Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2330
Hei

De siste dagene har jeg hatt en skikkelig sterk hoste, vondt i halsen og det kjennes ut som at jeg ikke får puste. Og da jeg tar trekk (på en vanlig flaskebong) svir det no jævlig i lungene. Lurer på om jeg har fått denne hosten etter at jeg har røyka på en 1,5 l hjemmelaga vannis bong? Og evt kan det være mugg på lungene? Eller er det bare vanlig hoste?
Er skitzo kvakk kvakk..

Takker for svar =)
Sist endret av Zoopz; 22. mars 2010 kl. 23:11.
Det er jo litt tungt å trekke på bong fra 1.5 liter flaske, så er nok bare det.
Prøv å røyk joint eller ingenting et par dager, så ser du om det blir bedre

Mugg på lungene tviler jeg på at du har..
Hosta som besatt selv etter mye røking. Nå har jeg vært uten i 3 uker, og hosten er borte
Trådstarter
4 0
Kjennes faen meg ut som jeg har pådratt meg kols i en alder av 18 år, blir jo sliten av å gå fram og tilbake på dass. (ca 7m) :P
Men jeg har sikkert ikke det. Blitt mye røyking i det siste, og skal kutte ned litt før russetida. Så da går sikkert den hosten vekk, håper vi på!

Takk for svar forresten =)
Sist endret av Zoopz; 23. mars 2010 kl. 13:39.
Hvis problemet ikke bedres når du kutter ut/ned på røykingen bør du vurdere å oppsøke lege. Husk at legen har taushetsplikt.

Lykke til!
Røyking vil alltid representere en irritasjon for luftveiene, men poenget for din del er ikke bare om du hoster, men hva slags hoste du har. Har du en tørr hoste, eller kommer det opp mye slim? Du sier du opplever pusteproblemer, men er dette ved noen spesielle anledninger, eller har du denne følelsen hele tiden? Føler du at det er halsen som gjør det vanskelig å puste, eller sitter følelsen lenger ned i brystet?

Det er et poeng å ikke hoste for mye, dersom det er en tørr hoste. Om du kan bruke en hostesaft, eller noen pastiller som gjør at du slutter med tørrhoste, dersom det er det du har, vil det være fordelaktig, fordi gjentatt tørrhoste vil være irriterende for luftveiene.

Dersom hosten ikke bedrer seg, og spesielt dersom følelsen du opplever av pustebesvær blir verre, burde du nok oppsøke lege. Du kan eventuelt bare ringe til legekontoret, og beskrive dine symptomer. Da kan de foreta en vurdering på om du burde komme inn for en undersøkelse. En kjapp telefon har aldri skadet noen. En lege vil da kunne stille spørsmål for å utelukke diverse tilstander.

God bedring
Trådstarter
4 0
Er fuktig hoste, eller hva jeg skal si. Derfor jeg er litt nervøs :P
Også svir det rundt lungene da jeg puster og går. Men skal prøve å kyle nedpå med hostesaft og te. Hvis det ikke blir bedre ringer jeg bare lege.
har selv opplevd å hoste opp masse slim i en periode da jeg røyka mye på bøtte.
dette ga seg når jeg kutta ut å røyke så jævla mye.
så du kan jo prøve det.

om dette ikke gir seg etter noen uker så burde du vurdere å ta en tlf. til legen.
jeg får nesten alltid vanskeligheter med å puste i lengre tid (timer-dager) etter jeg har røyka på bong, og hoster som en gæmlis med kols...

så nå røyker jeg kun joints, og lunga funker bra.
kom deg til sykehuset og ta røntgen! du har nok punktert lungen din, ikke farlig da:P dette skjedde med meg forrige søndag:P ligger fortsatt til sengs:P hvis det er tungt å puste og det det føles som om du nesten sprekker lungene når du puster innover og er det bare på en side eller over hele. hvis det gjør mer vondt på den ene siden kan den være punktert, og kommet luft mellom lungeveggen og blæra og da får du ikke no vakum i lungene dine som du må ha for og puste riktig. er du passe høy og slank er dette typisk, men ingen leger vet hvorfor:P har vist noe med at man har lengre lunger en folk som er f.e.k.s korte

skjedde foresten med meg etter et skikkelig trekk på frostien:P
Sist endret av speedy902; 23. mars 2010 kl. 15:52.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
samme problem jeg hadde etter 2 mnd med flaske (daglig og ofte).
dro til legen, konstatert kraftig lungebetennelse (normale "blodverdier" i ift dette skulle være 8, mine var 88 :O )
gå over til joint eller kutt ned, evt sjekk med legen.

om du har lungebetennelse, gjør ferdig hele kuren ! viktig ! (jeg gjorde det, ble frisk også gitt :P )
gikk forsåvidt greit å fyre litt i ny og ne, dog usikker på om det gjorde at betennelsen satt lenger i \ kortet den ned evt.
Trådstarter
4 0
Gjør fortsatt hissig vondt i lungene, pluss at hosten fortsatt er der. Men om det ikke er no bedre i morgen, så ringer jeg legen.

Better safe than sorry :P