Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  204 28283
Du sier at han flere ganger har slått etter deg?
Vet ikke hvordan du er, men hadde det vært meg han hadde slått etter hadde brekt armen hans.
Han skal ikke få lov til å kødde med folk bå den måten!
Men at han driver å langer ogsånt er ikke din sak, men jeg skjønner godt at du vil annmelde han!
Oi, hadde ikke trodd at jeg skulle få så mye respons. Har ikke gjort noe med det ennå, men er meget fristet. Han går meg noe sinnsykt på nervene. Han har absolutt ikke forbedret seg. Han har slått til meg flere ganger, ikke i ansiktet ennå heldigvis. Men derimot så hardt på kroppen at jeg har fått blåmerker. Han snakker åpenlyst om hvor mye han hater jøder, og hvor lyst han har til å brenne dem. Han mener også homofile ikke er mennesker..
Narkotika driver han jo selvfølgelig fortsatt på med. Det ser også ut som han plutselig har fått mye mer penger.. sikkert fra shady business.

Jeg er enig i at slike personer er søppel som bare skulle blitt avlivet. Eller tvangsinnlagt, eventuelt kasta et råttent fengsel. Hvordan går jeg frem, stikker jeg bare bort på politistasjonen?

Dere som sier man ikke burde tyste osv. Hva fan? Fyren driver å vifter med kniv. Vil dere ha slikt søppel gående fritt?
tips familien til denne gutten ?

som sagt før, polti fucker bare livet hannes permanent. og vis du kan gjøre noe sånt mot et medmenneske burde du tvangsinlegges spør du meg


lykke til og hold oss opptadert
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
tips familien til denne gutten ?

som sagt før, polti fucker bare livet hannes permanent. og vis du kan gjøre noe sånt mot et medmenneske burde du tvangsinlegges spør du meg


lykke til og hold oss opptadert
Vis hele sitatet...
Å fucke opp livet sitt ser det ut som om han klarer helt fint på egenhånd. Trenger ikke politiet til det. Og tvangsinnegges? Hva med de menneskene som muligens er offer for dette rasshølets oppførsel? Det er DE som er medmenneskene våre, ikke denne fyren. Hvilken verden er det du lever i? En verden hvor kriminelle søppelmennesker er heltene som må beskyttes? Bli voksen!
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Det er stor forskjell på å si ifra og tyste/sladre! Det du opplever kan godt ses på som mobbing/indirekte mobbing. Han plager deg over tid, gjør oppholdet ditt i klassen mindre hyggelig og det er veldig alvorlig. Alle har rett til et godt arbeidsmiljø!

Det eneste kjipe er vel om kun du sier ifra vil det KANKSJE gå værre for deg siden. Det er jo mulig å gjøre dette anonymt/be om å ikke bli nevnt til vedkommende! Lykke til med situasjonen. Post gjerne en melding om hvordan det utarbeider seg
Vis hele sitatet...
folk som mobber skulle vært sendt dit....ja..
Det beste er å fikse det selv om du klarer,visse folk skjønner bare en ting og klarer ikke oppføre seg selv,og hvis du ikke klarer å tyste han selv ville jeg spart opp penger å fått en annen til å fått han til å holde kjeft!

Du vinner aldri ved å si ifra til læreren,og det blir alltid en ny situasjon hvor han vil plage deg,sånn er det bare...man må være litt gal iblandt!

så blir det for ille og du føler deg krenket og trakkasert så bli ondskapsfull tilbake,husk at han kun er et menneske som deg og ikke tåler noe mer smerte enn andre!
eneste måten å stoppe slike folk på er å knekke dem psykisk, ut i fra det finnes det mange metoder uten å nevne eksempler..
Sitat av Månemann Vis innlegg
Oi, hadde ikke trodd at jeg skulle få så mye respons. Har ikke gjort noe med det ennå, men er meget fristet. Han går meg noe sinnsykt på nervene. Han har absolutt ikke forbedret seg. Han har slått til meg flere ganger, ikke i ansiktet ennå heldigvis. Men derimot så hardt på kroppen at jeg har fått blåmerker. Han snakker åpenlyst om hvor mye han hater jøder, og hvor lyst han har til å brenne dem. Han mener også homofile ikke er mennesker..
Narkotika driver han jo selvfølgelig fortsatt på med. Det ser også ut som han plutselig har fått mye mer penger.. sikkert fra shady business.

Jeg er enig i at slike personer er søppel som bare skulle blitt avlivet. Eller tvangsinnlagt, eventuelt kasta et råttent fengsel. Hvordan går jeg frem, stikker jeg bare bort på politistasjonen?

Dere som sier man ikke burde tyste osv. Hva fan? Fyren driver å vifter med kniv. Vil dere ha slikt søppel gående fritt?
Vis hele sitatet...
Du orker ikke lenger dette. Du kommer ikke til å mose ham, hverken alene eller med venner. Du har ingenting igjen for å utsette deg for en masse usikkerhet og fare, bare fordi samfunnets lover er statiske i forhold til enkelte typer. Innen rettferdigheten seirer - noe den sjelden gjør helt og holdent, annet enn på film - har du fått kødda til livet ditt. Enten ved usikkerhet og angst, eller rent fysisk.
Snakk med fyren, eller om så er overlever en lapp til ham, hvor du sier at: Enten lar han deg være i fred, eller så kommer du til å gå videre med dopsalg etc. Understrek at alt er over, hvis han lar det være med det.
Sånne kryp har bare glede av å true noen, sålenge de ikke selv er truet.

Alternativet er å være en martyr for rettferdigheten, hvis du ikke kan la dette passere for din del.
Finn ut hvor han bor, legg en skikkelig felle så han får en smell
Du kan finne ut hvor han gjemmer stashet sitt, så går du å bøffer det ut med avføringsmiddel, da får han nok endel sure folk på seg.
Eller så kan man drite i å finne på et eller annet idiotisk stunt som uansett ikke kommer til å gjøre forholdene noe bedre.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Eller så kan man drite i å finne på et eller annet idiotisk stunt som uansett ikke kommer til å gjøre forholdene noe bedre.
Vis hele sitatet...
Har tatt mye dritt fra sånne som trådstarter beskriver, for lenge sida. Har fremdeles tanker om å finne på noe hevnaksjon. Hvis man går og "spiser" dritt hele livet, så -vil- det påvirke hverdagen til slutt.

Gjør ett eller annet for å få litt rettferdighet. Det er ikke bare du som vil glede seg over det!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har tatt mye dritt fra sånne som trådstarter beskriver, for lenge sida. Har fremdeles tanker om å finne på noe hevnaksjon. Hvis man går og "spiser" dritt hele livet, så -vil- det påvirke hverdagen til slutt.

Gjør ett eller annet for å få litt rettferdighet. Det er ikke bare du som vil glede seg over det!
Vis hele sitatet...
jeg husker jeg så en dok med donal macintyre underworld..en skotte v navn paul ferris (som nå er den mest berykta gangstern der borte,kongen på haugen)selv om han ser ut som en suupernerd og den siste i verden man trengte å frykte..han ble systematisk mobba,en dag lot han sinne slippe ut å skalperte de ansvarlige også utviklet han adferden derretter og tok fler og fler folk,tydelig bevis hva mobbing kan gjøre med noen når du ser fyren..trist men sånn er det...

oppfordrer ingen til å gjøre noe sånt ass men jeg bare sier hvor ille mobbing kan oppleves,det er seriøst værst ass...hvertfall for unge mennesker og barn..burde vært samfunnets prioritert nr 1

http://www.booksfromscotland.com/ass...171045021.jpeg

Ser ikke akkuratt ut som den værste gangstern i scotland,men det er han..og han så enda mer nerdete ut som ung hehe..
Sist endret av jappajekk; 31. januar 2011 kl. 18:28.
Kan du linke til den dokumentaren? Hørtes spennende ut
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Å fucke opp livet sitt ser det ut som om han klarer helt fint på egenhånd. Trenger ikke politiet til det. Og tvangsinnegges? Hva med de menneskene som muligens er offer for dette rasshølets oppførsel? Det er DE som er medmenneskene våre, ikke denne fyren. Hvilken verden er det du lever i? En verden hvor kriminelle søppelmennesker er heltene som må beskyttes? Bli voksen!
Vis hele sitatet...
jeg skjønner ikke tanke gangen din, " tar du et feil valg BREEN I HELVETE FOR ALL EVIGHET ", veldig voksent av deg

hvorfor er ikke denne fyren et medmenneske ?
hva gjør en gutt til et støppelmenneske ?

hvorfor ikke hjelpe gutten isteden for og øddelegge mer. ?

Sist endret av ivingman90; 15. februar 2011 kl. 17:39.
Sitat av BobDylan Vis innlegg
Kan du linke til den dokumentaren? Hørtes spennende ut
Vis hele sitatet...
det er seff den eneste fuckings dokumentaren som er dårlig lagt ut av donal macintyre underworld som showa heter..men her er den nå,mer eller mindre,du får skru opp lyden

http://www.youtube.com/watch?v=qVZmW...eature=related

(første her prog leder sier han ble systematisk mobbet som ung)litt vanskelig å høre men prog ledern går greit,han forteller det fra 3.45 og en dag var det hevn i form av skalpering)

http://www.youtube.com/watch?v=zHdwX...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=WdrVp...eature=related

osv,ganske revolusjonerende at et nerd-mobbeoffer har blitt scotlands største gangster og farligste mann,sånn kan det gåkommer ikke over utseene på denne "farligste mannen jeg ass"men det viser jo hva ting kan gjøre med deg,siste mann jeg hadde valgt ut for farlig-mann,og han ser enda mildere ut på high quality tv syntes jeg

synd de ikke selger disse dokumentarene på play.com lenger nye,mye morsomme figurer på de dokka..

tenk over det mobbere,folk glemmer ikke,en dag ser du kanskje en slegge nærme seg tryne ditt i 70 km and your out for dine overgrep og trakaseringer

pokker så voldelig i UK,scotland og spesielt ireland ass..
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
jeg skjønner ikke tanke gangen din, " tar du et feil valg BREEN I HELVETE FOR ALL EVIGHET ", veldig voksent av deg
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke det det er snakk om. Tar du et feil valg må du møte konsekvensene av det valget. Hva som er de rette konsekvensene er det rettssystemet som avgjør. Personen er tydeligvis over den kriminelle lavalder og er fullstendig bevisst på sine handlinger, og jeg ser da ingen årsak til å skåne denne personen fra konsekvensene han vet inngår i risikoen ved sine handlinger.
Sitat av Månemann Vis innlegg
Tror han er enten 19 eller 20. Begge er myndige.

Ja, det er det jeg er redd for, at jeg ikke kan være anonym og det kommer en gjeng sinte russere å knivstikker meg. Jeg er langt i fra noen rasist, men skjønner ærlig talt ikke hva som foregår inni hodene til disse folkene. Ikke for å sette alle russere i samme bås selvfølgelig.

Dette gjør meg veldig usikker.
Vis hele sitatet...
Politiet har alltid metoder for å sikre din velferd og identitet. Du trenger ikke å møte opp som vitne å snakke foran alle i en ofentlig rettsal. Det holder med at du tar en prat med juryen e.l.

Men la oss se på det her på nytt.. Hvorfor skal du tyste på han? Hva er det du vet som politiet ikke får vite om de tar en razzia i leiligheten hans? Uansett så trenger ikke hans etniske bakgrunn å ha noe å si. Mulig at han ikke har gjeng, men det er uansett ikke noe å gamble på.

Selv ville jeg ha anmeldt ungen. Stå på og lykke til videre!
Sitat av papiwoldz Vis innlegg
Politiet har alltid metoder for å sikre din velferd og identitet. D..!
Vis hele sitatet...
nei sånt er utrolig dårlig i norge,det er ikke som i amerika,var jo nylig en sak i media hvor ei som var under beskyttelsesprogram ble funnet av en x fordi mobilselskapet ikke hadde fulgt opp ect

vi er barnehage på sånt her i landet og jeg vet om flere som har fåt vite hvem som har tystet,en jeg kjenner måtte flykte til romania etter en tystings i en narkosak

en annen ting jeg vil tilegge er at hvis det er snakk om russere,ville jeg vært veldig forsiktig for et menneskeliv er så lite verdt i den russiske kulturen enn noen annen kultur,så er de bare,prestisje og "problem løsning"løses ved dødsfall i russisk kultur

jeg hadde latt det ligge

Russere er noe helt spesielt,har vært borti et par av dem for å si det sånn.

Du må også kalkulere med at hvis du fucker opp livet hans,får han kastet ut av skolen eller skaffer han noe på rullebladet hans,hva somhelst som får vil ødelegge hans evt plan med livet,så har han ikkenoe å tape lenger og gjett hvem som vil få all fokus og all djevelskap for at problemer har kommet i hans vei.
Han høres jo ut som en hissig type,det beste er å ingnorere han,bare hold deg så mye som mulig vekk,det er et kriminelt russisk nettverk her i Norge og de holder sammen alle sammen i følge det jeg vet,de som er her kjenner hverandre.

Snakk minst mulig,så blir du ingen case å hersje med lenger hvis han ikke får noen respons
Sist endret av murmade; 16. februar 2011 kl. 10:41.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Forstår ikke at flesteparten av ungdommen i dag, skal være skikkelig "tøffe" over nettet. Og ha "ære".

Ære over nettet? Bryr du deg virkelig så mye?
- Glenni, 16.
Vis hele sitatet...
Greia er at det finnes så mange hormonelle pungsekker som tar i mot afgansk og muslimsk bullshitt om ære, og ender opp med å tro søpla.
tenk også på at han muligens vil skjønne at det er deg som har tystet fått han kastet ut selv om han ikke får vite det hvis du er en av få han herjer med,og det antakelig ikke er så enkelt å være iskald hvis du møter en gjeng russere for avhør,kroppen har en tendens til å avsløre seg selv i skremmende situasjoner hvis du ikke er iskald,som jeg antyder at du ikke er,denne metoden som også politiet er en ivrig bruker av,bare å lese hva kroppen din sier samme hvor hardt du prøver å late som ingenting

Sitat av SpecialStyrke Vis innlegg
Greia er at det finnes så mange hormonelle pungsekker som tar i mot afgansk og muslimsk bullshitt om ære, og ender opp med å tro søpla.
Vis hele sitatet...
min erfaring er hvertfall at mange æres-muslimer for å kalle dem det,ikke skjønner annet enn at du er gæærn tilbake,de klarer ikke te seg etter vanlige menneskelige koder

uansett er min konk i denne situasjon,du er nok en av de få som han ikke liker,en av de veldig få om ikke eneste "homofile"hvis han ser deg som det i hans hverdag,det høres rimelig ut for meg å tenke,og at du også vil være blandt de veldig få han vil skjønne at har tystet eller sagt ifra noe som får han i problemer,det kan fort bli ditt enda størrre problem månemann.

Hold deg vekk i størst mulig grad det er mulig selv om du føler det går på selvrespekten løs,spis lunsj et annet sted,gå i butikken whatever,det er antakelig ikke så lenge du må omgås dette individ og jeg tror du har mer å tjene på å prøve å være usynlig enn offansiv i denne situasjon,hvis det var en person du skulle leve med resten av livet kunne du vurdert tiltak

må veie ting litt opp her mener jeg

dette fikk meg til å tenke på en episode episode jeg hadde på jobben,en russer jeg jobbet med ble utsatt for noe han mente var rasistisk,en fyr hilste ikke på han....han fortalte meg at hvis han ville kunne han bare si ifra til miljøet som var i bærum,så kom dem med jernstenger og shit og tok typen,de ville gjort det bare fordi han var "en av russerne"og han omgikk ikke disse farligste engang

Den samme gruppa hadde gått til angrep på et helt asylmottak av en eller annen årsak noen måneder tidligere og skadet mange

fordi noen hadde gjort noe respektløst mot russere
Sist endret av murmade; 16. februar 2011 kl. 10:52.
For en uke siden tystet en av mine beste venner på en annen venn av meg for å ha prøvd hasj. Alle hater han nå, og det kommer nok til å ta 2-3 år før han blir tilgitt. Jeg oppfordrer deg ikke til å gå til politiet. Det er alltid noen som får vite det, og da sprer ryktet seg.
Synes heller du burde si til han pent og hyggelig at han skal slutte.
Hvis han ikke slutter får du si at du ikke vil ha noe mer med han å gjøre.
Trenger du mer hjelp bare send meg en melding
Har erfaring med slikt.
Sitat av Mexupex Vis innlegg
For en uke siden tystet en av mine beste venner på en annen venn av meg for å ha prøvd hasj. Alle hater han nå, og det kommer nok til å ta 2-3 år før han blir tilgitt. Jeg oppfordrer deg ikke til å gå til politiet. Det er alltid noen som får vite det, og da sprer ryktet seg.
Synes heller du burde si til han pent og hyggelig at han skal slutte.
Hvis han ikke slutter får du si at du ikke vil ha noe mer med han å gjøre.
Trenger du mer hjelp bare send meg en melding
Har erfaring med slikt.
Vis hele sitatet...
Rett på meg vis jeg tar feil,jeg får inntrykk av at du har drevet torpedo lignende virksomhet? Hvem i alle dager ønsker å brødfø seg på å true å gjøre ting ugreit for et medmenneske? det er en ufyselig tankegang

Uansett hva denne person har tatt seg frihet til å gjøre mot ts så fortjener personen ikke å få livet sitt ytterlige ukomfortabelt..

Derfor har vi politi
Sist endret av Enesheen; 16. februar 2011 kl. 22:18.
Sitat av Enesheen Vis innlegg
Rett på meg vis jeg tar feil,jeg får inntrykk av at du har drevet torpedo lignende virksomhet? Hvem i alle dager ønsker å brødfø seg på å true å gjøre ting ugreit for et medmenneske? det er en ufyselig tankegang

Uansett hva denne person har tatt seg frihet til å gjøre mot ts så fortjener personen ikke å få livet sitt ytterlige ukomfortabelt..

Derfor har vi politi
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en av dem som er imot han. Men jeg sier bare hvordan det kan gå hvis man sier ifra til polititet.
Sitat av Mexupex Vis innlegg
Jeg er ikke en av dem som er imot han. Men jeg sier bare hvordan det kan gå hvis man sier ifra til polititet.
Vis hele sitatet...

det er maange måter informasjon kan komme ut fra politiet når det gjelder tips/anmeldelser alt fra,beskjeder,tegn,tidspunkt,sted,hendelser,situasjoner m.m som vekker mistanke når den mistenkte i saken sitter i avhør.

pluss fenomenet som sagt tidligere at dette er antakelig en av få "homser"/folk han er jævlig mot,han er nok ikke jævlig mot så veldig mange ikkesant,ikke fler enn at han skjønner hvem å prøve å presse det ut av hvis det skjer noe,og det er ikke alltid like lett å skjule kroppens tegn på at du er "skyldig"

la det være,sps mtp at det er russere involvert
Sist endret av murmade; 17. februar 2011 kl. 10:26.
Tysting er ALDRI å jeg gjentar ALDRI en bra løsning!!!!!!!!!!!
Sitat av Bartiquz Vis innlegg
Tysting er ALDRI å jeg gjentar ALDRI en bra løsning!!!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Jeg forstod ikke helt poenget ditt, kanskje du brukte for få utropstegn?

..eller kanskje det bare går i at du ikke tilføyde tråden noe nytt annet enn å gjenta et utrolig oppblåst gangster-prinsipp.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har tatt mye dritt fra sånne som trådstarter beskriver, for lenge sida. Har fremdeles tanker om å finne på noe hevnaksjon. Hvis man går og "spiser" dritt hele livet, så -vil- det påvirke hverdagen til slutt.

Gjør ett eller annet for å få litt rettferdighet. Det er ikke bare du som vil glede seg over det!
Vis hele sitatet...
jeg tok en sånn,skikkelig....trente aktivt boksing på den tiden så han gikk virkelig ned for telling
Jeg er av natur at jeg kan rett og slett ikke spise dritt fordi jeg blir så ødelagt mentalt så lenge etterpå av at det plager og opptar meg 24/7 så jeg må ta igjen ellers ødelegger jeg meg selv har jeg funnet ut,men skal være ærlig å innrømme at jeg har tatt juling v ung alder uten å ta igjen ved en anlendning,men aldri mer..de fleste må vell gjennom den.

Ble også utsatt for en liknende type ved neste klasse v skolen jeg gikk som prøvde å yppe til bråk v alle anlendinger,også husker jeg,men da kunne jeg ikke gjøre mer ellers ville jeg blitt kastet ut av den videregående skolen,fikk kastet han inn i en maskin en gang da,da skjerpet han seg litt,noen skjønner bare ikke å snakke med respekt og oppføre seg
Sist endret av murmade; 18. februar 2011 kl. 13:18.
Hvor lang tid har du igjen på denne utdanningen? Hvis det bare er et år igjen så er det ikke verdt det.

IMO
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har tatt mye dritt fra sånne som trådstarter beskriver, for lenge sida. Har fremdeles tanker om å finne på noe hevnaksjon. Hvis man går og "spiser" dritt hele livet, så -vil- det påvirke hverdagen til slutt.

Gjør ett eller annet for å få litt rettferdighet. Det er ikke bare du som vil glede seg over det!
Vis hele sitatet...
ja klart det vil påvirke ikke bare hverdagen din men hele deg om du er uheldig,psyken din for resten av livet,slike mobbere står alltid i fare for å møte seg selv i døra for resten av livet skal de vite,kanskje blir livet til de de plaga ødelagt om 20 år,at noen mister jobben,dama og alt..også begynner sinne å koke i deg og du ikke har noe å tape på å ta den personen som ødela ungdommen din,at du gjør det i pure faenskap for ikke undervurder hva temprament kan få deg til å gjøre hvis du får nok smeller,så står den tidligere mobbern der utenfor bilen sin,snur seg å får straffen for all djevelskap han har påført dette individet som nå er på kjøret eller ikke har noe mer å leve for.

eller mobbern møter mobbeofferet som nå er sjef på fabrikken han prøver å få jobb på

fienden vil flyte forbi deg i elven hvis du er tolmodig ordtaket fra kina er fint,jeg har en fin en der,jeg fikk juling av en psykopat,han hengte seg et halvt år etter....
Yes, en som alltid var jævlig mot meg var Watan(han gikk med masse folk og delte ut slag og spark rett der hvor jeg mister pusten osv..Såklart kan jeg ikke gjøre en dritt mot 13 stk), alså han kidden i bærum som ble knivstukket av en jeg kjenner(og ikke lenge før Watan ble knivstukket, så ble jeg trua med kniv i trynet av han som stakk ned watan, men det er en annen historie)

Jeg jublet høyt, og jeg sa til folk han fortjente å brenne i hælvette, alle begynte å danne seg i en gjeng rundt meg. Så spør en, står du virkelig for det


Jeg svarte, ja, abselutt, bank dritten ut av meg hvis dere vil(så kunne jeg ha anmeldt ), han var alltid en jævla drittsekk mot meg, og jeg er GLAD han er død, mens jeg smilte.

Var utlendinggjeng og vedkommende var utlending, men uheldigvis kom politibilen til sandvika akkurat da. Jeg ville bare klikke på dem, og ja, jeg har blitt mobba selv. Men etter 6 klasse begynte jeg å banke vedkommende, selv om jeg var mindre, så var helpemidler alltid en god ting.
Sist endret av Bundy; 20. februar 2011 kl. 13:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Man tyster aldri.

Ved vitne til at barn blir utsatt for vold, misbruk eller åpenbart utrygge, upassende forhold sier man fra til barnevernet eller snuten. Ser man en som er ettersøkt for missbruk av barn, sier man fra til snuten.
Dette er ikke tysting, men en plikt.

Utenom det: Hold kjæft.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Mrselfdestruct Vis innlegg
Man tyster aldri.

Ved vitne til at barn blir utsatt for vold, misbruk eller åpenbart utrygge, upassende forhold sier man fra til barnevernet eller snuten. Ser man en som er ettersøkt for missbruk av barn, sier man fra til snuten.
Dette er ikke tysting, men en plikt.

Utenom det: Hold kjæft.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor ikke, om jeg må spørre? "No snitching"-prinsippet er greit nok blant folk som ikke er utilregnelige rasshøl, men det finnes grenser.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Høres ut som en jævla idiot ja.

Men husk, snitches get stitches.
Drit i den derre jævla gangster shitten. "Tysting" er er noe som gjelder innad i et kriminelt miljø. Dersom du ikke er kriminell selv, er det per definisjon ikke "tysting". Når vanlige samfunnsmedlemmer forteller politiet om at kriminelle, halvgale russere slår dem og slenger dritt, så er det faktisk slik ting skal fungere. Det er meningen at normale borgere skal fotelle politiet om en slik adferd. Dersom David Toska forklarte seg i avhør om hvem som faktisk skjøt Klungland (noe han ikke gjorde), så kunne man kalt det tysting. Det TS nevner (selv om han kaller det tysting selv) er faktisk ikke tysting. Det er å utøve din rett til å bli beskyttet av rettssamfunnet vi alle lever i.

Snitches get stiches og alt det der, blir for barnslig.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Den quote var for moroskyld.

Men når man tyster på en KRIMINELL, kan det veldig fort backfire.
Mange som lærer den harde veien, og hjelp av politiet kan du glemme....
Bare til opplysning:
Sitat av dokpro
tyster m2 person fra kriminelt miljø som gir opplysninger om forbrytelser til politiet
Vis hele sitatet...
Å angi en kriminell for sine kriminelle handlinger er derfor ikke tysting, med mindre angiveren er kriminell selv. Alt dette fjortisgangsterpratet om hvor forferdelig det er å tyste er altså groteskt tåpelig i begge ender.
Sitat av dåttkom Vis innlegg
Drit i den derre jævla gangster shitten. "Tysting" er er noe som gjelder innad i et kriminelt miljø...
Vis hele sitatet...
handler om å take care of buisness selv,uansett om man er kriminell eller ikke,det er en manns-kultur,som spesielt er utbredt i italia/sicilia og mange andre steder

jeg har faktisk vært borti "tøffe" kriminelle som har gått til angrep på folk og de selv har prøvd å anmelde motparten de angrep i etterkant,heheh..DET er ræva det
Sist endret av murmade; 9. mars 2011 kl. 17:21.
Sitat av murmade Vis innlegg
handler om å take care of buisness selv,uansett om man er kriminell eller ikke,det er en manns-kultur,som spesielt er utbredt i italia/sicilia og mange andre steder

jeg har faktisk vært borti "tøffe" kriminelle som har gått til angrep på folk og de selv har prøvd å anmelde motparten de angrep i etterkant,heheh..DET er ræva det
Vis hele sitatet...
Ja, sør-Italia og Sicila er jo virkelig steder der det går bra, med lav kriminalitet og et blomstrende forretningsliv. Nei, vent, det er det jo ikke. Det er derimot flust av blodfeider og foretninger råtner på rot grunnet mafiosoer og machismo.

I primitive samfunn, er det ofte slik at man må hevne all urett begått mot en selv eller mot ens slekt, da staten er for svak til å ivareta ens interesser. På ett tidspunkt klarte vi (vel, de fleste av oss) i Norge (og ganske mange andre steder) å innse at det i det lange løp er bedre for alle å la staten ta seg av justisen.

Det å "take care of business selv" er ikke på noen måte bedre eller mer attråverdig enn å overlate problemet til rettsstaten. Hva med de som da er for svake til å ordne opp selv? Fortjener de alt som skjer med dem? Er det den sterkestes rett som gjelder? Tror du at dette er et godt grunnlag for et fungerende samfunn?

Ingen tror naturligvis dette. Likevel sitter det (av for meg uforståelige grunner) i enkelte personer en ryggmargsrefleks der "tysting" (les: anmelde fysisk vold og trusler) ikke skal forekomme.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Med mindre du er en del av et aktivt kriminelt miljø og derved mer eller mindre frivillig har tatt inn over deg dette miljøets normer og regler, kan du ikke anklages for "tysting".
Det er ikke i min interesse at slike personer som TS beskriver får vandre fritt rundt og med mindre noen her på forumet faktisk er den personen, er det heller ikke i noen av deres interesse.
mulig,jeg syntes denne karn fra usa beskriver en måte jeg prøver å leve livet mitt etter hvertfall..

"our culture just teach us to act like men.."

på 09.42

http://www.youtube.com/watch?v=gcrnT...eature=related

var en bedre beskrivelse av samme karn hvordan man skulle talke og ikke talke "problemer" i denne dokumentaren men fant det ikke igjen

en vis mann
Sist endret av murmade; 9. mars 2011 kl. 21:50.
Hvis -alle- tyster -hele tida-, da vil de kriminelle tilslutt slutte med å kødde med vanlige folk! Så si for all del fra fortest mulig

Hvis ingen noen gang sier fra, da er det jo fritt frem for dem. Enkel matte.
Sist endret av Taurean; 9. mars 2011 kl. 22:01.
her var det,i starten på dette klippet

dette er hva man skal leve etter,hør godt etter nå dere som promoterer tysting

http://www.youtube.com/watch?v=wLSPh...eature=related

betydningen av ordet mannlig
Sitat av murmade Vis innlegg
her var det,i starten på dette klippet

dette er hva man skal leve etter,hør godt etter nå dere som promoterer tysting

http://www.youtube.com/watch?v=wLSPh...eature=related

betydningen av ordet mannlig
Vis hele sitatet...
Hehe, du prøver leve opp etter betydning av mannlig fra et TV-show. Hva med å se verden selv og få den til å se på deg som mann?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis -alle- tyster -hele tida-, da vil de kriminelle tilslutt slutte med å kødde med vanlige folk! Så si for all del fra fortest mulig

Hvis ingen noen gang sier fra, da er det jo fritt frem for dem. Enkel matte.
Vis hele sitatet...
blir det samme som at 1% av verdens befolkning eier 98% av verdensrikdomer eller hva det var, og ingen sier noe på det ,dem bare stempler inn på jobben og slaver for dem rike , det er også slik at som tiltalt har du krav til å vite hvem som har praten/skal vitne, fikk selv levert ut fra min advokat en liste over vitner, hvor dem bodde og hva dem jobba med.., i en sak hvor jeg var tiltalt, så ble egentlig rimelig paff ..
Sitat av Troennes Vis innlegg
Hehe, du prøver leve opp etter betydning av mannlig fra et TV-show. Hva med å se verden selv og få den til å se på deg som mann?
Vis hele sitatet...
hehe,den typen der er jo the real deal og legendarisk hvis du kan litt historie,var en grunn til at han satt det å ble intervjuet etter et langt gateliv og ikke bare noe "show"fra en serie
Han snakket for hele kulturen og måten de ble oppdratt på i newyork på den italienske-amerikanske måten

Jeg ser verden selv og velger å se det på den måten og prøve å leve derretter,det valgte ikke meg

jeg mener du ikke vil få eller føle deg noe bedre av å fortelle om andre,etter min egen erfaring og oppfattning vil jeg ikke anbefale noen dette.
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 13:34.
Har ikke orket å lese gjennom alle sidene
Mye snakk om at tyste er en bad ting, Ja er enig i det. Men det er ikke å tyste om du ikke er venn med fyren.
Du trenger helt sikkert ikke å være redd for typen eller. Gå til rektor/Politiet å si ifra. Dem har ikke lov til å fortelle at det var du som gjorde det eller. Både rektor og politiet har taushetsplikt om du sier at du vill være anonym.

Politiet har forøvrig ikke lov til å si noe uansett for grunner du helt sikkert skjønner.

Å brukte Rettssystemet til slik det er ment til å brukes er langt ifra en uting.
Så sykt mange latterlige svar. Helt enig at det er kjipt å tyste på venner, men folk som gjør din dag kjip å kanskje vanskeligere+ikke følger norske regler fortjener ikke bedere.

Men uansett OP har sikkert ordnet opp i problemet for en god stund siden.

Men hust på at, om du tyster Ikke si det til noen andre en politiet. Slikt kan fort spre seg blant venneflokken/skolen om systemet tar tak i fyren
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
Har ikke orket å lese gjennom alle sidene
Mye snakk om at tyste er en bad ting, Ja er enig i det. Men det er ikke å tyste om du ikke er venn med fyren.
Du trenger helt sikkert ikke å være redd for typen eller. Gå til rektor/Politiet å si ifra. Dem har ikke lov til å fortelle at det var du som gjorde det eller..
Vis hele sitatet...
Jeg mener prinsippet består uansett om du kjennern eller ikke,jeg "tystet"på noen jeg ikke kjente første året på ungdomskolen fordi jeg følte det var rett,det lakk ut fra lærer-staben og jeg fikk føle hvordan en tyster føler seg bare ved det rette blikk fra vedkommende og intet annet..selv når jeg tenker på det nå 17 år senere svir det og jeg angrer bittert

Jeg hadde også en venn som tystet i en narkosak,tro meg..dette var det siste han ville at noen skulle finne det ut men den narkogjengen fant det ut/skjønte det og han måtte flykte til et østblokk land

Det er så mange utenkelige situasjoner en ser/skjønner hvem som har tystet som det kanskje ikke er så lett å tenke på før i etterkant

Det er bedre å leve med at du har vært litt tøffere enn du egentlig er selv om du får en smell, enn å leve med den frykten v tysting,det føles bedre for deg selv mener nå jeg,da ga du deg hvertfall ikke

Og kanskje du omsider får den respekten du fortjener av vedkommende om du tar tak i det selv
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 17:52.
Ja men ikke svi helt av her. Sett deg inn i situasjonen at du er liten å svak å blir ertet/mobbet av en som er mye større en deg så du har ikke sjans til å ta å sette han på plass.
Så er du langt ifra tøff om du lar han holde på uten å si ifra.
Så vill heller kalle deg tøff om du faktisk tar hånd om problemet isteden for å være et "offer"

Og når typen driver med selging av dop/ID forfalskning som i op's situasjon, Så er jo det modigste han kan gjøre er å si ifra til politiet om hva som skjer.

Jeg mener ikke at man skal sette seg i fare. Men her så hadde jeg sakt rett ifra til politiet om jeg var OP.

Min tolkning av å tyste: Når man er venn med personen å gjør samme tingen selv. Om man ikke er venn/driver med det samme som personen som man skal "sladre" på så er det en anmeldelse.

Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal anmelde når det er snakk om småting som smugling av brennvin/røyk osv
Men når personen gjør så at du får en dårlig dag via terging/mobbing/hat. så fortjener han ikke bedere enn en runde juling/anmeldelse om man ikke kan stoppe på en annen måte.

Jeg skriver som en gris
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er 1 uskreven regel ALLE burde vite: Man skal ALDRI tyste!!!!
Og når det gjelder saken her er dette en jobb for lærere/skole. Det beste er å la ting ligge å holde seg unna! Ingenting som irriterer sånne Tosker som må plage andre for selv å få velvære mere enn å vise at du ikke bryr deg!
Sitat av navnløs Vis innlegg
Det er 1 uskreven regel ALLE burde vite: Man skal ALDRI tyste!!!!
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du?

Ærlig talt, er vi ikke snart ferdige med dette her? Det er klart at om du driver mafiavirksomhet, à la gudfaren og de, vil det være dårlig butikk å tyste på en kompan. Men trådstarter har jo faen ikke gjort noe galt! Hvorfor skal han finne seg i dritt fra en idiot bare fordi at å "tyste" med bryter med gatereglene til 14 år gamle hobbygangstahz?
Man må tenke på konsekvensene dette kan føre til. Velger vedkommende å tyste og dette kommer ut på en eller annen måte, kommer situasjonen til å bli enda verre. Det smarteste vedkommende bør gjøre, er å gjøre minst mulig. Det kan fort hende at det blir en veldig dyr pris å betale for en liten hevn?