Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 25508
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste sette, tenkte rusforumet siden det er koffein, men føler ikke at det helt passet in der, så jeg prøver meg her.


Er det neon som har erfaring med Ripped Freak?

Jeg tok min første pille nå, og etter 10 min, ble jeg helt hyper, skjelver litt.
Fingrene går som trommestikker i skrivende øyeblikk!

Jeg drikker ikke kaffe, men men drikker te og cola som inneholder koffein, men i en pille er det 250mg samme som 3 kopper kaffe.


Har sett veldig VELDIG mange gode tilbakemeldinger på nettet, men vil høre deres erfaringer(ikke synsing).

Føler at jeg personlig hadde klart meg lenge med en halv kapsel, jeg er ikke feit, bare bittelitt magefett nederst som jeg vil ha vekk i en fei, for å få 6-packen tydligere frem, men dette føles nesten litt for kraftig for meg...
litt magefett som du vil ha vekk med PRO TESTOSTERONE ACTIVE FAT BURNER HYBRID SHIT YO.

Tror ikke det kommer til å funke særlig bra. Men siden du har 6-pack under det magefettet som du sier, så trener du jo trolig et par ganger i uka, så hvorfor ikke bare skifte kosthold litt? Ja, diett er kjipt, men funker bedre enn RIPPED FREAK YO.

: /
Èn kapsel gir ikke svært stor effekt på meg, men det kommer an på hvor mye du veier.

Dette er et produkt som virker, men for prisen og effekten, er det likegreit å kjøpe ordinære koffeintabletter. Disse koster rundt 100-150kr per boks (100 stk). Anbefalt produkt: Red Alert.
Denne effekten er enorm i begynnelsen, men etter en ukes bruk merker du stort sett ingenting. Eneste den gjør er at du skal orke mer på treningen og ikke gi opp. Den beste måten å bli kvitt magefettet er å spise mindre kcal enn du trenger. Er vedlikeholdet ditt på 2500 kcal, dropper du til 2000 kcal. Og siden det ikke går an å punktforbrenne fett, er det ingen øvelser du kan ta for å bli kvitt akkurat det fettet.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
mrcat: har du prøvd Ripped Freak?

Jeg veier 64kg og er 174cm.
Grunnen er at om jeg går ned fra ca 18%(vet ikke hva jeg ligger på, men kan tenke meg noe i denne duren) kroppsfett til 10%, så er jeg nok der jeg ønsker, har lest at man kan klare seg med helt ned i 3%, noe som er tullete.

Jeg kjører veldig krevende øvelser samt lange hard freerunning/parkour i skogen i flere timer med en kamerat.
Tror nok det er kostholdet mitt ja, må begynne å telle kcal snart ja. Vekk med grandiosa!

Ang. punkt forbrenning, så vil jeg nok treffe magen, ettersom det er den eneste plassen jeg kan tenke meg jeg kan ta av, resten er som det var når jeg var 7 år. Blitt litt for mye potetgull og cs fordi om jeg trener.

Ripped Freak kjenner jeg at jeg bør ta før jeg stikker til skogs, da orker jeg nok mye mer

Dere som har prøvd, er dere fornøyd med resultatet(så langt)?
64 kg e jo under lavt når du er 174 cm. hadde jeg vert deg villa jeg ha gått opp i kg.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av bluefrog Vis innlegg
64 kg e jo under lavt når du er 174 cm. hadde jeg vert deg villa jeg ha gått opp i kg.
Vis hele sitatet...
Jeg har gått opp i kg, i muskelmasse Veide mindre for litt siden.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
mrcat: har du prøvd Ripped Freak?

Jeg veier 64kg og er 174cm.
Grunnen er at om jeg går ned fra ca 18%(vet ikke hva jeg ligger på, men kan tenke meg noe i denne duren) kroppsfett til 10%
Vis hele sitatet...
Det der er jo nesten sykelig! Du er allerede nesten underernært...
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
mrcat: har du prøvd Ripped Freak?

Jeg veier 64kg og er 174cm.
Grunnen er at om jeg går ned fra ca 18%
Ripped Freak kjenner jeg at jeg bør ta før jeg stikker til skogs, da orker jeg nok mye mer

Dere som har prøvd, er dere fornøyd med resultatet(så langt)?
Vis hele sitatet...
DUUU skjerp deg a, mann! Du er 174 og veier 64 kg.. Da er du jo mildt sagt jævlig tynn! Jeg trener masse selv. er 176+ høy og veier sånn cirkus 80 kg og jeg er vel egentlig for tynn. Hadde jeg vært deg, hadde jeg spist noe gæli med proteiner og alt det der, forså å gå ned når du har økt hvertfall 5-6 kg i muskelmasse. Skal du gå noe ned nå, kommer du til å bli seendes ut som en belsenfange.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg har gått opp i kg, i muskelmasse Veide mindre for litt siden.
Vis hele sitatet...
64kg er ikke mer av den grunn, betyr bare at du veide enda mindre før.
Hvis du ønsker å gå yttligere opp i muskelmasse, må du ha på deg litt mer fett.
Hvis man er 174 høy og veier 64 kilo har man en BMI på 21,1, noe som er godt innenfor normalen. Man er på ingen måte undervektig.

Selv er jeg 175 og veier ca. 65 kg. (BMI 21,2). Greit med muskelmasse, og veldig lav fettprosent.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Det der er jo nesten sykelig! Du er allerede nesten underernært...
Vis hele sitatet...
Man skal være forsiktig med å trekke slike konklusjoner når man bare baserer det på tall.
For alt det du vet så kan det være at han ser bra ut.

Det kommer an på beinbygning, hva slags muskelfiber han har osv.

Men skal være enig at det hørtes ut som en vekt som godt kunne blitt økt med et par hakk.

Men det har vært så mange lignende tråder her før, kan du ikke skumlese gjennom disse for å se om du finner gode tips der, Tyler?

Feks. her: http://freak.no/forum/showthread.php...forbrenne+fett

http://freak.no/forum/showthread.php...forbrenne+fett
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis man er 174 høy og veier 64 kilo har man en BMI på 21,1, noe som er godt innenfor normalen. Man er på ingen måte undervektig.

Selv er jeg 175 og veier ca. 65 kg. (BMI 21,2). Greit med muskelmasse, og veldig lav fettprosent.
Vis hele sitatet...
Wow. jaja, det er jo mulig det. Da tør jeg ikke tenke på hvor mye muskelmasse jeg har :O! har rundt 10% fettprosent og veier 80 blank og er rundt 176
Sist endret av zhpongl; 17. juni 2010 kl. 14:54.
Kjør på med cardi trening, godt kosthold og masse motivasjon. Bedre en å spise piller.. Selv mener jeg det er bare BS.
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Bedre en å spise piller.. Selv mener jeg det er bare BS.
Vis hele sitatet...
Du mener tabletter eller kapsler. Utdyp gjerne hvorfor du synes det er ille å få i seg ekstra næring gjennom disse formene.
Sitat av penduftw Vis innlegg
Wow. jaja, det er jo mulig det. Da tør jeg ikke tenke på hvor mye muskelmasse jeg har :O! har rundt 10% fettprosent og veier 80 blank og er rundt 176
Vis hele sitatet...
Pic please! <3

Tviler meget sterkt på at du kun har 10% fett på kroppen din.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Pic please! <3

Tviler meget sterkt på at du kun har 10% fett på kroppen din.
Vis hele sitatet...
hehe, javel javel. Det får du jo bare tvile på Men jeg har vært striks med trening og kosthold i lang tid og er forholdsvis ganske seriøs. Men noe bilde får du ikke 2 hot 2 handle. Det finnes mange andre bilder på nettet du kan runke til
Sitat av djxfade Vis innlegg
Det der er jo nesten sykelig! Du er allerede nesten underernært...
Vis hele sitatet...
Takk for den du er 179 og 62kg sjæl!
Sitat av penduftw Vis innlegg
Det finnes mange andre bilder på nettet du kan runke til
Vis hele sitatet...
Work in progress.
Du har ikke lagt på deg særlig mye muskler i din "tilstand" om man kan kalle den det. En vanlig person kan iløpet av ett år gå opp ca. 2-3kg i ren muskelmasse. Og for å forbrenne fett så må du gjennom den vanlige forbrenningsrekkefølgen. Karbohydrater -> Protein -> fett. Så det vil si at for å få frem 6-packen så vil du også få mindre muskler. 6-pack som er oppnådd ved å være tynn ser aldri bra ut(det ser ut som huden "klistrer" seg inn i magen, istedenfor at musklene "buler" ut og lager mellomrommet). Jeg foreslår at du slutter å bruke koffeinpiller og slikt, og isteden begyner å trene for å få en "bra kropp" neste sommer.

Veide selv 60kg ifjor sommer, og er noe høyere enn deg, så jeg var nesten undervektig. Er i år 16kg tyngre, og det ser mye bedre ut. Har ikke pack fordi jeg er tynn, men fordi jeg har trent, og kroppsdimensjonene kommer også dersom man trener litt lurt.

Kan godt være mitt eksempel er spesielt/ikke gjeldende for deg, men du bør aldri bruke stoffer du ikke får i deg ved å spise vanlig. Det er ikke kult å starte med koffeinpiller nå, og overdosere det/andre stoffer for å senere få helseproblemer. Sixpack i ungdomsårene og leverproblemer i 40årene er ikke verdt det.
Neida, det var ikke meningen å være spydig ^^ Sorry
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Pic please! <3

Tviler meget sterkt på at du kun har 10% fett på kroppen din.
Vis hele sitatet...
Tviler også på det, men det er på ingen måte umulig. Ronnie Coleman hadde så mye som 3 % kroppsfett, når han gikk på scenen i sine beste dager. Når man er på 8 % kroppsfett vises magemusklene som regel uten at man stramer dem. Har man 10 % kroppsfett, skal det litt flexing til før de titter frem.

Dog, bilde hadde vært epic
Sitat av Xasma Vis innlegg
Og for å forbrenne fett så må du gjennom den vanlige forbrenningsrekkefølgen. Karbohydrater -> Protein -> fett.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med dette?
Kan ripped freak og test freak bestilles lovlig til norge? vil det ikke bli stoppet i tollen?
Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Ronnie Coleman hadde så mye som 3 % kroppsfett, når han gikk på scenen i sine beste dager.
Vis hele sitatet...
Når man er et muskelberg av den dimensjonen så er det lettere å forstå den lave fettprosenten.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hva mener du med dette?
Vis hele sitatet...
At kroppen tar først energi fra karbohydrater lagret i kroppen, så proteiner, og til sist fettet kroppen har lagret. Det er derfor det er vanskelig å gå ned i vekt. Det forklarer også hvorfor man mister muskelmasse(og styrke) når man går ned i vekt. Min forklaring er en kraftig forenkling, iom. at jeg ikke kan det noe dypere, men har aldri sett noe sted at kroppen forbrenner næringsstoffer/mat/energi i en annen rekkefølge.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Takker for mange gode svar, men som jeg sa jeg vil IKKE ha synsing, syns du det er BS, hold det til deg selv, jeg håpa på tilbakemeldinger på eksakt dette produktet.
Tips og hjelp til videre trening og matvei er også hjertelig velkommene.

Etter hva jeg syns selv og andre sier til meg ser jeg bra ut, ikke sykelig tynn, det er en stor forkjell på tynn i forhold til markert kropp.

Sitat av Xasma Vis innlegg
DKan godt være mitt eksempel er spesielt/ikke gjeldende for deg, men du bør aldri bruke stoffer du ikke får i deg ved å spise vanlig. Det er ikke kult å starte med koffeinpiller nå, og overdosere det/andre stoffer for å senere få helseproblemer. Sixpack i ungdomsårene og leverproblemer i 40årene er ikke verdt det.
Vis hele sitatet...

Var mange nye svar i øyeblikket jeg skrev, jeg vil påpeke at ikke alle har samme smak og mål, jeg vil ikke at dem skal bule ut.
Jeg vil ha markete linjer.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Takker for mange gode svar, men som jeg sa jeg vil IKKE ha synsing, syns du det er BS, hold det til deg selv,
Vis hele sitatet...
Da skulle du aldri ha laget denne tråden på dette forumet.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Dragoon: Ripped Freak er nå til salg i Norge.

Sant nok prenix, men jeg gjorde det uansett <3

EDIT: Gjorde et lite feilsitat der Xasma, men du skjønte det nok.
Sist endret av TylerDurden; 17. juni 2010 kl. 15:40.
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Kan ripped freak og test freak bestilles lovlig til norge? vil det ikke bli stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Ripped Freak er lovlig i norge, men jeg hadde vært litt forsiktig med å feks bestille fra USA, da ripped freak der kan inneholde andre ingredienser enn feks i norge.

Eneste man bør være obs på (gjelder mest sannsynelig ikke trådstarter) er at det inneholder Geranium som slår ut på dopingkontroll under konkurranseidrett.
Geranium som er ingrediens i varen er handelsvare og lovlig å selge i Norge men vi gjør oppmerksom på at ingrediensen står på Wadas liste over forbudte ingredienser.
Vis hele sitatet...
Utenom dette er det bare koffein (270mg etter hva jeg kan se) så da må det være geranium som gir effekt i disse pillene, hvis ikke kan man like godt kjøpe vanlige koffeinpiller.

Vurderer faktisk å kjøpe en boks for å se om den har noen effekt på energinivået under trening.
Sist endret av RayMonk; 17. juni 2010 kl. 16:02.
[quote=Xasma;1743938

Har ikke pack fordi jeg er tynn, men fordi jeg har trent, og kroppsdimensjonene kommer også dersom man trener litt lurt.

[/QUOTE]

Du har sixpack fordi du er tynn, men magemusklene dine er muligens større fordi du har trent. En tynn person karakteriserers gjennom hvor mye fett han har på kroppen. Jeg hadde fortsatt vært tynn om jeg hadde veid 100 kg med den samme fettprosenten som jeg har på det nåværende tidspunkt.
I alle fall slik jeg ser det. Spinkel er en helt annen ting dog
Undernært? Nei, selv er jeg 175, veier 60-65 kg og har rikelig med magefett
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Dette er meg. NB: Kamerat gjorde slags widescreen, dette er ikke sykelig tynt.

Her er det jeg vil bli kvitt, den lille bulen med fettlag som dekker de siste magemskelene.


Det er så utrolig irriterende med det lille "lageret" akkurat der, forbrenner jeg fett, tar vel kroppen der det er mest å hente av?
Å fy faen for en bilring, skjønner at du gremmes over dette.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Å fy faen for en bilring, skjønner at du gremmes over dette.
Vis hele sitatet...
Hadde du også hatt et mål, hadde du skjønt det
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
I helvette så feit du er
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
*sukk*

Ser hvor dette går....
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Dette er meg. NB: Kamerat gjorde slags widescreen, dette er ikke sykelig tynt.

Her er det jeg vil bli kvitt, den lille bulen med fettlag som dekker de siste magemskelene.


Det er så utrolig irriterende med det lille "lageret" akkurat der, forbrenner jeg fett, tar vel kroppen der det er mest å hente av?
Vis hele sitatet...
Skjerp deg. Du har et helt forvridd syn på kroppen din. haha, du er jo jævla tynn. LEGG PÅ DEG og tren sier jeg Det har du faen ikke vondt av. Er ikke meningen og være frekk, men seriously?

"her er det jeg vil bli kvitt" Hvor da? Går du ned noe, så kan du få vansker med å fungere. Jeg ser ikke noe problem med å være så tynn som du er nå, men bli for all del ikke TYNNERE..

Dessuten, hvordan i all verden skal du klare å bygge muskler hvis du er skrapa? For det første vil det ta jævla lang tid, og for det andre vil du ikke ha energi til å trene hvis du er syltynn.

Hør på hva folka her sier a. Du ser kun det du selv vil i speilet. Vi ser realiteten. På tide at du også ser den.
Sist endret av zhpongl; 17. juni 2010 kl. 21:46.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hadde du også hatt et mål, hadde du skjønt det
Vis hele sitatet...
Ikke tenk på å få bort fettet. Det lille laget du har utenpå er essensielt til å bygge magemusklene. Tren mer mage, og fettet blir borte!
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hadde du også hatt et mål, hadde du skjønt det
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, og jeg beklager. Jeg har ingen rett til å rakke ned på og latterliggjøre det som betyr noe for deg, selv om jeg ikke forstår det.

*sukk*

Ser hvor dette går....
Vis hele sitatet...
Og jeg beklager at jeg startet en bølge.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Man trenger ikke overflødig kroppsfett for å bygge muskler, det kommer ann på hva jeg fører i meg før og etter.

Dere ser ikke det store bildet, jeg har samme musklene, men det lille laget skjuler noe.
Slik så jeg ut for 1 år siden, der ser dere de mere markerte linjene nederst, det er neste steg til målet mitt.


Jeg har nå letet frem en del treningsøvelser for de nederste magemuskelene.
Det er litt bortkasta om jeg bygger bra mage muskeler, men de ikke blir synelige på grunn av det lille irritasjonsmomentet der.

Som sagt blir det slags widescreen på de bilda som var der, jeg suger i å ta bilde, dere skulle sett et bra bilde eller i virkeligheten, før dere bestemmer for å si om jeg er "syltynn" eller ikke.
Jeg vil legger på meg litt etter litt, men det er ikke kroppsfett, snarer forsvinner det, sakte(for sakte), men sikkert.
Som alle andre som trener legger jeg på meg masse i for av voksende muskler.
Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du er under 20 ville jeg nok bare fokusert på å ikke gjøre treningen for avansert, trener du ganske "generelt" og enkelt nå frem til du bikker 20 vil du ha et veldig bra utgangspunkt å begynne med skikkelig forming av kroppen.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Har tatt armheviner og situps hver dag siden jeg gikk på barneskolen, men har hatt visse dødperioder.

Jeg blir 22 i juli, og da VIL jeg ha 6-pack'en klar til ferien min
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Man trenger ikke overflødig kroppsfett for å bygge muskler, det kommer ann på hva jeg fører i meg før og etter.

Dere ser ikke det store bildet, jeg har samme musklene, men det lille laget skjuler noe.
Slik så jeg ut for 1 år siden, der ser dere de mere markerte linjene nederst, det er neste steg til målet mitt.


Jeg har nå letet frem en del treningsøvelser for de nederste magemuskelene.
Det er litt bortkasta om jeg bygger bra mage muskeler, men de ikke blir synelige på grunn av det lille irritasjonsmomentet der.

Som sagt blir det slags widescreen på de bilda som var der, jeg suger i å ta bilde, dere skulle sett et bra bilde eller i virkeligheten, før dere bestemmer for å si om jeg er "syltynn" eller ikke.
Jeg vil legger på meg litt etter litt, men det er ikke kroppsfett, snarer forsvinner det, sakte(for sakte), men sikkert.
Som alle andre som trener legger jeg på meg masse i for av voksende muskler.
Vis hele sitatet...
Du er tynn, ikke noe mer, jeg kan ikke se noe muskler eller noe, for å si det sånn. Men trener du og spiser godt, blir det vel bra. Og du veier jo bare 65kg, så det er jo ikke så veldig mye muskler du har. Ikke for å være slem!
Men med intens trening og spising vil du få mye mer igjen.
Ettersom jeg skjønner, så er du ute etter å bli en såkalt "damemagnet", da må du hvertfall opp i 70-80 kg's klassen spør du meg.

Du er vel ikke redd for å bli for stor? Det tar forresten helsikkes lang tid egentlig.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Riktig det, jeg vil ikke ha store muskler som buler ut, jeg vil bare vere markert og se ut som jeg er i god form.
Jeg vil selvfølglig bli litt større i armer og bryst, men ikke noe gorilla greier, som du sier vil det ta tid.

Gidder ikke gå inn på det damemagnet greiene nå etter som PUA tema blir så hinsidig slått ned på her.
Bare et stikkord for de som er interessert; Adonis Effect.

Jeg gjør dette for meg, ikke andre, men om noen foreslår jeg noe, tenker jeg selvfølgelig over det og vurderer det.
Men ETT mål av gangen
Sist endret av TylerDurden; 17. juni 2010 kl. 23:37. Grunn: leif
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis man er 174 høy og veier 64 kilo har man en BMI på 21,1, noe som er godt innenfor normalen. Man er på ingen måte undervektig.

Selv er jeg 175 og veier ca. 65 kg. (BMI 21,2). Greit med muskelmasse, og veldig lav fettprosent.
Vis hele sitatet...

Greit og greit med muskelmasse. Jeg er like høy som deg, men veier 5 kg mer (har lav fettprosent jeg også).

Men OP, om du skal fjerne fettet må du først og fremst holde deg unna karbohydrater, spise mindre enn det du forbrenner og trene sykt mye kardio. I tillegg kan du ta CLA, noe som hindrer katabolisering av muskler. Det er viktig når man skal trene vekk fettet.


Also, mye tull i tråden her. Spotreduksjon går ikke. Man kan ikke worke de nedre magemusklene, da magemuskelen er en hel, enkelt muskel.
Sist endret av elpa; 18. juni 2010 kl. 00:27.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Da skulle du aldri ha laget denne tråden på dette forumet.
Vis hele sitatet...
Så dette forumet er til for synsing og egne meninger? ikke for å få fram faktisk egne erfaringer?
Ja Freak.no er et gjetteforum der vi bare poster det vi tror og syns. ikke hva vi mener og vet... fin du..
Sitat av prenix Vis innlegg
Du mener tabletter eller kapsler. Utdyp gjerne hvorfor du synes det er ille å få i seg ekstra næring gjennom disse formene.
Vis hele sitatet...
Om det er kapsler, tabletter koffein piller er what ever så mener jeg det er feil ende å starte i. Om han hadde godt inn for et sunt og variert kosthold med effektiv cardio trening og styrketrening så hadde ikke dette vært nødvendig å kaste bort penger på. Ikke er de særlig effektive og de koster jo i innkjøp. Ved å spise rent kjøtt/hvitt kjøtt, lite fett og disiplinert trening hadde han fint greid å få den ønskede rippen..
Men dessverre så er dagens samfunn på vei til å bli en gjeng med godtroende fjols som er villig til å kaste bort hver eneste krone kosttilskudd som proteinpulver, gainer, zinktabletter, diverse urter osv.. Dette er bare tull, spiser du riktig og teller kalorier, leser av protein innhold på maten vil du fint greie å spise i deg det DU trenger for å vokse/ta av..
For å si det slik, jeg hadde aldri i verden kastet bort en krone på et kosttilskudd. Planlegg dagen, sett deg opp en diett, tell kalorier, få deg et godt og solid treningsprogram. Følg dette, og jeg er sikker på at du vil få et veldig positivt resultat.
Og det beste av alt, det er helt uten bivirkninger!

Der har du grunnen, jeg mener det er bortkastede penger. Men igjen, alle har forskjellige meninger. Spesielt innenfor trening.
Sitat av Xasma Vis innlegg
At kroppen tar først energi fra karbohydrater lagret i kroppen, så proteiner, og til sist fettet kroppen har lagret. Det er derfor det er vanskelig å gå ned i vekt. Det forklarer også hvorfor man mister muskelmasse(og styrke) når man går ned i vekt. Min forklaring er en kraftig forenkling, iom. at jeg ikke kan det noe dypere, men har aldri sett noe sted at kroppen forbrenner næringsstoffer/mat/energi i en annen rekkefølge.
Vis hele sitatet...
Det er jo helt feil. Kroppen forbrenner (i hvile) mest fett, nest mest karbohydrater, og så lite som mulig av protein.

Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Greit og greit med muskelmasse. Jeg er like høy som deg, men veier 5 kg mer (har lav fettprosent jeg også).
Vis hele sitatet...
Det blir jo et definisjonsspørsmål. Når jeg veide 4-5 kilo mer, trente med 10-15 kilo mer enn min egen kroppsvekt i benken, tok dips og chins med så mye vekskiver i beltet at folk stod rundt å måpte på treningssenteret, da hadde jeg jo litt mer muskelmasse. Per i dag har jeg dog fortsatt en kropp som er over gjennomsnittlig trent, og vil dermed påstå jeg har greit med muskelmasse. Har f. eks. mer enn trådstarter, utifra bildene jeg har sett i denne tråden.