Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2693
Hei!
Prøvde å lage en "Old Coke Commercial" poster. Trenger kritikk til videre arbeid!

http://bildr.no/thumb/1095777.jpeg

[po]
Sist endret av EVOKE; 2. februar 2012 kl. 22:30.
Flasken er ute av fokus, det er masse støy i bildet, og fargene er litt matte.
Kan tippe av "støyen" var et forsøk på å lage bilde "gammeldags", kanskje?

Ellers at flaska var ute av fokus, så kunne du kanskje prøvd å øke kontrastene litt
Trådstarter
10 4
Matt er meningen, for mye støy skal jeg si meg veldig enig i, delte meninger om fokus punktet

http://bildr.no/thumb/1095787.jpeg

Ja, støyet skal virke retro

Her med mer kontrast. Fokuset får jeg dessverre ikke gjort noe med .. "/

http://bildr.no/thumb/1095795.jpeg
Sist endret av EVOKE; 2. februar 2012 kl. 22:38. Grunn: Adding av com..
For mye støy syntes jeg.
Veldig hipster-aktig, som gir bildet en negativ 2012-suger følelse.
Hvis jeg skulle laget en retro cola-reklame skulle den sett ut som en tegning, fordi svarthvitt med sepia og støy gjør ikke bilder retro.
Sist endret av PerPerPerPer; 2. februar 2012 kl. 22:43.
Trådstarter
10 4
Ja egentlig rimelig enig, ser det nå. Lett om jeg mekker det neste gang!
Sitat av EVOKE Vis innlegg
Matt er meningen, for mye støy skal jeg si meg veldig enig i, delte meninger om fokus punktet

http://bildr.no/thumb/1095787.jpeg

Ja, støyet skal virke retro

Her med mer kontrast. Fokuset får jeg dessverre ikke gjort noe med .. "/

http://bildr.no/thumb/1095795.jpeg
Vis hele sitatet...
Av disse to likte jeg den siste best.
Sitat av EVOKE Vis innlegg
Ja egentlig rimelig enig, ser det nå. Lett om jeg mekker det neste gang!
Vis hele sitatet...
Gleder meg! Husk at farger er et fint virkemiddel som også var i bruk i fortiden
Du har bommet totalt på retrofølelsen. Føler virkelig at det er et bilde tatt i 2012 som du i ettertid har gjort et lite forsøk på å retro-isere i post-produksjonen.
Det største problemet med bildet er rett og slett at selve bildet og motivet ikke blir retro nok (ikke effektene altså, selv om de også kan jobbes på). Hvis du skal lage et sånt bilde så må du bruke mye tid på research og finne ut HVA som hadde gjort at dette bildet virkelig hadde blitt spesielt og kunne gjort det kult.

Det virker rett og slett for lite gjennomført. Akkurat nå virker det som om du bare har tatt et bilde av en cola og etterpå tenkt "ey, hvis jeg gjør det svarthvitt og slenger på en liten reklamelapp så blir det retro som faen!". Som sagt, research er key, og bruk det du får ut ifra researchen din til å få et bedre bilde i hodet av hva du skal gjøre og å lage mer kreative idéer.
Sist endret av Dongerino; 2. februar 2012 kl. 23:05.
Hvordan kan du ikke få fikset fokus? Sett litt høyere aperture og ta bildet på nytt...
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
"ey, hvis jeg gjør det svarthvitt og slenger på en liten reklamelapp så blir det retro som faen!".
Vis hele sitatet...
Å gud så flau jeg blir av sånne kommentarer! facepalm

TS: Dårlig fokus ødlegger bilde ditt, ta det på nytt.
Sist endret av Dub; 2. februar 2012 kl. 23:57.
Min mening så ser dette bra ut. Men hva om korken var tydelig?
Liker ikke at bilde er såpass kornete og at fargene er så underlige... Men ellers, så syntes jeg det var kult at korken var ute av fokus, men fokuset på etiketten burde vært tydeligere
Jeg føler ikke helt at etiketten til høyre harmonerer med resten av bildet. Hvis du kunne ha gjort andre deler av objektene skarpere for å harmonere hadde det sikkert blitt bra. Men kult bilde uansett.
Trådstarter
10 4
Det her var skikkelig bra kritikk!
Jeg likte dybdeskarpheten din og at fokuset ligger på etiketten. Det gir mer dybdefølelse i bildet og gir meg mye mer enn hvis du skulle gått opp på blenderen.
Når du reklamerer for noe så skal kunden få lyst til å kjøpe det. Når jeg ser på dette får jeg ikke lyst til å kjøpe det
Du må prøve og få vekk at det står "Coca Cola uten konserverings middler" eller hva enn det står
For det ødela veldig mye for meg

Eller good job!
For en merkelig vinkel å ta bilde av en Cola-flaske, thats my two cents.
Vet ikke med andre, men jeg synes iallefall tuppen frister meg veldig siden jeg drikker fra den, og at det derfor ødelegger litt når den er ute av fokus. Dessuten synes jeg fargene var litt kalde og ikke særlig fristende. Men sikkert greit bilde, har ikke så mye peiling.
fortsett å ha fokuset på merkelappen, men behold fargen bare på lappen? slik at lappen er eneste sted i bildet med farge på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Minnet ikke noe særlig om gamle reklamer, da alle disse var tegnet, ikke noe uklart hipsterish bilde fra 2012
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Veldig hipster-aktig, som gir bildet en negativ 2012-suger følelse.
Hvis jeg skulle laget en retro cola-reklame skulle den sett ut som en tegning, fordi svarthvitt med sepia og støy gjør ikke bilder retro.
Vis hele sitatet...
Jeg er både enig i at det gjerne kunne sett mer ut som en tegning, typisk 50s, og at fargebruk også kan hjelpe. Når bildet er i sepia, vil det virke mer som et gammeldags fotografi enn en reklameposter. Pastellaktige farger kan fungere godt her, med litt glossy kanter i stedet for støy.

En annen ting jeg vil påpeke, er vinkelen bildet er tatt i. Jeg synes ikke dette fungerer så godt, og man må merke seg at old school reklame ikke lekte seg så mye med kameravinkler. Hvis du hadde hatt muligheten til å ta bildet på nytt, med flasken sett stående fra siden, tror jeg dette ville fungert mye bedre. Da vil etiketten komme godt frem også.
Drikk opp den colaen og dra på butikken og kjøp en glasscola ;P ser bedre ut xD