Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 826
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Situasjon:
Datamaskinen trenger en skikkelig oppvask, og formatering er kjappeste løsning. Skal settes i gang så snart som mulig.

Problem:
Det er lenge siden dette skjedde sist gang, og over tiden har jeg registrert meg på x antall hendige sider som jeg besøker ofte, men rett og slett har mistet passordet til.
Huker av på automatisk lagring og glemmer dem.

Flere av sidene har heller ingen måte man kan få igjen tapte passord.

De sier at man skal holde seg til et par passord, huske dem, og bruke alle sammen i en slik situasjon. Det viser seg at jeg ikke har gjort det i flere tilfeller. Faen ta meg, men vi skal videre.

Spørsmål:
Finnes det noe slags program (eller hva som helst egentlig) som kan hente ut passordene lagret i nettleseren og lagre dem i en eller flere filer?
Sist endret av Antim0n; 25. august 2008 kl. 06:03.
verktøy-> Innstillinger-> Sikkerhet -> Vis Passord

Deretter åpner du word, ler litt mer av deg selv og skribbler ned hva som enn står i den lille boksen
Sitat av potetsaus
verktøy-> Innstillinger-> Sikkerhet -> Vis Passord
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de som viser alle passordene dine til hvemsomhelst ligge under sikkerhet om jeg kan spørre?
Kopier med deg denne mappa CDocuments and Settings\markva15\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles
Fra den gamle til den nye pc'en.
eller du kan bruke mozbackup (http://mozbackup.jasnapaka.com/) som lagrer all informasjon du har i Firefox.
Tips: Når du har formatert; Last ned og installer en form for password manager. Meget enkel, praktisk og sikker måte å oppbevare passord på.

F.eks.: http://www.moonsoftware.com/pwagent.asp

Lykke til :-)
Sitat av EivindH
Hvordan kan de som viser alle passordene dine til hvemsomhelst ligge under sikkerhet om jeg kan spørre?
Vis hele sitatet...
teit, I know... Men du kan lage et hovedpassord som skjuler alt m.m du taster inn passordet
På de fleste sider finner man jo også sånn "glemt passord" der du får tilsendt passordet ditt på mail