Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 10434
Sitat av Lørsag Vis innlegg
Løsningen Slutt med cannabis for en periode, erstatt nattings med en to ukers tid med imovane.
Vis hele sitatet...
Det var da voldsomt! I de aller fleste tilfeller holder det med å slite seg igjennom 2-3 søvnløse netter før man faller tilbake i god søvnrutine. Ingen grunn til å gjøre seg avhengig av innsovningspreparater!
Du blir ikke avhengig av innsovningpreparater etter 2 uker. greit bruke det 2-3 første dagene da.
Sitat av Lørsag Vis innlegg
Du blir ikke avhengig av innsovningpreparater etter 2 uker. greit bruke det 2-3 første dagene da.
Vis hele sitatet...
ok, teit formulert. Mente avhengig for å sove, ikke avhengig som i abstinenser og oralsex for piller...
Sitat av Lørsag Vis innlegg
Du blir ikke avhengig av innsovningpreparater etter 2 uker. greit bruke det 2-3 første dagene da.
Vis hele sitatet...
du må bare unnskylde,noen er på korstog mot medisiner på bekostning av alle realistiske fakta..
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 17:02.
Sitat av murmade Vis innlegg
du må bare unnskylde,noen er på korstog mot medisiner på bekostning av alle realistiske fakta..
Vis hele sitatet...
Imens andre glorifiserer benzodiazepiner, foreslår det som en løsning på alle bagatellmessige problemer, benekter abstinenssymptomer og generelt sett spyr ut unøyaktig og direkte feil informasjon om hvordan de virker.
Sitat av fetter Vis innlegg
Imens andre glorifiserer benzodiazepiner, foreslår det som en løsning på alle bagatellmessige problemer..
Vis hele sitatet...
hva pokker vet du egentlig om andre folks problemer her på forumet?

Sitat av fetter Vis innlegg
ok, teit formulert. Mente avhengig for å sove.
Vis hele sitatet...
ja, det er det han svarer på fetter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Melatonin tabletter skal ha god effekt. Ellers burde du kansje si noe om hvor mye duy røyker, hvor lenge etc.
rule nr. 1: Det ligger i psyken.
Vis hele sitatet...
bruker Melatonin selv... funker fjell!
Lørsag skjønte det
luringen vår fetter
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 17:17.
Sitat av murmade Vis innlegg
hva pokker vet du egentlig om andre folks problemer her på forumet?
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg kan se han har påpekt er at det er idioti å begynne med reseptpliktige medikamenter kun for å slutte med hasj. Man klarer seg fint uten, og får sove greit igjen i løpet av noen få dager. Dersom man er avhengig av ett rusmiddel, så vil det neppe hjelpe å bytte dette ut med ett annet. Da kan man fort ende opp med at det tar "forgjengerens plass".
Sitat av murmade Vis innlegg
hva pokker vet du egentlig om andre folks problemer her på forumet?
Vis hele sitatet...
Hva rabler du om? Jeg kritiserer bare det at du foreslår benzoer og ritalin som en god løsning på irritasjon som følger av nikotinabstinenser.

Det er tydelig at du er pille-frelst, og gjør alt for å forsvare ditt eget misbruk og benekte dets negative effekter. Du har fått det for deg at jeg er imot angst-dempende preparater for en hver pris, noe som ikke er i nærheten av å være sant, men jeg reagerer og argumenterer imot når jeg ser såpass hensynsløs glorifisering og feilinformasjon om preparatene.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva rabler du om? Jeg kritiserer bare det at du foreslår benzoer og ritalin som en god løsning på irritasjon som følger av nikotinabstinenser.
Det er tydelig at du er pille-frelst,.
Vis hele sitatet...
Eneste som rabler her er deg,nei...du skrev ikke det fetter,det du skrev var
alle bagatellmessige problemer ,og ikke det du ser i etterkant at du ønsker at du hadde skrevet

Dessverre er endringstiden her kort fetter, så du må holde deg til det du skriver,det er dessverre vanskelig å prøve å påstå noe annet i etterkant liksom

ikke bare har du problemer med å se/skjønne hva andre skriver her,du holder ikke styr på dine egne utspill engang..

ja jeg er frelst,den skal du få, og et pillehue..men det ser ikke ut som det er noe handicap i forhold til andre ting
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 18:36.
Sitat av murmade Vis innlegg
Eneste som rabler her er deg,nei...du skrev ikke det fetter,det du skrev var
alle bagatellmessige problemer ,og ikke det du ser i etterkant at du ønsker at du hadde skrevet
Vis hele sitatet...
Er du fjern eller?

Hvilken rolle spiller det hva han skrev eller ikke skrev. Han har jo ett godt poeng. Å slutte med hasj er ikke verre enn å slutte med tobakk. Man foreslår vel ikke imovane til mennesker som skal slutte å røyke tobakk? Og ja, vanskeligheter med å sove i forbindelse med hasjslutt er for "bagatellmessig" til at man skal kunne få utskrevet narkotiske midler.
Sist endret av caperno; 10. mars 2011 kl. 18:46.
Sitat av murmade Vis innlegg
Eneste som rabler her er deg,nei...du skrev ikke det fetter,det du skrev var
alle bagatellmessige problemer ,og ikke det du ser i etterkant at du ønsker at du hadde skrevet

Dessverre er endringstiden her kort fetter, så du må holde deg til det du skriver,det er dessverre vanskelig å prøve å påstå noe annet i etterkant liksom

ikke bare har du problemer med å se/skjønne hva andre skriver her,du holder ikke styr på dine egne utspill engang..
Vis hele sitatet...
Slutt å kverulere, det er en talemåte og du vet godt hva jeg mente: nemlig at du er rask på avtrekkeren når det gjelder å anbefale benzoer.

Sitat av murmade Vis innlegg
ja jeg er frelst,den skal du få, og et pillehue..men det ser ikke ut som det er noe handicap i forhold til andre ting
Vis hele sitatet...
Hadde du bare visst....
Sitat av fetter Vis innlegg
Slutt å kverulere
-du vet godt hva jeg mente
Hadde du bare visst....
Vis hele sitatet...
En kverulant tiltrekker seg kverulanter vet du..allright fetter,da runder vi av her
Nei jeg aner ikke hva du mente fetter,ikke tillegg meg noen overnaturlige egenskaper nå,jeg har aldri møtt deg engang jeg veit jeg er god altså men..

ja det var det..du er sikkert den rette å spørre da tenker jeg

take care min kjære fetter
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 19:02.
Sitat av fetter Vis innlegg
ok, teit formulert. Mente avhengig for å sove, ikke avhengig som i abstinenser og oralsex for piller...
Vis hele sitatet...
Det tar mye lengere tid en det. 3-4 dager med innsovningstabletter eller 2 uker for den slags skyld, er nærmest riskofritt. Imovane® er heller ingen benzodiazepin.

Er på en måte enig med Murmade i mange tilfeller, men ikke alle. benzodiazepiner har det blitt ført propeganda på i lang tid, å dere tror på det hver jævla gang media forer dere med propeganda. Om at en naiv man eller kvinne har klart å hekte seg ved å spise 10 Valium® om dagen, som de fikk fra sin lege som var alkoholiker.

Ser Spesielt denne negative holdingen til diverse tabletter hos stonere. Som fyrer fra morgen til kveld. Sier bare en ting prøv, kom med tilbakemelding senere. Tabletter er ikke så farlig som dere tror.

Sitat av caperno Vis innlegg
Er du fjern eller?

Hvilken rolle spiller det hva han skrev eller ikke skrev. Han har jo ett godt poeng. Å slutte med hasj er ikke verre enn å slutte med tobakk. Man foreslår vel ikke imovane til mennesker som skal slutte å røyke tobakk? Og ja, vanskeligheter med å sove i forbindelse med hasjslutt er for "bagatellmessig" til at man skal kunne få utskrevet narkotiske midler.
Vis hele sitatet...
For i pirke enda mer i såret er ikke Imovane® et narkotisk stoff. Du kan selv sjekke Narkotikalisten i motsettning til Cannabis som er på Narkotikalisten.
Sist endret av Lørsag; 11. mars 2011 kl. 02:08.
Sitat av Lørsag Vis innlegg
For i pirke enda mer i såret er ikke Imovane® et narkotisk stoff. Du kan selv sjekke Narkotikalisten i motsettning til Cannabis som er på Narkotikalisten.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv spist en god del Imovane, og for meg så virker effekten i aller høyeste grad narkotisk. At jeg av den grunn, feilaktig har trodd at dette var ett narkotikum, forandrer ikke det faktum at dette er ett b-preparat med effekter som ligner de av benzodiazepiner. Det benytter seg også av de samme reseptorene, og kan være både avhengighets- og vanedannende. Naturlig nok, så vil nok Imovane neppe bli anbefalt til bruk i en hasjavvenningsprosess. At det ikke står på narkotikalisten gjør det nemlig ikke mindre farlig enn f.eks Cannabis.
narkotisk ja det har en effekt men det er fortsatt ikke på pillemisbrukerlisten
Mvh Pillemisbruker 2
Sitat av Lørsag Vis innlegg
narkotisk ja det har en effekt men det er fortsatt ikke på pillemisbrukerlisten
Mvh Pillemisbruker 2
Vis hele sitatet...
Hva vil du frem til? Påstår du at det ikke er misbrukspotensiale i zopiklon?
Sist endret av fetter; 11. mars 2011 kl. 09:22.
Kjøp valerina forte, på helsekosten, naturlegemiddel,fra valium rot. hjalp meg! samme greia, spisier de bare innimellom nå, sover god!
Sist endret av A.A; 11. mars 2011 kl. 17:38.
Vet ikke hva de andre har svart, men det burde egentlig ikke være nødvendig med sovetabletter.

Det handler om hva du har av vane og hvilke rutiner du har for å lure kroppen inn i "søvnmodus". Når et barn har vendt seg til å få opplest et eventyr før søvn, så nekter psyken til ungen å gå inn i søvnmodus med mindre barnet får dosen sin.

Samme gjelder om et barn har vendt seg til å sove med en kosebamse, om man tar vekk bamsen så vil ungen holde seg våken langt ut i natten. Noen er naturligvis mer preget av dette enn andre, ingen er like.

Siden du har gjort nattings til en vane, så burde du bryte den vanen med noe annet som ikke koster så mye. Det er utrolig mange som drikker melk før tannpuss, da dette er en av de mest effektive metodene for å 'trigge' søvnmoduset. Jeg vil anbefale deg vekk fra piller, da du bare flytter problemet over til et nytt stoff.