Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  887 145496
Sitat av WayGone Vis innlegg
Det jeg mente var at sukkertypen som er i vanlig cola er mono-sakkarider; samme type som druesukker inneholder. Det er den type sukker som kroppen fortest klarer å ta opp. Det er også det sukkeret som blir "brukt opp" fortest.
Drikk en vanlig Cola så går blodsukkeret opp og blodårene trekker seg sammen igjenn. Glemte også å nevne at når blodtrykket går opp utvider blodårene seg. Gikk litt fort i forrige post ja.
Vis hele sitatet...
Bittelitt fort her også. Cola inneholder et disakkarid, sukrose, som består av monosakkaridene glukose (druesukker) og fruktose. Siden cola inneholder vann og sitronsyre vil noe sukrose brytes ned til monosakkaridformene, men dette er en treg reaksjon, og colaen er drukket opp før nevneverdig har skjedd..
Hei.

Jeg er litt nervøs over hva som skjedde i går natt, jeg lagde meg en joint med kun grønt. Aner ikke mengden, men ca like tykk som en kulepenn og 6-7cm lang. Etter jeg startet den opp, så tok jeg mange trekk på kort tid. I løpet av ca 5 min så var 4/5 borte. Etter ca 10 min fikk jeg den vanlige følelsen av å bli nummen, hodet ble lettere og jeg slappet av. Ca 5-10 min etter det så fikk jeg en skikkelig hodepine som bare ble verre, helt til det føltes som om hodet skulle eksplodere. Rommet fløt rundt og jeg klarte ikke å holde balansen, jeg begynte også å kaldsvette og hele kroppen begynte å prikke. Jeg fikk også skikkelig angst følelse. Jeg trodde seriøst det var over og ut for meg, jeg skrev for pokker til og med en lapp til foreldrene...

Nå dagen derpå så er jeg fin, litt shaky, men relativt fin. Ikke noe nevneverdig hodepine, eller angst.

Noen som vet hva faen skjedde?
Sist endret av Dr666; 23. desember 2011 kl. 12:49.
Du røyket bra saker og ble høy.
DU undervurderte knarken du stappet i deg...
Vedder på at du hadde litt vondt i hodet, så fokuserte du veldig mye på det og derfor ble smerten sterkere.
Det er vanlig å ha dårlig balanse, og det du beskriver etter dette virker som paranoia.
1 stk person + en overdose cannabis = lavt blodtrykk -> hodepine -> angst -> kaldsvetting, takk for alt lapper osv.
Hodet skulle eksplodere? Er du forkjølet eller har bihulebetennelse? Fortsatt litt vondt i hodet så burde du oppsøke lege.
Opplevde deler av det samme en gang. Bakken svaiet så jeg ble ustødig, små lyder i bakgrunnen ble høye og dominerende, jeg ble livredd trafikken som gikk forbi meg, stemmene rundt meg ble helt rare, folk kunne se helt normal ut mens bakgrunnen svaiet som et helvette, synet ble som sett gjennom en fisheye lens og jeg hadde problemer med å fatte helt hvor jeg var og når det foregikk egentlig.

Du va nok borti en aldri så liten "overdose" med goodshit du også, som førte til paranoia.
Sist endret av Teddybe4r; 23. desember 2011 kl. 13:04.
Nei jeg er helt fin, ikke forkjølet e.l. Har ikke hodepine nå, bare litt noia over hva som skjedde i går...

Ok, så dere tror ikke at jeg fikk noe dårlige greier som har noe tilleggstoffer som ikke skulle vært der?
Sitat av Dr666 Vis innlegg
Nei jeg er helt fin, ikke forkjølet e.l. Har ikke hodepine nå, bare litt noia over hva som skjedde i går...

Ok, så dere tror ikke at jeg fikk noe dårlige greier som har noe tilleggstoffer som ikke skulle vært der?
Vis hele sitatet...
Et lite tips, hver gang du får inn ny shit, test alltid å små mengder først. Heller for lite enn for mye, som du har opplevd.

Det er bare en myte at grønt eller brunt blir tilsatt tillegsstoffer. Men det har vært episoder hvor folk har tilsatt jwh-018(?) aka. syntetiske cannaboider.
Det du opplevde er helt normalt. Det kreves ingen tilsetningsstoffer for å skape hodepine og angst, cannabis klarer dette helt selv, eller snarere med litt hjelp fra brukeren.
Er ikke første gang jeg røyker fra dette partiet, men jeg tok mye mindre de første gangene. Men skal ta det med ro neste gang og ta heller trekka over lengre tid.

Tenkte det er greit å dobbeltsjekke, for jeg har mer igjen som skal brukes til nyttår, så greit å vite om det er trygt eller ikke.

Edit:

Da får jeg bare ta det med ro neste gang.
Sist endret av Dr666; 23. desember 2011 kl. 13:16.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er dt noe updates? Testa du dt igjn? Hw was it?
Hei!
En venn av meg var på et nachspiel med et av de mest etablerte bandene i norsk rock, og de hadde selvfølgelig med seg en dealer, så jeg regner med det de hadde var veldig god shit. I alle fall, verken jeg eller denne kompisen min har noen gang prøvd noen ulovlige rusmidler før, men når han fikk jointen til en av norges store vokalister, vi kan kalle han B, i hendene klarte han ikke å dy seg. Han tok tre heftige hits før han ga den videre. Han har lest litt om hasj og hørt at man ofte ikke kjenner noen rus første gangen, så han tenkte han ikke kom til å kjenne noe bemerkelsesverdig.

Etter noen minutter begynte han å kjenne at hodet var litt tungt, og han fikk ikke lenger med seg hva folk sa, med mindre de snakket direkte til han. Nå stod han og lente seg til vinduskarmen. Ettersom minuttene gikk begynte han å kjenne at følelsen i beina ble redusert. Han forklarer det som at det føltes ut som begge beina sovna noe jævlig helt samtidig. Han seig mer og mer sammen, men klarte fortsatt å stå oppreist. En annen kompis av han, vi kan kalle han A, kom bort å spurte hvordan det gikk, og det var ikke mulig for han å formulere et eneste svar. Han ble bare stående med armene over hodet og laget noen krampe-lignende bevegelser. A spurte så om han hadde "røykt noe av B", og vennen min klarte kun å nikke med hodet. A klappa han på skuldra å sa han skulle gå på dassen på hotellrommet ved siden av om han måtte spy.

Med en gang A sa dette følte vennen min at han virkelig måtte spy. Plutselig begynte kroppen å fungere, og han klarte å gå inn på det andre rommet, helt desorientert. Han la seg over doen og ble liggende der å spy i kanskje 15 minutter. Deretter kom en kraftig noia, og han følte at noe var alvorlig galt. Der og da ønsket han kun at noen tilfeldigvis skulle komme innom doen, finne han og ta han med til legevakta. En forjævlig følelse av at han kom til å dø reiste gjennom kroppen, men han kunne verken bevege seg eller se klart. Han sovna til og våknet noen minutter senere. Han klarte med litt om og men å komme seg på beina, hente jakka si og gå ut av hotellet.

Veien hjem fra hotellet var kanskje 150m, men han sier han føler han gikk i en time. Han gikk også i sikksakk, og fikk ikke med seg noe av det som skjedde rundt han, han gikk hjem på refleks og følte at hodet ikke var koblet skikkelig til kroppen. Når han omsider kom hjem la han seg på badet og ble her liggende veldig lenge å sove. Hver gang han våkna tenkte han at han var nødt å gå å legge seg i sin egen seng, men klarte ikke å reise seg. Han var helt sinnsykt tørr i kjeften og dehydrert.

Han kom seg til slutt opp på rommet sitt og ble sittende fremfor PCen og stirre i skjermen. Nå begynte han å snakke til seg selv. Absolutt ingenting av det han sa ga noen form for mening, men det føltes riktig der og da. En typisk setning kunne være "nå må jeg ta meg sammen i bøtta og ringe bestemor angående håreple og mandakleinene, helvetes dritt og onani".

Spørsmålet er om han her tok en OD, eller om det kunne være noe annet enn hasj i siggen han fikk? For å si det mildt er det i alle fall siste gangen han røyker noe sterkere enn Lucky Strike, og det er ikke særlig fristende for meg å prøve.

TL;DR en venn tok tre hits av en sigg på rappen, uten å ha prøvd ulovlige rusmidler før, og begynte å spy samtidig som han mistet førlighet i kroppen. Var det hasj OD eller noe annet i siggen?
Sist endret av geir1234; 15. januar 2012 kl. 07:59.
Finnes ikke noe som heter OD på hasj..... Men etter det jeg har lest har han bare røyket noe god-hasj, og når han er nybegynner kan bra hasj komme som ett sjokk til han. Ingenting å bekymre seg om, vi kaller dette å "grønne" ^^

Og det med at han snakker til seg selv, haha, sikkert jævla stoned og tenker høyt bare

FYI: Dette skjedde med meg i går faktisk, vart stiv i kroppen og begynte å koke over hele kroppen og svetten kom på 1 sekund og vips så måtte jeg spy, fikk ikke til å røre meg på flekken :P
Sist endret av Sprengt; 15. januar 2012 kl. 08:03.
Det du beskriver er helt normalt. Jeg regner med at kameraten din hadde drukket endel i forkant og fått i seg potent cannabis.
Ja, jeg sa jeg trodde han bare ble jævlig fjern, men han klarte ikke å legge fra seg tanken om OD eller at det var noe annet i siggen.

Men takk for svar! Skal ta det med videre til han

Sitat av Jaso Vis innlegg
Det du beskriver er helt normalt. Jeg regner med at kameraten din hadde drukket endel i forkant og fått i seg potent cannabis.
Vis hele sitatet...
Han drakk en halvliter før konserten, to 0.33L øl på backstage og en 0.33L på hotellrommet, så at han hadde drukket en del blir litt feil. Han sier han bare var litt brisen. Det med potent cannabis kan dog stemme veldig bra.
Har veldig bra hasj noen særpreg? Fikk sjansen til å studere klompen mens de mekka
Sist endret av geir1234; 15. januar 2012 kl. 08:06.
Var sikkert bare god bønne, at fotene "sovner" er vanlig. Er ikke det minste overrasket over at han ble dårlig, det er en jævlig dårlig ide å røyke på fylla vist man ikke vet hva man holder på med, det ender garantert i dass.. Tror alle som drikker og røyker samtidig her har sovnet av på et dassgulv etter å ha spydd som en gris.

Ikke tro at en joint for første gang på fylla er representativt for hvordan hasj rusen er, det var bare kompisen din som dreit seg ut med å røyke på fylla. Han overlever nok uten varige mén, men ey han har jo en funny story å fortelle da
Godt og vite at flere har gått på samme smellen som han.
Funny og funny, stakkaren var helt fra seg av noia! Men, han kommer garantert til å få høre det i ettertid

Når det kommer til varige mèn tror jeg selvbildet fikk seg en kraftig støkk. Han var ikke så høy på pæra når han fortalte om at han dreit seg ut forran de største forbilda han har
Sist endret av geir1234; 15. januar 2012 kl. 08:15.
OD på cannabis er fullt mulig. Den kan ofte beskrives som en tilstand der man er totalt distansert fra omverdenen, og derfor virke skremmende da vedkommende føler at han mister kontrollen. Det er dog veldig individuelt hva man vil karakterisere som en overdose, da enkelte finner det enklere å kontrollere denne distanserte tilstanden etterhvert, og kanskje til og med liker det. Dødelig dose er det forresten verre med. Det går ikke.
Sist endret av VinumSabbathi; 15. januar 2012 kl. 09:48.
Sitat av geir1234 Vis innlegg
Godt og vite at flere har gått på samme smellen som han.
Funny og funny, stakkaren var helt fra seg av noia! Men, han kommer garantert til å få høre det i ettertid

Når det kommer til varige mèn tror jeg selvbildet fikk seg en kraftig støkk. Han var ikke så høy på pæra når han fortalte om at han dreit seg ut forran de største forbilda han har
Vis hele sitatet...
Og ta drugs for og tøffe seg er vel aldri noen god ide! Uansett om det er forbildet ditt eller ikke, jeg mener at det er noe en kan gjøre hvis man har tenkt nøye gjennom det og føler seg klar i riktig (setting).

En OD på hasj er klin umulig, som sagt over her så grønna han nok bare heftig

Er heller ingen lov som sier at man ikke kan kjenne noe første gang man røyker,mange ting som spiller inn der.
Alkohol og cannabis passer aldri sammen, særlig ikke når du er uerfaren. Han fikk sikkert bra shit og.
Ikke noe farlig, bare helt jævlig der og da.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Når han aldri har prøvd hasj før og får så sjuk shit, klart han grønner ut da.

Og om dere drakk alkohol samtidig er det 100 % at han "grønnet" ut.
En overdose på hasj er fult murlig, men da må man konsumere nesten 2kg på 1 time uten å innhalere oxygen.
Så tviler på at kompissen din har tatt noe overdose og heller bare "skækka over" som jeg pleier å kalle det.
En kamerat av meg fikk overdose på hasj en gang.. Han fikk en seng å ligge hvor han lå å spydde, svetta og fingra seg i rævhølet.. Det virka ikke så veldig behagelig akkurat..
Takk for svar folkens! Var kanskje litt uklar rundt "overdose". Jeg mente det mer i overdosering til en helt uerfaren person
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tror flere her ikke helt har definisjonen på overdose helt klar: En overdose er en dose av et gitt stoff som gir kraftigere effekt enn det man hadde tiltenkt på forhånd, noe som er tilfellet her. Mange forbinder overdose med dødelig overdose, som vi leser om i avisene blandt heroinister.

Han fikk definitivt i seg mer enn han trodde og varene var av god kvalitet, som flere nevner er også kombinasjonen alkohol & cannabis ikke noe man bør gi seg ut på første gang man er borti stoffet.
Dodecha: Kanskje du kan forklare hva en DMT overdose er da, eller eksisterer ikke denne termen for den "Type" substans. Jeg mener, Hver eneste gang jeg røyker dmt det kraftigere enn forventet, vil det da kalles en overdose?
Jeg tror forresten at overdose er som du nevner, men i tilfeller hvor du ikke vet om effektene på forhånd, vil sannsynligheten for en overdose være langt større. Kanskje formulerte jeg meg litt feil, men håper du forstår.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg tror flere her ikke helt har definisjonen på overdose helt klar: En overdose er en dose av et gitt stoff som gir kraftigere effekt enn det man hadde tiltenkt på forhånd, noe som er tilfellet her. Mange forbinder overdose med dødelig overdose, som vi leser om i avisene blandt heroinister.

Han fikk definitivt i seg mer enn han trodde og varene var av god kvalitet, som flere nevner er også kombinasjonen alkohol & cannabis ikke noe man bør gi seg ut på første gang man er borti stoffet.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke få her på forumet som aldri har opplevd en overdose.
Hvem har vel aldri ligget med hodet i dass en sen lørdagskveld?
Har ikke skjedd noe veldig alvorlig med meg egentlig.
Men er det flere som virkelig hater grønt? Jeg blir rett og slett helt fucka av det, rister i hele kroppen, alt går i sakte film, har verken peiling på hvor jeg er eller hvem jeg er med, føler at jeg er skikkelig høy (nå er jeg nesten 2 meter i virkeligheten også, men føler jeg ser ut over alt liksom) og jeg snakker skikkelig merkelig.

Brunt derimot, gir meg bare en digg rus med peak i 1 time, for så å chille max i et par timer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Duggie123 Vis innlegg
Dodecha: Kanskje du kan forklare hva en DMT overdose er da, eller eksisterer ikke denne termen for den "Type" substans. Jeg mener, Hver eneste gang jeg røyker dmt det kraftigere enn forventet, vil det da kalles en overdose?
Jeg tror forresten at overdose er som du nevner, men i tilfeller hvor du ikke vet om effektene på forhånd, vil sannsynligheten for en overdose være langt større. Kanskje formulerte jeg meg litt feil, men håper du forstår.
Vis hele sitatet...
Overdoser eksisterer for alle medikamenter/psykoaktive stoffer, definisjonen på overdose for DMT er den samme: At det finnes en dosering av stoffet som anses som "normal" med gitte effekter, en overdose vil være høyere og evt resultere i større skade både mentalt og fysisk enn ved en normal dose.

Du ser ut til å blande subjektiv opplevelse med overdose.
I den Norske ordboken defineres overdose bare som "en for stor dose", noe som er en veldig vag definisjon og høres riktig ut i forhold til ditt eksempel.
Jeg velger å bruke en bredere definisjon, som man f.eks finner på wikipedia.
Et stoff kan oppleves som for kraftig, som oftest ved førstegangsbruk av et stoff, men om man tar en dose som folk normalt bruker og får en ubehagelig effekt er det ikke en overdose, man har da fått en uheldig reaksjon på stoffet, noe som ikke skyldes dosen men den subjektive opplevelsen av rusen.
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Og ta drugs for og tøffe seg er vel aldri noen god ide! Uansett om det er forbildet ditt eller ikke, jeg mener at det er noe en kan gjøre hvis man har tenkt nøye gjennom det og føler seg klar i riktig (setting).

En OD på hasj er klin umulig, som sagt over her så grønna han nok bare heftig

Er heller ingen lov som sier at man ikke kan kjenne noe første gang man røyker,mange ting som spiller inn der.
Vis hele sitatet...
Dette vet du, fordi DU ikke har opplevd det...?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Kjøpte noe for 150 pris i går..var hardpakka brun hasj.
Jeg som ikke er så erfaren, spurte kameraten min hva det kunne være, han mente det var grønt. Men det var jo brun shit, det så jeg selv..
Grunnen til at jeg spurte, var pga trekka smakte omtrent som grønt..

Så begynte vi å røyke da. Det tok sin tid før virkningen traff, og når den først traff ble jeg bare helt kake. På vei hjem så kom det bokstavelig talt en hel båt og passerte veibanen, og når jeg rista på hodet så var den borte.

Når jeg lå i senga kunne jeg se masse som ikke var der, om jeg fokuserte godt nok.

Vi røyka bare 0,7.

Spurte litt flere folk og de mener det var pensla med lsd. Hva mener dere det kan være?
Sist endret av Kusetjuv; 17. januar 2012 kl. 11:36.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Placebo
Vis hele sitatet...
Kan jeg oppleve sånne ting i placebo...?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Spurte litt flere folk og de mener det var pensla med lsd. Hva mener dere det kan være?
Vis hele sitatet...
Syns du det høres ut som god business å pensle hasj med LSD, for så å selge det for 150kr/g?
Nei. Det var nok ikke noe LSD i kroppen din igår.
Sist endret av Life Goes On; 17. januar 2012 kl. 11:40.
Det vil antakelig ikke gi noen effekt å røyke LSD sammen med hasj. Annet enn effekten man får av hasj, så klart.

Cannabis kan imidlertid være svært psykedelisk. Jeg er veldig sensitiv for dette stoffet, og hvis settingen er riktig kan jeg oppleve masse hallusinasjoner/illusjoner og andre spennende effekter.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det vil antakelig ikke gi noen effekt å røyke LSD sammen med hasj. Annet enn effekten man får av hasj, så klart.

Cannabis kan imidlertid være svært psykedelisk. Jeg er veldig sensitiv for dette stoffet, og hvis settingen er riktig kan jeg oppleve masse hallusinasjoner/illusjoner og andre spennende effekter.
Vis hele sitatet...
Er det farlig?

Noen sier at disse hallusinasjonene er personen selv som er i en psykotisk tilstand...stemmer det?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Er det farlig?

Noen sier at disse hallusinasjonene er personen selv som er i en psykotisk tilstand...stemmer det?
Vis hele sitatet...
Ikke vær så nervøs da føler du ikke at dop er noe for deg, og om du føler deg utrygg på dop, så kan du vel bare slutte med det?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Ikke vær så nervøs da føler du ikke at dop er noe for deg, og om du føler deg utrygg på dop, så kan du vel bare slutte med det?
Vis hele sitatet...
Følte meg litt utrygg etter å ha røyket akkurat dette ja.
Har røyka mye annen hasj før som har vært "bedre" da, som jeg ikke har fått hallusinasjoner av.

Syns det med hallusinasjoner er litt creepy å tenke på i ettertid.
Sist endret av Kusetjuv; 17. januar 2012 kl. 11:52.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Er det farlig?

Noen sier at disse hallusinasjonene er personen selv som er i en psykotisk tilstand...stemmer det?
Vis hele sitatet...
Cannabis, spesielt med høyt THC-innhold, kan gi brukeren psykose-symptomer. I de aller fleste tilfeller er dette forbigående, men som kjent kan cannabis trigge latente mentale lidelser hos utsatte personer.

Personlig liker jeg de "ubehagelige" følelsene som oppstår ved inntak av enkelte typer/høye doser med cannabis, men det tok en stund å venne meg til dem. Det hører også med til historien at jeg ikke er vanebruker, og at det kan gå flere år mellom hver gang jeg inntar stoffet.
Haze in your Space
Chemyo's Avatar
31 6
Sitat av ziilwer Vis innlegg
[COLOR=RED]Beskjed fra MOD[/COLOR]
Jeg lager denne tråden i all hast for å samle sammen diverse tråder som handler om akkurat det samme:

Folk som får til tider varierte og skremmende opplevelser i rus. Og vi ser at det er to stoffer
som ofte går igjen: Cannabis og amfetamin, selvfølgelig får brukere merkelige effektet av andre psykoaktive
stoff, men man er mer forberedt på det når man f.eks tar sopp eller salvia for det har rykte for å være ganske annerledes.
Fenomenet kan ha med at det er veldig mange cannabis/amfetamin -brukere, og endel av de i ung alder.
(det som følger under her er en brukers post, jeg hijacka bare litt plass øverst i tråden for å informere)


muligens en plasebo, for om hasjen / weeden (grønt) har vært penslet ville hva enn det var penslet med fordampet grunnet varmen fra gløren på hva enn du røyka. også du kunne trippe balls og bare vært jævlig fjern i tilleg til den plaseboen jeg snakket om
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hei i helgen så røykte jeg litt hasj.
Det er ikke første gangen, men det er en stund siden sist.
Denne gangen ble jeg helt fucka, etter jeg hadde røykt så ventet jeg en stund før jeg gikk hjem.
Men på veien hjem så begynnte jeg og hallusinere av en eller annen grunn. Først så jeg at en venn gikk gjennom enn vegg rundt skolen, og senere så jeg to røde stolper som plutselig ble om til mennesker og begynnte og danse. Litt serere klarte jeg å se et korps stå og spille på en parkerings plass og litt slutt begynnte jeg og tru at eg fikk luft inn i hjertet og skulle dø :P

Okei de eg lurer på er vell kan dette her bare vert hasj(grønt) som har gjort dette eller er det andre stoffer innblandet ?

Ps: var min siste gang for alltid.. etter dette her:P
Vis hele sitatet...
muligens plasebo på toppen av det hele at du var ballefjern. for om weeden var penslet ville varmen fra gløren fordampet hva enn det var penslet om ville jeg tro. gbtm om du finner løsningen
å røyke 0,7 før effekten setter inn er jo ganske bra gjort. Er det god hasj, så er nok den beste og mest sannynlige teorien at du ble sykt fjern.
Sist endret av ulldott; 17. januar 2012 kl. 12:50.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Har ikke skjedd noe veldig alvorlig med meg egentlig.
Men er det flere som virkelig hater grønt? Jeg blir rett og slett helt fucka av det, rister i hele kroppen, alt går i sakte film, har verken peiling på hvor jeg er eller hvem jeg er med, føler at jeg er skikkelig høy (nå er jeg nesten 2 meter i virkeligheten også, men føler jeg ser ut over alt liksom) og jeg snakker skikkelig merkelig.

Brunt derimot, gir meg bare en digg rus med peak i 1 time, for så å chille max i et par timer.
Vis hele sitatet...
Ved utvikling av hasj metaboliseres(merk) Mesteparten av THC'n(delta-9-Tetrahydrocannabinol) til CBD (Cannabidiol). CBD er ikke et like sterkt psykoaktivt stoff som THC. Dermed får du eller ikke like sterk psykoaktiv rus i den forstand. Røyker du brunt/indica dominert strain får du sistnevnte effekt. For at folk skal lettere forstå har jeg tatt med dette diagramet som et eksempel.

http://img167.imagevenue.com/loc1095/th_800741697_UntitledRecovered_122_1095lo.jpg

ikke for å hijacke tråden, men har et eget lite spm. kan jeg bruke ordet metaboliseres?. jeg veit det blir brukt i sammenhengen hvor Psilocybin omdanes til Psilocin i levern, men usikker på om definisjonen rundt utrykket metaboliseres, da jeg ikke har funnet noe fakta om dette. Mistenker at det gjelder kun i sammenhengen der et stoff blir omdannet til et annet ved hjelp av kroppen. At det blir brukt mer i Farmakokinetiske sammenhenger. Er jeg inne på noe?

Syntes forøvrig det diagramet skulle vært sticky i en tråd med breiere definisjoner.
Sitat av meap0rd Vis innlegg
ikke for å hijacke tråden, men har et eget lite spm. kan jeg bruke ordet metaboliseres?. jeg veit det blir brukt i sammenhengen hvor Psilocybin omdanes til Psilocin i levern, men usikker på om definisjonen rundt utrykket metaboliseres, da jeg ikke har funnet noe fakta om dette. Mistenker at det gjelder kun i sammenhengen der et stoff blir omdannet til et annet ved hjelp av kroppen. At det blir brukt mer i Farmakokinetiske sammenhenger. Er jeg inne på noe?

Syntes forøvrig det diagramet skulle vært sticky i en tråd med breiere definisjoner.
Vis hele sitatet...
Metabolisme er et fellesbegrep for de kjemiske reaksjonene i levende vesener som enten bryter ned stoffer til enklere forbindelser (katabolisme) eller bygger opp mer komplekse molekyler (anabolisme). Oksideringen av f.eks. THC til CBN er ikke en metabolsk prosess, som du mistenker.

Angående diagrammet, så er muskimol (og ibotensyre), ikke muskarin, de viktigste stoffene for rusvirkningen til rød fluesopp, som dermed ikke kan plasseres der den er plassert.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Halloen freaks!

vet ikke om jeg er på rett plass, men men..

For enn stund tilbake hadde jeg en skikkelig bad tripp på hasj å amf, jeg fikk helt syke halliser å uvirkelighets følelse som var enorm. (klarer ikke helt å beskrive) men var skikkelig "bad".. jeg var ute å speeda med noen kompiser, jeg dro hjem tidlig pga. de skulle avsted en plass.. Jeg var i knall form, fyrte opp ett par bonger da gikk det neden om å hjem. jeg ble ett totalt nervevrak..

er dette normalt, har tenkt om det var noe galt med enten speeden eller hasjen..

noen som har opplevd noe lignende?

må jo bare si at dette var min første gang på speed, har prøvd det flere ganger etter det uten å bli i den tilstanden jeg var i da..
Det var en dag jeg dro ned til Statens rusmiddelformidling; også kjent som Vinmonopolet. Jeg vandret gjennom hyllene til jeg fant en koselig flaske med påskriften 60%. Den hadde svart kork, og jeg liker svarte ting så jeg kjøpte den.

På kvelden samme dag tenkte jeg at jeg skulle nyte vårt eneste lovlige rusmiddel mens jeg så på fjernsynet mitt og hørte på musikk. Så jeg tok et vannglass og fylte det opp. Første smaken var ganske bisk, og det brant litt på tungen; men når Staten selger det må det jo være trygt tenkte jeg. Så jeg drakk opp glasset, og så drakk jeg litt til.

Til min store overraskelse ble jeg etter kun 1,5 glass av denne mystiske drikken med påskriften "60%" svimmel. Alt rundt meg snurret rundt. Deretter spydde jeg, og en stund etter det sovnet jeg på gulvet.

Kan det ha vært en dårlig flaske med alkohol? Jeg skjønner virkelig ikke hva som kan ha vært problemet; det var ingen advarsler på flasken og den er jo tross alt lovlig.
Det ikke være hverken hasjen eller amfetaminen som har skylda. Det kan muligens være kombinasjonen som ble for mye for deg? Av bare cannabis alene kan man være utsatt for å få angst eller panikkreaksjoner og hos noen kan bruk av cannabis føre til utvikling av psykose. Psykose utløst av amfetamin eller metamfetamin kan oppstå etter bruk vanligvis etter store doser eller ved inntak over lengre tid. Men i noen tilfeller kan det faktisk oppstå etter forholdsvis små doser (det er sjelden, dog). Dette innebærer gjerne vrangforestillinger, tankeforstyrrelser og hallusinasjoner. Dette forverres selvfølgelig ved søvnmangel. Paranoia, hyperaktivitet og panikk er også inkludert. Det er ikke spesielt bra belastning for hjertet ditt heller.
Sist endret av Lucy In The Sky; 13. februar 2012 kl. 09:00.
Sitat av emptychange Vis innlegg
Det var en dag jeg dro ned til Statens rusmiddelformidling; også kjent som Vinmonopolet. Jeg vandret gjennom hyllene til jeg fant en koselig flaske med påskriften 60%. Den hadde svart kork, og jeg liker svarte ting så jeg kjøpte den.

På kvelden samme dag tenkte jeg at jeg skulle nyte vårt eneste lovlige rusmiddel mens jeg så på fjernsynet mitt og hørte på musikk. Så jeg tok et vannglass og fylte det opp. Første smaken var ganske bisk, og det brant litt på tungen; men når Staten selger det må det jo være trygt tenkte jeg. Så jeg drakk opp glasset, og så drakk jeg litt til.

Til min store overraskelse ble jeg etter kun 1,5 glass av denne mystiske drikken med påskriften "60%" svimmel. Alt rundt meg snurret rundt. Deretter spydde jeg, og en stund etter det sovnet jeg på gulvet.

Kan det ha vært en dårlig flaske med alkohol? Jeg skjønner virkelig ikke hva som kan ha vært problemet; det var ingen advarsler på flasken og den er jo tross alt lovlig.
Vis hele sitatet...
det er en helt normal feil. det har skjedd meg og flere av mine venner, vi blir også veldig tullete av det. Noe vi ikke fårstår helt.

Men tror det har noe med at alkoholen er farligere enn det staten tror. De har sikkert ikke forsket nokk på den enda. men det kan også være noe feil med den type alkohol da, jeg merker det spessielt godt på de flaskene det står 40% eller 60% på.

du får vell dra til vinmonopolet i dag/morra og spørre om hvorfor dette skjedde.
Meg og en venninne bestemte oss for å bake brownies en forleden dag, og slo til med omtrent 2g brunt. Var kanskje ikke det smarteste å gjøre mtp. den spesielt lave toleransen vi da hadde. Etter mer eller mindre 2 timer begynte ting å skje. Venninnen min var i full panikk og påsto at hun var sikker på at sjelen hennes holdt på å reise ut av kroppen. Et par stunder før satt vi på bussen, og hun kunne se drager og forskjellige skikkelser som dannet fortellinger, på baksiden av setet foran oss. Hun prøvde også å overbevise meg om at hun kunne se på en person i bussen og forutse fremtiden til den enkelte. Den eneste "freaky" effekten jeg opplevde var følelsen av at beina mine gikk i vinkler da jeg sto rett opp og ned på gulvet. Synes dette var interessant, men samtidig ubehagelig. På ett tidspunkt følte jeg også at jeg kunne styre og samle energi i kroppen fra visse steder til andre.