Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2693
Hei

Jeg har vista på den ene bærbar pcen. Den fanger opp trådløssignalene og kobler til med utmerket forbindelse. Men når jeg går in på internett, klarer jeg ikke åpne noen sider. Jeg gikk in på "network center'et" og feilsøkte forbindelsen, her er hva jeg fikk:



There may be a problem with your Domain Name Server (DNS).
Windows failed to find the well known host "www.microsoft.com" using DNS. The server may be down.



Takker for all hjelp.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
start opp kommandolinjevinduet (cmd) og skriv "ipconfig".

hva står her?

Prøv å ping www.microsoft.com, hva står på skjermen? (ping www.microsoft.com)

Prøv eventuelt å ta et navneoppslag mot microsoft (nslookup www.microsoft.com)

Får du noen resultater?
Henter du DNS-en automatisk, eller har du skrevet IP-adresser til DNS-server(e)?
Trådstarter
47 6
Sitat av AtXbYeA
start opp kommandolinjevinduet (cmd) og skriv "ipconfig".

hva står her?

Prøv å ping www.microsoft.com, hva står på skjermen? (ping www.microsoft.com)

Prøv eventuelt å ta et navneoppslag mot microsoft (nslookup www.microsoft.com)

Får du noen resultater?
Vis hele sitatet...

[COLOR=Sienna]Hei[/COLOR] du

Her er resultatene:


Microsoft Windows [Version 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

Windows IP Configuration


Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : RP614v4
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::91ab:21a8:fa9e:a999%9
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.198
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Ethernet adapter Local Area Connection:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : RP614v4

Tunnel adapter Local Area Connection* 6:

Connection-specific DNS Suffix . : RP614v4
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::5efe:192.168.0.198%11
Default Gateway . . . . . . . . . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 7:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 9:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :





Microsoft Windows [Version 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C: \Users\faen>ping www.microsoft.com
Ping request could not find host www.microsoft.com. Please check the name and tr
y again.

C: \Users\faen>
Sist endret av ___3; 18. juli 2008 kl. 15:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser ut som du mangler DNS instillinger, se hvilke DNS-servere som er definert med en "ipconfig /all".

Tipper din router står der som DNS-server, hvis den ikke gjør det må du gjøre noen endringer på oppsettet, hvis den står der er det noe galt med DNSoppslag via routeren.

Men er den andre maskinen koblet til via routeren? Fungerer den ?
Trådstarter
47 6
Sitat av AtXbYeA
Ser ut som du mangler DNS instillinger, se hvilke DNS-servere som er definert med en "ipconfig /all".

Tipper din router står der som DNS-server, hvis den ikke gjør det må du gjøre noen endringer på oppsettet, hvis den står der er det noe galt med DNSoppslag via routeren.

Men er den andre maskinen koblet til via routeren? Fungerer den ?
Vis hele sitatet...
Oj oj oj oj, jeg forstår ikke mye her nå altså, men nå testet jeg den andre bærbare pcen og niks, her er det også NØYAKTIG samme problem.

Jeg har den kabelen fra leverandøren inn i speedtouch'en som jeg har gjort om til bridge modus (dvs bare modem) Derfra går det 3 kabler fra LAN'en, den ene inn i D-link (trådløse ruteren) den andre går direkte til den ene stasjonæren (som fungerer) den tredje går til en annen ruter som bare fungerer som en "sammenkobler". Dvs at den kabelen som går fra speedtouchen inn der kommer ut som to kabler til de to andre stasjonærene.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, kan hende den trådløse routeren din ikke får noen IP fra speedtouchen, noen leverandører leverer bare ut så så mange IP'er på et modem, og når det står i bridgemode får du offesielle IP'er, vet ikke grensen på din levereandør.

Men det kan du enkelt teste ved å logge inn på routeren og se hvilken IP informasjon den har på WAN siden.
Trådstarter
47 6
Sitat av AtXbYeA
Tja, kan hende den trådløse routeren din ikke får noen IP fra speedtouchen, noen leverandører leverer bare ut så så mange IP'er på et modem, og når det står i bridgemode får du offesielle IP'er, vet ikke grensen på din levereandør.

Men det kan du enkelt teste ved å logge inn på routeren og se hvilken IP informasjon den har på WAN siden.
Vis hele sitatet...

Et øyeblikk, jeg kan kontakte telenor og spørre dem, jeg skriver svaret deres her om et øyeblikk.