Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2797
Hei, sitter her nå å lurer da, som sikkert mange har gjort.
Må svare på Sesjon del 1 idag, og lurer fært på om de egentlig har taushetsplikt, på spørsmålene jeg svarer på. Noen av dem er jo ganske personelige, f.eks det siste om ditt sosiale liv;

- Jeg har prøvd narkotika.

Nei, jeg har aldri prøvd narkotika
Jeg har prøvd narkotika en gang
Jeg har prøvd narkotika to eller flere ganger
Jeg har brukt og bruker narkotika jevnlig

----

Så skal jeg liksom krysse av.
Men problemet er at det er blitt en regelmessig greie for meg å narkotika sammen, men er lite med folk som vet det. F.eks foreldre osv.
Som helst ikke skal vite det heller, er sikkert mange som har hvert i situasjonen selv, og ikke ha veldig lyst til å lyve når du svarer på noe så seriøst, Men heller ikke har lyst til å bli tatt av foreldre.

Noen som har noe erfaring med dette?
[Jeg har ikke planer om å være i militæret i det hele tatt, og jeg blir ikke på den sesjonen lenge ]

Takker for svar
dette papirarbeidet tar en utdannet lege seg av, om jeg ikke er helt på jordet nå.

Så ja taushetsplikt
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
dette papirarbeidet tar en utdannet lege seg av, om jeg ikke er helt på jordet nå.

Så ja taushetsplikt
Vis hele sitatet...
Ja kan hende det, men er kjipt hvis jeg leverer den fordi jeg må, ikke fordi jeg har lyst. Også bli tatt på den måten liksom :/
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Ja kan hende det, men er kjipt hvis jeg leverer den fordi jeg må, ikke fordi jeg har lyst. Også bli tatt på den måten liksom :/
Vis hele sitatet...
Da måtte isåfall legen bryte taushetsplikten, noe som er ulovlig.
Jeg krysset av på mye av det der, og ja det skjedde ikke stort.
Så ingen vits i og bekymre seg..
Ok, tenkte kanskje hvis jeg fikk en kopi av besvarelsen tilbake i posten eller noe sånt jeg.
Er ikke jeg som tar posten her i huset heller så.

Anyone?
En jeg bodde med hadde prøvd hasj men hadde sagt har aldri prøvd det. Han fikk problemer i etterkant siden de fant det ut elns. Men han er enda i armyen
Ja tenkte hvis de tar noe pisseprøver eller noe og jeg blir tatt, har jeg hørt det kunne bli tatt som dokumentforfalskning osv. og det er jo ikke billig, vil ikke sitte inne for å svare på noe jeg svare på, hehe.
Ingen som har noen faste kilder eller litt mer konkrete svar?

På om jeg får noe kopi i posten, eller om det er noe jeg sender nå, som bare de der inne vil se, og blir glemt etterpå?
Er vel ikke verre å svare nei?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er vel ikke verre å svare nei?
Vis hele sitatet...
Joa, kanskje, men hvis jeg svarer nei. Og blir tatt der oppe, og sier jeg prøvde etter jeg kryssa av?
Eller så hadde jo et svaralternativ hvert: "Nei, og jeg har ikke tenkt til å prøve det før militæret uansett"
..

Eller?
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Jeg har brukt og bruker narkotika jevnlig
Vis hele sitatet...
jeg kryssa av på den, i håp om å slippe førstegangstjenesten. Det hadde ikke en dritt å si, ble innkalt alikevel.
Sitat av DeVille Vis innlegg
jeg kryssa av på den, i håp om å slippe førstegangstjenesten. Det hadde ikke en dritt å si, ble innkalt alikevel.
Vis hele sitatet...
Huff
Ja noen sier det er vanskelig å komme inn, og noen sier det er vanskelig å slippe unna.

Kryssa nei jeg. Og jeg blir utredet for ADHD og noen andre diagnoser nå, hvis jeg ikke krysser på noen av dem, men får papirer på noe senere.
Hjelper det om jeg tar med det opp der da? (Hvis jeg blir inkalt?)
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Huff
Ja noen sier det er vanskelig å komme inn, og noen sier det er vanskelig å slippe unna.

Kryssa nei jeg. Og jeg blir utredet for ADHD og noen andre diagnoser nå, hvis jeg ikke krysser på noen av dem, men får papirer på noe senere.
Hjelper det om jeg tar med det opp der da? (Hvis jeg blir inkalt?)
Vis hele sitatet...
Ja du kan ta det med til legen i etterkant
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Ja du kan ta det med til legen i etterkant
Vis hele sitatet...
Ok Tusen Takk for svar, da var rapporten sendt
Jeg vil uansett anbefale å svare nei på spørsmålet, og ikke røyke en måned før sesjonen.

De spør deg uansett både på sesjon og evt innkallingstedet om du har lyst å være i militæret. De har nok av folk å velge mellom, og gidder ikke lenger å kaste bort tid på umotiverte rekrutter
Det høres egentlig ganske bra ut, jeg er en alt for slapp person som ikke har noe der inne å gjøre uansett
Så jeg slipper å tenke på det med å dra på noe sånnt "tull" i det hele tatt ?
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Ok, tenkte kanskje hvis jeg fikk en kopi av besvarelsen tilbake i posten eller noe sånt jeg.
Er ikke jeg som tar posten her i huset heller så.

Anyone?
Vis hele sitatet...
Nei, du får den overhode ikke tilbake! du må nærmere bestemt fylle den ut 2 ganger til hvis du kommer inn
Du sier nei og skulle du bli tatt når du kommer inn så er det jo ikke verre enn å si at du røyka for første gang etter at papirene var fylt ut. De tar deg ikke på dokument forfalskning, men du får bot og blir kastet ut.
Jeg røyker cannabis regelmessig, men jeg svarte at jeg aldri har prøvd.
Ok da satser vi på at det går bra
Jeg har ikke akkurat lyst å slutte.. Men har litt lyst å få blitt med. Jeg skal svare ja, og når de spørr, så sier jeg ja jeg har røyker cannabis, og ja jeg vil bli med. Men jeg får ikke en bot da?
Leger gir ikke bot, og leger har taushetsplikt så lenge det ikke er veldig alvorlige forbrytelser.
Hvor grensen til alvorlig forbrytelse går er ganske uklart, men å røyke hasj er såpass vanlig at jeg tror nok ikke det blir regnet som så veldig alvorlig.

Edit: Hvorfor hadde de hatt det spørsmålet hvis man fikk bot og rulleblad for å svare ærlig?
Sist endret av drittunge; 3. februar 2010 kl. 21:41.