Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2364
Tenkte jeg kunne høre med dere freaks :P

Vurderer å kjøpe meg iPhone 4s, fordi jeg vil ha en telefon som er til å stole på, og jeg synes den er til å forstå seg på.

Men er den verdt pengene ? (rundt 5000kr)
Er det andre telefoner som gir mer for pengene ?
Alt for dyr. Derfor venter jeg heller på iPhone 5.
Jeg mener iPhone er verdt pengene : ) Nå som dagens telefoner har tilsvarende hardware, kommer det egentlig an på hvilket os du vil ha. Jeg syns iOS er det beste oset jeg har prøvd på mobiltelefoner. Jeg trenger ikke leke hacker ved å roote telefon eller jailbreaking den slik at jeg for Hello Kitty widgets. Jeg kan ringe med telefon, sende sms og laste ned både unyttige og nyttige apps. Hva mer trenger man av en telefon om man er en normal dødelig person?
Sist endret av mo3; 20. november 2011 kl. 13:17.
Trådstarter
18 0
Sitat av Chang Vis innlegg
Alt for dyr. Derfor venter jeg heller på iPhone 5.
Vis hele sitatet...
Når kommer den ut? Jeg trenger egentlig en telefon ganske raskt, den jeg har nå er vel på randen til å dø ut.
Sitat av ImBawz Vis innlegg
Når kommer den ut? Jeg trenger egentlig en telefon ganske raskt, den jeg har nå er vel på randen til å dø ut.
Vis hele sitatet...
Den kommer ikke før til neste år. Noe annet vil være usannsynlig.
Jeg mener den er verdt det for de som trenger ny telefon, og ikke har en fullt brukelig iPhone 4. Har du en 4 derimot er oppgraderingen så minimal at nei, for meg er den ikke verd pengene.
Iphone er bra ja, vil anbefale det!

Android er mye mer usikkert, og det er ikke noe man kan på android som ikke iphone kan (for mannen i gata ivertfall)
Skjekk ut Galaxy S2 Har selv denne telefonen og er storfornøyd!
Sitat av Falcorn Vis innlegg
Android er mye mer usikkert, og det er ikke noe man kan på android som ikke iphone kan (for mannen i gata ivertfall)
Vis hele sitatet...
Dette syns jeg er et viktig poeng. Når man skal anbefale en telefon så må man tenke på "mann i gata". Du anbefaler feks ikke en Androidtelefon til en jente slik at hun kan roote den og klokke opp cpuen, når det eneste hun bruker den til er å sende sms og laste ned facebookappen.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg syntes også iPhone er helt klart verdt pengene. Ja du kan finne tlf med samme hardware bare billigere, men det er bare ett eller annet med OSet som får deg til å kjøpe det. Det er så lett å skjønne seg på og ikke minst veldig kult. Og i tillegg syntes jeg at app store er mye bedre enn android market og symbian sitt. (ikke meningen å starte android vs IOS krig) Selv har jeg hatt en android tlf og den byttet jeg ut mest pga market var mye dårligere enn app store.

EDIT : Og android finnes på så mange telefoner og andre devicer. Noe som gjør det vannskelig for de som lager appsene å tilpasse den til alle telefoner.
Sist endret av snowdog; 20. november 2011 kl. 13:24.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Den kommer ikke før til neste år. Noe annet vil være usannsynlig.
Vis hele sitatet...

Det tipper jeg også. Slik er det alltid de har nok versjonen klar men venter nok til etter jul så de kan selge så mange som mulig iPhone 4s
Apple vet hvordan de skal tjene mye penger. Synes det er merkelig at de ikke bare kaller den for versjon 5 med en gang? Men det handler jo om penger kun det. noen kan vente men andre kan ikke.
Sammenlignet med Samsung Galaxy S2 så er ikke Iphone4s verdt dagens pris nei.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Sammenlignet med Samsung Galaxy S2 så er ikke Iphone4s verdt dagens pris nei.
Vis hele sitatet...
Alt er ikke om Hardware, iOs er det som får telefonen til å stige. :P Men er litt enig med deg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
om den er verdt pengene kommer vel strengt tatt ann på hvor mye penger du har og hvor mye de er verdt for deg.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Alt er ikke om Hardware, iOs er det som får telefonen til å stige. :P Men er litt enig med deg.
Vis hele sitatet...
Hva er det du mener er så mye bedre med iOS enn android? Galaxy S2 har bedre hardware og jeg klarer ikke helt å se hva operativsystemet mangler sammenlignet med iOS.
Trådstarter
18 0
Tusen takk for alle tilbakemeldinger, setter stor pris på all hjelp man kan få her ! : )
Sitat av ImBawz Vis innlegg
Tenkte jeg kunne høre med dere freaks :P

Vurderer å kjøpe meg iPhone 4s, fordi jeg vil ha en telefon som er til å stole på, og jeg synes den er til å forstå seg på.

Men er den verdt pengene ? (rundt 5000kr)
Er det andre telefoner som gir mer for pengene ?
Vis hele sitatet...
Hvorvidt den er verdt pengene, avhenger jo av hva det er du er ute etter. Og hvor mye penger du er interessert i en ny telefon. Det jeg ville gjort er å peilet meg ut noen kandidater, for så å sjekke dem opp på YouTube. Der finnes det grundige gjennomganger av stort sett alle sammen. Så ville jeg tatt den jeg hadde følt for. Det er vanskelig å rasjonalisere seg frem i en jungel av telefoner som fundamentalt sett er prikk like. Misfornøyd kommer du ikke til å bli, allikevel.
Sitat av somnium Vis innlegg
om den er verdt pengene kommer vel strengt tatt ann på hvor mye penger du har og hvor mye de er verdt for deg.
Vis hele sitatet...
er også greit å sammenligne hva du får for pengene, da

bill gates som bruker 0.0001% av formuen sin på en telefon, blir fortsatt en mill eller to
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Hva er det du mener er så mye bedre med iOS enn android? Galaxy S2 har bedre hardware og jeg klarer ikke helt å se hva operativsystemet mangler sammenlignet med iOS.
Vis hele sitatet...
JEg selv synes at iOs er mye lettere å forstå. Synes Android kan fort bli litt rotete. Men jeg greier meg helt fin med min G S2 :')
Sitat av mo3 Vis innlegg
Dette syns jeg er et viktig poeng. Når man skal anbefale en telefon så må man tenke på "mann i gata". Du anbefaler feks ikke en Androidtelefon til en jente slik at hun kan roote den og klokke opp cpuen, når det eneste hun bruker den til er å sende sms og laste ned facebookappen.
Vis hele sitatet...
Hvis det er det eneste hun skal bruke den til, hvorfor ikke kjøpe en jalla HTC til 500 spenn? Den klarer oppgaven utmerket.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hvis det er det eneste hun skal bruke den til, hvorfor ikke kjøpe en jalla HTC til 500 spenn? Den klarer oppgaven utmerket.
Vis hele sitatet...
Kjøp av telefon handler ikke bare om funksjoner og spesifikasjoner. Det handler like mye om brukeropplevelse. Det er fullt legitimt å ønske seg en svindyr smarttelefon, selv om man kun kommer til å bruke en brøkdel av hva telefonen tilbyr.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Nå er det jo ikke slik at man kjøper android bare for rooting og clocking.. Jeg kjøper det for å kunne tilpasse den til fingerspissene mine, slik at jeg har alt jeg trenger av widgets o.l. Jeg har kalender syncing, jeg har satt opp alt mulig slik at den er perfekt tilpasset meg.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Falcorn Vis innlegg
Iphone er bra ja, vil anbefale det!

Android er mye mer usikkert, og det er ikke noe man kan på android som ikke iphone kan (for mannen i gata ivertfall)
Vis hele sitatet...
Hva som er usikkert med Android? Mye av forskjellen er jo at Androidtelefonen spiller på lag med deg, og lar deg gjøre det du vil - fremfor hva Apple vil.
Sist endret av Ond^Sofa; 20. november 2011 kl. 15:54.