Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 10214
Intro:
Etter å ha blitt oppmerksom på den store mengden tråder som handler om folk som spør etter diverse ting i sammenheng med cannabisrøyking for første gang bestemte jeg meg for å lage en tråd som omhandler dette emnet. Jeg skal prøve å ta for meg de mest vanlige spørsmålene, og gjøre det kan kan for å gi et best mulig svar. Denne tråden er ikke en plass for moralpreken. Det er heller ikke en tråd som oppfordrer til noe som helst. Jeg kommer ikke til å skrive noe om hva cannabis er, da dette er noe en forhåpentligvis vet hva er, hvis man har tatt valget i å prøve det.

Konsekvenser:

Ved å innta Cannabis bryter du norsk lov. Konsekvensene kan være store for noen. Dette trengs ikke å diskuteres mer.


Hvordan kan man røyke cannabis?
Når man skal innta cannabis har man flere måter. De vanligste er i en joint, cityjoint, bong, vannbong, vannpipe, pipe, ”bøtta”, chillum, vaporizer eller i form av mat/drikke.

Hvis ønskelig kan jeg gjerne legge ut step-by-step guider til hvordan man går frem ved overnevnte punkter. Eneste jeg ikke har erfaring med er vannpipe. I første omgang lager jeg bare guider til hvordan man lager "mekket", altså blandingen av cannabis og tobakk, da dette er utgangspunktet til de aller fleste røykemetoder.

Hvordan blande cannabis med tobakk?
Det er mange meningen om hvordan man skal blande cannabis og tobakk.

Nå skal jeg komme med den metoden jeg selv føler fungerer best.

Ved hasj (brunt, keef):
Varm hasjen med en lighter. Ikke la flammen komme i direkte kontakt med hasjen. Den skal varmes opp, ikke brennes.
Hold gjerne hasjen med en saks eller lignende, og la lighteren sakte glid under et par ganger.
Når hasjklumpen føles myk, gnir du denne inn i ønsket mengde tobakk. Det er vanlig med alt fra 1/3 sigarett, til 2 stk fordelt på 1 gram med hasj.
Vil anbefale å holde seg til maksimum en.
Når hasjen er gnidd pent inn i tobakken er mekket klart til neste ønsket steg.

Marijuana (grønt,weed):
Fjern stilken, og eventuelle frø. Frø er ikke bra, noe jeg kommer tilbake til.
Bruk en grinder, eller en saks til å få så små deler marijuana som mulig,
Bland dette med ønsket mengde tobakk. Her kan du også droppe tobakken helt, men for en førstegangsrøyker vil jeg anbefale litt tobakk, for å unngå høy dosering.

Hvordan skal jeg dosere første gangen?
Dette er et veldig vanskelig spørsmål. Det finnes ingen fasitsvar på dette. Kvaliteten, hvordan man utfører inntaket og individuell toleranse spiller alle en rolle.
En god pekepinne er 0.2 – 0.4 gram. Dette merker nok alle. Noe som også er viktig, er å ikke ha dårlig tid. Ikke ”jakt på rusen”.
Ta 2-3 trekk, vent litt. Med litt mener jeg ikke 2 minutter, men rundt 20. Merker du ingenting da, kan du prøve med noen trekk til.

Hva kan jeg forvente første gangen?
Ikke forvent noen verdens ting. Det dummeste du gjør er å forvente for mye. De første gangene man inntar cannabis er det helt normalt og ikke merke noe. Det beste er som sagt å ikke vente noe, og heller ta en eventuell effekt som belønning.

Hvor mye har ”sosial setting” å si?
Sosial setting har veldig mye å si. En helt normal bieffekt av cannabis er økt hjerterytme som i ”stein/høy” tilstand kan oppleves som svært skummelt. Derfor er det veldig fint å ha med seg en/flere man føler seg trygge på.
I tillegg er både gode og dårlige opplevelser bedre når man har gode venner rundt seg.
Sosial setting har også positiv innvirkning på sjangsen til å få ”noia”.
Paranoia er relativt vanlig. Selv om du oppfatter at alle er ute etter deg, og at alle stirrer er ikke dette tilfellet.
Overbevis hjernen din om det, og fortsett med kosestunden.

Hvordan kan jeg si om varene har god kvalitet?
Det finnes ingen fasitsvar på hvordan man kan se dette. Ved litt grundigere lesning vil man komme frem til et titalls forskjellige måter.
Personlig har jeg opplevd at jo mykere hasjen er, jo bedre er den.
I noen tilfeller stemmer dette veldig godt, og andre ikke. Når det kommer til marijuana opplever jeg at denne stort sett holder bedre kvalitet i Norge. Dette er noe jeg tror er grunnet det store volumet, som gjør det vanskligere å smugle, samt mer praktisk å gro hjemme.

Kort oppsummert:
Dette er som nevnt i starten ingen oppfordring. Inntak av cannabis er brudd på norsk grunnlov, og hvis du blir tatt blir du straffet for dette.
Håpet bare jeg kunne i det minste svart på noen spørsmål nybegynnere hadde. Jeg svarer gjerne på konkrete spørsmål, eventuelt utdyper noe jeg allerede har skrevet om. Takk for at du orket å lese så langt.
Crabman
Sist endret av Crabman; 2. februar 2010 kl. 01:30.
Takker! Alle svar er svart
Ett spörsmål som ett par folk har spurt om er om det er "sterkt" vanskelig å få ned.

Hva er jernhjelmen :P?
Hvor sterkt en person oppfatter selve røyken er veldig individuelt. Jeg vil si at "ikke røykere" naturligvis vil slite mer, selv om dette absolutt ikke er en fasit. Noen opplever at de synes tobakk er sterkere enn hasj/weed, mens andre mener motsatt.
Jernhjelmen er et ukjent begrep for meg, selv om jeg mener å ha hørt det langt tilbake en gang. Jeg vil tro at det kanskje betyr at man er veldig stein? :P Ettersom hode kan føles veldig tungt, selv om dette er rene spekulasjoner fra min side.
Som sagt kan jeg legge ut guider til hvordan man lager diverse, så det er bare å spørre
Hvis man skal lage mekk med tobakk, kan man "roaste" tobakken, dvs varme opp tobakken slik at parfymering og noe nikotin vil fordampe. Da vil det være noe lettere/mildere å trekke ned.

Mange roaster kun ved å varme opp sigaretten med en lighter, selv om ikke dette er den beste måten. Da holder man sigaretten i filteret mellom tommel og pekefinger, og ruller sigaretten fram og tilbake, samtidig som man fører flammen fra ligteren fram og tilbake langsmed sigaretten. Dette gjør man i fem-ti sekunder, og så blåser man gjennom filteret. To-tre ganger er nok. Pass på å ha såpass tempo på lighteren og rullinga så sigaretten ikke tar fyr.

En bedre metode er først å gå i anskaffelse av en tesil. En slik kan kjøpes på butikken, jernvarehandler, ikea, og mange andre steder og koster maks tjue spenn.
http://www.aanonsen.info/filestore/35-600tesil.jpg?size=199x54;force=true
Da putter man tobakken i tesila. Så holder man flammen fra lighteren under tesila, mens man rister tesila opp og ned i fem-ti sekunder, og så fortsetter man å riste sila en stund uten flamme. To-tre ganger holder. Pass på at tobakken ikke tar fyr.

Når man gjør dette riktig, vil det komme noe røyk fra tobakken, og man vil kjenne en sterk parfyme/tobakklukt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det sant at sex er mange, mange ganger bedre etter at du har røykt hasj? Skal røyke grønt med en snart og vil gjerne teste det ut. Men har også hørt at sex aldri vil bli det samme etterpå igjen. Stemmer dette også?
Hva er forskjellen mellom brunt og grønt? Hvem er sterkest? Og hva "burde" man røyke første gangen?
Crabman's Avatar
Trådstarter
Brunt er "Keef" og en brune/sorte klumper. Styrke varierer alltid, så kan ikke bestemme noe som er kraftigst. Som oftest er "Weed" eller "grønt" sterkere i Norge, da dette er ofte homegrown.
Du har ikke tenkt å svare meg da?
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av princess- Vis innlegg
Du har ikke tenkt å svare meg da?
Vis hele sitatet...
Slapp litt av nå, så ikke posten
Sex på Cannabis er individuelt, men personlig liker jeg det. Sex er fortsatt godt selv om du ikke er ruset på Cannabis. Hvis du har muligheten, så anbefaler jeg deg å gjøre det
Sitat av FøkkAlt Vis innlegg
Hva er forskjellen mellom brunt og grønt? Hvem er sterkest? Og hva "burde" man røyke første gangen?
Vis hele sitatet...
Hvis det er rusen du tenker på, så handler det ikke om hva som er sterkest, men om hva slags rus du vil oppnå. Ofte gjør brunt deg "stein" (slapp, lat, fjern) og grønt deg "høy" (snakke fort, le mye). Det som egentlig bestemmer dette er hvordan forholdet mellom Indica og Sativa er i stæshet. Indica inneholder mye cannabidiol (CBD), imens Sativa inneholdet mye THC. CBD blir du stein av, THC blir du høy av
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av princess- Vis innlegg
Er det sant at sex er mange, mange ganger bedre etter at du har røykt hasj? Skal røyke grønt med en snart og vil gjerne teste det ut. Men har også hørt at sex aldri vil bli det samme etterpå igjen. Stemmer dette også?
Vis hele sitatet...
Det er veldig individuelt, og vil oppleves på en annen måte som noen vil oppleve som bedre enn vanlig, mens andre vil mislike det.

Hvis det skal gjennomføres ville jeg anbefalt å ha en partner som også har røykt ettersom det trolig forandrer hvordan du vil gjennomføre akten. Og for guds skyld, IKKE overdriv røykinga hvis du skal ha samleie etterpå. Da ender du opp med å sitte i sofaen og ikke orke tanken på å gå opp til senga engang.
Han skal også røyke ja ;p Men skal prøve grønt for første gang da, så da regner jeg med at jeg skal røyke mindre enn jeg pleier når jeg røyker brunt?
Sitat av Nikkokikk Vis innlegg
Hvis det er rusen du tenker på, så handler det ikke om hva som er sterkest, men om hva slags rus du vil oppnå. Ofte gjør brunt deg "stein" (slapp, lat, fjern) og grønt deg "høy" (snakke fort, le mye). Det som egentlig bestemmer dette er hvordan forholdet mellom Indica og Sativa er i stæshet. Indica inneholder mye cannabidiol (CBD), imens Sativa inneholdet mye THC. CBD blir du stein av, THC blir du høy av
Vis hele sitatet...
Med tanke på første gang. Blir man rimelig stein av å røyke brunt? Hvis man sammenligner en sigarett og en joint. Første gang man har nikosjokk så kjenner man det kraftigere enn alle de andre gangene(Kommer jo selvfølgelig an på personen og hvor mye nikotin det inneholder). Er likt med cannabis? Første grammet man røyker, kjenner man bedre enn det 100. grammet man tar?
Sitat av FøkkAlt Vis innlegg
Er likt med cannabis? Første grammet man røyker, kjenner man bedre enn det 100. grammet man tar?
Vis hele sitatet...
Veldig mange opplever faktisk at de ikke blir fjern i det hele tatt fra 1-3 gang de røyker. Men dette er individuelt og er ikke sikkert det skjer deg.

Det som skjer når du kommer til gram nr 100 er at du antageligvis være mer innrøyka enn gram nr 1, så om du doserer likt som på første grammet vil jeg satse mine 50 cent på at du blir mindre fjern.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Veldig mange opplever faktisk at de ikke blir fjern i det hele tatt fra 1-3 gang de røyker. Men dette er individuelt og er ikke sikkert det skjer deg.
Vis hele sitatet...
Mange av de trekker heller ikke helt ned.
Crabman hvor får man tak i blunts? om du vet:
Sitat av kengro Vis innlegg
Mange av de trekker heller ikke helt ned.
Vis hele sitatet...
Har røyka med xx personer som har røyket første gangen og ikke fått noe effekt. Selvom om dem er stor røykere av vannelig røyk.
Har også røyket med xx personer som har blitt grisefjerne første gang!
Sist endret av Rallo Tubbs; 15. juli 2010 kl. 04:57.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Har røyka med xx personer som har røyket første gangen og ikke fått noe effekt. Selvom om dem er stor røykere av vannelig røyk.
Har også røyket med xx personer som har blitt grisefjerne første gang!
Vis hele sitatet...
Sier ikke at det er for alle, men er noen som bare trekker inn i munnen som ikke er så særlig givende bortsett fra mer smak.
Sitat av rusmaenz Vis innlegg
Crabman hvor får man tak i blunts? om du vet:
Vis hele sitatet...
Steder å annbefale:

Shangri-La | Hvis du går ut fra Østfoldbanen på Oslo S, går du rett fram til du kommer til lyskrysset. Der går du over og til venstre. Så kommer Shangri-La på høyre side kanskje 10 meter ned veien. Der selger de masse røykeutstyr.

Hemp House| Akerbrygge. Tro det eller ei, men har glemt hvor det ligger, men bare å søke seg fram!

Ellers er det kebab shopper og noen andre små kiosker i Oslo og også noen få utenfor hovedstaten som selger blunts og rullepapir.

Sitat av FøkkAlt Vis innlegg
Med tanke på første gang. Blir man rimelig stein av å røyke brunt? Hvis man sammenligner en sigarett og en joint. Første gang man har nikosjokk så kjenner man det kraftigere enn alle de andre gangene(Kommer jo selvfølgelig an på personen og hvor mye nikotin det inneholder). Er likt med cannabis? Første grammet man røyker, kjenner man bedre enn det 100. grammet man tar?
Vis hele sitatet...
Når man får nikotinsjokk blir man svimmel og tung i kroppen og ting går litt rundt. Ja det kan på en måte sammenlignes, ikke skyt meg folkens De første gangene du røyker hasj vil det nok føles litt sånn, men i tillegg til denne svimmelheten/sløvheten vil alt forsterke seg. Vinden foreksempel vil plutselig gjøre deg oppmerksom på at den er koselig å høre på å se på. Når du går i skogen vil du føle tingene under skoene mye klarere. Det er veldig vansklig og forklare egentlig. Til slutt vil jeg bare si at de fleste blir ikke svimmel på samme måte som ved niko sjokk ved at du føler at du vil støtte deg til en vegg eller noe. Det er litt mere som etter 2-3 pils, ting ser og oppfattes litt anderledes men du har alikevel full kontroll og klarer og stå på bena!
Sist endret av ZionRoad; 15. juli 2010 kl. 06:34.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Marijuana (grønt,weed):
Fjern stilken, og eventuelle frø. Frø er ikke bra, noe jeg kommer tilbake til.
Bruk en grinder, eller en saks til å få så små deler marijuana som mulig,
Bland dette med ønsket mengde tobakk. Her kan du også droppe tobakken helt, men for en førstegangsrøyker vil jeg anbefale litt tobakk, for å unngå høy dosering.
Vis hele sitatet...

Kom du egentlig tilbake til det? Mulig det er jeg som er helt lost, men kan ikke huske at jeg så noe mer til det.
Grei guide dette. Burde vel hatt med litt om andre konsekvenser enn bare det er ulovlig da.
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av iTorture Vis innlegg
Kom du egentlig tilbake til det? Mulig det er jeg som er helt lost, men kan ikke huske at jeg så noe mer til det.
Vis hele sitatet...
Gikk i glemmeboken. Frø tilsier at det har har vært en hannplante i nærheten/det du har kjøpt. Dette er veeeldig lite potent, og rusmessig ubrukelig.

Konsekvenser ved at de er ulovlig kan kort oppsummeres slik:
Besittelse = 2 - 4 tusen i bot. Opp til 15 gram regnes som eget bruk, men dette er et retningslinje, og ikke en gitt regel. Blir du feks tatt med 10g ferdig oppdelt i 2gram med vekt og endel penger på deg kan du fort bli tatt for salg. Da går botsatsene opp, og ved gjentatte/store nok overtredelser kan man se på fengsel.

Mitt tips er å nekte alt uansett. "En venn" ble tatt på fersken med noe tvilsomt i munnen, og "vennen" min gadd ikke svare. "Han" fikk senere brev i posten om at saken var henlagt grunnet manglene ressurser.

Sitat av princess- Vis innlegg
Han skal også røyke ja ;p Men skal prøve grønt for første gang da, så da regner jeg med at jeg skal røyke mindre enn jeg pleier når jeg røyker brunt?
Vis hele sitatet...
Ved mindre du har relativt gode kontakter på brunt/keef, og ikke veldig dårlige når det kommer til grønt/weed så ville jeg nok dosert litt mindre. Typisk 2/3 passer bra i mine øyne.
Sist endret av Crabman; 15. juli 2010 kl. 17:54.
JEg mente andre konsekvenser
Hei. La oss si at jeg skal røyke 1g ''hasj'' i morgen. Jeg tror det er grønt men er ikke sikker.
Jeg prøvde en gang tidligere med hasjen pakket inn i en sigarett, og merka ingenting. Skal nevnes at jeg delte den med en kompis, men likevel, det var litt leit.
Men uansett så lurer jeg på hvor lenge jeg må vente før jeg kan kjøre. Det er jo selvfølgelig intet fasitsvar på dette, men jeg er redd for at jeg vurderer tilstanden min feil. Har ikke så god greie på rusmidler forresten.
Sitat av Eaan Vis innlegg
Hei. La oss si at jeg skal røyke 1g ''hasj'' i morgen. Jeg tror det er grønt men er ikke sikker.
Jeg prøvde en gang tidligere med hasjen pakket inn i en sigarett, og merka ingenting. Skal nevnes at jeg delte den med en kompis, men likevel, det var litt leit.
Men uansett så lurer jeg på hvor lenge jeg må vente før jeg kan kjøre. Det er jo selvfølgelig intet fasitsvar på dette, men jeg er redd for at jeg vurderer tilstanden min feil. Har ikke så god greie på rusmidler forresten.
Vis hele sitatet...
Du må se an din egen tilstand og du merker forhåpentligvis selv om du er i stand til å kjøre. Rusmidler og bil har ingenting med hverandre å gjøre og jeg hadde hvertfall ventet til etter søvn. Man kjører ikke hjem fra byen etter en fuktig lørdagsnatt heller.
selvom man føler at man har full kontroll er det ikke dermed sikkert at man har det.
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0bs Vis innlegg
JEg mente andre konsekvenser
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hvilke andre konsekvenser du mener? Du får selvfølgelig det på rullebladet, ettersom du får bot. Dette kan gjøre at du ikke kan søke på noen få type jobber (politi, forsvaret etc). De som ikke forstår dette, burde absolutt ikke innta noen former for rusmidler, og heller bygge opp basiskunnskapene slik at de i hvert fall er på linje med en barneskoleelev.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Tør jeg spørre hvilke andre konsekvenser du mener? Du får selvfølgelig det på rullebladet, ettersom du får bot. Dette kan gjøre at du ikke kan søke på noen få type jobber (politi, forsvaret etc). De som ikke forstår dette, burde absolutt ikke innta noen former for rusmidler, og heller bygge opp basiskunnskapene slik at de i hvert fall er på linje med en barneskoleelev.
Vis hele sitatet...
Det er for eksempel bevist at hasj(grønt og brunt)er farlig for lungene over lengere bruk, farligere en tobakk, men ingen røyker like mye hasj som tobakk dog. Tror det er mye sunnere vist man tar det oralt, som eks, spacecakes/brownies og skakkao/kakao.

Man kan også bli avhengi av hasj(likt som alkohol), men det er svært få som blir avhengie.
Skriver bare hasj som fellesbegrep for grønnt og brunt btw.

Tror det er slike konsekvenser han leter etter
Sist endret av omba; 16. juli 2010 kl. 18:10.
Sitat av omba Vis innlegg
Det er for eksempel bevist at hasj(grønt og brunt)er farlig for lungene over lengere bruk, farligere en tobakk, men ingen røyker like mye hasj som tobakk dog. Tror det er mye sunnere vist man tar det oralt, som eks, spacecakes/brownies og skakkao/kakao.

Man kan også bli avhengi av hasj(likt som alkohol), men det er svært få som blir avhengie.
Skriver bare hasj som fellesbegrep for grønnt og brunt btw.

Tror det er slike konsekvenser han leter etter
Vis hele sitatet...
Jeg tror deg ikke før du kommer med kilder for de latterlige påstandene dine.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jeg tror deg ikke før du kommer med kilder for de latterlige påstandene dine.
Vis hele sitatet...
Jeg har også sett en dokumentar hvor de påstod at det å røyke en joint skadet lungene litt mer enn det å røyke en sigarett.

Jeg husker ikke hva dokumentaren het, men det kan kanskje noen andre hjelpe meg med? Gikk på NRk, og det var en britisk dame som testet ut cannabis i amsterdam samt injeserte ren THC og andre idiotiske påfunn.

Et poeng her er jo at man i snitt, som cannabisrøyker, røyker ekstremt mye sjeldnere enn en gjennomsnittlig sigarettrøyker. Med cannabis blir 5 jointer om dagen ansett som et relativt høyt forbruk, mens de fleste sigarettrøykere røyker 10-20 sigaretter hver dag.

Jeg har alikevel tro på dette med at en joint (som ikke har noe ordentlig filter, og som ofte inneholder både cannabis og tobakk) skader lungene mer enn èn enkel sigarett.
Curiositas
eXtazeh's Avatar
Avhengighet vil jeg si er delt i to.
Jeg er ikke FYSISK avhengig av cannabis, men jeg er helt klart psykisk avhengig.

Jeg startet selv med og røyke noen ganger i måneden, som FORT ble til hver helg, som plutselig var til et par ganger i uka + hver helg. Nå røyker jeg så og si hver dag. Som sagt er jeg ikke fysisk avhengig, men mentalt er det vanskelig og ikke røyke.

Vær forsiktig når du starter og røyke, hold det DISIPLINERT om du ikke vil det skal utvikle seg. Om du ikke er keen på og røyke mye, så hold det til et par ganger i måneden, INGEN UNNTAK! ellers går det fort sånn som det gikk med meg, med deg!

Når det er sagt, er det bare igjen og si:

Kos deg, og røyk med måte
Sist endret av eXtazeh; 16. juli 2010 kl. 18:32.
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av omba Vis innlegg
Det er for eksempel bevist at hasj(grønt og brunt)er farlig for lungene over lengere bruk, farligere en tobakk, men ingen røyker like mye hasj som tobakk dog. Tror det er mye sunnere vist man tar det oralt, som eks, spacecakes/brownies og skakkao/kakao.

Man kan også bli avhengi av hasj(likt som alkohol), men det er svært få som blir avhengie.
Skriver bare hasj som fellesbegrep for grønnt og brunt btw.

Tror det er slike konsekvenser han leter etter
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg droppet å skrive om de "konsekvensene" (tror du mener bivirkninger/skade på kropp) er rett fordi det ikke er dokumentert, og forskning viser det motsatte. Du kan bli psykisk avhengig, men det kan du av absolutt alt. For eksempel mennesker som "må" ha et glass melk om morgenen. Ønsker også kildene dine
Sist endret av Crabman; 16. juli 2010 kl. 18:37.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg har også sett en dokumentar hvor de påstod at det å røyke en joint skadet lungene litt mer enn det å røyke en sigarett.

Jeg husker ikke hva dokumentaren het, men det kan kanskje noen andre hjelpe meg med? Gikk på NRk, og det var en britisk dame som testet ut cannabis i amsterdam samt injeserte ren THC og andre idiotiske påfunn.
Vis hele sitatet...
dokumentaren heter should i smoke dope og det påstås at 1 jay er lik 3 kreftpinner aka sigaretter i skade på lungene. Alt i alt ikke den beste og mest faktabaserte filmen, men hysterisk morsom når ho dama tar 25 trekk i stede for de anbefalte 3 første gang hun røyker, hun får super noia Det får ho når ho insjiserer ren thc også btw.
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kjell_T_Ring Vis innlegg
dokumentaren heter should i smoke dope og det påstås at 1 jay er lik 3 kreftpinner aka sigaretter i skade på lungene. Alt i alt ikke den beste og mest faktabaserte filmen, men hysterisk morsom når ho dama tar 25 trekk i stede for de anbefalte 3 første gang hun røyker, hun får super noia Det får ho når ho insjiserer ren thc også btw.
Vis hele sitatet...
Dokumentaren "Should I Smoke Dope" er laget for BBC og er ikke direkte en dokumentar om stoffet Cannabis. Det er rett og slett en film hvor hun prøver stoffet, og kommer med beskrivelser av hvordan det er. Testpersonen hadde også stor kjærlighet til vin og alkoholrus, noe som filmen delvis er preget av. Hvis du skal se en dokumentar som er i mye større grad bassert på fakta, anbefaler jeg "The Union", "In Pot We Trust" og "Penn And Teller's Bullshit! - War On Drugs" (Episode 17 i sesong 2).
Tenkte jeg kan spørre her. Kom over en fyr som nevnte svelging av røyk istedet for trekking ned i lungene. Dette hender i blant med meg(at jeg svelger røyken altså), gjerne med resultatet at jeg ikke har noe røyk å puste ut. Noe jeg kan gjøre for å trene meg opp mot dette? Vet ikke om det hemmer rusen på noen måte, men det er litt irriterende og ubehagelig.
Sitat av Introspection Vis innlegg
Tenkte jeg kan spørre her. Kom over en fyr som nevnte svelging av røyk istedet for trekking ned i lungene. Dette hender i blant med meg(at jeg svelger røyken altså), gjerne med resultatet at jeg ikke har noe røyk å puste ut. Noe jeg kan gjøre for å trene meg opp mot dette? Vet ikke om det hemmer rusen på noen måte, men det er litt irriterende og ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Svelger selv røyk av og til, det resulterer i raping av røyk en liten stund etterpå dette hender bare når jeg trekker fra bong (vann eller tørr, spiller ingen rolle) og det eneste jeg har funnet ut at hjelper er å ta litt mindre trekk, kanskje dele trekket opp til å fylle bongen for så å trekke eller til og med ta brønnen i flere trekk. Erfaringen min da er at jeg ikke svelger, noe som hender når røyken blir for tjukk for min del. Håper dette hjelper
edit: Når jeg snakker om å ta den i flere trekk mener jeg å puste ut i mellom, bare for å gjøre det helt klart.
Sist endret av Kjell_T_Ring; 17. juli 2010 kl. 13:46.
Sitat av Introspection Vis innlegg
Tenkte jeg kan spørre her. Kom over en fyr som nevnte svelging av røyk istedet for trekking ned i lungene. Dette hender i blant med meg(at jeg svelger røyken altså), gjerne med resultatet at jeg ikke har noe røyk å puste ut. Noe jeg kan gjøre for å trene meg opp mot dette? Vet ikke om det hemmer rusen på noen måte, men det er litt irriterende og ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Å svelge røyken gjør deg jo mer stein, gjør den ikke? Ihvertfall ikke mindre
Sitat av Crabman Vis innlegg
Tør jeg spørre hvilke andre konsekvenser du mener? Du får selvfølgelig det på rullebladet, ettersom du får bot. Dette kan gjøre at du ikke kan søke på noen få type jobber (politi, forsvaret etc). De som ikke forstår dette, burde absolutt ikke innta noen former for rusmidler, og heller bygge opp basiskunnskapene slik at de i hvert fall er på linje med en barneskoleelev.
Vis hele sitatet...
Konsekvenser for kroppen, hasj er ikke bare fryd og gammel det heller
Angst osv, vanlige "bivirkninger"
Kan hasj løses i vann? Altså at virkestoffet kommer frem? En som sa det og jeg sa i mot og veddet 1000 kr. Er jeg 1000 kr rikere? Ble svært usikker selv nå, for nå ser jeg at det blir sagt ulike ting.
Ifølge denne tråden her er du 1000 kr rikere. Tro det står noe om det her på forumet og, men finner ikke tråden .-
Sist endret av pidget; 18. juli 2010 kl. 21:31. Grunn: 100-1000
Sitat av Crabman Vis innlegg
Gikk i glemmeboken. Frø tilsier at det har har vært en hannplante i nærheten/det du har kjøpt. Dette er veeeldig lite potent, og rusmessig ubrukelig.
Vis hele sitatet...
MEN
Da har du jo noen frø du kan plante og få fine urter av, så kan du røyke ditt eget weed. Eller gi dem bort til noen som vil dyrke/selge. Sånn jeg fikk mine første frø
Mange sier at man ikke skal plante disse frøene i fare for hermier, men jeg har bare hatt gode opplevelser.
Sitat av moret Vis innlegg
MEN
Da har du jo noen frø du kan plante og få fine urter av, så kan du røyke ditt eget weed. Eller gi dem bort til noen som vil dyrke/selge. Sånn jeg fikk mine første frø
Mange sier at man ikke skal plante disse frøene i fare for hermier, men jeg har bare hatt gode opplevelser.
Vis hele sitatet...
Serr? Jeg fikk en dose weed med 7 frø, tenkte å plante dem, men dealern min sa at det ikke var no krystaller ellerno på dem. At det ville gro en plante, men at den ville være uten THC
Bahaha Du ble lurt, eller så vet ikke dealeren din hva han prater om.
Nei, røykte litt i stad av en plante spiret fra frø jeg har fått fra weed. Funker som bare det
Det som er kjipt med weed som har frø er at det betyr at den er befruktet. Som igjen betyr at planten bruker stort sett all energi på å produsere frø i stedet for blomst, THC og andre godsaker. Noe som gir dårligere røykeweed

Neste gang du får weed med frø piller du ut frøene og sår dem. Eller du kan og legge dem tørkt og kjølig i en mørk boks til lagring. Der kan de ligge i cirka to år under gode forhold og fortsatt være bra. Så har du å gi til noen andre som kanskje vil spire en dag.

Btw: Seff vil han ikke at du dyrker selv, da taper jo han penger.
De fleste førstegangsrøykere trekker ikke ordentlig, noe som gjør at de ikke vil få den helt maksimale effekten av rusen.
Hvis man røyker joint bør man ta 1-3 små trekk og holde inne i et par sekunder, deretter blåse røyken helt ut av lungene og ta en 15sekunders pause mellom trekkene. Ingen fasit her, men se hvordan vennene dine gjør det.
Når man røyker bong varierer det hvor mye man vil ta av bowlen, noen tar hele i et stoort trekk, mens andre porsjonerer hitene utover i flere. Når man røyker bong innhallerer man ofte mer røyk en ved jointer og får rusen mer ''direkte'' og raskere, i motsetning til joint der det vil ta litt tid før det kicker inn skikkelig. Noen ganger kan man bli kjempefjern av et stort trekk av bong. Hvor fjern man blir avhenger av mye; blandt annet kvaliteten på sakene, settingen du er i, hvor mye du har sovet, spist, toleranse, metode osv..

Det viktigste er å innhallere røyken og ikke bare ha den i munnen. Svelging av røyk er det delte meninger om, jeg har hørt at man blir fjernere av det. Bare eksprimenter litt med hvor lenge du skal holde røyken inne, du vil tilslutt finne din egen måte å røyke på.
Sist endret av Heisenberg1; 19. juli 2010 kl. 03:24.
Sitat av princess- Vis innlegg
Er det sant at sex er mange, mange ganger bedre etter at du har røykt hasj? Skal røyke grønt med en snart og vil gjerne teste det ut. Men har også hørt at sex aldri vil bli det samme etterpå igjen. Stemmer dette også?
Vis hele sitatet...
Hudkontakt føles bedre, man blir gjerne litt "seigere"/sensuell/fri/kreativ i kjærtegnene.

En skev person slipper seg ofte mer løs i senga, åpner seg enda litt mer opp sensuelt, nyyyter spesielt hudkontakten og tar seg (mer) tid til å kose seg i det stadiet av samleiet man er i der og da. Ikke bare haste mot utløsningen.

Den som suger/slikker utfører gjerne "jobben" med en ekstra leken selvsikkerhet og kreativitet.
Den økte følsomheten i hud/slimhinner hos både de skakke mottagere av BJ'ene og hos "sugerne" er en knall-kombinasjon.
For "sugeren", er følelsen av den silkemyke, glatte og varme p**khuden mot hans/hennes (fuktige, varme, myke og akkurat passe avslappede) lepper/tunge/munn - deeeeilig - litt som følelsen av et sensuelt tungekyss. Følelsen av at p**ken vokser i munnen er også ganske spennende.
For den som blir sugd må det jo være deilig å få behandling av en varm, myk tunge som skikkelig "smelter" inntil lemmet. Også når munnen/tunga etterhvert blir frekkere og frekkere.

Sex aldri det samme etterpå? - Vel - den første (fhv. korte) perioden med sex med en person du er SKIKKELIG tiltrukket av - tilsvarer omtrent sex på cannabis. Hvis de tør å slippe seg løs, da.
Sitat av moret Vis innlegg
Bahaha Du ble lurt, eller så vet ikke dealeren din hva han prater om.
Nei, røykte litt i stad av en plante spiret fra frø jeg har fått fra weed. Funker som bare det
Det som er kjipt med weed som har frø er at det betyr at den er befruktet. Som igjen betyr at planten bruker stort sett all energi på å produsere frø i stedet for blomst, THC og andre godsaker. Noe som gir dårligere røykeweed

Neste gang du får weed med frø piller du ut frøene og sår dem. Eller du kan og legge dem tørkt og kjølig i en mørk boks til lagring. Der kan de ligge i cirka to år under gode forhold og fortsatt være bra. Så har du å gi til noen andre som kanskje vil spire en dag.

Btw: Seff vil han ikke at du dyrker selv, da taper jo han penger.
Vis hele sitatet...
Når jeg tenker over det, sparte jeg på frøa. Skal jeg plante alle sammen samtidig? Noen tips til prosessen anyone?
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nikkokikk Vis innlegg
Når jeg tenker over det, sparte jeg på frøa. Skal jeg plante alle sammen samtidig? Noen tips til prosessen anyone?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal gro, ville jeg anbefalt å få tak i frø fra den strainen du selv ønsker. Når du først skal ta steget og gro selv, kan du like så gjerne gjøre det 100% Du kan jo sjekke "LoveToGrow" sin groguide, der vil du finne all den informasjonen du trenger, i tillegg til muligheten til å bli svart av folk som virkelig kan sakene sine
Siden det er så mange som lurer på hvordan det er å blande hasj og alkohol og siden mange får sitt første møte med hasj på en fest der alkohol allerede er inntatt, tenkte jeg at jeg skulle dele noen erfaringer.

Det er for de fleste en dårlig ide' og blande hasj og alkohol, snakker ut fra egen erfaring, men det er selvfølgelig avhengig av hvor mye man får i seg og hvor "dreven" man er.

Alkohol gjør seg best alene, det samme gjelder hasj, så sant du ikke ønsker å bli dårlig.
Første gangen jeg (som 19 åring) prøvde hasj, var på en fest der jeg hadde drukket ca. en halv liter 60% hjemmebrent, trakk flere trekk ut av bakhodet på en munk (budda-vannpipe). Pink Floyd spilte i bakgrunnen og alt var en liten stund drit fett, etter en liten stund begynte rommet å snurre ukontrolert. Jeg begynte å bli kvalm/svimmel av all snurringen og famlet meg inn på badet, hadde problemer med å ha øynene oppe, for da snurret alt ut av kontroll, famlet meg fram til og åpnet et vindu, da jeg tenkte at luft sikkert hjelper. Kastet opp flere ganger ut av vinduet, det roet seg litt så lenge jeg holdt øynene igjen, jeg fant derfor ut at jeg ville skru av lyset. Føler meg fram og går/kryper i retning av badedøra for å finne lys bryteren, finner døra treffer dørhåndtaket, døra går opp, jeg må lukke døra tenker jeg, åpner øynene ser døra og alt rund meg snurrer, får lukket døra, men må kaste opp, føler meg fram til det jeg tror er vasken, tømmer magen, for så å åpne øynene og stirre rett ned i vaskemaskinen. Jeg flytter meg så et lite skritt til venstre og kaster opp videre i vasken (utslagsvask).

Etter en halvtime-times tid roer det seg litt, så jeg bestemmer meg for å gå å legge meg, men må om litt løpe ut for å kaste opp mer.

Har ved flere anledninger blandet hasj og alkohol, blir nesten alltid dårlig, så derfor holder jeg meg til enten hasj eller alkohol, ikke begge deler sammen. Nå er det selvfølgelig veldig individuelt hva den enkelte tåler og liker, men jeg anbefaler å ikke blande hverken hasj eller alkohol med andre stoffer, dette fordi både alkohol og hasj har en tendens til å forsterke effekten av det du allerede har fått i deg, noe som i de fleste tilfeller fører til at du blir dårlig eller bader

Om du har bestemt deg for å prøve hasj, ikke gjør dette på en fest der du allerede har fått i deg en god porsjon alkohol, det ender gjerne med at du blir skikkelig dårlig.
Om du først skal ta skrittet med å røyke hasj, finn ut mest mulig på forhånd les på forumet og nettet, finn ut så mye som mulig i forkant. Ikke bare kast deg ut i det på en fest, det ender sjelden bra.

Både hasj og alkohol er rusmidler man bør ha stor respekt for, det at alkohol er lovlig gjør ikke dette til et ufarlig stoff og selv om mange sier at hasj er ufarlig, stemmer ikke dette. Det er ikke alle som tåler å drikke eller røyke og svært få tåler kombinasjonen av disse uten å bli veldig dårlig. Og selv om den fysiske avhengigheten av alkohol er mye sterkere enn med hasj, er det en nevneverdig fare for psykisk tilvenning av hasj, du får også en viss fysisk avhengighet av hasj, selv om denne ikke er på langt nær like ille som ved alkohol-misbruk

Så ta et råd fra en som har holdt på en stund, rusmidler er ikke noe man bør "leke" med, har man først prøvd noe en gang er sjansen stor for at man gjør det igjen. Ikke bland alt mulig, selv om du hører om andre som har gjort det og synes det er drit fett. Vi er alle forskjellig og det som funker for noen, kan være et helvete for andre.

Ikke ha det så travelt med å teste forskjellige ting, bli i hvertfall voksen før du tar skrittet, for det kan godt være at det er nettopp du som er en av de som får et rusproblem.

Hilsen MeTheWall
Godt initiativ. Jeg har selv erfart at pot og alkohol ikke alltid er en digg miks, men jeg må legge til én ting. Nå du har drukket for mye, røyka for mye eller kombinert de to rusmidlene hender det at man blir dårlig. Da er det bare én ting å gjøre; spy det ut og legg deg neppå etterpå. Gjerne sov litt etter at du har spydd. Etter en time eller to er alt så og si over, det er ingen stor fare. Det er bare veldig viktig at du spyr det ut så fort som mulig!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja ellers føles det ut som hele atmofæren vil dytte hele kroppen din ned mot jorda og at alt går enten veldig fort eller veldig sakte rundt. Spy, eventuelt spis, sov.