Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 17670
En slik tråd ville nok vanligvis begynt med ''er dette lovlig?'', men her er vel svaret ganske selvsagt. (eller er det?)

Derimot hadde det vert interresant å drøfte hvorfor ikke slike store kattearter er 'hippt'/lovlig i Norge, og hva som egentlig hindrer at slike dyr ikke kan fostres slik vanlige huskatter i dag gjør.

Er nok ikke alene om at å ha en puma som kjæledyr hjemme i sofaen hadde vert noe av de tingene man ønsket seg mest av alt. Men her er det jo flere ting som står til utfordring selvsagt.

Hvis man ser bort i fra det faktum av disse er rovdyr, og har behov for en god del kjøtt hver dag, behov for å jakte (noe den gjerne vil kunne gjøre også i Norge). Hva vil man da oppnå ved å fostre/ fø opp som kattunge, og tilvenne den en ganske så vanlig huskatt-livsstil. Ville dette funke? Ville det blitt katastrofe?

Her er et åpent for diskusjon!
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
En slik tråd ville nok vanligvis begynt med ''er dette lovlig?'', men her er vel svaret ganske selvsagt. (eller er det?)

Derimot hadde det vert interresant å drøfte hvorfor ikke slike store kattearter er 'hippt'/lovlig i Norge, og hva som egentlig hindrer at slike dyr ikke kan fostres slik vanlige huskatter i dag gjør.

Er nok ikke alene om at å ha en puma som kjæledyr hjemme i sofaen hadde vert noe av de tingene man ønsket seg mest av alt. Men her er det jo flere ting som står til utfordring selvsagt.

Hvis man ser bort i fra det faktum av disse er rovdyr, og har behov for en god del kjøtt hver dag, behov for å jakte (noe den gjerne vil kunne gjøre også i Norge). Hva vil man da oppnå ved å fostre/ fø opp som kattunge, og tilvenne den en ganske så vanlig huskatt-livsstil. Ville dette funke? Ville det blitt katastrofe?

Her er et åpent for diskusjon!
Vis hele sitatet...
Nå har jo ikke huskatter mulighet for å drepe et voksent menneske..
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Nå har jo ikke huskatter mulighet for å drepe et voksent menneske..
Vis hele sitatet...
Njaaaa, de kan jo sette seg på fjeset ditt mens du sover så du kveles da

Lurer på det samme som trådstarter. Det hadde sikkert vært en sweet damemagnet å si at "Døh, jeg har en tiger hjemme".
(Eller ikke, da Tiger ikke er noe positivt i en forholdsmessig sammenheng nå for tiden.)
Hvis de hadde blitt lovlige å ha ville det truet dem. Det ville også åpne et nytt markedt for krypskytere også.
Sammt at dyrene ville sannsyneligvis ikke ha det spesielt bra her.
Husk at huskatter også blir hissige. Når de blir hissige klorer eg biter de, i likhet med panthere og tigere. Forskjellen er at de ikke veier minst 50 ganger så mye som deg, får hodet ditt i gapet uten problemer og ville gjort deg til deres bitch, nettop fordi: De er større, sterkere og langt, langt farligere enn deg.

For ikke å si at det hadde blitt et helvete å bytte kattesand..
Sist endret av random42099; 21. januar 2011 kl. 17:58.
Mennesker og domestiske katter har stått side om side i ca 10,000 år, siden begge partene har nytte av hverandre. Du kan ikke sammenligne store rovkatter med huskatten da rovkattene aldri har hatt noen nytte av å henge med mennesker, den klarer seg fint alene.

Det hadde selvsagt vært kjempetrivelig med en stor kosete tam katt, men det er et vilt dyr.
Sist endret av Bluish; 21. januar 2011 kl. 17:56.
Har lenge ønsket å kjøpe en tiger til å ha hjemme som kjæledyr. Da jeg sjekket i lovdata og sendte e-mail, svarte de at innførsel av dyr til landet som ikke er en del av norsk fauna er ulovlig, med andre ord, pumaer, leoparder, tigre er DESSVERRE ulovlig å ha som kjæledyr i Norge. Ganske synd egentlig, hadde vært fantastisk å ha en tiger som kjæledyr.
Sist endret av Omnibenevolence; 21. januar 2011 kl. 17:55. Grunn: f
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trur du hus-pumaen din kunne jaktet fritt? Er nok ikke så enkelt!
En puma har ikke noe i norsk fauna å gjøre!
Men hele tanken er jo snodi da.
Du kan jo bruke ei gaupe som substitutt? De er jo ganske tøffe.
Her har du en søt pusekatt som er lovlig og, såvidt jeg vet

Savannah bruker å vokse seg rimelig store, og hvis du leter litt på nettet, finner du en dude
som har en pus som måler nesten 170cm uten hale ^^,

Det er though når den står på labbene, som på bildet

EDIT: Her finner du og rimelig store katter, dem er litt dyr bare =/
http://www.mokavecats.com/

http://maggiesfarm.anotherdotcom.com/uploads/savannah_cat_standing.jpg
Sist endret av Sangheili; 21. januar 2011 kl. 18:03.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Har lenge ønsket å kjøpe en tiger til å ha hjemme som kjæledyr. Da jeg sjekket i lovdata og sendte e-mail, svarte de at innførsel av dyr til landet som ikke er en del av norsk fauna er ulovlig, med andre ord, pumaer, leoparder, tigre er DESSVERRE ulovlig å ha som kjæledyr i Norge. Ganske synd egentlig, hadde vært fantastisk å ha en tiger som kjæledyr.
Vis hele sitatet...
Vi har jo gauper her i landet. AFAIK er det kvotejakt og greier på disse, så de er ikke totalfredet.

Men tviler allikevel litt på at det er lov å ha en som kjæledyr..
Sitat av Sangheili Vis innlegg
http://maggiesfarm.anotherdotcom.com/uploads/savannah_cat_standing.jpg
Vis hele sitatet...
Oooooh, jeg vil ha en sånn!

Men så koster de sikkert en liten formue, men så tror jeg ikke at det går så bra om jeg kjøper meg en slik OG en husky, siden jeg har alltid hatt lyst på en husky
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Oooooh, jeg vil ha en sånn!

Men så koster de sikkert en liten formue, men så tror jeg ikke at det går så bra om jeg kjøper meg en slik OG en husky, siden jeg har alltid hatt lyst på en husky
Vis hele sitatet...
Oppdaterte nettop det forrige innlegget mitt, sjekk det for pris, er en link der til en oppdretter
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Forskjellen er at de ikke veier minst 50 ganger så mye som deg, får hodet ditt i gapet uten problemer og ville gjort deg til deres bitch, nettop fordi: De er større, sterkere og langt, langt farligere enn deg.
Vis hele sitatet...
Whaat, en tiger som veier minst 50 ganger så mye som meg? (80kg * 50 = 4000kg)

Men joda, hadde vært ganske kjekt med en leopard som kjæledyr. Men som nevnt tidligere:
Sitat av Euforia/lovdata
innførsel av dyr til landet som ikke er en del av norsk fauna er ulovlig, med andre ord, pumaer, leoparder, tigre er DESSVERRE ulovlig å ha som kjæledyr i Norge.
Vis hele sitatet...
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Her har du en søt pusekatt som er lovlig og, såvidt jeg vet


EDIT: Her finner du og rimelig store katter, dem er litt dyr bare =/
http://www.mokavecats.com/
Vis hele sitatet...
Fikk sykt lyst på en sånn! Noen som vet hva de koster?
Du finner ett par på FINN, dem ligg på alt fra 1000 opptil 8-9k
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Whaat, en tiger som veier minst 50 ganger så mye som meg? (80kg * 50 = 4000kg)

Men joda, hadde vært ganske kjekt med en leopard som kjæledyr. Men som nevnt tidligere:
Vis hele sitatet...
Overdrivelser ar altid så flott. Men så glemmer jeg at vi freaks er flinke til å ta folk bokstavelig..
Sist endret av random42099; 21. januar 2011 kl. 18:15.
Er vel en bengal katt er det ikke? De koster vel alt fra 2500 til 10,000 utifra et søk på finn.no
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Er vel en bengal katt er det ikke? De koster vel alt fra 2500 til 10,000 utifra et søk på finn.no
Vis hele sitatet...
Fann den under Savannah på google, men det kan godt hende
Husker da jeg koste med katten min før! Da hendte det jeg kilte den på magen, og da kunne den finne på å bite og klore meg. Dog forholdsvis svakt. Men en tiger derimot... Hadde du ganget den gamle katten min med 100 i størrelse hadde jeg nok ikke hatt armer den dag idag! Syns vi har nok av husdyr, og noen er rett og slett ikke egnet for det. Det syns jeg forøvrig ikke undulater, hamstere og skilpadder er heller, for de av dere som tenker på å kjøpe det
Sist endret av stehal; 21. januar 2011 kl. 18:29.
Shady Banana
Quix's Avatar
Ah... Det hadde vært rått!! Du får venner på besøk også går de inn i stua and then ohmygod sitter du i lenestolen med en tiger trofast ved din side og hviler hånda di på hodet dens i skikkelig bad-guy James Bond stil og sier ''Fuck Yeah......''
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis du skal kunne la den jakte må du bo på et sted der våre tilsvarende kattedyr jakter, hvis du ikke godtar at den henter seg en snack i den lokale barnehagen da, eller utrydder alle andre kjæledyr i nabolaget.
Det sitter garantert mange arrbefengte mennesker og angrer bittert på at de fikk denne ideen.
Det er snakk om superbola pusekatter som kan veie over hundre kilo og kan klatre opp i et tre med deg på slep. Kommer du hjem en dag og lukter ekstra fisk kan jeg love deg at du blir middag.
Sist endret av Bothrops; 21. januar 2011 kl. 19:11.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Det hadde sikkert vært en sweet damemagnet å si at "Døh, jeg har en tiger hjemme".
Vis hele sitatet...
"Vil du komme hjem til meg for å se på tigeren min og smøre oss inn i tigerbalsam?"
Sist endret av Fusjon; 21. januar 2011 kl. 20:09.
Om man får dyret som baby, er jo det en fordel. Men en tiger,puma etc vil jo alltid ha instinktene sine, og vil nok desverre aldri være helt til å stole på. Men det finnes unntak :

En rørende historie om en løve som ble oppdratt fra den var liten:

http://www.youtube.com/watch?v=btuxO-C2IzE

Sist endret av TranceMaster; 21. januar 2011 kl. 20:59.
Sitat av TranceMaster Vis innlegg
Om man får dyret som baby, er jo det en fordel. Men en tiger,puma etc vil jo alltid ha instinktene sine, og vil nok desverre aldri være helt til å stole på. Men det finnes unntak :

En rørende historie om en løve som ble oppdratt fra den var liten:

http://www.youtube.com/watch?v=btuxO-C2IzE

Vis hele sitatet...

I almost cried :')
Sitat av Sangheili Vis innlegg
I almost cried :')
Vis hele sitatet...
Jeg og, faen ta Aerosmith
Noen som vet hvilke katterase som er størst, da tenker jeg ikke på tigre, løver og sånt, klare ikke og google frem, det står mellom Maine coon, og Ragdoll, begge sies og være EN av de største, noen som vet?
Sitat av Kay-jay Vis innlegg
Noen som vet hvilke katterase som er størst, da tenker jeg ikke på tigre, løver og sånt, klare ikke og google frem, det står mellom Maine coon, og Ragdoll, begge sies og være EN av de største, noen som vet?
Vis hele sitatet...
Maine Coon. Fra Wikipedia:

The Ragdoll is one of the largest domesticated cat breeds with a sturdy body, large frame and proportionate legs. A fully-grown female weighs from 8 pounds (3.6 kg) to 15 pounds (6.8 kg). Males are substantially larger, ranging from 12 pounds (5.4 kg) to 20 pounds (9.1 kg)[2] or more.
Vis hele sitatet...
Maine Coons are one of the largest breeds of domestic cat. Males weigh anywhere between 15 and 25 lb (6.8 and 11 kg) with females weighing between 10 and 15 lb (4.5 and 6.8 kg).[17] The height of adults can vary between 10 and 16 in (25 and 41 cm) and they can reach a length of up to 40 in (100 cm), including the tail, which can reach lengths of up to 14 in (36 cm)[18] and is long, tapering, and heavily furred, almost resembling a raccoon's tail. The body is solid and muscular, which is necessary for supporting their own weight, and the chest is broad. Maine Coons possess a rectangular body shape and are slow to physically mature; their full potential size is normally not reached until they are around three or four years old.[19]
Vis hele sitatet...
Takk, men Savannah er visst den høyeste, jevnt mellom Ragdoll og Maine coons ser det ut som. Kp 4 u

Oi, glemte visst norsk skogskatt, den er mellom 13 og 22 LBM, altså større enn ragdoll

[quote=Kay-jay;1974721]Takk, men Savannah er visst den høyeste, jevnt mellom Ragdoll og Maine coons ser det ut som. Kp 4 u

Oi, glemte visst norsk skogskatt, den er mellom 13 og 22 lb, altså større enn ragdoll

Takk, men Savannah er visst den høyeste, jevnt mellom Ragdoll og Maine coons ser det ut som. Kp 4 u

[quote=Kay-jay;1974721]Takk, men Savannah er visst den høyeste, jevnt mellom Ragdoll og Maine coons ser det ut som. Kp 4 u

Oi, glemte visst norsk skogskatt, den er mellom 13 og 22 LBM, altså større enn ragdoll

[quote=Kay-jay;1974721]Takk, men Savannah er visst den høyeste, jevnt mellom Ragdoll og Maine coons ser det ut som. Kp 4 u

Oi, glemte visst norsk skogskatt, den er mellom 13 og 22 lb, altså større enn ragdoll


hjelp
Nå vet ikke jeg så mye om katter, men en gang så tenkte jeg tanken på om det hadde gått an å ha en ulv. Ikke at jeg virkelig tenkte på å skaffe en, men det hadde vert kult liksom.

Men de som har peiling på bikkjer og den slags dyr, mener at hunder og ulver er ganske forskjellige. Ulver er mer aggresive, og har mye mer jaktinstinkt, og påpasselig med teritoriumet sitt, så de er visst nok vanskelig å få til å gå overens med fremmede folk og dyr. Og en ulv kommer vistnok nesten garantert til å utfordre lederen sin en eller flere ganger i livet, noe en hund ikke gjør i så stor grad. Det er bare slik instinktet til en ulv er, så dette kommer til å skje selv om du har vert sjefen fra da den var liten. Og en fullvoksen ulv tipper jeg kan vere ganske farlig for en alminnelig mann.

Jeg har derfor ingen problemer med å se for meg at forskjellen på en huskatt og en leopard er like stor. Dette er nok noe som ikke funker hvis du bor i ei blokkleilighet i byen. Om du bor ute på bygda, hadde den garantert kommet til å jakte på rådyr, for ikke å snakke om sauer som tilhører andre folk. Du ser jo bare hvordan en generell katt behandler mus og fugler.
Desuten er klimaet helt feil for et slikt dyr her til lands. Du bør nok ha over middels innsikt for å tenke på noe slikt tror jeg.
Ingen som har vært ute det siste halvåret?

Det norske klimaet er vell ikke akkurat lignende det klimaet slike dyr egentlig lever i.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Oooooh, jeg vil ha en sånn!

Men så koster de sikkert en liten formue, men så tror jeg ikke at det går så bra om jeg kjøper meg en slik OG en husky, siden jeg har alltid hatt lyst på en husky
Vis hele sitatet...
Minst 7000 sist jeg sjekka, de har stiget lit i pris siden den gang.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Ingen som har vært ute det siste halvåret?

Det norske klimaet er vell ikke akkurat lignende det klimaet slike dyr egentlig lever i.
Vis hele sitatet...
Hei hei, hørt om sibirsk tiger ? Tenkte meg det.
Sitat av TranceMaster Vis innlegg
Om man får dyret som baby, er jo det en fordel. Men en tiger,puma etc vil jo alltid ha instinktene sine, og vil nok desverre aldri være helt til å stole på. Men det finnes unntak :

En rørende historie om en løve som ble oppdratt fra den var liten:

http://www.youtube.com/watch?v=btuxO-C2IzE

Vis hele sitatet...
Denne videon beviser jo at det er mulig og temme en løve for livet. Men selvfølgelig, instinkte vil alltid være der, og de som var involvert med denne løven tokk sjanser basert på hans personlighet. Hadde løven vært en annen til sinns, kunne det kanskje ha gått ille en gang i løpet av tiden de hadde han. Vanskelig og si med denne løven om den hadde angrepet en dag eller ei, virkelig umulig å si fra mitt synnspunkt.
Bare det å ha en bengalkatt krever en del jobb. Hvis man ikke er sammen med katten, leker og holder den ordentlig med selskap MYE, så blir katten til en pøbel!

Man kan nesten ikke ha kopper, bilder, pokaler og lignende stående på hyller uten at det blir revet ned.

Men slik er det jo med mange dyr.. Derfor det er viktig å tenke seg nøye igjennom før man skaffer seg en pet.

vet om en kar som selger norsk skogskatt blandet med Gaupe for 3-4 tusen. Ikke en type katt jeg ville hatt i hus!

Sjekk ut denne!: http://www.youtube.com/watch?v=sdbSnmetciU Serval. Selvfølgelig ikke lov å ha i norge : (
kjedelig streiting
Sikkert moro og ha en liten leopard når den er liten, men når den blir voksen derimot... Idag så kan vi ikke stole helt på våre egne katter eller hunder engang, så hva skal man gjøre med en fullvoksen leopard som kan drepe deg med et poteslag? Eneste man kan gjøre må jo være å holde den fanga, noe som ikke er en god løsning for deg eller leoparden, så lenge du ikke eier flere mål med jord som du kan gjerde inn og varme opp ++.

Så for en stund sia en dokumentar fra USA hvor man kunne skaffe seg en liten løvebaby, og resultatet var selvfølgelig en masse vannskjøtte voksne løver.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Hei hei, hørt om sibirsk tiger ? Tenkte meg det.
Vis hele sitatet...
Hei, hei, du vet at det kun finnes 3000-4000 bengal-tigere igjen i HELE verden, noe som gjør det umulig for norske folk å eie en.
Syns det er bra at det er ulovlig per dags dato.
Da både tigrene er en truede art og leopardene er oppført som nært truet. Så skal da ikke folk kunne bruke disse ville dyrene som kjæledyr?! Og som noen nevner her så er det jo slettes ikke klima for det i Norge. Syns egentlig bare synd i disse løvene/tigrene/leopardene som blir holdt som kjæledyr, er liksom ikke det samme som å ha ei huskatt. Og som oftest så bor disse dyrene som blir brukt som kjæledyr i små omgivelser at man nesten skulle trodd det var en gullfisk i et akvarium. Etter min mening er dette absolutt ikke et dyr som skal være et kjæledyr til mennesker, disse skal være fri og leve i deres eget habitat. Har et unntak og det er Kevin Richardson http://www.youtube.com/watch?v=NA1i3...eature=related da di enda ferdes i sitt eget habitat
Sitat av Euforia Vis innlegg
Hei, hei, du vet at det kun finnes 3000-4000 bengal-tigere igjen i HELE verden, noe som gjør det umulig for norske folk å eie en.
Vis hele sitatet...
Hei hei, hvordan kan det bli umulig mener du ? Kan jo bedøve en og smugle den til Norge. Ulovlig blir det jo, men det fatter du kanskje. Poenget mitt var at OnklD visste ikke at det finnes større kattedyr som kan overleve hardere vintre enn i Norge. Hvorvidt man kan eie et større kattedyr i Norge ble altså uvesentlig.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Hei hei, hvordan kan det bli umulig mener du ? Kan jo bedøve en og smugle den til Norge. Ulovlig blir det jo, men det fatter du kanskje. Poenget mitt var at OnklD visste ikke at det finnes større kattedyr som kan overleve hardere vintre enn i Norge. Hvorvidt man kan eie et større kattedyr i Norge ble altså uvesentlig.
Vis hele sitatet...
Lykke til med å dra til Asia og fange et beist på 250 kg for så å bedøve det å smugle det på flyet og gjennom tollen og inn til Norge, da!

Neida, jeg ser poenget ditt.
Det å importere et dyr til Norge er et rent helvete. Snakker typ 6 mnd karantenetid og ymse. Når det gjelder å ha bengaltigre/pantere osv som kjæledyr, kan man tenke på 2 ting;

- de kan spise deg. Think about it.
- du får aldri lov. For det første er ikke Norge the place to be for eksotiske dyr(de er 'eksotiske' nettopp fordi de ikke lever naturlig her), og for det andre er halvparten utrydningstruet.

Mokavekatt så AWESOME ut, for øvrig. Skjønner ikke at folk whiner på pris, tror dere at å ulovlig smugle en tiger inn til norge hadde vært billig? Selv har jeg en sibirkatt til 8k, og får en til neste måned. Regner med han ender opp på rundt 8kg. For min del kunne jeg fint hatt en vanlig skogskatt, men har allergi så sibirkatt er det eneste jeg ikke reagerer på. Flotte dyr, ultrasosiale og lekne. Bengalkatter burde en lese jævla mye om før en anskaffer seg, de er klin gærne. Med det mener jeg at de er mer ville enn andre raser, og har noe sinnsykt med energi. Du får lett en bengalkatt gratis, da det er en haug med folk der ute som har kjøpt en fordi den så fin ut, men som ikke har tid til den.

Om du bare vil ha en svær katt, så er Maine Coon noen beist.
Sist endret av nightLook; 24. januar 2011 kl. 10:04. Grunn: fordi jeg er en eplekatt med snurrebart og festlig hatt
Villkatter eller halvville fungerer dårlig i fangenskap og skal hvertfall ikke holdes i private hjem - hvis du ikke skjønner hvorfor burde du kanskje vurdere plysjbamser?

Også vil man med stor sannsynlighet heller ikke kunne avle frem tamme versjoner av villkattene og beholde utseende. For femti år siden begynte et avlsprosjekt med pelsrev i Russland hvor de tok de avlet på de tammeste revene for å få en type som var enklere å bruke i pelsoppdrett. Etter noen generasjoner begynte dyrene å beholde valpetrekkene og de fikk andre farger og markeringer. Å avle frem tammere versjoner av et dyr ser ut til å innebære at de beholder valpetrekkene og forandrer utseende, dermed vil store villkatter også med stor sannsynlighet få mer huskattaktige trekk om man avler frem tammere versjoner og da forsvinner poenget for mange av dere som er så forskrudd i hodet at dere vil ha en puma i sofaen.

Hybrider er alltid en løsning, selv om det ikke er noe jeg støtter. Savannah og Bengal er vel ikke lovlige i Norge før femte generasjon og da ligner de veldig lite på sine ville sider (serval og leopardkatt)
Mokave katter er altså ikke lovlige i Norge. (F1 - F3/F4 Bengal)
Sist endret av GothQueen; 24. januar 2011 kl. 13:27.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Er tydligvis ikke lov til å tenke selv før man lager en tråd på freakforum lenger.
Er det ikke blitt lov å ha ilder som kjæledyr nå? Det er jo ganske vilt, og er ikke så vanlige enda.
Ilder har vel vært et vanlig kjæledyr i mange år i Norge så vidt jeg vet.
Har faktisk aldri sett en. Hvordan er dem da? Hissige og kjipe? Eller kosete?
Sitat av IpN Vis innlegg
Har faktisk aldri sett en. Hvordan er dem da? Hissige og kjipe? Eller kosete?
Vis hele sitatet...
Kommer en på definisjonen. De er hyperaktive.
http://no.wikipedia.org/wiki/Ilder

Du burde definitivt ha flere, så de kan leke i lag, kontra bli 100% avhengig av eieren sin. De beskrives i oppførsel som "en mellomting mellom hund og katt", bortsett fra at du kan ikke trene de opp i den grad hunder kan. Festlige krabater tho, spiser gjerne ledninger og shit om du ikke har lært dem skikkelig.
Før eller senere blir disse store kattene helt sikkert genmanipulert til størrelse, "medium".

Bare sett deg i soffan igjen, og vent
Sitat av IpN Vis innlegg
Har faktisk aldri sett en. Hvordan er dem da? Hissige og kjipe? Eller kosete?
Vis hele sitatet...
Både og. Har hatt en ilder selv. Kjempegøye dyr men di trenger mye oppmerksomhet