Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1734
Jeg har søkt litt på google og fant en nettside som selger alt av spill, maskiner data og tv osv... siden er engoen.com jeg sendte dem en mail og spurte om de sendte varene dirkete til Norge? det gjorde de, og det er utrolig rimelige ting de har i sjappa. Men er det noen som vet om dette er en safe plass og handle? Jeg har funnet ut at siden har eksistert i ca. 160 dager. Som jeg fant på denne siden scamadviser.com der står det "Low Trust Rating. This Site May Not Be Safe to Use." og lurer på om den er så sikker?
Er det noen som vet om disse sidene er trygge her ute for folk flest?
Happy Buddha
Jeg synes det virket for godt til å være sant. Utrolig fine priser, men kvaliteten har jeg ingen peiling på.
Chang's Avatar
Trådstarter
Ja, det er jo direkte fra Kina, kopiens mekka. Men det er jo også der de lager det meste for de store selskapene som apple og mange andre store. Kvaliteten de gir da 1 års garanti og når det er så rimelig så er det kanskje verd ett forsøk?
Parkettetterligning
Tror ikke at fake merker er det du skal være redd for. Ikke oppgi kontoinformasjon. Betal med paypal så de ikke kan trekke mer enn det du betaler for varen.
Chang's Avatar
Trådstarter
Ja de har en slik link, men den fungerer ikke? Ser at de har 3 andre plasser man kan betale hos. Bank of China, western union og Money Gram. Da blir dette litt mer suspekt vist enn ikke kan betale med paypal som de reklamerer på siden med.
Jeg kjøpte nylig pc, jeg bestilte slik at jeg betaler den når jeg henter. Så jeg bestilte på nett uten å betale. Om du har det valget, burde du det. Men ikke kjøp derfra, best å være på den sikre siden. Plutselig angrer du for at du ble svindlet.
Kan finne en flott laptop til ditt bruk.

Men hva skal du bruke den til? Hvor mye skal du bruke på den?
Villig til å vedde lillefingeren min på at det er scam.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Sitat av Sec Vis innlegg
Jeg kjøpte nylig pc, jeg bestilte slik at jeg betaler den når jeg henter. Så jeg bestilte på nett uten å betale. Om du har det valget, burde du det. Men ikke kjøp derfra, best å være på den sikre siden. Plutselig angrer du for at du ble svindlet.
Kan finne en flott laptop til ditt bruk.

Men hva skal du bruke den til? Hvor mye skal du bruke på den?
Vis hele sitatet...

Ordet du leter etter er, postoppkrav

Han sa jo heller ikke at han skulle kjøpe PC heller da
Det er mange ting som peker mot at dette er scam:
- Merkevarer påstås solgt for langt under nypris. Det finnes ingen land i verden som selger iPhone enormt mye billigere enn i USA, så å forvente å få en ny iPhone 4 32GB til 2000,- under nypris er helt utenkelig. Hvis man får noe som helst etter å ha kjøpt denne så er det en fake-phone. De påstår å selge et Sony HVR-Z7E-videokamera for 7000,- når det koster over 40.000 i en engelsk butikk.

http://www.engoen.com/Sony-HVR-Z7E-1...er-p-8954.html
vs.
http://www.amazon.com/Sony-HVR-Z7E-h.../dp/B001KKNXXA

- Bilder av VISA-kort, Paypal, Bank of China og "Volution Secure Site" fører ikke videre. På alle andre sider vil et bilde av et VISA-kort føre til visa.com.
Sist endret av DonTomaso; 29. mai 2012 kl. 21:29.
Damn, mange billige varer. Synd om dette er scam
Chang's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er mange ting som peker mot at dette er scam:
- Merkevarer påstås solgt for langt under nypris. Det finnes ingen land i verden som selger iPhone enormt mye billigere enn i USA, så å forvente å få en ny iPhone 4 32GB til 2000,- under nypris er helt utenkelig. Hvis man får noe som helst etter å ha kjøpt denne så er det en fake-phone. De påstår å selge et Sony HVR-Z7E-videokamera for 7000,- når det koster over 40.000 i en engelsk butikk.

http://www.engoen.com/Sony-HVR-Z7E-1...er-p-8954.html
vs.
http://www.amazon.com/Sony-HVR-Z7E-h.../dp/B001KKNXXA

- Bilder av VISA-kort, Paypal, Bank of China og "Volution Secure Site" fører ikke videre. På alle andre sider vil et bilde av et VISA-kort føre til visa.com.
Vis hele sitatet...

Du har nok rett i det du skriver. Jeg sendte dem en mail om frakt og fikk raskt svar tilbake hvordan det fungerte. Spurte så om betalingen og fikk også svar på det. (på mail). Så sendte jeg spørsmål om jeg kunne bruke Paypal? Men har ennå ikke fått noe svar fra dem?

Søkte mer om siden og fant en nettside www.mywot.com/ som skriver dette.

"Falske elektronikk eller høy pris eks butikk i Kina.

Husk at merkevaren elektronikk er vanligvis dyrere i Kina på grunn av moms. Hvis du ser lav pris merke artiklene du vil bli lurt.

Måten det fungerer på er:

1. Du sender pengene (vanligvis via Western Union)
2. Du blir informert det er problem (vanligvis toll etc.)
3. Problemet kan ordnes for mer penger (en annen 10-20%)
4. Etter betaling, er det enda et problem ...

Dette vil gjenta til du skjønner at du ble lurt."

Synd at det skal være slik, jeg kunne ha kjøpt mye derfra.
Håper de ikke sender meg masse spam i mailen som de nå har fått?
Om noe er for godt til å være sant så er det gjerne nettopp det.
"McAfee Secure
Tested Daily 2011"

Ville ikke satsa på dette, nei. Slike "trygghetsstempel" skal du kunne trykke på å få opp en link fra deres side som sier at siden er gyldig osv.

Det kan hende du får varen din, men du får garantert ikke noe ekte vare.