Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1755
Hei, som sikkert mange andre så fikk jeg ingen betanøkkel til det kommende nye Blizzard spillet. Har heller ikke funnet noen svar på forumet dems heller.
Vil det gå an å sammenlikne LoL og Diablo ?
Jeg er en aktiv LoL gamer, og vil nok si at jeg er ganske god i det. Vet ikke så mye om Diablo III annet en at det kommer 15.Mai. Greia er vell at jeg hater Singleplayer spill og håper på at Diablo vil ha god online gameplay.

Det endelige spørsmålet er vel, vil Blizzard legge stor vekt på multiplayer sånn at det kan bli like gøyalt som HoN, og LoL og alle de MOBA spillene.
Og vil det i det hele tatt bli MOBA (online)? Håper det bare ikke blir bare Co-Op. Eller arena lignende greie (wow).

Forventer egentlig ikke at noen vet svaret før realese date, men det er lov til å prøve ^^

Thanks in advance
Har du prøvd de eldre Diablo spillene? Man kan sammenlikne LOL og Diablo i den forstand at man ser begge spillene overfra, og man styrer en figur som gjør masse shit. Diablo har tradisjonelt hatt en veldig bra online-del.
Jeg har en betanøkkel, og jeg må innrømme at det første jeg tenkte på når jeg skrudde på spillet var nettopp LoL eller HoN, men selve gameplayet kan ikke sammenlignes med LoL i det hele tatt, bare grafikken som er littigranne lik, bare mye mer smooth
Lol og Diablo er to helt forskjellige spill. Diablo ligner mer på WOW ved at du har en character du må levle ved å slakte demoner, samle items osv.
Nå skal ikke jeg si at jeg vet alt, men LoL og D3 er ikke spesielt like. Det er som å si at egg og bacon er det samme fordi begge deler er godt til frokost. Ja man ser det ovenfra og med litt fantasi er grafikken lik. D3 er i bunn og grunn et single player spill. Om det blir som de andre diablo spillene og som det fins gameplay footage av så kan man inviterer venner/andre til å spille sammen i "single player" verden. Det fins også Arena PVP men det jeg har sett av det så likner det mer på bloodline champions, eller WoW PvP sett ovenfra.

PvP - http://www.youtube.com/watch?v=ej-rE...eature=related
Sitat av Drue Vis innlegg
Håper det bare ikke blir bare Co-Op. Eller arena lignende greie (wow).
Vis hele sitatet...
Synd, for det er nøyaktig slik det blir. Dóg blir ikke arena lansert på launch, men kommer etter hvert. Spill Diablo II hvis du er nysgjerrig på hvordan det kommer til å bli, strukturen i veldig lik.
1337
Trådstarter
Hmm, hadde håpet på et nytt LoL/HoN lignende spill, menmen.

Jeg skal selvfølgelig kjøpe det, pvp arena så ganske så gøyalt ut.
Diablo 2 lastes ned nå
Sitat av Drue Vis innlegg
Hmm, hadde håpet på et nytt LoL/HoN lignende spill, menmen.

Jeg skal selvfølgelig kjøpe det, pvp arena så ganske så gøyalt ut.
Diablo 2 lastes ned nå
Vis hele sitatet...
Innspel: Nytt LoL/HoN-liknande spel: Dota 2 ... Kanskje for likt? =)

Men ja, Diablo 3 blir nok bra.
Jeg gleder meg veldig til Diablo 3. Ingen beta her desverre :<
Fikk MOP beta her om dagen så nok å gjøre frem til release av D3.
SEKSYTHYME
9 23
Man kan vel se på Diablo som en slags mellomting av RTS spill (LoL,HoN,DotA) og WoW. Du har en karakter som blir styrt ovenifra med klikking og hotkey spells, (RTS) som du lvl'r opp over lengre tid, og gjør forskjellige quest og oppgaver med. (WoW) I tillegg har du i Diablo 3 mye færre spells en WoW, men igjen en ganske kul løsning med utbytting av spells som gjør at man får en del flere valgmuligherer og variasjoner enn i LoL. Konklusjon? En mellomting som kanskje kan kategoriseres som en RTSMMORPG
Sitat av bronze Vis innlegg
Innspel: Nytt LoL/HoN-liknande spel: Dota 2 ... Kanskje for likt? =)

Men ja, Diablo 3 blir nok bra.
Vis hele sitatet...
Dota er vel hele grunnlaget til LoL/HoN nesten?
Diablo 3 er veldig bra, men jeg vil ikke sammenligne det med LoL.

Det er vel forskjellige sjanger innenfor spill.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av googlyeyes Vis innlegg
Dota er vel hele grunnlaget til LoL/HoN nesten?
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. Dota 2 er den "ekte" oppfylgjaren til DotA-mappet til WC3.
1337
Trådstarter
Men det blir jo ikke MMO ?
Sitat av Drue Vis innlegg
Men det blir jo ikke MMO ?
Vis hele sitatet...
Nei, det blir ikke det, men du må være tilkoblet internett for å spille det.
LoL er jo bare en dårlig versjon av DotA. Diablo er noe helt annet. Last ned Diablo II så skjønner du!