Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5728
hey sitter på ahus etter en operasjon. den ene lungen min gikk det hull på i går så sitter jeg her med ventil sydd fast i bryskassa med rør inn i lungen min:P men hva faen skal jeg gjøre? fikk streng beskjed av legen at jeg ikke kunne røyke lenger. så jeg lurer på om noen har noen bra tips til hvordan jeg kan bli fjern spising også drikking osv. men jeg trenger egentlig mest et økonomisk tipps siden hasj er jo ikke gratis og av egen erfaring så gåår det jo litt når man spiser:P så hvis noen har noen metoder som jeg kan bruke så er det bare å skrive gjerne de metodene som krever minst jobb og minst chall, men med mest effekt
Trådstarter
hehe:P kan aldri røyke igjennsnufs, kommer til å savne mary
Mest effekt med minst hasj oppnår du ved å optimalisere biotilgjengeligheten. Løs opp hasjen helt i fett, f. eks. smør eller olivenolje. Innta på tom mage.

Ellers kan du jo se på dette som en god anledning til å ta en pause?
Trådstarter
Sitat av trauMa Vis innlegg
Flytt til Kvinesdal

That´s what I did
Vis hele sitatet...
hehe:P var jo fint der da

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Mest effekt med minst hasj oppnår du ved å optimalisere biotilgjengeligheten. Løs opp hasjen helt i fett, f. eks. smør eller olivenolje. Innta på tom mage.

Ellers kan du jo se på dette som en god anledning til å ta en pause?
Vis hele sitatet...
no pause blir det nok ikke:P hehe. får bli no youghurt og kakao da kanskje
Du kunne jo kanskje prøve å røyke med en vaporizer? Har ingen anelse om det er skadelig på lungene though
den beste måten å slutte på er helt klart å innse problemet å innse at det er noe tull. du kan ha det minst like gøy, om ikke bedre uten hasj. hjernen produserer mindre av kroppens "rusmidler" når den blir påvirka på den måten jevnlig. prøv å se tilbake til tiden før du røyka å noter deg hvordan det var.. hvis du er av typen som elsker hasj over alt på jord å er å blir en hasj narkis får du vel søke om å bli innlagt på avrusning.

Jeg røyka svært mye før.. gått uten i 2 uker nå. Det var ikke så ille som jeg hadde trodd.. abstinensene varer sjelden lenger enn 30 minutter å det kan du bare tenke på hver gang de dukker opp å du får de svake øyeblikkene..

ops misforstood tråden litt. vel du har jo allerede nevnt eventuelle måter å bruke det på
Sist endret av jassågitt; 15. mars 2010 kl. 15:35.
du får dyrke sjæl da vøtt, så slipper du å tenke på at det er så dyrt å ete det
Trådstarter
Sitat av DeVille Vis innlegg
du får dyrke sjæl da vøtt, så slipper du å tenke på at det er så dyrt å ete det
Vis hele sitatet...
fornuftig svart

Sitat av jassågitt Vis innlegg
den beste måten å slutte på er helt klart å innse problemet å innse at det er noe tull. du kan ha det minst like gøy, om ikke bedre uten hasj. hjernen produserer mindre av kroppens "rusmidler" når den blir påvirka på den måten jevnlig. prøv å se tilbake til tiden før du røyka å noter deg hvordan det var.. hvis du er av typen som elsker hasj over alt på jord å er å blir en hasj narkis får du vel søke om å bli innlagt på avrusning.

Jeg røyka svært mye før.. gått uten i 2 uker nå. Det var ikke så ille som jeg hadde trodd.. abstinensene varer sjelden lenger enn 30 minutter å det kan du bare tenke på hver gang de dukker opp å du får de svake øyeblikkene..

ops misforstood tråden litt. vel du har jo allerede nevnt eventuelle måter å bruke det på
Vis hele sitatet...
enig i hva du sier på mange måter, men er og blir en stoner:P
Sitat av DC89 Vis innlegg

men hva faen? kan man virkelig få hull i lungene av å røyke bønne? likte ikke å høre det helt altså.. hmm hmm hmm
hvor lenge har du røyket da og hvor mange trekk/jays tar du om dagen for og ha fått til det her røyker som en skorstein sjæl så ble litt nerv ;P
Vis hele sitatet...
Regner nesten med at TS ikke fikk hull i lungen av å røyke cannabis, men av noe annet. Eller hva Speedy?
Sitat av DC89 Vis innlegg
men hva faen? kan man virkelig få hull i lungene av å røyke bønne? likte ikke å høre det helt altså.. hmm hmm hmm
hvor lenge har du røyket da og hvor mange trekk/jays tar du om dagen for og ha fått til det her røyker som en skorstein sjæl så ble litt nerv ;P
Vis hele sitatet...
Er nok ikke noe spesielt å være redd for. Man kan punktere lunger av mange grunner, og jeg tror ikke cannabisrøyking akkurat hindrer lungepunktering, men å ha noia for det er nok å ta litt hardt i.
Jeg har en kompis som har punktert begge lungene, først den venstre, så den høyre med noen måneders mellomrom. Han har aldri røyket noe i sitt liv, og begge lungene punkterte mens han satt ved skolepulten, i en alder av 18 år.
Noen er rett og slett bare mer utsatt enn andre, og du burde ikke gå på skolen!
hehe okok takker for svar
Hvis du aldri kan røyke igjen så er vel vaporizer det eneste fornuftige alternativet som er igjen ved siden av spising...men kan vel bare snakke for meg selv, men jeg synes vape mangler noe. Er glad i røyk! Rett og slett, blir liskom ikke det samme å puste inn gjennom en svær pose
Trådstarter
hehe:P nei det er vanlig for gutter mellom 17 og 22 som er slanke og høye. jeg er jo 1,73 og veier 75 kg så jeg var jo utsatt:P men 5 min etter jeg røyka på frostisen så skjedde det tenkte jeg skulle finne litt andre spennende måter å innta guds sjokolade/blomst på:P

Sitat av Googæl Vis innlegg
Hvis du aldri kan røyke igjen så er vel vaporizer det eneste fornuftige alternativet som er igjen ved siden av spising...men kan vel bare snakke for meg selv, men jeg synes vape mangler noe. Er glad i røyk! Rett og slett, blir liskom ikke det samme å puste inn gjennom en svær pose
Vis hele sitatet...
smart skal teste det
Skaff syntetiske cannabinoider à la JWH-018 (se research chemical forumet) og skyt/snort det. Og for guds skyld, gjør mye research først. Ekstremt økonomisk og risikabelt.

Eller bare slutt. Du kan heller spare det til spesielle anledninger.
Sist endret av Stratops; 15. mars 2010 kl. 17:35.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Før du går og prøver en vaporizer så kan det være lurt å høre med en lege som kansje vet svaret. Det er bedre å spørre fagpersonel enn å risikere å skade lungene mer pga et råd fra en på nFF.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Skaff syntetiske cannabinoider à la JWH-018 (se research chemical forumet) og skyt/snort det. Og for guds skyld, gjør mye research først.
Vis hele sitatet...
Det er veldig begrenset hvor mye research man får gjort på de syntetsike cannabinoidene, ettersom det ikke er forsket noe særlig på dem enda.
Sitat av speedy902 Vis innlegg
enig i hva du sier på mange måter, men er og blir en stoner:P
Vis hele sitatet...
Så lenge du driver og bekrefter for deg selv og andre at du er og blir en stoner, så kommer du ihvertfall ikke til å få gjort noe med det. Jeg råder deg til å finne noe annet å identifisere deg med enn det å røyke hasj. Det er i grunnen en merkelig ting å glorifisere som et personlighetstrekk, slik som så mange åpenbart gjør. Det er jo ikke noe bedre å være en stoner enn det er å være for eksempel alkoholiker, forskjellen er bare at det ikke klinger like bra.

Ellers er det nok av oppskrifter på skakkao, brownies osv. på forumet fra før av. Bruk søkefunksjonen =)
Sitat av speedy902 Vis innlegg
det er vanlig for gutter mellom 17 og 22 som er slanke og høye. jeg er jo 1,73 og veier 75 kg så jeg var jo utsatt:P men 5 min etter jeg røyka på frostisen så skjedde det
Vis hele sitatet...
reagerte litt på dette, da jeg er høyere,1.83cm og slankere 70kg og i en alder av 20år.
hva er det jeg er mer utsatt for, å punktere lungen mens jeg røyker?
hvordan??? hæ?
Master debater
Dekilaz's Avatar
Unge, høye og slanke menn som røyker er de som vil være mest utsatt for spontan pneumothorax (luft i brysthulen/"punktert lunge"). Hvorfor det er slik vet man ikke sikkert.
Trådstarter
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Regner nesten med at TS ikke fikk hull i lungen av å røyke cannabis, men av noe annet. Eller hva Speedy?
Vis hele sitatet...
behøver ikke å være bønna direkte men jeg røyka daglig 7-10 fjoner om dagen, går rundt 5g om dagen. det som skjedde med lungen var ikke noe uvanlig bare uforklarlig hvorfor dette skjer med unge menn, har ikke noe mål å slutte å innta weed/shall , men finne andre morsomme ting, takk for tipps om syntetiske cannabinoider men vil aldri skyte det:P hehe
Sist endret av speedy902; 16. mars 2010 kl. 07:01.
Hvis du bruker 5g om dagen har du hvertfall råd til å lage brownies hver gang du skal bli skev.
Trådstarter
Sitat av zvxsone Vis innlegg
reagerte litt på dette, da jeg er høyere,1.83cm og slankere 70kg og i en alder av 20år.
hva er det jeg er mer utsatt for, å punktere lungen mens jeg røyker?
hvordan??? hæ?
Vis hele sitatet...
det vil ikke si at dette vil skje med deg men du kan være utsatt så hvis du en dag får følelsen av at noen stikker deg hardt men kniv i hjerte for hvert hjerteslag, puster tungt, vondt i lungene og bak lungene, svimmel(lite oxygen, farlig).

behøver ikke å vøre farlig, det som skjer er at luft kommer mellom lungen og den lungeposen:P og da klaffer den ene lungen sammen siden det er ikke noe vakum til å holde den fast inni lungen. da får du en envesi ventil som oppretholder vakumet i lungen

her kan dere se jeg har tegna en liten pose innenfor lungen og det er lungeposen. den som hadde klappet sammen. det var luft mellom lungen og lungeposen så da opererte de et rør inn mellom lungen og posen som har en ventil som holder vakumet mellom veggene. får og få lungen tilbake i sin vanlige stilling kobbles det en slange med en sprøyte på til ventilen som legen bruker til å suge ut lufta
Sitat av speedy902 Vis innlegg
behøver ikke å være bønna direkte men jeg røyka daglig 7-10 fjoner om dagen, går rundt 5g om dagen. det som skjedde med lungen var ikke noe uvanlig bare uforklarlig hvorfor dette skjer med unge menn, har ikke noe mål å slutte å innta weed/shall , men finne andre morsomme ting, takk for tipps om syntetiske cannabinoider men vil aldri skyte det:P hehe
Vis hele sitatet...

Hvis du røyker fem gram om dagen er du jo konstant fjern hele den tida du er våken ikke særlig bra. En pause ville nok være på sin plass. Hvis du nå begynner å spise hasjen vil du nok kunne kutte ned til 2.5g, i og med at rusen vil vare omtrent dobbelt så lenge.
Om du er jævlig tynn så øker du sjangesene betydelig for å punktere lungene. Dette skjedde ei i klassen min, og legen sa nettopp dette, at hun var alt for tynn.

Om man bare røyker jointer, og ikke 15 stk om dagen, så tviler jeg egentlig på at dette er reelt. Må man ikke herje noe sinnsykt med lungene for å få til dette? Bøtte, bong osv.

Lag deg kaker, kakao, smør, pizza. Når jeg tenker over det, så høres det jo mye mer artig ut en joint. Du kan jo lage den diggeste maten! Vil egentlg tru at det er mer økonomisk og spise en å røyke, ettersom man blir sittendes og rulle opp joint på joint. Om du har noe godis, så er jo 1g mer en nok oralt. Varer lengere gjør det og Trur du skal få det travelt med å spise opp en femmer hver dag, så sant du ikke hasjer fra du våkner til du legger deg da...
Som sagt så finnes jo utrolig mye mat du kan lage med hasj.

Litt offtopic: Er det et bra tegn hvis hasjen lukter veldig sterkt, nesten som supersterkt krydder?
Ja, så lenge det ikke er krydder.
Du kan jo kanskje gå til anskaffelse av en kokebok. Har ikke vært borti denne selv, men hvis du ser lenger ned på sia er det flust med bøker å velge mellom.
Sist endret av sOHaM; 16. mars 2010 kl. 17:36.
Trådstarter
takker for mange bra tipps har spist di 2 siste dagene og det har ikke gått mer en bare 3g trur jeg går mest i skakkao og yoghurt:P skal teste det i middagen i kveld. da skal jeg lage hasjsmørr
Hadde det gått ann å snuse hasj? Teoretisk sett så burde det vel funke?
Sist endret av Dr.Feelgood; 17. mars 2010 kl. 13:33.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Hadde det gått ann å snuse hasj? Teoretisk sett så burde det vel funke?
Vis hele sitatet...
Funker ikke.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Hadde det gått ann å snuse hasj? Teoretisk sett så burde det vel funke?
Vis hele sitatet...
Teoretisk sett så funker det vell igrunn ikke Siden Thc liker bedre fett enn hud.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Hadde det gått ann å snuse hasj? Teoretisk sett så burde det vel funke?
Vis hele sitatet...
Visst, jeg kjenner flere som har fått effekt av dette, både newbies og garva stonere. Virkestoffer blir absorbert i munnhulen, enten det er i leppa eller under tunga, men det er veldig lite som følger med, dvs man bør over hodet ikke være innrøykt eller noe slikt. Hasjen må være i små små smuler før dette funker.

Virkestoffene i cannabis er ikke (særlig) vannløselige, men det er godt mulig at noen av disse stoffene i spyttet bidrar til at det allikevel er mulig å innta bare ved å oppbevare stoffet i munnen.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Visst, jeg kjenner flere som har fått effekt av dette, både newbies og garva stonere. Virkestoffer blir absorbert i munnhulen, enten det er i leppa eller under tunga, men det er veldig lite som følger med, dvs man bør over hodet ikke være innrøykt eller noe slikt. Hasjen må være i små små smuler før dette funker.

Virkestoffene i cannabis er ikke (særlig) vannløselige, men det er godt mulig at noen av disse stoffene i spyttet bidrar til at det allikevel er mulig å innta bare ved å oppbevare stoffet i munnen.
Vis hele sitatet...
Det som egentlig skjer da er jo at de spiser det, siden mange små klumper finner veien ned til magen. Når man snuser skal det være pakket til en liten klump, som igjen skal fjernes når effekten har avtatt.
Selvsagt kan du fortsette å røyke, du må bare kjøpe deg en vaporizer. (Vaporizer for de som ikke vet det; skader ikke lungene på noen måte (fordampet thc kan alltids trekkes nee))
De har billige vaporizers på www.everyonedoesit.com
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Ja, så lenge det ikke er krydder.
Vis hele sitatet...
I LOL'd
Trådstarter
da får jeg teste en vaporizer
ArbeidsledigProletar
Note, hasj funker dårlig i vaporizer. Det vil si, du får ikke varmet opp all tjallen nok til å få fordampa alle virkestoffene og dermed dårlig utnyttelse av råvarene.

Bruk bare grønt, lag mat med brunt om røyking ikke er et alternativ..
Trådstarter
skjønner bra du sa ifra en vulcano er på vei i posten(L) blir my baking og kos fremmover noen som vet om noen gratis kokebok?
Tja de oppskriftene som står på frek.no er vel relativt gratis, hvis ikke kan sikkert en eller annen med litt peil lage en Cannabis Kokebok tråd or something.
Sjekk ut Norcan.org. Masse tips til bruk av Cannabis i matlaging der.