Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 8096
Jeg vil først pressisere at jeg ikke er feit eller har blitt det i det siste, men med mitt nå hyppige bruk av cannabis så ser jeg litt tungt på situasjonen...

Eller jeg ser vel egentlig alltid lyst på situasjonen da jeg alltid vil ha noe godt å tygge på, gjerne både sjokolade, ostepop og cola MÅ alltid ha munch når jeg røyker (bortsett fra om jeg røyker på fylla/etter)

Problemet er at 150g Ostepop (eventulet kims paprikachips med dipp), 100g melkesjokolade (eventuelt annen sjokolade) og 0.75 L Cola - som er det standariserte setupen i huset, kanskje blir litt vel mye å proppe i seg hver eneste kveld :P

Vil gjerne vite hva dere spiser når dere koser dere, om dere har noen tips til "sunnere" munch, eller noen tanker og råd
Hvis du røyker så mye at du klarer å "munche" deg overvektig, er det kanskje på tide å ta en bitteliten pause?
Hmm, husker den følelsen lol, men jeg greide å bli kvitt den. Tror det var fordi jeg holdt meg til drikke. Da tenker jeg på juice,smoothies osv. Det var digg. Så herlig å drikke noe så friskt og smakfullt. Vil du ha noe å snacks å smaske på ville jeg ha anbefalt nøtter eller frø(solsikkefrø). Juice og nøtter? Ikke så dårlig for helsa det!
Jeg skjønner akkurat hva du mener, ser at vi er meget like i munchiesveien også
For min del handler det om å kutte tilgjengeligheten; sure, det er litt kjett å vite at man ikke har noe godt å ete når man fyrer opp, men dette går fort over. Og for min del så har det gått fint å erstatte cheezdoodles med noen gode brødskiver eller litt frukt, og la meg sitere meg selv: Selv en brødskive med skinke og gulost smaker som om gud stapper pikken ned i halsen på deg!
Vanesak. Gjør det heller slik at du kjøper masse munch i helga og holder deg til vann og relativ sunn mat i uka. I starten var jeg også slik, men nå er et kaldt glass vann helt perfekt!
Lag litt sunn god mat før du setter deg ned for å fyre?
20 biter sushi, eller en scwær salat, drikk en proteinshake. Lag noen grove muffins. Eller scones. Grillet kylling er kjempedigg.. Indisk er godt. Det er bare å forberede litt mat så du slipoper å lage det stein, da funker det fett.
Sitat av flexx Vis innlegg
Vanesak. Gjør det heller slik at du kjøper masse munch i helga og holder deg til vann og relativ sunn mat i uka. I starten var jeg også slik, men nå er et kaldt glass vann helt perfekt!
Vis hele sitatet...
Sånn er jeg også nå :P. Vann!
Sist endret av Geiten; 28. januar 2010 kl. 14:44.
Sitat av flexx Vis innlegg
Vanesak. Gjør det heller slik at du kjøper masse munch i helga og holder deg til vann og relativ sunn mat i uka. I starten var jeg også slik, men nå er et kaldt glass vann helt perfekt!
Vis hele sitatet...
hehe, hei flex

I starten spiste jeg sikkert på meg 10kilo, no kidding! men etterhvert har jeg ikke tenkt så mye over det.. Klarer meg fint en hel kveld hvis jeg har vann og en pakke tyggis, evt noe å sutte på
Been there, done that Men jeg begynnte å kutte opp Epler, Appelsiner, Pærer, bananer og alt av frykt jeg hadde før jeg fyrte opp. Og shit så godt det er!! Fruktfat er å annbefale
Sist endret av Yoppl; 28. januar 2010 kl. 15:16.
Sitat av moret Vis innlegg
Lag litt sunn god mat før du setter deg ned for å fyre?
20 biter sushi, eller en scwær salat, drikk en proteinshake. Lag noen grove muffins. Eller scones. Grillet kylling er kjempedigg.. Indisk er godt. Det er bare å forberede litt mat så du slipoper å lage det stein, da funker det fett.
Vis hele sitatet...
Om du spiser 1200kcal scones, 1200kcal ostepop eller 1200kcal salat har ingen betydning. Beveger du deg ikke så vil du legge på deg like mye. Grillet kylling er for øvrig ikke særlig sunt, og sitter du og drikker en proteinshake hver kveld uten å være ofte i aktivitet så vil du ese ut mer enn om du tar deg en pose potetgull.
Jeg kjører gjerne full pakke med potetgull, sjokolade, en pose med noe surt, og vann + red bull, iste elns. Jeg klarer fint å overleve med bare vann, også. Men alt kan munches, jeg har også muncha knekkebrød, diverse kjeks (fra maryland coockies til korno-kjeks), flatbrød, gulrøtter, nøtter, mandler, all verdens frukt, cornflakes (uten melk), tørrfisk, polarbrød uten noe på, ukokt spaghetti, makaroni og lasagneplater, frosne fiskepinner, tørre brodskalker, kakerester, kakepynt, gelepulver. Noen ganger blir jeg bare et monster som raider samtlige skuffer og skap etter munch.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Om du spiser 1200kcal scones, 1200kcal ostepop eller 1200kcal salat har ingen betydning. Beveger du deg ikke så vil du legge på deg like mye. Grillet kylling er for øvrig ikke særlig sunt, og sitter du og drikker en proteinshake hver kveld uten å være ofte i aktivitet så vil du ese ut mer enn om du tar deg en pose potetgull.
Vis hele sitatet...
Dette er så feil som det kan bli.. er veeeldig forkjell på hvordan form fett kommer i vett..
Jaha? Hva i alle dager mener du med "hvordan form fett kommer i"? Matenergi måles i kalorier, og 1200 kilokalorier er 1200 kilokalorier, uavhengig av inntaksform. Det er ikke dermed sagt at det er like sunt å spise 1200 kcal ostpop som det er å spise 1200 kcal salat, men du legger ikke på deg mer av førstnevnte isolert sett.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Grillet kylling er for øvrig ikke særlig sunt
Vis hele sitatet...
ble hengt opp i det der... hvordan kan du si det? jeg/samt andre rundt meg sitter å lurer forferdelig hvordan du har kommet opp med den meningen der.
og nei, fastfood grillet kylling telles selvsagt ikke.

Har alltid hatt den oppfatningen at kylling er "sunneste" kjøttet å spise (alt med måte selvsagt)
Sitat av enerlighter Vis innlegg
ble hengt opp i det der... hvordan kan du si det? jeg/samt andre rundt meg sitter å lurer forferdelig hvordan du har kommet opp med den meningen der.
og nei, fastfood grillet kylling telles selvsagt ikke.

Har alltid hatt den oppfatningen at kylling er "sunneste" kjøttet å spise (alt med måte selvsagt)
Vis hele sitatet...
Spis fisk
Jeg regner med at du med "grillet kylling" sikter til helstekt kylling med skinn og kryddermiks på. Skinnet på kyllingen er svært fettrikt, og vil gjøre en i utgangspunktet mager og proteinrik rett til kaloribombe. Når man helsteker kyllingen så trekker dette fettet inn i kjøttet, og gjør retten unødvendig fet.

Skinnløs kylling, kyllingfilet og lignende er selvsagt sunt, magert og godt.
Sist endret av Franklin; 28. januar 2010 kl. 18:08.
Har tenkt på det samme selv, og prøver å holde meg til den sunnere munchen jeg liker å putte i meg De lange paprikaene man får kjøpt på rema er ikke så ille, og friske smoothies er også dritbra. Ellers så funker bonaqua fint som erstatning for cola, selv om å droppe cola er å ta i litt
Jeg bruker nesten mere penger på Munch en shitt, om jeg røyker og muncher går det mye mat og snaks her på mandag hadde jeg å 3 kammerater røyka og dro ned på butikken og jeg spiste 2 hamburgere med ekstra ost og bacon (200 G pr burger) stor melkesjokis en pose ostepopp og 1,5L cola og noe nøtter. jeg må si jeg syns dette er veldig mye for en kar som meg på 60 Kg og 17 år;P

men kan jo også ta noen ''sunne'' eksempler jeg pleier å munche
nøtter, flattbrød (med smør, kanskje ikke så synt men) fruktkoktail, salat(er) med nøtter i er også godt
eller rå gullerot med hollyday dipp (kanskje ikke så sund med dipen men veldig godt)
Sitat av Kraft Vis innlegg
Problemet er at 150g Ostepop (eventulet kims paprikachips med dipp), 100g melkesjokolade (eventuelt annen sjokolade) og 0.75 L Cola - som er det standariserte setupen i huset, kanskje blir litt vel mye å proppe i seg hver eneste kveld :P

Vil gjerne vite hva dere spiser når dere koser dere, om dere har noen tips til "sunnere" munch, eller noen tanker og råd
Vis hele sitatet...
Å vifte med kvitteringen din fra Rema 1000 mens du samtidig klager på hva du har kjøpt, og i det hele tatt anser dette som et problem, vitner om at du burde holde deg unna cannabis en stund. Unnskyld meg, altså, men det er lov å tenke selv! Hva *tror* du "sunnere munchies" er? Dersom det er tips til sunn matlaging du vil ha, så finnes det plenty med andre dedikerte ressurser til dette... men ikke her.
som substitutt for potetgull og dip, pleier jeg å kjøpe sånne poser med knaskegullerøtter, og bruke matyoghurt istedetfor rømme til dip'en. er ganske godt (og mettende), og myye mindre kalorier.

godteri kan man bytte ut med f.eks rosiner og søt frukt, mandariner/clementiner, druer, ananas, kiwi osv

sørg for å ha et fullt fruktfat på stuebordet
Sist endret av DeVille; 28. januar 2010 kl. 18:34.
Ananas hørtes synsyyyykt godt ut, den skal jeg prøve en gang;P
jeg bryr meg lite om det jeg eter er sundt eller ikke så jeg tenker deg tar ananas med kissebær krem<3
Lag deg en sunn fruktsalat med litt sjokoladebiter og litt vaniljesaus på! Slår aldri feil.
Sist endret av ~Angelica; 28. januar 2010 kl. 18:59.
For min del ble jeg mye tynnere av røyking. Etter og ha røyka gidda jeg ikke lage skikkelig mat. Så det endte med at man spiste potegull og liknende som stilte sulten akkurat nok. Det ble selvfølgelig for lite mat og ikke minst et sykt usunt kosthold.
Sitat av murloc Vis innlegg
For min del ble jeg mye tynnere av røyking. Etter og ha røyka gidda jeg ikke lage skikkelig mat. Så det endte med at man spiste potegull og liknende som stilte sulten akkurat nok. Det ble selvfølgelig for lite mat og ikke minst et sykt usunt kosthold.
Vis hele sitatet...
Oj, du er en lat-lat mann! haha..
Trådstarter
Sitat av loathsome Vis innlegg
Å vifte med kvitteringen din fra Rema 1000 mens du samtidig klager på hva du har kjøpt, og i det hele tatt anser dette som et problem, vitner om at du burde holde deg unna cannabis en stund. Unnskyld meg, altså, men det er lov å tenke selv! Hva *tror* du "sunnere munchies" er? Dersom det er tips til sunn matlaging du vil ha, så finnes det plenty med andre dedikerte ressurser til dette... men ikke her.
Vis hele sitatet...
Hvorfor burde jeg holde meg unna cannabis? Det er jo bare å endre litt på kostholdet er det ikke? :P Syns det der ble alt for teit desverre du! Spørr jeg om kostholdet her så er det fordi jeg vet det er andre som røyker her og flere som kanskje har hatt samme problemstilling... DERFOR! Dette er da for pokker en god ressurs til det!?
Vannmelon er utrolig digg og sundt
Anbefaler det virkelig!
Jeg synes ikke det er vits å hetse trådstarter. Han spør jo rett og slett bare om det er noen her som har erfaringer med sunnere mat som kan tilfredsstile munchen han får av røyking. Så klart har mat-prat og div sider mange tips på sunn mat, men det er sikkert noen her inne som har hatt samme "problem" og har tips til lettvinte og ikke alt for usunne ting å spise når man har munch.

Premium appelsin juice er godt. Nøtter funker sikkert. Smoothies. Ordentlig lettvint mat kan nok ta vek mye av den munch følelsen(pytt i panne, toro middager, whatever)
Det loathsome poengterer er jo at frukt og grønt ikke blir noe mindre sunt av å røyke. Steinfrie druer, vannmelon, sushi, rått kjøtt, epler, pærer, bær, røtter og nøtter. Mulighetene er jo enorme, selv i edru tilstand.
Å stappe i seg junk bare fordi man er fjern er jo idiotisk.
Sist endret av Mith; 29. januar 2010 kl. 21:41.
Sitat av murloc Vis innlegg
For min del ble jeg mye tynnere av røyking. Etter og ha røyka gidda jeg ikke lage skikkelig mat. Så det endte med at man spiste potegull og liknende som stilte sulten akkurat nok. Det ble selvfølgelig for lite mat og ikke minst et sykt usunt kosthold.
Vis hele sitatet...
Vel du har rett. En av grunnene til at jeg sluttet er at jeg er lat av natur. Daglig røyking gjør IKKE ting bedre! I tillegg så bodde jeg i en disgusting leilighet som ikke akkurat fristet meg til og gå for de helt store kulinariske rettene.
Sitat av Yoppl Vis innlegg
Been there, done that Men jeg begynnte å kutte opp Epler, Appelsiner, Pærer, bananer og alt av frykt jeg hadde før jeg fyrte opp. Og shit så godt det er!! Fruktfat er å annbefale
Vis hele sitatet...
Kanonbra forslag, det er driiiit godt når du er stoned, + at du får i deg "5 om dagen" som de aller fleste folk idag ikke får
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Jeg har gått ned ca 10kg etter 2 års røyking.

Selv jeg muncher enormt spiser jeg langt mindre når jeg ikke har munchies.
Sitat av murloc Vis innlegg
Vel du har rett. En av grunnene til at jeg sluttet er at jeg er lat av natur. Daglig røyking gjør IKKE ting bedre! I tillegg så bodde jeg i en disgusting leilighet som ikke akkurat fristet meg til og gå for de helt store kulinariske rettene.
Vis hele sitatet...
Du quotet deg selv der altså
Noen folk blir til mat-monstere når munch feelinga kicker inn, blant annet jeg. Spiste en halv pose med sprø stekt løk engang, anbefales ikke. Når jeg ikke har noe junk food og ete har jeg pleid og lage kake eller bare spise no frukt. Saftig frukt er ganske så godt når man er fjern. F.eks klementiner
frukt og vann er tingen for deg, hvis du absolutt må munche.
benytt muligheten du har til å få i deg noe du ikke ville spist uten å røyke (tenker helst på sunne ting da, tenker ikke på stunt som å drikke to liter frityrolje)
Jeg er helt lik.
Hver gang jeg fyrer lengter jeg etter at det skal crunche i munnen og smake godt.
Mitt tips er: Skyll en Isbergsalat kjempegodt i iskaldt vann, skjær den opp og ha den i en kjempestor bolle.
Da kan du munche og munche og muche i flere timer uten at du gir kroppen drit, samtidig som det smaker uberdigg!
Feit av munchies, hehe det faller vel under kategorien "Bivirkninger" :P


hehe neida jeg var sånn i starten, men nå har jeg mistet alt av matlyst omtrent, dunno how.
Sist endret av Sluzzz; 30. januar 2010 kl. 00:19. Grunn: redigere tekst
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Feit av munchies, hehe det faller vel under kategorien "Bivirkninger" :P


hehe neida jeg var sånn i starten, men nå har jeg mistet alt av matlyst omtrent, dunno how.
Vis hele sitatet...
Lucky for you i guess, men for meg er litt av gøyen med weed at mat og snop blir så godt som det blir.

Kan huske en gang jeg var skikkelig kake og tok meg en frukt drops. Smaken var så intens at deg måtte ta dropset ut av munnen flere ganger, det var helt fantastisk
En annen ting jeg pleier å mekke en gang i blant er pannekaker. Oppskrift på lavkalori-pannekaker. Ha på honning eller sukkerfritt blåbærsyltetøy.

De som blir til overs kan legges i kjøleskapet, og lett varmes opp igjen i panna eller mikro'n. yummmy
Mango er kanskje det sykeste, serr!
Jeg vil si at den meste intense munnorgasmen jeg noensinne har fått, må ha vært når jeg spise Kiwi. Ellers anbefaler jeg deg og forberede noe godt og sunt. Alt smaker jo tross alt himmelsk En god juice/smoothie, og ellers en salat + frukt er den ultimate kombinasjonen. I helgene kan man selvfølgelig unne seg noe ekstra, men etter egen erfaring synes jeg det er veldig ubehagelig å våkne etter å ha fortært en pose potetgull, en pizza, en sjokolade og masse brus :P

Og igjen, jeg kan ikke streke under dette godt nok: KIWI!!
Og igjen, jeg kan ikke streke under dette godt nok: KIWI!![/quote]

Av alle ting Hehe. Bedre det enn å dytte innpå bare craps takk for tipset
Sitat av Trollungen Vis innlegg
Av alle ting Hehe. Bedre det enn å dytte innpå bare craps takk for tipset
Vis hele sitatet...
Kiwi har jo en kraftig smak samt masse "juice". Jeg spiste 5 hele på sengen, og endte med å bli sår rundt munnen når jeg våknet fordi jeg sovnet med Kiwi saft rundt munnen :P Så anbefaler å ta deg en tur på badet og ta litt vann rundt munnen, så tørke vekk. Uansett så er Kiwi definitivt det beste du kan spise i mine øyne :P
Sist endret av Crabman; 30. januar 2010 kl. 08:06.
Må jo spise LITT sjokolade når man har røyka. :P
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Må jo spise LITT sjokolade når man har røyka. :P
Vis hele sitatet...
Bedre å heller dytte i seg kiwi til du har fått nok av det og deretter spise LITT sjokolade da har man fått i seg litt sunt først
Sitat av Trollungen Vis innlegg
Bedre å heller dytte i seg kiwi til du har fått nok av det og deretter spise LITT sjokolade da har man fått i seg litt sunt først
Vis hele sitatet...
Jada. :P Litt Kiwi, litt juice, litt sjokolade og en bra film.
[quote=Crabman;1619408]Kiwi har jo en kraftig smak samt masse "juice". Jeg spiste 5 hele på sengen, og endte med å bli sår rundt munnen når jeg våknet fordi jeg sovnet med Kiwi saft rundt munnen :P Så anbefaler å ta deg en tur på badet og ta litt vann rundt munnen, så tørke vekk. Uansett så er Kiwi definitivt det beste du kan spise i mine øyne :P


Da skal jammen det prøves men skal huske å vaske truten da jeg er ferdig da :* Hehe..

Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jada. :P Litt Kiwi, litt juice, litt sjokolade og en bra film.
Vis hele sitatet...
Sounds nice!
Mango er digg munch =)
Mandariner når de er på sitt beste. da smaker de som kuli/solrik.mmmm!
Og bare for å være en kverulant og litt offtopic; mandariner selges ikke i butikker i Norge, annet enn på boks. Alt som selges i fruktdisken er klementiner og slik har det vært i over ti år.
Klementiner er veldig godt, lett spiselig og ett godt forslag.