Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 7485
Nå har det seg slik att jeg har "evig utsettelse" p.g.a to fyllekjøringer.
"Evig utsettelse vil si att man får søke om og ta lappen etter fem år.
Så mye har jeg fått med meg.
Jeg søkte etter fem år og fikk avslag p.g.a besittelse av ulovelig legemiddel (sub).Da fikk jeg enda ett år før jeg fikk søke på nytt.Så nå har jeg altså søkt på nytt (etter enda ett år) og fått enda ett avslag.Politi advokaten sier att jeg kan klage inn avslaget til politiderekturatet,men tviler på att jeg kommer noen vei med det.


Så hva gjør jeg?.Noen som har hatt "evig utsettelse" på lappen og som har lappen nå?.Er det i det hele tatt mulig å få lappen når det vekser postkasser i skjegget mitt på denne måten?


Jeg kan tillføye att jeg nylig har fullført rehab og er i høyeste grad "clean".
Skulle tro att det ville ha en smule innvirkning på denne trangsynte politi advokaten.

Jeg kan OGSÅ tillføye att det tok denne politi advokaten 5 måneder før han etter mange purringer og mas klarte og makke seg til og sende svar på min søknad.
Sist endret av 7kr8; 29. januar 2010 kl. 16:08.
Hvorfor fikk du avslag andre gangen?
Trådstarter
Sitat av staM Vis innlegg
Hvorfor fikk du avslag andre gangen?
Vis hele sitatet...
Har ingen aning.Jeg har ikke fått brevet enda.Snakket kun med politiadvokaten i telefonen i stad.Regner med brevet ligger i postkassa i morgen.
Har ikke hatt noe med politiet og gjøre siden sub hendelsen heller,så jeg synes det er en smule merkverdigt hele greia.
Sist endret av 7kr8; 29. januar 2010 kl. 16:21.
Vel, du får kjøre uten da. Kjenner folk som har gjort dette i både ti og tjue år, uten å bli tatt. Bilen går på bensin/diesel, og ikke plastikk...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Fant et par erfaringer på VG Debatt. 7 og 12 år er nevnt her. Du må nok forvente noe lignende vil jeg tro. Veldig vanskelig å si siden slike tilfeller er blant de få som ikke kan baseres i like stor grad på tidligere domsavsigelser som de fleste andre saker kan.
Trådstarter
Sitat av DeVille Vis innlegg
Vel, du får kjøre uten da. Kjenner folk som har gjort dette i både ti og tjue år, uten å bli tatt. Bilen går på bensin/diesel, og ikke plastikk...
Vis hele sitatet...
Har kjørt uten hitills,men er jo fint og ha lappen da.Spess vist jeg plutselig meier ned noen liksom.
Sant det... Vel hvis du har et yrke eller andre ting som gjør at du har behov for å kjøre bil, kan dette ofte gjøre prosessen med å få tilbake lappen lettere.
Sitat av DeVille Vis innlegg
Vel, du får kjøre uten da. Kjenner folk som har gjort dette i både ti og tjue år, uten å bli tatt. Bilen går på bensin/diesel, og ikke plastikk...
Vis hele sitatet...
Siden du mener at du kommer med er et gyldig argument for å bryte loven og eventuelt påkoste deg en milliongjeld i tillegg: Jeg kjenner minst 5 stykker som har blitt tatt for å kjøre uten lappen. Han ene ble til og med tatt aller første gang, han skulle bare "prøvekjøre".
Sitat av møkk Vis innlegg
Saken er denne at jeg har fra før en narkotikadom på meg, som gjelder cannabis.
Jeg hadde ikke sertifikatet på den tiden dette skjedde, så i etterkant gikk jeg ned å skulle prøve meg på teoriprøven. Fikk beskjed om at jeg måtte sende en søknad, slik at dem kunne sjekke vandelsattest. Ok, tenkte jeg å fylte ut papiret og sendte inn.
Det gikk da et par mnd før jeg mottok et brev fra politiet (en eller annen plass i landet), hvor det sto at jeg måtte levere urinprøve regelmessig i 3mnd, og at jeg måtte sende søknad til det lokale politikontoret (lennsmannskontoret), om å få lov til å levere urinprøver.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...ghlight=politi

Jeg vil tro at denne praksisen er standard for folk med narkotikadommer. Dette da en må vise en "edruelig livsførsel" før en kan ta lappen. Ved å levere urinprøver i en bestemt mengde tid, vil kunne være en indikasjon på om livsførselen er edruelig, eller ei.

Anbefaler deg å kontakte din saksbehandler fra rettsaken, evt kriminalomsorgen, politi, eller advokat.
Sist endret av møkk; 29. januar 2010 kl. 16:43.
Sitat av DeVille Vis innlegg
Vel, du får kjøre uten da. Kjenner folk som har gjort dette i både ti og tjue år, uten å bli tatt. Bilen går på bensin/diesel, og ikke plastikk...
Vis hele sitatet...
For et idiotisk "råd". Som trådstarter svarte på dette, det er uendelig kjipt å meie ned noen. Da er du skikkelig ute å kjøre (usmakelig ordspill, så jeg).

Har sympati for situasjonen likevel, siden du er clean og slikt. Håper du får gjennomslag på søknaden din ihvertfall. Må da finnes et sted man kan få hjelp til slikt? Du er neppe den første dette har skjedd med!
Sitat av httpwhat Vis innlegg
For et idiotisk "råd"
Vis hele sitatet...
ja jøss. jeg har ikke påstått noe annet heller
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Har kjørt uten hitills,men er jo fint og ha lappen da.Spess vist jeg plutselig meier ned noen liksom.
Vis hele sitatet...
Skjønner jeg dette riktig?

Du tenker at det å meie ned noen er et halvveis sannsynlig resultat av at du kjører bil? .. og at hvis du skulle meie ned noen, så hadde det vært fint om du hadde lappen, fordi da blir straffen mindre?

Kanskje det er fint du ikke får tillatelse til å kjøre bil
Og skulle han få skader på andres eller sin egen bil så er det ikke ett eneste forsikringselskap som kommer til å dekke noe som helst så lenge han ikke har lappen. Du er garantert kjemperegninger hvis du skulle komme borti noe eller noen eller om noen er borti deg.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Nå har det seg slik att jeg har "evig utsettelse" p.g.a to fyllekjøringer.
"Evig utsettelse vil si att man får søke om og ta lappen etter fem år.
Så mye har jeg fått med meg.
Jeg søkte etter fem år og fikk avslag p.g.a besittelse av ulovelig legemiddel (sub).Da fikk jeg enda ett år før jeg fikk søke på nytt.Så nå har jeg altså søkt på nytt (etter enda ett år) og fått enda ett avslag.Politi advokaten sier att jeg kan klage inn avslaget til politiderekturatet,men tviler på att jeg kommer noen vei med det.


Så hva gjør jeg?.Noen som har hatt "evig utsettelse" på lappen og som har lappen nå?.Er det i det hele tatt mulig å få lappen når det vekser postkasser i skjegget mitt på denne måten?


Jeg kan tillføye att jeg nylig har fullført rehab og er i høyeste grad "clean".
Skulle tro att det ville ha en smule innvirkning på denne trangsynte politi advokaten.

Jeg kan OGSÅ tillføye att det tok denne politi advokaten 5 måneder før han etter mange purringer og mas klarte og makke seg til og sende svar på min søknad.
Vis hele sitatet...
Siden du har kjørt i fylla så fortjener du jo å ikke ha lappen?
Når det gjelder løsningen på problemet ditt (og andres?) så er det så mange som bare ser problemet istedetfor å se løsninger. Du har fått avslag på søknaden din om å ta lappen fordi du er en ustabil type. Du drikker tydeligvis uten kontroll, du omgås med rusmidler og en slik oppførsel er ikke akseptabelt. Det du må gjøre er å bevise at du er en ordentlig nok person til å kunne ta lappen. Ta kontakt med politiadvokaten (JA POLITIADVOKAT SKRIVES I ETT SAMMENHENGENDE ORD) og fortell at du føler deg rede til å ta lappen og at du i den sammenhengen vil bevise dette. Tips til ting du kan gjøre for å bevise at du er rede til å ta lappen.

* Avgi urinprøve annenhver uke/en gang i måneden for å bevise at du ikke tar narkotiske stoffer
* Avgi blodprøve hver lørdag eller søndag for å bevise at du har sluttet/drikker lite alkohol
* Skaff deg en stabil jobb, gode referanser fra arbeidsmiljøet er alltid en god ting å ha
* Lær deg norsk. Du kan ikke skrive norsk for fem flate øre, dette burde du forandre på hvis du ønsker å bli tatt alvorlig

Lykke til
(Xhi)
Sitat av DeVille Vis innlegg
Vel, du får kjøre uten da. Kjenner folk som har gjort dette i både ti og tjue år, uten å bli tatt. Bilen går på bensin/diesel, og ikke plastikk...
Vis hele sitatet...
Ja dette er jo smart. For en som har mistet lappen ikke bare èn, men TO ganger for fyllekjøring hører jo hjemme på veien?

Trådstarter: Ta hintet, du egner deg ikke som sjafør.
Trådstarter
Sitat av c#mn Vis innlegg
Siden du har kjørt i fylla så fortjener du jo å ikke ha lappen?
Når det gjelder løsningen på problemet ditt (og andres?) så er det så mange som bare ser problemet istedetfor å se løsninger. Du har fått avslag på søknaden din om å ta lappen fordi du er en ustabil type. Du drikker tydeligvis uten kontroll, du omgås med rusmidler og en slik oppførsel er ikke akseptabelt. Det du må gjøre er å bevise at du er en ordentlig nok person til å kunne ta lappen. Ta kontakt med politiadvokaten (JA POLITIADVOKAT SKRIVES I ETT SAMMENHENGENDE ORD) og fortell at du føler deg rede til å ta lappen og at du i den sammenhengen vil bevise dette. Tips til ting du kan gjøre for å bevise at du er rede til å ta lappen.

* Avgi urinprøve annenhver uke/en gang i måneden for å bevise at du ikke tar narkotiske stoffer
* Avgi blodprøve hver lørdag eller søndag for å bevise at du har sluttet/drikker lite alkohol
* Skaff deg en stabil jobb, gode referanser fra arbeidsmiljøet er alltid en god ting å ha
* Lær deg norsk. Du kan ikke skrive norsk for fem flate øre, dette burde du forandre på hvis du ønsker å bli tatt alvorlig

Lykke til
(Xhi)
Vis hele sitatet...
Når man er ung så gjør man veldi mye dumt som man garantert angrer på i ettertid.Selfølgelig skal slike ting få konsekvenser.Og konsekvenser har det fått.Det er nå 8 år siden jeg ble tatt for promillekjøring siste gang,da var jeg 17 år og skutt i hodet.Nå er jeg 25 og fortsatt ganske skutt,men jeg ser hvor idiotiskt det er og kjøre i ruset tillstand,og jeg tar totalt avstand fra det.Vist du synes att jeg ikke fortjener og ha lappen,så er det en mening du skal få lov og ha.Jeg derimot synes jeg har lært leksa godt nåkk nå og synes det er på tide og få ett normalt voksent liv der det er jeg som kjører og ikke dama.
Det gjør nemmelig noe med en mann når det er HAN som sitter i baksete sammen med ungen hver gang mann skal noen plass.Det ser merkelig ut,og hvis du tror at feilskriving fører til att du ikke blir tatt seriøst så burde du prøve dette en månes tid å se hvor seriøst du blir tatt da.

Sitat av møkk Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php...ghlight=politi

Jeg vil tro at denne praksisen er standard for folk med narkotikadommer. Dette da en må vise en "edruelig livsførsel" før en kan ta lappen. Ved å levere urinprøver i en bestemt mengde tid, vil kunne være en indikasjon på om livsførselen er edruelig, eller ei.

Anbefaler deg å kontakte din saksbehandler fra rettsaken, evt kriminalomsorgen, politi, eller advokat.
Vis hele sitatet...
Ringer advokat på mandag.Jeg går allerede på regelmessige urinprøver

Sitat av flexd Vis innlegg
Ja dette er jo smart. For en som har mistet lappen ikke bare èn, men TO ganger for fyllekjøring hører jo hjemme på veien?

Trådstarter: Ta hintet, du egner deg ikke som sjafør.
Vis hele sitatet...
Har aldri hatt lappen.
Nei, og utifra det du sier så syntes jeg egentlig det er like greit
Trådstarter
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Skjønner jeg dette riktig?

Du tenker at det å meie ned noen er et halvveis sannsynlig resultat av at du kjører bil? .. og at hvis du skulle meie ned noen, så hadde det vært fint om du hadde lappen, fordi da blir straffen mindre?

Kanskje det er fint du ikke får tillatelse til å kjøre bil
Vis hele sitatet...
Ja,jeg kan jo ikke ett dugg om trafikkregler.Og hadde jeg hatt lappen så ville vel tjangsen for att jeg meier ned noen vert betydelig mindre
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Ja,jeg kan jo ikke ett dugg om trafikkregler.Og hadde jeg hatt lappen så ville vel tjangsen for att jeg meier ned noen vert betydelig mindre
Vis hele sitatet...
Du har kjørt uten lappen til nå? Og du kan ikke trafikkreglene?
Er ikke snakk om at du er rett nok i hodet til å ha lappen...
Trådstarter
Sitat av Bluish Vis innlegg
Du har kjørt uten lappen til nå? Og du kan ikke trafikkreglene?
Er ikke snakk om at du er rett nok i hodet til å ha lappen...
Vis hele sitatet...
Til mitt eget forsvar så bor vi på en øde øy,og når jeg sier att jeg har kjørt hittils,så betyr det ikke att jeg har kjørt "dit jeg vill når jeg vil".det er snakk om en tur på butikken i ny og ne.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Til mitt eget forsvar så bor vi på en øde øy,og når jeg sier att jeg har kjørt hittils,så betyr det ikke att jeg har kjørt "dit jeg vill når jeg vil".det er snakk om en tur på butikken i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke å moralisere, men det høres virkelig ikke ut som du burde ha lappen.

Du har fyllekjørt uten lappen, og blitt tatt for det 2 (to) ganger?

Hvis du har blitt tatt for fyllekjøring to ganger, så betyr det jo at du sannsynligvis har fyllekjørt mange flere ganger - fordi man blir jo ikke stoppet "tilfeldig" for fyllekjøring to ganger etter hverandre.

I tillegg gjorde du dette uten å ha lappen i det hele tatt.

For å gjøre det verre, så blir du i tillegg tatt med ulovlige substanser mens du forsøker å få lov til å ta lappen.

Altså, som sagt, jeg forsøker ikke å disse deg eller noe, men noen ganger må man bare innse at man ikke er egnet til enkelte ting. Som f. eks. å ha lappen. For meg høres det ut som du ville ha utgjort en fare både for deg selv og andre - om du noen gang fikk lappen - og i så måte mener jeg politiet har gjort en riktig vurdering.

Du får kjøpe deg en bra sykkel, til nøds en scooter (selv om det også ville vært ulovlig). Men dersom du skaffer deg en scooter, så utgjør du i hvert fall ingen større fare for andre trafikanter - primært deg selv.
Sitat av Bluish Vis innlegg
Du har kjørt uten lappen til nå? Og du kan ikke trafikkreglene?
Er ikke snakk om at du er rett nok i hodet til å ha lappen...
Vis hele sitatet...
Man lærer ikke trafikkregler av å kjøre en bil.
Trådstarter
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg mener ikke å moralisere, men det høres virkelig ikke ut som du burde ha lappen.

Du har fyllekjørt uten lappen, og blitt tatt for det 2 (to) ganger?

Hvis du har blitt tatt for fyllekjøring to ganger, så betyr det jo at du sannsynligvis har fyllekjørt mange flere ganger - fordi man blir jo ikke stoppet "tilfeldig" for fyllekjøring to ganger etter hverandre.

I tillegg gjorde du dette uten å ha lappen i det hele tatt.

For å gjøre det verre, så blir du i tillegg tatt med ulovlige substanser mens du forsøker å få lov til å ta lappen.

Altså, som sagt, jeg forsøker ikke å disse deg eller noe, men noen ganger må man bare innse at man ikke er egnet til enkelte ting. Som f. eks. å ha lappen. For meg høres det ut som du ville ha utgjort en fare både for deg selv og andre - om du noen gang fikk lappen - og i så måte mener jeg politiet har gjort en riktig vurdering.

Du får kjøpe deg en bra sykkel, til nøds en scooter (selv om det også ville vært ulovlig). Men dersom du skaffer deg en scooter, så utgjør du i hvert fall ingen større fare for andre trafikanter - primært deg selv.
Vis hele sitatet...
Snodigt hvordan min topic gjikk fra "får jeg aldri lappen eller?" til "burde jeg over hodet få lappen eller?".Men jeg skjønner hvorfor mange stusser på mine kjøre egenskaper.Jeg har vel strengt tatt ikke vert så veldig "snill gutt" opp gjennom tidene.Jeg tror mennesker kan forandre seg og sine innstillinger,og jeg vet att jeg kan gjøre det.Folk gjør tabber,men vist man kan bevise att mann virkelig har forandret seg så synest jeg mann burde bli belønnet for det.Jeg ser virkelig ikke rettferdighet i att en "snill" mann på 50år skal måtte sitte lappeløs for noe man gjorde for 33år siden.En ting er sikkert,det er ingen smal sak og bli tillgitt for sine "synder" når det gjelder staten ass.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Snodigt hvordan min topic gjikk fra "får jeg aldri lappen eller?" til "burde jeg over hodet få lappen eller?".Men jeg skjønner hvorfor mange stusser på mine kjøre egenskaper.Jeg har vel strengt tatt ikke vert så veldig "snill gutt" opp gjennom tidene.Jeg tror mennesker kan forandre seg og sine innstillinger,og jeg vet att jeg kan gjøre det.Folk gjør tabber,men vist man kan bevise att mann virkelig har forandret seg så synest jeg mann burde bli belønnet for det.Jeg ser virkelig ikke rettferdighet i att en "snill" mann på 50år skal måtte sitte lappeløs for noe man gjorde for 33år siden.En ting er sikkert,det er ingen smal sak og bli tillgitt for sine "synder" når det gjelder staten ass.
Vis hele sitatet...
Backer deg på den der. Ang. etikk foreslår jeg alle de som har regelrett diskutert etikken i dette til å lese første post igjen. Jeg satte selv med samme følelse av at han ikke burde ha lappen, men alle på dette forumet bør da vite at man skal diskutere sak før man eventuelt begynner å synse. Han spør når han kan få lappen, ikke om han er en dust.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg mener ikke å moralisere, men det høres virkelig ikke ut som du burde ha lappen.

Du har fyllekjørt uten lappen, og blitt tatt for det 2 (to) ganger?

Hvis du har blitt tatt for fyllekjøring to ganger, så betyr det jo at du sannsynligvis har fyllekjørt mange flere ganger - fordi man blir jo ikke stoppet "tilfeldig" for fyllekjøring to ganger etter hverandre.

I tillegg gjorde du dette uten å ha lappen i det hele tatt.

For å gjøre det verre, så blir du i tillegg tatt med ulovlige substanser mens du forsøker å få lov til å ta lappen.

Altså, som sagt, jeg forsøker ikke å disse deg eller noe, men noen ganger må man bare innse at man ikke er egnet til enkelte ting. Som f. eks. å ha lappen. For meg høres det ut som du ville ha utgjort en fare både for deg selv og andre - om du noen gang fikk lappen - og i så måte mener jeg politiet har gjort en riktig vurdering.
Vis hele sitatet...

Ikke at jeg mener at det er riktig at folk fyllekjører, tvert imot, men de fleste jeg kjenner har fyllekjørt en eller flere ganger i løpet av ungdomstiden sin. Betyr det at 70-90% av befolkningen skal være uten lappen for resten av livet? Har ikke gutten fått nok straff? 5-6 år uten lappen i voksen alder synes jeg er straff nok. Og han sier selv og kan bevise at han er "clean".


Nei, gi han en sjanse. Alle kan gjøre feil. Han har fått sin straff.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Har aldri hatt lappen.
Vis hele sitatet...
Ja det gjør jo saken bedre. Du har kjørt bil ulovlig uten lappen og blitt tatt for det to ganger. Kjempelurt. Hva er galt med folk spør nå jeg?
I utgangspunktet kunne han på fler enn to anledninger regelrett drept noen andre på veien.

Som Stormen sa, man kjører ikke i fylla to tilfeldige ganger og blir tatt hver gang. Det er jo tydeligvis noe som har skjedd flere ganger uten at han har blitt tatt.

Jeg syntes ikke at noen som i det heletatt syntes tanken på kombinasjon av kjøretøy og alkohol er greit burde få lappen.

Han har blitt dømt til utsettelse en gang og permanent forbud en annen gang, og sånn bør det forbli.
Du sier kanskje at du har blitt "clean", men det tror jeg ikke på. Mulig du ikke ruser deg osv om du gjorde det før, og at du er mye mer moden nå. Men hvis du i fylla har fått tanken på å kjøre bil før, så vil ikke det ha endret seg nå.

Alkohol forandrer mye, bla. dømmekraft og evnen til å ta kloke beslutninger.
Sitat av Mith Vis innlegg
Og skulle han få skader på andres eller sin egen bil så er det ikke ett eneste forsikringselskap som kommer til å dekke noe som helst så lenge han ikke har lappen. Du er garantert kjemperegninger hvis du skulle komme borti noe eller noen eller om noen er borti deg.
Vis hele sitatet...
Kommer vel an på hva som skjer. Er jo fortsatt trafikkreglene som gjelder. Man har ikke automatisk påkjørselsrett på folk uten lappen.
Kjørte selv uten lappen på moped (dvs før jeg ble 16. var 14), og krasjet front mot front med en bil. Det endte med skylddeling. Jeg måtte ikke betale en krone for skadene på den andre bilen, og jeg fikk utbetalt forsikringspenger for min totalvrakede moped.
Nå var dette for en god del år siden, så mulig ting har endret seg siden da.
cazber: Er du helt sikker på dette? Mente jeg hadde hørt at en som kjører uten lappen fort kan få all skyld ettersom han ikke hører hjemme i trafikken in the first place. Sier ikke du tar feil, men lurer på om du har noe kilder eller om fler kan støtte det du sier?
Trådstarter
Sitat av flexd Vis innlegg
I utgangspunktet kunne han på fler enn to anledninger regelrett drept noen andre på veien.

Som Stormen sa, man kjører ikke i fylla to tilfeldige ganger og blir tatt hver gang. Det er jo tydeligvis noe som har skjedd flere ganger uten at han har blitt tatt.

Jeg syntes ikke at noen som i det heletatt syntes tanken på kombinasjon av kjøretøy og alkohol er greit burde få lappen.

Han har blitt dømt til utsettelse en gang og permanent forbud en annen gang, og sånn bør det forbli.
Du sier kanskje at du har blitt "clean", men det tror jeg ikke på. Mulig du ikke ruser deg osv om du gjorde det før, og at du er mye mer moden nå. Men hvis du i fylla har fått tanken på å kjøre bil før, så vil ikke det ha endret seg nå.

Alkohol forandrer mye, bla. dømmekraft og evnen til å ta kloke beslutninger.
Vis hele sitatet...
Jeg tror stikkordet i den første setningen din er "KUNNE".Ja jeg kunne drept noen på veien.Men det gjorde jeg ikke.Skal du dømme meg for noe som kunne ha skjedd?.Ingen tvil i att risikoen øker når man er beruset,trenger ikke vere noen einstein for og forstå det,men synes du att folk som bryter fartsgrensen også burde være lappeløs resten av livet?.Eller synes du att de med dårlig hjerte eller dårlig syn burde miste lappen på livstid for noe KAN hende når de er ute og kjører?.Nå merker jeg att jeg trekker dette litt langt,men du skjønner vel poenget sant?.

Og du mener "en gang fyllekjører,altid fyllekjører"?.Det skal sies att vist jeg en eller annen gang kommer til og bestemme meg for og kjøre i fylla en gang til,så hadde det spillt ingen rolle om jeg hadde hatt lappen eller ei.Eller kansje jeg hadde unngått og kjørt i fylla og drept noen fordi jeg var redd for og miste lappen jeg endelig hadde fått?.Gnag 3sek på den.
omg så sykt kjedelig for deg.
Sykt dumt å fyllekjøre 2 ganger når du ikke har lappen da... -.-'
Trådstarter
Sitat av JoNNeN Vis innlegg
Så alle dere som skal vere så jævla moraliserene her har aldri gjort noe som kunne sotte andres liv i far?aldri gjort noe ulovlig?ganske vanlig å dritte seg ut som ungdon.mange av dere kan me hånda på hjerte si at dere aldri har kjørt bil me promille i blodet? Synes du har fått mere enn nok straff nå.så lenge ein klarer å gjennom føre traffik opplæringa å består oppkjøringa så er han ein vel så god sjefør som dere var når dere fikk lappen.antaglig vis ein bedre siden han er mere eldre å mere moden. Så jeg støter deg.sorry ot men blir så jævla forbanna over sånn skinnhelige moraliserenes klovner som dei der.alle kan gjøre feil å så få retta seg opp igjen.
Vis hele sitatet...
Vise ord fra tillsynelatende vis mann

Sitat av RydEN Vis innlegg
omg så sykt kjedelig for deg.
Sykt dumt å fyllekjøre 2 ganger når du ikke har lappen da... -.-'
Vis hele sitatet...
Ikke de mest lyse ideene jeg har hatt i livet nei.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Jeg tror stikkordet i den første setningen din er "KUNNE".Ja jeg kunne drept noen på veien.Men det gjorde jeg ikke.Skal du dømme meg for noe som kunne ha skjedd?.Ingen tvil i att risikoen øker når man er beruset,trenger ikke vere noen einstein for og forstå det,men synes du att folk som bryter fartsgrensen også burde være lappeløs resten av livet?.Eller synes du att de med dårlig hjerte eller dårlig syn burde miste lappen på livstid for noe KAN hende når de er ute og kjører?.Nå merker jeg att jeg trekker dette litt langt,men du skjønner vel poenget sant?.

Og du mener "en gang fyllekjører,altid fyllekjører"?.Det skal sies att vist jeg en eller annen gang kommer til og bestemme meg for og kjøre i fylla en gang til,så hadde det spillt ingen rolle om jeg hadde hatt lappen eller ei.Eller kansje jeg hadde unngått og kjørt i fylla og drept noen fordi jeg var redd for og miste lappen jeg endelig hadde fått?.Gnag 3sek på den.
Vis hele sitatet...
Det er ikke at du KUNNE ha drept noen når du kjørte, det var at du i det heletatt kunne på noen måte vurdere at det var lurt å kjøre. Uansett om du var drita eller edru, en hver idiot som vurderer at det er smart å kjøre bil under influensen av et narkotisk stoff bør for all del aldri få ha retten til å føre ett kjøretøy på vei, verken i Norge eller noe annet sted.

Det har ikke noe å si om du var ung og dum, det har ikke noe å si om du har lappen eller ikke.

Jeg mener at når du først en gang har tatt beslutningen at det er smart å kjøre bil når du har drukket så vil du gjøre det igjen. Og det er garantert derfor du også har blitt nektet å få hevet forbudet.
Politiet har da sett på de tidligere hendelsene, og har forstått at du rett og slett ikke fortjener å ha lappen. Antageligvis på grunnlag at de, som jeg, tror at det antageligvis vil skje igjen.
Trådstarter
Sitat av flexd Vis innlegg
Det er ikke at du KUNNE ha drept noen når du kjørte, det var at du i det heletatt kunne på noen måte vurdere at det var lurt å kjøre. Uansett om du var drita eller edru, en hver idiot som vurderer at det er smart å kjøre bil under influensen av et narkotisk stoff bør for all del aldri få ha retten til å føre ett kjøretøy på vei, verken i Norge eller noe annet sted.

Det har ikke noe å si om du var ung og dum, det har ikke noe å si om du har lappen eller ikke.

Jeg mener at når du først en gang har tatt beslutningen at det er smart å kjøre bil når du har drukket så vil du gjøre det igjen. Og det er garantert derfor du også har blitt nektet å få hevet forbudet.
Politiet har da sett på de tidligere hendelsene, og har forstått at du rett og slett ikke fortjener å ha lappen. Antageligvis på grunnlag at de, som jeg, tror at det antageligvis vil skje igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner bare mer og mer hvor lite pæjl du har på både alkohol og andre rusmiddler.Hadde du hatt noen som helst slags erfaring eller pæjling på hva du snakker om så hadde du ikke kåmmt med en så idiotisk setning som: "vurderer at det er smart å kjøre bil under influensen".
Det er ingen som setter seg ned og "vurderer" om det er "smart" og kjøre i ruset tillstand.Det er noe som bare skjer.Du langer ut om ting du ikke har noe kunskap om.Og når ble alkohol ett narkotisk stoff?.

Og hva er det med deg og politi egentli?.Er faren din snut eller noe?.Jobber du som vekter?.Virker som du tror att politiet er gud eller noe slikt.

Dessuten så er det ikke politiet som er sakskyndige i slike saker.De har ingen fingre med i spillet om jeg burde få lappen eller ei.Dette er det advokatene deres som tar seg av.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Han er visst ikke den eneste som ikke har peiling - hvis det "bare skjer" at du setter deg full ved rattet håper jeg for all del at du aldri ser snurten av et førerkort, langt mindre ditt eget.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Det er ingen som setter seg ned og "vurderer" om det er "smart" og kjøre i ruset tillstand.Det er noe som bare skjer.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært full over tusen ganger i mitt liv og jeg har aldri kjørt i fylla. Jeg har tenkt på det ja, men har bestandig konkludert med at det ikke var spesielt lurt selv hvor dritings jeg var. Når du sier at "det bare skjer" så viser det at du ikke er/var i stand til å ta de rette vurderingene når du var ruset, og det er derfor du ikke får lov til å kjøre bil.
Jeg vil tro jeg har en ca. like god peiling på alkohol som de fleste andre. Jeg har drukket min andel.

Alkohol er et stoff som påvirker dømmekraften og evnen til å tenke, gjøre ting osv.

Ser jeg skrev narkotisk stoff istedenfor rusmidler. My bad.

Jeg har ingen knytning til politiet, og uansett, hvilken forskjell hadde det gjort? Alkohol/Rusmidler og kjøretøy passer ikke sammen. Enhver idiot som ikke kan forstå det bør tenke seg om igjen.

Du forstår virkelig ikke dette? Det at du har gjort dette, og blitt tatt for dette mer enn èn gang vil også si at det statistisk sett er sannsynlig at du gjør det igjen.
Dermed ville det ikke vært forsvarlig å la deg ta lappen, eller føre ett kjøretøy. Uansett om du sier du har skjerpet deg.

Og når du i tillegg sier ting som "Det er noe som bare skjer.", beviser du bare poenget mitt.
Sist endret av flexd; 29. januar 2010 kl. 23:05.
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Han er visst ikke den eneste som ikke har peiling - hvis det "bare skjer" at du setter deg full ved rattet håper jeg for all del at du aldri ser snurten av et førerkort, langt mindre ditt eget.
Vis hele sitatet...
Tror du noen planlegger og kjøre i fylla?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har vært full over tusen ganger i mitt liv og jeg har aldri kjørt i fylla. Jeg har tenkt på det ja, men har bestandig konkludert med at det ikke var spesielt lurt selv hvor dritings jeg var. Når du sier at "det bare skjer" så viser det at du ikke er/var i stand til å ta de rette vurderingene når du var ruset, og det er derfor du ikke får lov til å kjøre bil.
Vis hele sitatet...
Dette skjønner jo jeg vell.Noen blir ganske fukked av og drikke og jeg er nokk en av dem.Derfor jeg har bestemt meg for og gå grundig til verks og stoppe.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Dette skjønner jo jeg vell.Noen blir ganske fukked av og drikke og jeg er nokk en av dem.Derfor jeg har bestemt meg for og gå grundig til verks og stoppe.
Vis hele sitatet...
Det er strålende, og jeg ønsker deg lykke til med det! Husk at det går an å få hjelp til slikt hvis du ikke klarer det på egen hånd.
Trådstarter
Sitat av flexd Vis innlegg
Jeg vil tro jeg har en ca. like god peiling på alkohol som de fleste andre. Jeg har drukket min andel.

Alkohol er et stoff som påvirker dømmekraften og evnen til å tenke, gjøre ting osv.

Ser jeg skrev narkotisk stoff istedenfor rusmidler. My bad.

Jeg har ingen knytning til politiet, og uansett, hvilken forskjell hadde det gjort? Alkohol/Rusmidler og kjøretøy passer ikke sammen. Enhver idiot som ikke kan forstå det bør tenke seg om igjen.

Du forstår virkelig ikke dette? Det at du har gjort dette, og blitt tatt for dette mer enn èn gang vil også si at det statistisk sett er sannsynlig at du gjør det igjen.
Dermed ville det ikke vært forsvarlig å la deg ta lappen, eller føre ett kjøretøy. Uansett om du sier du har skjerpet deg.

Og når du i tillegg sier ting som "Det er noe som bare skjer.", beviser du bare poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Rus og bil passer ikke sammen nei.Det jeg vil fremm til er att det er mongo og ikke få ta lappen på resten av livet p.g.a noe mann har gjort for lenge siden.
Det er faktisk ganske logisk.
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er strålende, og jeg ønsker deg lykke til med det! Husk at det går an å få hjelp til slikt hvis du ikke klarer det på egen hånd.
Vis hele sitatet...
Hadde du lest gjennomm hele tråden så hadde du ikke servert det siste tipset.Og takk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
I ditt tilfelle er det tydeligvis ikke det. Du viser en livsfarlig holdning til kombinasjonen rus og kjøring, så jo lenger du ikke har lapp, jo gladere er jeg, og jo tryggere er det både for deg og andre.
kjedelig streiting
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Tror du noen planlegger og kjøre i fylla?
Vis hele sitatet...
Man skal heller planlegge å drikke. Dvs passe på at man ikke skal noe som krever bil før du er 100% sikker på at promillen er ute av kroppen.
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
I ditt tilfelle er det tydeligvis ikke det. Du viser en livsfarlig holdning til kombinasjonen rus og kjøring, så jo lenger du ikke har lapp, jo gladere er jeg, og jo tryggere er det både for deg og andre.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg vise en livsfarlig holdning når jeg sier att alkohol og bil ikke hører sammen?.Det er snakk om 8år siden hendelsen.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Man skal heller planlegge å drikke. Dvs passe på at man ikke skal noe som krever bil før du er 100% sikker på at promillen er ute av kroppen.
Vis hele sitatet...
Har dessverre aldri vert en kløpper på og planlegge noe som helst.
kjedelig streiting
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Har dessverre aldri vert en kløpper på og planlegge noe som helst.
Vis hele sitatet...
Isåfall får du velge mellom et liv med rusmidler, eller et liv med lappen. Prøv å ta kontakt med politiet når du evt har tatt et slikt valg, og forklar dem det. Deretter så prøver dere til å få til en slags prøveordning eller liknende.
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Isåfall får du velge mellom et liv med rusmidler, eller et liv med lappen. Prøv å ta kontakt med politiet når du evt har tatt et slikt valg, og forklar dem det. Deretter så prøver dere til å få til en slags prøveordning eller liknende.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere i posten så har jeg nettopp fullført re-hab og pisser konternuerligt.Men dette driter tydeligvis politiadvokaten en kraftig c-dur i.
Motivasjons boost deluxe.
Poenget er at politiadvokaten vil se resultater over tid. Har du hatt sperrefrist på x år så vil jeg tro at du må vente minst like lang tid før du får en godkjennelse, spesielt hvis du ikke har noen andre argumenter enn at du vil ha lappen. Å kunne kjøre bil er ingen rettighet og heller ingen nødvendighet.
Selv om du har "sonet" straffen din så er ikke det noe argument for at du skal få prøve å kjøre bil igjen, før du har vist at du faktisk har forandret deg. Og slik tar tid.
Sist endret av Mith; 29. januar 2010 kl. 23:41.
kjedelig streiting
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Som nevnt tidligere i posten så har jeg nettopp fullført re-hab og pisser konternuerligt.Men dette driter tydeligvis politiadvokaten en kraftig c-dur i.
Motivasjons boost deluxe.
Vis hele sitatet...
Vel, ja det kan virke litt demotiverende. Problemet er dog at du ikke skal trenge noen motivasjon for å ikke beruse deg slik at du mister kontrollen og muligens plutselig får lyst til å kjøre igjen. Slik som du har forklart, så må du få det inn i hodet at hver gang du ruser deg, så setter du andre liv i fare. Da må du enten godta dette og stoppe å ruse deg uten noen slags motivasjon eller liknende, eller fortsette på samme sporet å godta at du blir fratatt goder for å beskytte samfunnet.
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Poenget er at politiadvokaten vil se resultater over tid. Har du hatt sperrefrist på x år så vil jeg tro at du må vente minst like lang tid før du får en godkjennelse, spesielt hvis du ikke har noen andre argumenter enn at du vil ha lappen. Å kunne kjøre bil er ingen rettighet og heller ingen nødvendighet.
Selv om du har "sonet" straffen din så er ikke det noe argument for at du skal få prøve å kjøre bil igjen, før du har vist at du faktisk har forandret deg. Og slik tar tid.
Vis hele sitatet...
Slik min situasjon er nå så er lappen i aller høyeste grad en nødvendighet.Nav står klare og skal servere lappen gratis til meg slik jeg får meg en jobb.Kjøre jobb er noe av det eneste jeg kan bedrive grunnet skade.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Vel, ja det kan virke litt demotiverende. Problemet er dog at du ikke skal trenge noen motivasjon for å ikke beruse deg slik at du mister kontrollen og muligens plutselig får lyst til å kjøre igjen. Slik som du har forklart, så må du få det inn i hodet at hver gang du ruser deg, så setter du andre liv i fare. Da må du enten godta dette og stoppe å ruse deg uten noen slags motivasjon eller liknende, eller fortsette på samme sporet å godta at du blir fratatt goder for å beskytte samfunnet.
Vis hele sitatet...
Jeg ser tegninga.Saken er bare det att jeg har innsett for lengst att kjøring i påvirket tillstand kan være fatalt.En kompis takket for seg på denne måten.Det er motivasjon nåkk for ikke og kjøre påvirket mer.Mange år siden sist.
Sist endret av 7kr8; 29. januar 2010 kl. 23:48.