Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 101854
Akk, fortsatt så ser man på hasj på et rusmiddel. Det er vel opp til brukeren, men herrgud opplys folket istedenfor å advar dem.
øøø, du blir ruset av det ergo det er ett rusmiddel
Sitat av Lebowski Vis innlegg

Jeg fikk ett godt argument for å ikke teste narkotika her om dagen: Hvis du prøver f.eks ectasy og dette er så utrolig fantastisk mind-blasting ekstremt godt, hvordan kan da det daglige livet være godt? Hvordan kan en orgasme være deilig når du får en som er tuusen ganger bedre i ruset tilstand? Er det virkelig verdt og sløse bort de daglige godene for en liten pille? ett lite sniff?

Vet ikke helt om dere skjønte det men måtte bare få det ut
Vis hele sitatet...

Dette stemmer så alt for bra, har selv drukket 3 liter brus hver dag i 2 år nå, spiser på peppes, burgerking nesten daglig, og spiser eg hjemme er det kun pizza eller annet digg. Har spist chips hver dag det siste året, sjokolade snop, annet digg hele tiden.

Det eg har merket er at ingenting "tilfredstiller" meg lenger, ingenting er godt lenger.. eg takler ikke å spise brødskiver, klarer ikke svelge det ned, for det er ikke godt. Drikker aldri vann, hender 1-2 ganger i mnd at eg tar meg et glass saft i mangel på brus, eller drikker eg kuun brus, og vann klarer eg ikke..
Kroppen min er ødelagt, har ingen sunne hobbyer, er alltid trøtt, slapp, totalt ødelagt. (Dette er etter min livsstil de siste 2 årene, kan nevne at før det var eg veldig aktiv, trente minst 3 timer hver dag, Norgesmester i sykling når eg var 14, og var alltid med i toppen, nå blir sliten av å gå opp trappen til klasserommet..)

Nå begynner burgerene å smake gummi, pizza er kvalmende, og annen mat er for kjedelig, kroppen er ødelagt, og min livsstil er EKSTREMT dyr!
Kjenner at det blir fristende å prøve andre ting, som rusmidler, men av den enkle grunn at eg ser nå hva som har skjedd med meg har eg tenkt å holde meg unna..

Livet mitt er blitt utrolig tomt, eneste gleden eg har er dama og venner. Familien min irriterer meg, de maser, eg orker ikke og oppholde meg hjemme for det er kjedelig.. Er blitt "Adrenalin junkie", ting er liksom ikke gøy for livet står på spill, og dette irriterer meg..

Moralen blir vel at hvis du prøver noe som er bedre enn det andre vil du helst ha det, tar du det ofte nok blir det det som er vanlig, og det som var vanlig blir for kjedelig og ikke lenger et alternativ..

Ikke at dette har så mye med tenåringer og rusmidler å gjøre, men det var ment som et eksempel, for eg tror virkelig at hvis du bytter ut burger og pizza med rusmidler og brødskiver med ditt liv så vil det vel gå samme veien..

Ser det dette ble litt rotete, men er så mye tanker som surrer inni meg om dette, så skrev litt sånn ettersom ting falt inn.

mvh

Heggi
Hmm, har ikke orket å lese igjenom tråden, men allikevel så trur jeg at jeg forstår hva dette handler om...
Er 15, har siste tiden funnet det utrolig intressant med div rusmidler, dog ikke de mer "farlige" som heroin osv..Det var vel en kompis som introduserte meg litt for det, eller sa han hadde prøvd og litt sånt, jeg leser litt, snakker med han mye om det, leser, og fortsetter å lese.. Jeg er av natur en veldig veldig forsiktig person, som sjelden gjør dritt. vil heller si jeg er ganske gullbarn for foreldrene mine. Helt fram til for et år siden. Jeg har begynt mer eller mindre med bla. graffiti, har andre ulovlige hobbyer, og det virker litt for meg at ting bare stuper mer og mer nedover når jeg tenker på det, selv om jeg enda er ganske gullunge.. Det blir jo sånn at jeg nå etter så mye lest og snakket om narko og narko opplevelser med kompiser, at jeg blir mer og mer nyskjerrig. Men jeg er allikevel drit redd, selvom jeg føler en trang til å prøve brunt da jeg finner det veldig intressant.. Men siden jeg er så forsiktig og redd for ukjente ting, og jeg ser alle folka på plata, leser om jævlige historier her inne osv, så blir jeg rett og slett piss redd for at jeg skal bli "noen av dem". For det er noe jeg aldeles aldri skal bli, never ever! Derfor har jeg alltid moren og faren min sin stemme inni huet, som sier "aldri aldri prøv noe narkotika eller lignende", og er også veldig ansvarsfull person, og tror jeg får en dårlig samvittighet ovenfor dem om jeg prøver.. Jeg vet det er dumt, og jeg vet selv at fint kan holde meg unna, men nyskjerrigheten bare strekker og strekker seg.. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Har før jeg begynte å lese om det, trudd at hasj var dødsfarlig, men har lært mer og mer, og nå ser jeg på det som ikke farlig i det hele tatt.. Men alikevel, så er jeg redd.. De fleste her vil vel bare mene "HOLD DEG UNNA" og ja, det er absolutt det smarteste, men jeg vet ikke helt om nysjerrigheten tar det igjen.. Ble veldig rotete skrevet, men føler jeg gjerne ville ha dette ut..
Sist endret av Dodecha; 21. mars 2009 kl. 06:08. Grunn: fjernet dialekt
mimph21:

Skaff deg noen andre venner og pell deg ut av miljøet du er i. Virker som det er mye rus inne i bildet hos vennene dine. Få deg noen andre interesser, begynn å trene et eller annet, vend energien din på andre ting og ikke fortsett videre på den veien du går nå. Så skal du se at det vil forsvinne såpass at det ikke er noe problem å holde seg unna slike ting.
Smart=ja!
Vennen jeg snakker om er en jeg hovedsaklig ble kjent over nettet med, via en helt annen hobby, og ingenting narko var i bildet før etter noen år..kjenner han ganske godt nå, er ikke pga narko jeg kjenner han, eller betrakter han som en god venn.. I hovedsak vil jeg ikke si at det er så veldig mye rus inn her, bortsett fra alkohol, men er jo en gruppe av fjortissene i klassen, før bestevenner, som er driver med hasj, men ikke noe annet. Jeg har nok av interesser og hobbyer, sliter med mye dårlig tid også, har skolen jeg må stå på mye, venner, pcen(hehe=P) dyr, band og musikk,tegning osv..

Jeg vet det er ren idioti av meg om jeg fortsetter denne veien.

Dessuten, han ene kompissen min er en av bestevennene mine, har mange venner, dog har ikke så mange av de mer ordentlige gode vennene, og vil derfor beholde han. Jeg tror jeg skal klare å gjøre det, samt holde meg unna.. Er noe piss jeg har vrikka meg inn i allerede, selvom det kan bli nok så værre..
Sist endret av Dodecha; 21. mars 2009 kl. 06:10.
Hvis det er som du sier, at du har mange hobbyer, er flink på skolen og er mye opptatt så skjønner jeg ikke hvorfor du skal måtte presse inn rus her. Hold heller fokus på de tingene du allerede driver med og er fornøyd med, så kan du eventuelt se hvordan interessen og nysgjerrigheten ligger an senere =)
Takk for gode svar, og oppfordring til den mer lure siden. Kommer vel til å oppdatere medmine tanker etterhvert, dette skal ihvertfall få lov til å ligge i huet mitt enstund før jeg evt skal prøve noe, om jeg bestemmer meg for det. Nok engang, takker for svar
nøkkelordet i forhold til drugs er jo måtehold. klarer du å styre deg selv, tar du ikke skade av hasj fex. problemet er jo bare det at du vet jo ikke om du kan styre deg før du har prøvd, derfor, hvorfor prøve? ^^,
altså, bortsett fra at det er morro å gjøre nye tabu ting da :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har lest og lest og lest i denne tråden, og jeg sitter igjen med spørsmålet til dere erfarne voksne mennesker...
Hva er det du merker i kroppen senere i livet av tidligere rusbruk ? Noen som kan sette fingeren på noe, og komme med spesifike ting til meg her?.. Jeg er ung, og jeg har tatt ting..

Jeg er nysjerrig på hva jeg kan merke senere i livet. Jeg føler jo fint at kroppen min har tålt det jeg har vært gjennom hittil, og at rus er farlig i mengder er ikke akkurat det jeg trenger å høre. Jeg ser på meg selv som ansvarsfull, som om jeg har vært både apatisk og på kjøret før i perioder, men har samlet erfarenhet fra slike opplevelser også..

Syns det er unødvendig å skrive en liste over hva som er prøvd, men den hadde inneholdt alle gruppene psykadelika, bon, knips og sentralstimulerende.

All tilbakemelding fra erfarne mottas med glede..
HELT fantastisk post!

Var akkurat som om du dro ut alt det jeg hadde i hodet, å satt det ned på "pappiret", ikke at jeg hadde klart å skrive noe såpass lettforståelig å ryddig, men sitter igjen med en følelse om at "Nå har noen luftet emnet"

Den biten med reklame, trender osv var dødsbra.
Jeg sitter ofte å diskuterer akkurat dette me kjæresten min til tider, der hun er 18år, og kjempefan av Hanna Montana, Paris Hilton BFF, Paradise Hotel samt andre hjernedøde programmer som går på alt fra Diseny til tv2, som jeg ser på som rett ut skadelig for yngre jenter spessielt.
Jeg er helt enig med de fleste her, utrolig bra tråd. Det ble for min del en tankevekker. Selv om jeg tidlig har konkludert med meg selv om at rusmisbruk er langt fra min forstand, så skal jeg innrømme at jeg har vært borti tanken flere ganger. Som mange påpeker "Reise fra fjas og mas". Man er jo inne i en veldig usikker periode. Noe mange innser alt for sent. Tenk bare på hvor mye du har vokst på 3 år, og så tenker du 3 år fram i tid. Jeg er 17 år, har aldri vært borti andre rusgifter enn alkohol og tobakk. Med unntak av GHB som tilfeldigvis ble lagt i drinken min, da altså uten min vilje. Men jeg må si at dette var en oppsiktsvekkende tråd. Viktig å tenke gjennom, ikke bare hoppe ut i det.
You made me reconcider a few things, for å si det sånn
Ikke det at jeg har store erfaringer utenom de du selv hadde på min alder, men jeg er helt enig med deg!
Utrolig bra skrevet også. KP
Veldig bra tråd, det må jeg si!!

Som sagt så er jeg i tenårene nå, og det du skrev der gikk virkelig... inn på meg. Men jeg som er så skeptisk på alt ting kommer vel neppe til å gjøre de greiene, har sett at folk på rehab programmer og sånt sliter helt totalt, og klarer ikke å stoppe. Noen av dem ender opp med å dø til og med, ganske skummelt når du tenker på det.

Men men.. Vi har bare ett liv og jeg syns at man skal leve du ut, så jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre, men jeg vil verdtfall ikke gjøre det vanskeligere en det, det allerede er.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg lurer på noe.

Jeg er 18 år, og om en venn av meg tilbyr meg heroin, hvordan skal jeg reagere. Planen min foreløpig er enkelt å greit og gå. Odds for at dette skal skje er temmelig store tenker jeg...

Kun en venn som tar Heroin i mitt miljø til nå. Men hva vet vel egentlig jeg?
da går du, enkelt å greit. Om han er en venn av deg, bør han respektere dine grenser
Sitat av Micr0o Vis innlegg
da går du, enkelt å greit. Om han er en venn av deg, bør han respektere dine grenser
Vis hele sitatet...
Riktig, men han kan jo også bare si "Nei", og fortsette å nekte uansett hva kompisen sier. Føler det blir litt respektløst å GÅ fra en kompis bare fordi han tilbyr deg heroin, selv om det er temmelig alvorlig. Hvis en kompis spør meg om jeg vil spille et spill jeg ikke liker på xbox så sier jeg nei, jeg hadde ikke gått.
Nå tenker jeg om denne kompisen fortsetter å "gnage" på at han skal ta det. Da går man.
Men om han spør en gang, er det ikke værre enn å si nei, så burde han respektere det.

litt vanskelig å formulere seg tidlig på dagen :P huff.
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg lurer på noe.

Jeg er 18 år, og om en venn av meg tilbyr meg heroin, hvordan skal jeg reagere. Planen min foreløpig er enkelt å greit og gå. Odds for at dette skal skje er temmelig store tenker jeg...

Kun en venn som tar Heroin i mitt miljø til nå. Men hva vet vel egentlig jeg?
Vis hele sitatet...
Gi han en på tryne
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Gi han en på tryne
Vis hele sitatet...
Det blir bare for dumt.
Et enkelt nei - Jeg driver ikke med sånt, burde funke.
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Gi han en på tryne
Vis hele sitatet...
Vold er aldri løsningen på noe, heller ikke forumspamming.
Bare og si ifra klart og tydlig det før han i det hele tatt tilbyr att du ikke er keen på og prøve heroin.

Så vist han begynner og gnage videre så er det bare og si att "Du husker hva jeg sa ikke sant ?"
Sitat av KingPill Vis innlegg
Det blir bare for dumt.
Et enkelt nei - Jeg driver ikke med sånt, burde funke.
Vis hele sitatet...
Her var spm, der en god venn tilbyr en anen en Herroin.
Å det var snakk om flere gang ikke bare en, hva skulle denne persjonen gjøre om kompisen prøvde å prakke på herroin flere ganger.

Vold løser selvfølgelig ingenting, å selvfølgelig skal man jo ikke flabbe til noen.

Men snu litt på det, vi snakker herroin. Det stoffet som har ødelagt flest mennesker, der vi har dagelige dødstall bare i norge.
Hva for en venn er dette? Å fortsetter denne såkalte vennen å tilby herroin, så kansje det hjelpe å bare gi fyren en aldri så liten ørefik, bare for å konstantere det "nei" man allerede har kommet med.

Hadde la oss si min bestekompis begynt å skulle prakke på meg herroin et flertalls ganger, så hadde jeg ikke nølt med å gi han en klapp i tryne, for så å ta tak i skuldrene mens jeg rister han å roper "Snap out of it"

Nei jeg hadde vel kansje ikke gjort det jeg heller, for min del hadde jeg brukt "cut" fungsjonen, å bare klippet denne persjonen ut av mitt sossiale bilde med en gang. (Der han prøver å prakke på MEG herroin) hva han putter i seg er opp til han.
Sist endret av Themosthigh; 5. august 2009 kl. 15:16.
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Men snu litt på det, vi snakker herroin. Det stoffet som har ødelagt flest mennesker
Vis hele sitatet...
Det er ikke meningen å være pirkete, eller jo, det er det

Stoffet som har "ødelagt" flest mennesker, eller som flest mennesker har misbrukt til å ødelegge seg selv med, er vel strengt tatt alkohol, tror du ikke? Jeg tør påstå at antallet alkoholrelaterte dødsfall og alkoholikere på verdensbasis er langt høyere enn heroinrelaterte dødsfall og heroinister.
Heroin forårsaker nok flere rene overdosedødsfall enn noe annet stoff. Men alkohol står naturligvis for mange flere dødsfall totalt sett.

I USA dør 85 000 årlig av alkoholrelaterte årsaker. Kun 17 000 dør av illegale rusmidler og relaterte skader. Altså alle illegale rusmidler samlet, med direkte og indirekte skader.

Edit: Og 435 000 dør av tobakk, det aller dødeligste stoffet.
Sist endret av xtapolapocetl; 5. august 2009 kl. 18:49.
Jeg er 17år snart 18 og begynner 3 år allmenn, har omtrent lik innstilling nidhogg på rusmidler . Men det jeg tror er veldig viktig det er å stoppe tenke seg om og spørre seg selv, hva er det jeg driver med? er det jeg gjør godt for min utvikling? hvis jeg driter meg ut nå har jeg ikke veldig liten respekt for de eldre som har slitt og jobba hardt for at jeg skal ha det bra?burde jeg ikke vente med det før det er veldig sikkert og stabilt? Det er sånne tanker som bremser meg og setter meg på rett kjøl igjen.

Jeg ser på hasjrusen som svarte dager i kalenderen min, på den måten at ut av den dagen så ble jeg mentalt sterkere og slappet av men stoppet og trakk tilbake min fysiske og intelektuelle utvikling. Så jeg ville foreslått for mange å ruse seg men i korte perioder hvor du har et godt tilegnet miljø rundt deg i livet ditt.

Sitat av paranoy Vis innlegg
Han gjør et forsøk! Uten forsøk så forebygger man ihvertfall ingenting, og alle som gjør et forsøk bør respekteres for deres initiativ, ikke sant?
Vis hele sitatet...
ikke bare respekteres men støttes, husk en ting det første steget fremover er en million ganger større enn det andre.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er ikke meningen å være pirkete, eller jo, det er det

Stoffet som har "ødelagt" flest mennesker, eller som flest mennesker har misbrukt til å ødelegge seg selv med, er vel strengt tatt alkohol, tror du ikke? Jeg tør påstå at antallet alkoholrelaterte dødsfall og alkoholikere på verdensbasis er langt høyere enn heroinrelaterte dødsfall og heroinister.
Vis hele sitatet...
hva om vi samler alt dop relatert, amfetamin kokain heroin OD/feil bruk sammen med alle som er blitt avhengig tror ikke du det er omtrent like mange som alkoholikere/ alkoholforgiftning?

Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Heroin forårsaker nok flere rene overdosedødsfall enn noe annet stoff. Men alkohol står naturligvis for mange flere dødsfall totalt sett.

I USA dør 85 000 årlig av alkoholrelaterte årsaker. Kun 17 000 dør av illegale rusmidler og relaterte skader. Altså alle illegale rusmidler samlet, med direkte og indirekte skader.

Edit: Og 435 000 dør av tobakk, det aller dødeligste stoffet.
Vis hele sitatet...
Ok takk for det da vet jeg det.

Jeg er ganske redd jeg, med tanke på hva 11 og 12 åringer får til nå og hvordan de oppfører seg, holdninger folk har til jobb og om at ting er ikke så farlig. En av de beste quotes som noen gang har blitt sagt til meg er

''hold fasongen kammerat ikke mist grepet ditt''

''hva er vitsen å tukkle med en helt spesiell snarvei når du ender opp på samme sted uansett''
Sist endret av Kommunisten; 6. august 2009 kl. 01:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
hva om vi samler alt dop relatert, amfetamin kokain heroin OD/feil bruk sammen med alle som er blitt avhengig tror ikke du det er omtrent like mange som alkoholikere/ alkoholforgiftning?
Vis hele sitatet...
Men hva skal dette regnestykket illustrere? At det skal til sammen tre ulovlige stoffer til for å slå skadevirkningene av det mest brukte lovlige rusmiddelet?

Som xtapo sier, er tobakk enda verre. Hvis regnestykket skulle illustrere hvor skadelig heroin, amfetamin og kokain er, er det farlig tungt på den ene siden (3 mot 1 er feigt!). Da bør isåfall tobakk også taes med, og da er vi tilbake til mitt poeng, nemlig at heroin (og amfetamin og kokain i tillegg, for den saks skyld) ikke er det stoffet/de stoffene som har ødelagt flest liv.
Jeg er selv 15, og er veldig enig med de meste som står her.. Prøver å holde meg unna dritt, og kose meg med livet
Da jeg var 16-17 hadde vi en såkalt "narkogjeng" i nærmiljøet. det var for det meste gutter å min egen alder, å noen få jenter.. årstrinnet over hadde også en slik gjeng, og årstrinnet over de igjen.. sånt er utbredt her.. . alle følte at man deltok i noe stort å spennende.. vi var gjerne 20 stykker samlet på skolene o.l om natta for å sitte våkne skjult i mørket å prate om alt å ingenting.. dette var starten..

1 av mine tidligere venner har dødd av overdose..Mange "bekjente" har dødd av overdose ..gutter i 20 års alderen som begynte med en liten joint.. 5-10 venner som nå er 20+ sitter på avrusningshjem langt faenivold.. gjengen jeg vanka med 24/7 å hadde veldig stor tro på finnes ikke lenger.. de som fortsatt stuker med sånt ser jeg aldri på de store, staselige festene/sammentreffene med de beste damene.. de har ikke penger.. noen har ikke en gang fått seg en egen kåk å må flytte rundt med klærne i en søpplesekk fra kompis til kompis

Alle med vett vil fortelle deg det.. "Det ekke noe liv"

dritbra tråd.. ta det med ro folkens
▼ ... noen uker senere ... ▼
er selv 16 år og etter jeg har lest denne tråden har jeg fått et helt annet perspektiv på livet! TUSEN TAKK Vasall!
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg vil at du skal vite at du akkurat klarte å overbevise en sekstenåring om å vente minst et år til med å prøve grønt for første gang. Jeg hadde egentlig tenkt til å gjøre det i høstferien, men tror jeg trekker meg. Takk
Dette må være en av de beste trådene jeg har lest på freak! (Og nFF!)
Sist endret av Bruskork1; 19. september 2011 kl. 00:53.
Fikk et helt annet synspunkt på rusmidler nå

Skal tenke på dette neste gang jeg er på fest, neste gang jeg møter røykegjengen min!

Dette var en tankevekker
sorry dude, ingen ting slår gamledager, angrer virkelig ikke på de valgene jeg gjorde, selvom det kun har vært hasj:=)
Til trådstarteren:
Jeg er så å si fersk i rusmiljøet. Jeg har holdt på med cannabis i ca ett år nå, og jeg har prøvd amfetamin ett par ganger. Før jeg leste denne tråden var jeg veldig "drugcurious", men nå ble jeg usikker. Tror jeg venter noen år til (selv om jeg er 18), før jeg evnt. prøver "tunge" saker. Forholder meg til cannabis!

Takk
Sitat av bonerstoner Vis innlegg
Til trådstarteren:
Jeg er så å si fersk i rusmiljøet. Jeg har holdt på med cannabis i ca ett år nå, og jeg har prøvd amfetamin ett par ganger. Før jeg leste denne tråden var jeg veldig "drugcurious", men nå ble jeg usikker. Tror jeg venter noen år til (selv om jeg er 18), før jeg evnt. prøver "tunge" saker. Forholder meg til cannabis!

Takk
Vis hele sitatet...
Gjør deg selv en tjeneste å dropp amfetamnen i et par år også du Bra du venter meg "tunge" saker

Selv holder jeg meg til cannabis, som jeg har røyka siden jeg var 18, og er nå 19.
Tenker veldig sterkt på psykadelika, men jeg skal vente til jeg er over 23 før jeg vurderer det. Skader ikke å være helt sikker på psyken sin
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Første gang jeg prøvde cannabis var når jeg gikk i 9. klasse. Nå er jeg 18, altså ikke veldig gammel enda. Jeg ser nå hvor utrolig umodent det var å begynne så tidlig, men heldigvis har jeg klart meg veldig bra, til tross for at jeg til tider har røykt nesten daglig. Gjorde det veldig bra både på skolen og sosialt.

Jeg har alltid hatt stor respekt for rusmidler, selv om det høres rart ut når jeg sier at jeg til tider røyker daglig. Jeg røyker aldri hvis jeg faktisk skal noe senere. Aldri før skole. Aldri før jobb. Jointen er som et glass vin eller en øl for meg. Litt kos når man er ferdig med dagens fjas og mas.
Eneste jeg har vært borti er alkohol og nikotin. Klarer meg fint uten andre rusmidler. Grunnen til at jeg leser veldig mye på rusmiddelforumet er at interessen for rusmidler er stor. Det er for å lære hva som er hva, hvordan folk føler ros og hva det gjør med folk.
Anorken, jeg har veldig god forståelse over det du sier. Alikevel ser jeg ikke helt hvordan det er relatert med tråden. Kanskje du kan dele litt om dine opplevelser om rundt tenåringer - og rus? Eller om du har vært/er tenåring har opplevd rusproblematikk.

Ellers er jeg 100% for å vente med all bruk av rusmidler. Jeg kan si det jeg og mange jeg er glad i mener : "Jo lengere du venter, jo bedre blir det". Og dette stemmer. Jo mere voksen du er, jo mere kontroll du har på livet generelt, jo bedre smaker rusen.
Du skulle lagd den tråden her for 5 år sida... Yeye =p
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Anorken, jeg har veldig god forståelse over det du sier. Alikevel ser jeg ikke helt hvordan det er relatert med tråden. Kanskje du kan dele litt om dine opplevelser om rundt tenåringer - og rus? Eller om du har vært/er tenåring har opplevd rusproblematikk.

Ellers er jeg 100% for å vente med all bruk av rusmidler. Jeg kan si det jeg og mange jeg er glad i mener : "Jo lengere du venter, jo bedre blir det". Og dette stemmer. Jo mere voksen du er, jo mere kontroll du har på livet generelt, jo bedre smaker rusen.
Vis hele sitatet...
Det var vel ikke helt relatert med tråden, nei. Men nevnte det bare fordi det er sikkert mange som stiller spørsmål om mange rusmidler uten å ha interesse for det. F.eks.: Meg.
Vel.. Jeg er 17 år uten å ha vært borti noe ulovlig rusmiddel. Jeg kjenner mange som røyker bønne i ny og ne. De har aldri hatt noen problemer. Og jeg veit om et par på samme alder som meg som driver å glider(?) og røyker. De har ikke kontroll, noe som er litt leit å se.

Som sagt; Er nok flere enn meg som henger på rusmiddelforumet bare for å få kunnskap.
Jeg har ingen planer om å prøve meg på noe som helst. Men jeg har sagt til meg sjøl: Hvis jeg skal prøve no, så blir det cannabis. IKKE noe annet. Og det skal jeg da ikke prøve før jeg er fullt utvokst. For å være sikker; 20-21. Igjen; Jeg har ingen planer om å prøve det
Høres ut som en veldig bra plan. Jeg selv tror jeg ville ha ventet med cannabis til jeg var i 20-årene om jeg kunne. Ellers så er nok de du snakker om som sniffer glide, helt på tryne ja. Om du sniffer glide(som er ett løsemiddel som ikke bare effektivt dreper hjerneceller men også er farlig ved engangsbruk ala overdose/oksygenmangel) er du enten 12 år, tilbakestående eller en tapt sak.
Faen! Farlig bra sagt! Jeg er så enig det går ann å bli, hør på denne personen folkens han/hun har rett og slett rett!
Sist endret av NewJackHustler; 21. september 2011 kl. 19:21. Grunn: Typo
Jeg har alltid hatt lyst å prøve hasj, men etter dette innlegget, kommer jeg nok aldri til å røre noe annet enn alkohol.
dette er den beste tråden på hele freak.
Sitat av Evig_liv Vis innlegg
Jeg har alltid hatt lyst å prøve hasj, men etter dette innlegget, kommer jeg nok aldri til å røre noe annet enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt: heller hasj enn alkohol. Uansett har ingen vondt av å vente til de er skikkelig voksne
Har prøvd mye i livet mitt, men for min del er alkohol det verste. Alle har vel forskjellige synspunkt.
Drit bra tråd. Problemene kommer ofte snikende, det er lett å tro man har kontroll. I grunnen så burde ingen eksprimentere med noe annet enn hasj og alkohol. Isåfall bør en være sterk psykisk, og kjenne seg selv godt (derfor best og si: hold deg vekke) Jeg har prøvd litt av hvert, men til og med hasjen fikk meg til å tro at jeg hadde kontroll...
viste denne til lillebroren til en venninne idag, han har sakt han har lyst til å prøve litt av hvert i en alder av 16. Fikk en helt annen tanke gang for å si det sånn.. Tusen takk for bra skrevet tråd! Tror han vil takke deg enda mer
Sist endret av fth; 22. september 2011 kl. 23:03.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet at denne tråden har vært død en stund nå, men jeg synes den fortjener en bump og at flere ser den. Jeg synes den er utrolig deskriptiv for ungdommer og deres holdninger og en ganske negtiv utvikling i mine øyne. Du har satt ord på noe jeg har irritert meg en del over men ikke helt klart å uttrykke, takk.