Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1552
Vis noen har gjort noe hærværk på feks. en buss, og ingen har NOEN konkrete bevis, men 2-3 vitner, er det bevis da? Kan du bli 'dømt' eller motta en straff?
Eller er rettogslett vitner ikke bevis nok?

Nei, det er ikke meg det gjelder, men en kompis.
Vil nok tro du kan bli dømt på vitneutsagn ja, hvertfall hvis det er 3 vitner som sier det samme?
Sitat av h1web Vis innlegg
Vis noen har gjort noe hærværk på feks. en buss, og ingen har NOEN konkrete bevis, men 2-3 vitner, er det bevis da? Kan du bli 'dømt' eller motta en straff?
Eller er rettogslett vitner ikke bevis nok?

Nei, det er ikke meg det gjelder, men en kompis.
Vis hele sitatet...
Hærverket i seg selv er også bevis.
Trådstarter
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hærverket i seg selv er også bevis.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men hærværeket kan ikke spores til noen.
Hvis 2-3 mennesker har sett noen gjøre hærverk på en buss og kan peke ut de + at jeg regner med at kompisen din ikke har noe gyldig alibi.. da tror jeg han ligger ganske tynt an, uten at jeg kan si noe sikkert. Men det virker nesten sånn. Hærverket er i seg selv bevis ja, som tafsern sier.
Sitat av h1web Vis innlegg
Det er sant, men hærværeket kan ikke spores til noen.
Vis hele sitatet...
Jo, med de vitnene. Derav konkret bevis fordi vitnene kan peke det ut.
Hva forventer du? At hvis ikke csi kommer og finner fingeravtrykkene og dna'et ditt, så slipper du straff..?

Ja, vitner er mer enn nok
Trådstarter
Sitat av moncler Vis innlegg
Hvis 2-3 mennesker har sett noen gjøre hærverk på en buss og kan peke ut de + at jeg regner med at kompisen din ikke har noe gyldig alibi.. da tror jeg han ligger ganske tynt an, uten at jeg kan si noe sikkert. Men det virker nesten sånn. Hærverket er i seg selv bevis ja, som tafsern sier.
Vis hele sitatet...
Men vis jeg da sier at jeg satt ved siden av han hele bussturen, og han gjorde ikke en dritt, og en annen til bekrefter dette, selvom det er bare oppfinn. Hva skjer da? Da kan dem vel egentlig ikke straffe noen.

Sitat av DeVille Vis innlegg
Hva forventer du? At hvis ikke csi kommer og finner fingeravtrykkene og dna'et ditt, så slipper du straff...
Vis hele sitatet...
Morsom du..
Sist endret av h1web; 29. januar 2010 kl. 16:16.
Vitner holder som bevis det. Og hvis du sier at han ikke gjorde noe galt blir det ord mot ord,og da bør troverdigheten deres være bra.Man kan risikere å bli tatt for falsk forklaring og den er kjip
Jeg chibba bilnøkkel mens det satt 2 i bilen..
saken blei henlagt selv om jeg ble pekt ut osv osv,gjemte nøkkelen..