bare for å svare TS:

Har funnet ut at når man trekker fra jointen er det lurt å ikke ha leppene stramt rundt den, men heller litt slap slik at du for plass til å innhalere luft samtidig som at du trekker fra jointen, så holder du inne 4-5 sekunder. Gir en slags bong følelse og bra funk.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Som nevnt tidligere er det noe man helst ikke skal tenke for mye på, men "3 sekunders regelen" er vell den som regjerer der jeg bor. ^_^
Sitat av morgenstern Vis innlegg
I følge flere kilder (inkludert dokumentarserien "How drugs work") er dette kun en myte. Som Yrie sier tar lungene til seg virkestoff i røyk like fort som oksygen, og jo lengre røyken blir i lungene, jo mer fester seg der. Røyk tjallen din som vanlig røyk du
Vis hele sitatet...
hvordan har det seg da at man må holde inne salvia divinorum i 20+ sekunder?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
hvordan har det seg da at man må holde inne salvia divinorum i 20+ sekunder?
Vis hele sitatet...
Må man? kan jo ha noe med annen oppbyggning enn THC, tror du må holde DMT inne ganske lenge og
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Må man? kan jo ha noe med annen oppbyggning enn THC, tror du må holde DMT inne ganske lenge og
Vis hele sitatet...
det betyr jo bare at teorien han kommer med er busted. Det er ikke slik at røyk er røyk. Tiden det tar for lungene å ta opp virkestoff, er selvsagt avhengig av virkestoffet, slik jeg forstår det.
[quote=ZionRoad;2003263]Det kommer helt ann på hvordan du ser det. Man kan få ren thc i pulverform/krystallform også.[/

den går over i fast form under 30 grader c. men det er fortsatt en olje, ikke vannløselig, og helt helt ren thc vil ikke være tynt flytende, det er ikke som en tidligere her nevnte, at tjære holder den tykk. den ER tykk.
Sist endret av Revestreken; 14. februar 2011 kl. 15:33.
[quote=Revestreken;2004152]
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det kommer helt ann på hvordan du ser det. Man kan få ren thc i pulverform/krystallform også.[/

den går over i fast form under 30 grader c. men det er fortsatt en olje, ikke vannløselig, og helt helt ren thc vil ikke være tynt flytende, det er ikke som en tidligere her nevnte, at tjære holder den tykk. den ER tykk.
Vis hele sitatet...
Kanskje det Zion tenker på er syntetisk THC?
Hvor lenge skal man holde inne skrap-trekk da

Har en fornemmelse om at det må være sakte selvmord for lungene.
[quote=GrowMoe;2004211]
Sitat av Revestreken Vis innlegg

Kanskje det Zion tenker på er syntetisk THC?
Vis hele sitatet...
det vet jeg ingenting om. godt poeng.
▼ ... noen uker senere ... ▼
En ting jeg personlig har erfart, så er det mangel på oksygen ved å holde det inne. Jeg har gått i bakken 2 ganger, og vært flere ganger hvor jeg får sorte prikker i øynene helt til jeg blåser ut, hvor jeg da får en slags "kimende" følelse i hele kroppen som varer i rundt 10 sekunder før jeg er helt tilbake til det vanlige.

Blir da også helt bomba i hodet =)
Sitat av GrowMoe Vis innlegg
OK, for det første så er THC en olje i seg selv, så du ønsker jo større opptak av disse oljene. Hvilken dritt er det du snakker om egentlig? Hasj er pressede trikomer (olje-kjertler) fra cannabis-planten.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du forstod godt hva han mente, nemlig at fordampet thc ikke er det eneste røyken inneholder (tjære, partikler osv), at virkestoffet blir tatt opp raskt og at det å holde inne røyken kun fører til at du får i deg mer av det øvrige i røyken.

Sitat av GrowMoe Vis innlegg
Kreft av røyking av cannabis??? Cannabis og THC er krefthemmende (The Lancet). Hold det der pisset for deg selv... Det er ennå ikke påvist et eneste tilfelle av kreft fra cannabis alene.
Vis hele sitatet...
At THC virker krefthemmende betyr ikke at det ikke er fare for kreft ved røyking av cannabis. Effekten du nevner skjer ikke i lungene, og det er da en kjennsgjerning at røykere er mer utsatt for lungekreft enn andre, uavhengig av om det er cannabisrøy, tobakkrøyk eller en kombinasjon.

Edit: så ikke før nå at det var gått to sider til med diskusjon her, og det jeg har skrevet er vel allerede nevnt..
Sist endret av fetter; 10. mars 2011 kl. 12:48.
Når jeg først begynte å røyke var det tydeligvis et must å holde røyken inn i 4-5 sekunder før en pustet ut.

Men etterhvert så ble det til noe en ikke tenkte på, bare røyket. Men når jeg tar en feit bonghit så holder jeg gjerne røyken inne litt lenger enn ved trekk av en sigarett. Bare et par sekunder eller noe slikt, det føles på en måte "rett"
væær så snill å ikke innta dette med røyk brothers,jeg føler så med deres luftveier
Jeg møtte en type som hadde fått kols..man,det er ille
Uten inntak v røyk synker sikkert skadeligheten med 90%thc er jo ikke skadelig men har mange sunne egenskaper

moral preken fra et pillehue
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 13:39.
Sitat av murmade Vis innlegg
moral preken fra et pillehue
Vis hele sitatet...
De fleste er nok klar over farene man har ved å inhaleren varm røyk i lungene. Dersom du er ett "pillehue", så medfører også det en potensiell risiko for uopprettelige skader på kroppen eller psyken din. Du visste vel at ett pillemisbruk kan føre med seg problemer for nyrene dine?

Men dette er jo heller ikke tema i denne tråden. Måtte bare sette deg på plass, dersom du tror misbruk av piller er mindre farlig enn misbruk av cannabis. Alle rusmidler har farer ved seg. Også alkohol! Tenk det
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
2. Kom med kilder om du skal komme med slike påstander. Ja det er bevist at cannabis kan motvirke kjipe symptomer ved kreft og att det kan ha visse krefthemmede effekter. Men på lungene? Det er flere ganger blitt sagt av forskere at cannabisrøyking gir like stor risiko for lungekreft som tobakksrøyking, hvis ikke mer. Dog jeg synes det enda ikke har blitt gjort nok forskning og visse kilder er mere tvilsomme enn andre. Kall meg gjerne en konspiratør.
Vis hele sitatet...
Det tok ikke lang tid før vi fant ut at tobakk var kreftfremkallende, men hvorfor er det fremdeles usikkerhet når det kommer til cannabis? Marijuana har trossalt blitt brukt i flere tusener av år, i flere kontinenter.

Tenk litt over det.
Sist endret av Mexxy; 10. mars 2011 kl. 21:16.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det tok ikke lang tid før vi fant ut at tobakk var kreftfremkallende, men hvorfor er det fremdeles usikkerhet når det kommer til cannabis? Marijuana har trossalt blitt brukt i flere tusener av år, i flere kontinenter.

Tenk litt over det.
Vis hele sitatet...
Fordi du ikkje har så stor brukergruppe, og fordi det antakeleg er stor overlapping mellom cannabisrøyking og tobakksrøyking f.eks? Forøvrig er det jo heva over tvil at forbrenning av organisk materiale gir tjære og cyanid, og neppe er direkte sunt.

I tillegg er det neppe like store forskningsfokus på cannabisrøyking vs. kreft ettersom samanhengen er rimelig godt vist for tobakk.