Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2601
Heisann!

Starter med å si; Jeg verken snuser eller røyker. Føler ingen trang til dette og etter litt småtesting har jeg ikke vært veldig positivt overrasket.

Jeg har en venn som gjør begge delene, jeg har INGENting imot dette, og nå har han kommet inn på Hasjen og marijuana (slik det skrives?)... Har ALLTID hatt lyst til å teste cannabis av noe slag. Vet ikke heelt hva jeg tenker, men har av en grunn veldig lyst til å oppleve denne rusen!

Jeg har også nå muligheten (via denne vennen), noe jeg trodde skulle være vanskelig. Men i og med at jeg aldri røyker, har jeg hørt det er vanskelig og få det ordentlig inn! - Hva gjør jeg?

Også: the big question; er hasj mye "farligere"/sterkere enn marijuana? har nemlig hørt dette! Hva isåfall er konsekvensene? og vil det være verdt det? noen som har vært i samme situasjon og fått en positiv overraskelse?

Folk sier til meg: "hva faen?? prøve hasj??" men så "marijuana ja, det går fett" er det virkelig så stor forskjell?

På min jomfrutur hva vil dere anbefale, hvilke dose, og hvordan skal dette inntas?

sry alle skriveleifene, og ja jeg vet, det ble ca 1000 spørsmål...

takk

hilsen usikker sekstenåring :P

Sist endret av stehal; 1. februar 2010 kl. 19:17.
roast tobakken først, er det mye lettere å trekke ned.
ikke mekk så feit joint, og når du fyrer opp, bare ta tre-fire trekk, og så legg den fra deg, og la fjernheta komme sakte. så kan du etterhvert røyke mer, hvis du føler for det

uansett, gled deg. første gangen jeg ble fjern var überfett
Takk for raskt svar! Men har også hørt at mange ikke kjenner en dritt første gangen... Det er litt skuff, har dette skjedd mange, eller er dette bare noen skremmer meg med?

Jeg er takknemmelig for alle ekstra tips!
Sist endret av stehal; 1. februar 2010 kl. 19:26.
Mitt tips er og røyke i bong første gangen. Men ikke overdriv, ikke vær bongmester på første trekket. Trekk forsiktig i starten og føl deg frem. Ikke noe er verre en og røyke seg kvalm de første gangene!
Du trenger ikke røyke, du kan innta det oralt f.eks ved å blande det i kakao o.l. Det er egentlig bare kreativiteten som setter grenser for hva slags mat og drikke du kan bruke. Søk litt rundt etter oppskrifter og framgangsmåter!
jeg merka ihvertfall noe første gangen... har aldri hørt om noen som ikke har merka noe, alle jeg har snakka med har enten blitt grisefjern, eller blitt kvalm...

hasj er ikke noe "farligere" enn marijuana. ingen av dem er farlige, så lenge du ikke sliter med psykiske problemer...
Sist endret av DeVille; 1. februar 2010 kl. 19:30.
Grunnen til at du ikke kjenner noe første gangen er sannsynligvis at du ikke greier trekke ned. Tok en god del ganger før jeg greide å trekke ned og holde den nede skikkelig. Rusen blir ikke virkelig erfart før du har prøvd det noen ganger.

Eller så kan du trumfe og spise det.

Hovedforskjellen mellom hasj og marihuana er konnotasjonene ordene bringer med seg. Når folk tenker hasj tenker de på det bildet norsk propaganda og fryktkampanjer har skapt i deres hoder. Når de tenker på marihuana tenker de på det idylliske bildet amerikansk popkultur har skapt.
Når det kommer til forskjell i skadene hasj og marijuana gjør er det ingen. Mange opplever at hasj er litt mildere, da den i Norge som oftest er av betydelig dårligere kvalitet enn marijuana. Som du selv nevnte er det helt normalt å ikke merke noe særlig de første gangene, da kroppen trenger litt tid til å bli vandt med virkestoffene.
Gjør det med en du føler deg trygg på og ta det rolig. Rusen kommer snikende, så ingen vits i å ta i for hardt hvis du ikke merker noe umiddelbart. Lykke til
hadde røyka kanskje 4-5 ganger før jeg fikk rus av det.. og første gangen jeg røyka så var det svart afghan jeg røyka.
Sitat av stehal Vis innlegg
Men i og med at jeg aldri røyker, har jeg hørt det er vanskelig og få det ordentlig inn! - Hva gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Du kan spise det.
Sitat av stehal Vis innlegg
Også: the big question; er hasj mye "farligere"/sterkere enn marijuana?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke farligere. Hasj er en ekstrakt av cannabis, og inneholder derfor mer virkestoff enn marihuana, slik at man kan dosere lavere. Imidlertid er ofte hasjen i Norge av dårlig kvalitet, og poten god, slik at faktisk marihuana er mer potent enn hasj. Fysisk er begge relativt harmløse, i alle fall om du bare bruker det et par ganger. Mentalt vil det være større sjangse for bivirkninger jo høyere du doserer.
Sitat av stehal Vis innlegg
Hva isåfall er konsekvensene? og vil det være verdt det? noen som har vært i samme situasjon og fått en positiv overraskelse?
Vis hele sitatet...
Konsekvensene av å teste cannabis en gang eller to? Tja, det er en teoretisk mulighet for å trigge latente psykiske problemer, men ellers er det lite som kan gå galt, i alle fall om du sørger for å ha en trygg setting, ikke bevege deg i trafikken, leke med skytevåpen, åpne varmekilder etc. Om du vil få en positiv opplevelse er umulig å si på forhånd. Om det vil være "verdt det" er også vanskelig for andre å si.

Sitat av stehal Vis innlegg
hilsen usikker sekstenåring
Vis hele sitatet...
Jeg var selv 16 da jeg prøvde cannabis for første gang. Jeg har jo klart meg fint, men hvis jeg kunne fått en ny sjangse, ville jeg nok ventet litt enger. De to første opplevelsene mine med cannabis var skremmende, forvirrende og ubehagelige. Det var ikke før tredje gangen jeg prøvde, og da sammen en veldig god venn istedenfor med folk jeg ikke kjente noe særlig, at jeg fikk en fin opplevelse.

Jeg anbefaler deg å vente. Du har ikke dårlig tid! Utforsk emnet, les så mye du kan om stoffet på nett og i bøker. Når du føler deg klar, ta en cost/benefit-sjekk og se om du føler det er verdt det.

Lykke til
Om du ikke allerede røyker tobakk, bør du bare la være blande med tobakk. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være nødvendig. Det er helsefarlig, vondt i halsen for en ikke-røyker, gjør deg lettere avhengig, og bringer ikke noe nevneverdig positivt til cannabisopplevelsen.
Ja, har lest endel om teamaet, kjempe interresant å se alle de forskjellige og helt hinsides holdningene folk har!
Overrasket over gode svar! Freak.no er løsningen - del gjerne din jomfrutur! (med alder, og setting). jeg tar til meg alt

takk
Sist endret av stehal; 1. februar 2010 kl. 20:02.
Digital nomade
trippy's Avatar
Her er mine første erfaringer med dette flotte rusmiddelet:

Jeg hadde en god kompiss som starta å drikke i 6-7 klasse og han fortalte meg at han hadde prøvd hasj og han røykte det på fest osv. Vi snakka ofte om rus og om jeg ville prøve, men jeg var litt redd hvis det skulle gå galt eller noe lignende så jeg la det på hylla en stund.

Siste skoledag på ungdomskolen var hele 10.klasse på skoletur til Liseberg og vi hadde det kos. På båten hjem sa han at han skulle røyke hasj med en annen kompiss som jeg ikke var så veldig "happy" for skulle være med. Vi kom hjem etter en lang busstur i rundt 2 tiden og vi hadde avtalt hvor vi skulle røyke. Jeg sneik meg ut med sekken full av red bull og godis å spaserte til stranden som vi skulle røyke på som var ca 15min. hjemme ifra. Vi rulla opp en J og koste oss. Jeg fikk ikke noe spessielt med rus, men det var koselig og bare snakke og sende jointen rundt.

Samme uke ringte jeg kompiss nr.2 og spurte om han kunne mekke noe for meg, så jeg møtte han og kjøpte 1g. av han. Denne gangen ble jeg litt fjern og kjente at bena mine kilte. Ble ikke skikkelig fjern før 3 gangen når jeg og kompiss nr.1 røykte 2g. Kjente ikke noe før vi kom hjem og satte på Donkeyboy-Ambitions. plutselig begynte allt rundt meg og blinke i takt med hjerterytmen mitt og jeg fikk ekstremt lættis av dette og kameraten min bare så rart på meg, men jeg klarte ikke å stoppe.

Etter dette har det blitt noen trekk i nye og ne. I det siste har det blitt litt mer, men prøver og ikke røyke mer en 2g i uka.
Sist endret av trippy; 1. februar 2010 kl. 20:56.
Jeg tror også mange undervurderer situasjonen "røyke første gang". Selv om alle sier at de røyke med en "erfaren" venn, så har man vel egentlig ingen målestokk når man er "jomfru". Jeg tror sjansen for at det blir dårlig mekket, og at hasjen er av dårlig kvalitet er meget stor. For når selv folk som er gamle i gamet kan få dårlige varer, dog mer sjeldent. Mener jeg absolutt at i mange tilfeller hvor noen røyker første gangen så er ikke den "erfarne" særlig er faren.
Ja, har hørt det, at jeg ikke kan forvente noe før etter noen erfaringsrunder i sekken... Morsomt å høre andres historier
Jeg prøvde første gang i starten av 10.klasse. Flere av vennene mine hadde prøvd hasj og hadde bare positive ting og si om det. Så det gikk ikke lang tid før vi satt i stua til han ene med en feit jonas med brunt i. Etter 3-4 saftige trekk begynte jeg å bli litt nummen i bena, men det var alt som skjedde. Skjedde akuratt det samme med de andre vennene mine. Syntes det var en utrolig kjip rus og følte ikke det var verdt pengene. Sikkert bare hasjen som var dårlig kvalitet

Neste gang jeg prøvde var litt over ett år senere. Da var det Marihuanaen sin tur.

Jeg og 4 venner hadde kjøpt 2 gram grønt som vi mekka en god joint av. Etter mye frem og tilbake om hvor vi skulle røyke ble det til at vi røyka den i en skog bak ungdomskolen vår. 0-5 minutter etter ferdig røyket joint merka jeg ikke en dritt bortsett fra litt prikking i kjeven og tenkte at jeg bare skulle få samme kjipe rusen som sist gang. Jeg tok mildt sagt feil.
10 minutter etter smalt det hardt i hodet mitt og alt ble widescreen HD(litt vanskelig å forklare).

Var hard paranoid i en halvtime og ante ikke hva jeg skulle foreta meg. prøvde å sove i snøen og masse annet rart, alt for å prøve å få slutt på rusen. En gang fikk jeg det faktisk for meg at jeg måtte legge meg i fosterstilling på bakken og spille "Snake" i hodet mitt for å få lov til å svelge spyttet i munnen min. Ikke morro i det hele tatt og vil si at denne delen av rusen er noe av det værste jeg har opplevd i hele mitt liv Hadde på følelsen av at rusen skrudde seg av og på som den ville. Når rusen var på var jeg i en drøm og alt jeg sa og gjorde var på en måte ikke meg, men "drømmen" som tok over og styrte meg. Nesten som og være 2 personer som switcha mellom å styre en kropp. Når rusen var av var jeg helt normal. Veldig rart.

Etter verdt som jeg ble mer vandt til rusen tenkte jeg at dette skal jeg jo nyte. Dette er da ikke farlig i det hele tatt! Tankene mine ble positive og de "drømmene" mine forsvant. Av en eller annen grunn fikk jeg noen "open eye visions" etter dette. Den OEV'en som jeg ble mest fasinert av var et lysende tre som skiftet form til forskjellige kjente personer (Bjørnstjerne Bjørnson, Frihetsgudinnen og Henrik Ibsen). Resten av rusen studerte jeg dette fantastiske treet som ingen andre enn jeg forstod eller så. Alt i alt en absurd og skummel rus.

Har røyka kanskje 5 ganger etter dette og de 5 gangene har vært så ekstremt mye bedre enn de 2 første gangene, ikke noe skummelt i det hele tatt Bare husk og røyk inne om vinteren og pass på og ha mye mat i nærheten

Må også nevnes at den ene vennen min sovna på en barneskole 3 kilometer unna fordi han trodde han spilte Real life World of Warcraft
Sist endret av mar10an; 1. februar 2010 kl. 22:11.
haha, artig! Blir litt redd jeg, litt sånn, "hva kan JEG finne på-feeling!"
Haha neida ingenting å være redd for bare det at jeg hadde lest for lite om stoffet på forhånd og settingen var helt feil. Lite som kan gå galt egentlig Første gangen du får virkelig funk kan virke overveldende men det er ganske normalt.
Sist endret av mar10an; 2. februar 2010 kl. 00:08.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok prøvd bong første gang, har røyka joint flere ganger, uten at det skjedde så mye som at jeg ble sløv, men med bong, lo jeg mye og koste meg virkelig.
Sist endret av Dr.Feelgood; 2. februar 2010 kl. 00:24.
Sitt et sted du er komfortabel og med venner du liker, ikke trekk ned for mye. Vent og gradvis øke hvis du vil. Ha noe mat og vann til stede. Ikke alltid du blir så fjern de første gangene, så ikke bli skuffet hvis det ikke funker. Noen får også skikkelig bad trips de første gangene, men bare prøv å slapp av med musikk, stemning evnt en film og som jeg sa et sted du føler deg komfortable, så slipper du bad trips første gangen.
Sist endret av gilde; 2. februar 2010 kl. 00:28.
Shit ser nå at dette ble laaangt, men les hvis du gidder. Jeg har prøvd å få ut mine tankter i hvertfall. Håper folk skjønner hva som står her. er litt vannskelig å holde rede på alt når jeg tenker 100ganger fortere enn jeg skriver(og jeg skriver ikke tregt nei)

Min jomfrutur Den ligger et annet sted her på forumet og, under "hva fikk deg til å begynne"-tråden. Men, jeg synes det er koselig for min egen del og skrive den, så den kommer en gang til.

Jeg og kompis pleide å henge på en bar da vi begge var ganske nyinflyttede til stor-byen. Sliten plass; masse gamle alkiser, skitne glass, dårlige belysning, folk med litt mentale problemer, toalett som drypper på gulvet, ja stort sett gjennomført slitent sted. Men, det eneste i nærmeste omkrets som serverte oss sprit selv om bartenderen visste vi var for unge.
Uansett. Etter noen kvelder blir man faktisk litt kjent med alle de som henger der. Den ene kvelden kom vi i kontakt med ei søt jente, vi kan kalle henne M. En kveld satt Kompis, M og jeg ute å tok en sigg når baren puben stengte for kvelden, Da læsen gikk rundt spurte M om vi ville bli med opp til henne og ta en røyk. "javisst, sigg er bra" tenkte vi begge og ble med til M's leilighet. Inn i leiligheten kom vi, gankse diger plass, og en litt sær lukt Lite tenkte jog og kompis at "sigg" i M's verden betydde bong og temmelig heftig sorting.
Vel, både jeg og Kompis var nysgjerrige på dette, og takket ikke nei. M viste oss hvordan man mekker opp bongen, og tar et trekk for å vise oss funksjonen av hull og lighter. Etter dette sende rhun den til meg. Jeg tar et stort trekk, her skal det tas narkotika hehe. Vel, det måtte gå som det gikk, hasjen smalt i hodet som en bombe. Jeg mistet all kroppskontroll, hodet snurret som en karusell, verden fløyt rundt meg. Det var gansek heftig haha.
Når vi da hadde tatt et par trekk til hver, og alt det sorte var borte kom hun søren meg fram med grønt til oss også. "Damn, woman got contacts" var min første tanke så vi fyrte noen trekk til hver utover en periode og kom inn i en herlig rus. Det hele endte med god stemning på alle der vi satt og hørte på Bob Dylan plater, fortalte røverhistorier og fniste som småjenter av hverandre resten av natta.
Det var en fantastisk kveld.

Vel, jeg håper du får det like bra som meg på din jomfrutur det unner jeg alle.
Korte tips:
-Ikke ta for hardt i
-Gjør dette med gode venner(sikre omgivelser er alfa-omega)
-Ha noe digg musikk på(noe rolig er fint, metal er bedre til andre ting)
-Ta heller små og flere trekk enn et mega-drag.
-Og husk, ikke få panikk. Det er aldri noen grunn til å få noia(som regel da..)

Hasj og marijuana er ikke så veldig ulike, i utgangspunktet vil jeg ikke si noen av dem er farligere enn den andre. Hvis folk synes at hasj er skummelt og marijuana er greit vet dem ikke helt hva de prater om, same shit different name(vel, nesten da, samme utgangspunkt i hvertfall. hehe).
førstegangsdose ville jeg sagt var 0,2 - 0,5 gram på en joint. Ta to-tre-fire trekk, send videre og vent litt og kjenn på rusen før du tar nye trekk. Ta det med ro, ikke jag rusen. Vil dere ha mer får dere fyre en til, men kan være greit å la det gå litt tid.
Jeg er litt slem og anbefaler å røyke. Da kjenner du rusen fortere, og mer på den måten du vil kjenne det på jomfrutur, sånn du har sett de på film. En joint er greit det, ta den mildeste tobakken du finner, eks hvit Kent. Bong kan være greit, men da anbefaler jeg iskaldt vann, gjerne masse isbiter, da kjenner du ikke at du trekker ned Fare for å bli slått i bakken da. Det er greit å spise det, det er vel den mest helsevennelige måten, men det tar lenger tid før effekten kommer.
Og ja, jeg hadde hele mitt liv vokst opp med at hasj = straka vegen til helvete. Så jeg var sikker på at dette var farlige saker som virkelig kunne sende meg i feil baner. Men, for å være ærlig så tenkte jeg at det var det mest "rock 'n' roll" man kunne gjøre. Alle mine idoler var steinharde rockere som hadde puttet i seg litt av hvert, så for å være litt mer som dem så tenkte jeg at det ville jeg og JEg kunne da ikke dø uten å prøve litt tobakk. hahaha! gi kidsa et instrument før idretten tar dem.. Vel og alle jeg jobbet med på den tiden hadde vel puttet i seg litt-over-gjennomsnittet store mengder med det meste, og dem gikk det da bra med, så jeg var vel ikke akkurat bekymret heller.

Håper du får en fin tur, nå eller senere. Lykke til, lev livet, men pass på deg selv også
Min første gang ja... Smiler ved tanken for å si det slik

Husker jeg hadde en kompis/bekjent i slutten av 9ende som hadde blitt kjent med noen litt suspekte karer og nevnte titt og ofte at disse røykte hasj og at han teoretisk sett kunne skaffe. Tanken på dette var helt ny for meg og jeg ante egentlig ikke noe særlig om dette stoffet, annet enn at det skulle røykes og at det ifølge min mor førte til hjerneskade. Det skal også nevnes at dette virkelig og da mener jeg VIRKELIG var tabu på min skole og ellers i nærmiljøet. "Heldigvis" har det seg slik at jeg er av den eksperimentelle sorten og dette var i den perioden jeg for første gang begynnte å oppdage de psykoaktive egenskapene til alkohol og begynnte å innbille meg at jeg var blitt nokså voksen. Så etter ett par måneder med masing fra min side og ett par meget oppgitte venner (på denne tiden mente de dette var skummel narkotika) ga han opp og sa ok til å ordne noe for meg.

Jeg må nevne at med mitt daværende kunnskapsnivå var dette ren idioti og at min hovedsaklige drivkraft for å prøve var en slags blanding av å prøve å virke voksen, moden og kul og det faktum at jeg er en nysgjerrig sjel når det kommer til eksperimentering med eget sinn. Denne perioden i livet mitt var preget av en viss usikkerhet (slik det fremdeles er, men liker å tro at jeg har modnes litt) og dette med rus og alt det førte med seg (reduserte hemninger, selvsikkerhet, kunne slappe av og kicket jeg fikk når jeg gjorde det) virket for meg som en helt fantastisk og spennende ting (hadde kun alkohol å basere meg på på dette tidspunktet).

Da den store dagen endelig kom, følte jeg meg meget klar for det hele ettersom jeg hadde vært på internett (Freakforum ) og funnet ut at hele hysterien rundt dette skumle stoffet egentlig var litt overdrevet og dette var meget lettende såvidt jeg husker det (helt på trynet at jeg faktisk ikke hadde sjekket dette før jeg bestemte meg, men hadde det liksom på følelsen ). Jeg skulket skolen og etter ett par telefonsamtaler hadde jeg ordnet det slik at jeg skulle møte en type som skulle til den lokale dealeren, som til min store overraskelse bodde relativt nær skolen min. På dette tidspunktet var planen noe uklar (as always...) og jeg visste ikke om jeg kun skulle kjøpe eller om det var meningen at jeg faktisk skulle røyke. Da min kontakt endelig ringte fikk jeg beskjed om å komme meg til dealeren på ca 15 min så jeg syklet avgårde i god fart. Da jeg begynnte å nærme meg la jeg merke til en relativt alternativt utseende gutt som var kanskje 1-2 år eldre og jeg gikk utifra at dette måtte være min kontakt (nei, kjente ikke fyren, men til gjengjeld virket han hyggelig... på en måte...) så jeg syklet mot ham mens jeg prøvde å hinte til om det var ham jeg skulle møte med en blanding av å prøve å se suspekt ut (ikke lett på en veldig u-gangsterish trøsykkel) og å sykle meget sakte og en anelse svingete mot ham (vet fremdeles ikke hva faen jeg drev på med ). Det hele endte i ett voldsomt antklimaks der han simpelthen buste ut med "E DET DU SÅ SKA HA WEED?" på åpen gate (riktignok en tom gate, men still...), og jeg svarte litt forfjamset at ja det var meg. På de 3 minuttene vi brukte på å gå til han som solgte klarte han med sin avslappede holdning å roe meg ned og overbevise meg om at jeg burde ihvertfall røyke en joint før jeg dro hjem.

Da vi kom inn etter litt styr fikk jeg endelig betalt for min nydelige 2er og min kontakt satte seg ned for å mekke og å rulle. Jeg satt naturligvis å fulgte oppmerksomt med på hver eneste bevegelse og da han endelig var ferdig fyrte han opp, eller som en god venn sier "flama opp weeden". Det var først da jeg fikk jointen at det gikk opp for meg jeg ikke ante hva jeg egentlig skulle gjøre ettersom jeg ikke hadde røyket mer enn ett titalls sigaretter i mitt og aldri virkelig inhalert (jeg vet...). Heldigvis så de at jeg var usikker og til min store lettelse så de på dette som helt naturlig første gangen og han ene ba meg følge med på ham da han visste meg den måten han syntes fungerte best. Etter ett par nølende trekk og litt hosting bestemte kontakten min seg for at det var på tide å dra og vi takket for oss og forsvant ut døra.

Da vi kom ut begynnte vi å gå tilbake den veien vi hadde kommet og jeg følte så og si ingenting til denne myteomspunnede cannabisrusen. Etter litt trasking merket jeg at jeg kanskje var litt vimsete, men avfeide dette straks som placebo og fortsatte videre. Da vi hadde kommet oss ett stykke sa plutselig min nye venn at han skulle bort til en gammel barndomsvenn av ham og røyke vannpipe og at jeg var velkommen til å bli med om dette var noe jeg ønsket. Jeg hadde tidligere røyket av det jeg så på som vannpipe, altså en hookah med frukttobakk, men mistenkte at det kanskje kunne være snakk om en annen type pipe. Jeg bestemte meg for at siden jeg likte både hookah og hasj så var dette en vinn-vinn situasjon og jeg brydde meg ikke med å be ham spesifisere hva han mente og fulgte gladelig etter ham mens jeg trillet på sykkelen min. da vi kom frem innså jeg at denne barndomsvennen bodde ca 200m i fra skolen, der jeg egentlig skulle vært og fant også ut at vi skulle røyke i kjelleren hans mens mora og noen småunger var i etasjen over. Jeg var skeptisk til hele opplegget, men bestemte meg for å bare "go with the flow" og joine dem (var nok mer påvirket på dette stadiet enn hva jeg innbilte meg, ettersom man ikke oppnår full effekt før etter ca 15 min). Etter litt leting dro denne vennen frem en god gammeldags hjemmelagd vannbong (den klassiske 0,5l flaska...) og vi hev begge kanskje 0.7 - 0.5 g i mekket.

Da jeg skulle ta mitt første trekk fikk jeg hjelp til å holde på choken og slike ting som kan være vanskelig å forstå første gangen og jeg trakk spent på bongen. Da bongen begynnte å bli full av røyk kjente jeg det sved i halsen og jeg måtte hoste litt før jeg tok kicket og prøvde å holde det inne. Dette var langt værre enn forventet og min første tanke var "fuck dette! akevitt er jo mye lettere å få ned" (lang historie som involverer masse idioti og fjortsfyll ), men jeg klarte å holde det inne noen sekunder før jeg fikk ett hosteanfall og måtte legge meg ned litt. Da ting hadde roet seg merket jeg definitivt en rus, kanskje ikke det jeg hadde forventet, men fremdeles en rus. Jeg ble revet ut av mine småfjerne tankebaner da begge insisterte på at jeg måtte ha ett til trekk, men jeg sa at jeg ikke var sikker på om jeg maktet mer av den vonde røyken i halsen (jeg røyket som sagt ikke). Men så har det seg slik at jeg er en lettpåvirkelig sjel og det endte med at jeg fylte bongen opp og trakk igjen. Dette resulterte i ett enda verre hosteanfall og etter den verste delen var over sa jeg til meg selv at det var alt for idag og slik røyken rev (haha!) i lungene og halsen var det kanskje nok for alltid. På dette tidspunktet var jeg definitivt påvirket, men jeg fokuserte for mye på den smertefulle røykingen til å faktisk nyte rusen.

Etter litt surring mente vennen at jeg trengte mer og jeg proklamerte høylydt at jeg ikke orket mer av det greiene der. Heldigvis for meg var begge to innstilt på å få meg pissefjern så han foreslo at jeg skulle røyke det uten tobakk siden dette var "jævlig mye mildere" og jeg konkluderte med det at det ikke skadet å prøve. han fylte opp brønnen med ren pulverisert hasj (ca 0.4g) og jeg gjorde meg godtroende klar for å ta dette siste trekket. Da jeg fylte opp bongen kjente jeg merkelig nok ikke noe ubehag i verken lunger eller hals og jeg tillot meg å puste i 2 sekunder før jeg tok kicken som skulle endre mitt syn på hasj og rusmidler generelt. Jeg mannet meg endelig opp og trakk inn hele kicket og litt attåt før jeg rakk bongen til sidemannen som skyntet seg å ta ett lite spinkelt trekk av det som var igjen. Røyken gled gjennom halsen og ned i lungene mine som luft, men etter noen sekunder i lungene mine fikk jeg ett mildt sagt ekstremt hosteanfall (who would have thought...) der jeg lå på sofaen i kramper i nærmere ett minutt. Dette er noe av det vondeste og mest skremmende jeg har opplevd i mitt liv, ettersom en heftig opptur tidoblet det hele. Plutselig ber min kontakt meg om å roe meg ned og sier "du kommer ikke til å dø uansett" og tror du ikke jeg roa meg ned og fikk kontroll ett par sekunder etter han sa dette.

Jeg satte meg litt opp i sofaen og var forbauset over at dette faktisk gikk an å oppleve mens jeg prøvde å bevege diverse kroppsdeler, noe som var forunderlig interresant og underholdende. Midt oppe i dette prøvde jeg å være sosial med disse to menneskene jeg knapt kjente, men det gjorde det ikke lettere at jeg til stadighet høylydt konkluderte med ting som at "Luften føles ut som marshmellows" og da han ene spurte hva jeg tenkte på, stirret jeg ut i luften i noen sekunder før jeg så på ham og sa "det er det jeg prøver å finne ut". Etter en stund bestemte jeg meg for å drite i begge de andre og la meg ned i sofaen og stirret i taket mens jeg nøt opplevelsen som jeg oppfattet som direkte magisk og tja... episk... Det var omtrent på dette tidspunktet de bestemte at litt musikk var på sin plass og før jeg visste ordet av det, var Bob Marley sin "Buffalo Soldier" (har etter dette alltid hatt et spesielt forhold til den sangen ) på fullt volum nede i kjelleren (ingen tenkte noensinne over mora i etasjen over ) og jeg kan helt ærlig si at alt annet jeg noensinne hadde opplevd i livet mitt falmet i forhold til denne opplevelsen. Dette var fantastisk og jeg lukket øynene mine og hadde plenty med CEVer (Closed Eye Visuals) som musikken fullt og helt dikterte. Slik lå jeg i transe i 20-30 min før jeg forsto at moren min snart ville komme hjem og jeg dro meg selv opp og klarte å få frem at jeg måtte hjem og at de måtte kose seg videre.

Jeg kom ut og så sykkelen og tenkte "ikke faen om jeg sykler nå", men denne tanken var glemt innen jeg hadde kommet ut ifra gårdsrommet deres og ble fort erstattet av "hmm, dette hadde gått mye fortere om jeg hadde syklet denne sykkelen...". Så der kom jeg syklende, fjern som faen mens jeg sakte svingte til venstre og så høyre på veien i noe som jeg oppfattet som noen nydelige buer . Ettersom jeg kom lengre på reisen eller som en god kompis også sier "epic journey" bestemte jeg meg for at jeg burde få meg litt søvn ettersom jeg... jeg aner ikke hvorfor, men prøvde å sove gjorde jeg uansett. Må ha vært litt av et syn der jeg kom syklende, men etter 5-10 sekunder begynner jeg å lure på hva i allverden jeg driver på med og presser opp øyelokkene mine og får bekreftet mine mistanker om at jeg faktisk sykler rundt midt i veien. på veien hjem fikk jeg også den følelsen jeg alltid får, av at ting gløder litt, eller ihvertfall at fargene blir tydeligere og skarpere. I etterkant kan jeg heller ikke la vær å trekke paraleller mellom min lille sykkeltur hjem etter min første gang og Albert Hoffmans berømte sykkeltur og nettopp dette har jeg humret av mang en gang når jeg sitter fjern og mimrer .

Da jeg endelig kom hjem skyndtet jeg meg å gjemme alle spor før min mor kom hjem. Slik at hun ville tro at jeg hadde vært på skolen idag istedenfor å ha turet rundt og brukt "dødelig narkotika". Til slutt kom hun hjem uten å merke noe og laget så middag som jeg nøt med et meget fornøyd smil om munnen. Mens jeg tenkte over alt jeg hadde opplevd og alt jeg skulle til å oppleve med dette fantastiske nye rusmiddelet.



Etter dette begynnte jeg for alvor å lese om både cannabis og rusmidler generelt og utviklet i løpet av de neste månedene et nesten religiøst forhold til denne, i mine øyne, magiske planten. Jeg har naturligvis utviklet et langt mer nyansert forhold til denne planten ettersom jeg har opplevd både positive og negative sider, men jeg tror aldri jeg kommer til å miste min fascinasjon for denne underlige og mektige planten.

Peace out
Vel, jeg kan jo slenge inn mitt første møte med Cannabis.
Har ikke all verdens med tid, så jeg skal forsøke å korte det ned så mye jeg kan, uten at det mister sin sjarm.

Det hele begynte vel på VGS, første året. Hadde aldri vært noe særlig i kontakt med noen som drev med slike ulovligheter, men når jeg begynte på VGS ble jeg plutselig kjent med mange. Jeg hadde lenge, lenge hatt lyst til å prøve Cannabis, men det var altså ikke før jeg var en 16-17 jeg først fikk muligheten.
Tok vel ikke lang tid før jeg svarte "Jaaaah!" så fort en av dem inviterte meg med på et lite eventyr.

Dette eventyret skulle finne sted i hans leilighet, sammen med en annen felles venn. Jeg hadde på forhånd lest alt jeg kunne finne om stoffet, på både godt og vondt, og var rimelig trygg på hva jeg hadde i vente. Det jeg derimot ikke visste, var at i nevnte leilighet befant det seg en fin klump med YTTERST drøy sorting.. Det jeg i dag kaller 150-170bønne. Usedvanlig gode saker, med andre ord. Det andre jeg ikke visste var at dette skulle inntas i både bong og joint. Samtidig.

Vel, tenkte jeg. Det er vel bare å hoppe i det, og håpe på det beste. Som tenkt, så gjort. Jointen ble tent, og sendt rundt. Av en eller annen grunn følte jeg at vi var en indianerstamme, som satt og røkte fredspipe.

Denne følelsen ble bare sterkere i det jeg fikk bongen i nevene. Bare så det er nevnt, dette var ikke en sliten gammel flaskebong. Dette var glass av høy kvalitet!.. Og kvantitet. Det skal også nevnes at han vi var hos, er relativt innrøyket og mekker derfor ganske stramt. Jeg har fremdeles til gode å få svar på nøyaktig hvor mye vi røyket, men jeg kan love deg at jeg aldri røyker så mye en gang til.

Nuvel. Nå kommer vi til hele poenget med innlegget (Applaus). Jeg fikk altså bongen i nevene, lumet var toppet med mekk, og jeg satte meg til i en behagelig positur og fyrte opp. Og, som så alt for mange andre har gjort før meg, trodde jeg at jeg var WCBU (World Class Bong User). Det skulle imidlertid vise seg å være så feil som det på noen måte kan bli. Jeg hostet og harket, og i løpet av 10 sekunder var jeg redusert til noe som mest kunne minne om en sjøpølse, som satt på golvet med et forferdet uttrykk og lo og grein om hverandre. Jeg vet ikke om det var fordi det var et stort trekk, fordi det var en bong eller fordi det var *usedvanlig* sterk hasj, men det traff meg altså så rett i næpa at jeg rett og slett ikke visste mine arme råd.

Så der sitter jeg da, og ler og griner og aner ikke hvem, eller engang HVA jeg er mens de to andre sitter å ler seg til døde. Slik fortsatte det i omtrent 20 minutter + / -, før jeg fikk et litt bedre grep om hva som faktisk foregikk og kunne roe meg ned.

Resten av rusen, som varte uvanlig lenge, var veldig god og behagelig. Absolutt noe jeg husker med glede, og skrekk.

Dette var mitt første møte med Cannabis. Riktignok uvanlig sterke saker, men like fullt.
Sist endret av Lille Nikotin; 2. februar 2010 kl. 08:53.
Min første gang var ett helvette, var rå full, etter en kveld på byen, fant ut at jeg skulle bli med noen venner for å røyke, og da visste jeg ikke at alkohol påvirker noe kraftig. Haha off, 2 trekk med vannbong og rett uttafor døra og spy og ligge der og se alt i slowmotion. Satt ute og bare tenkte på at jeg aldri skulle gjøre dette igjen osv men tok heller en skikkelig kosedag med kompisne når jeg var klar igjen, og det angrer jeg ikke på!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Først og fremst hvis noen skal prøve brunt/grønt for første gang, er det svært viktig å være i riktige omgivelser. Dvs at du MÅ være med folk du stoler på å føler deg trygg på. (helst ikke flere enn 2-4 persjoner)
Bruk bonge, få dem du stoler på (Bør være folk som holder på med dette) til å fylle opp bongen for deg, å trekke røyken opp i røret, så du bare rett å slett suger røyken ut av det oppfylte røret. Så vennter du i 5-15min så bør du bynne å føle rusen. Om det ikke føles bra, da går du ut å trekker frisk luft å er ute i 5-20min. Om det føles bra, vennter du til du er blitt stein (først blir du fjern aka opptur, så blir du stein) så kan du ta ett nytt trekk. For all del ikke overdriv de 3-5 første gangene. Sørg for å ha Coca-Cola dær første gang du røyker (da får du smake noe godt). Legg deg gjerne ned å nyt følelsen, sørg for å ha musikk, å det vil si noe rolig musikk "Kottonmouth kings - Proud to be a stoner".
Bare prøv å slapp av, du vil kansje oppleve paranoia. Du hører lyder om noen åpner ei dør å tenke at det kansje kan være noen av foreldrene dine, eller noen kjente av foreldrene dine. Som oftest er det ingenting å være redd for, men det blir en vanesak etterhvert at noian går bort.

Men det e veldig viktig at man er med persjoner man stoler 100% på, hvis ikke kan persjoner man føler seg "utrygg" på, gi deg en dårlig følelse å det kan ende i at du ikke vil prøve hasj igjen. Å for all del, når du føler at du har fått nokk, må du ikke finne på å takke ja til mere, uannsett hvor domt det kan føles (Mange som takker ja bare for å være "tøff" å ender med ett dårlig eventyr)

Bare prøv å kos dæ, å ikke overdriv med det første GL