Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  130 29818
syre's Avatar
Trådstarter
Her er noen bilder.. men de var jo helt elendig, dårlig mobil kamera.

http://edderkopp.bldr.no/albums/860/
Sitat av syre
Her er noen bilder.. men de var jo helt elendig, dårlig mobil kamera.

http://edderkopp.bldr.no/albums/860/
Vis hele sitatet...
*grøss* en slik jeg drepte her om dagen og det
Først og fremst - For å holde eddekoppene unna rommet ditt kan du røske ut alle gulv- og taklister, og tette alle sprekker men noe isopor eller ekspanderingsskum av noe slag.(Vær forsiktig med skummet, siden det øker voldsomt i størrelse.
Smekk deretter på listene, og se!
Det KAN bli et problem meg fukt, siden ekspanderingsskum puster minimalt, og blir hardt som stein.
Snakk med en som kan dette bedre enn meg om det med fukt

Kanskje litt off-topic, siden du ikke blir kvitt edderkoppene fra leiligheten.
Du sover ihvetfall bedre!
Sist endret av spacecowboy; 6. mai 2008 kl. 14:08.
Nei, kjøp større edderkopp som spiser alle små
Godt med smør
jeg tror faen meg du har forbannet huset mitt med den historien din om din leilighet

Såg første fuckings edderkopp I GÅR KVELD, på vei til dassen, ETTER Å HA LEST DET DRITTET DIT

Før det har det sikkert vært 6-12 månender siden jeg så en edderkopp her.

Vist jeg ser flere kommer jeg å bitichslapper deg, da har du 2 problem :@
Sitat av Apeloff
jeg tror faen meg du har forbannet huset mitt med den historien din om din leilighet

Såg første fuckings edderkopp I GÅR KVELD, på vei til dassen, ETTER Å HA LEST DET DRITTET DIT

Før det har det sikkert vært 6-12 månender siden jeg så en edderkopp her.

Vist jeg ser flere kommer jeg å bitichslapper deg, da har du 2 problem :@
Vis hele sitatet...
Ikke gjør Syre mer redd enn det han allerede er da!
Godt med smør
Sitat av confuser
Ikke gjør Syre mer redd enn det han allerede er da!
Vis hele sitatet...
faen når jeg tenker meg om tror jeg dropper det....før han sender edderkopp dronningen på meg :S

vever hun meg inn og så blir jeg lørdags snacks for dem begge :S
Har drevet aktiv krigføring med skade dyr der jeg bodde før(rå kjellerleilighet), hadde problemer med edderkopper, sølvkre og andre insekter.
Jeg anbefaller å reise til en jernvareforetning og kjøpe insektsmiddel. Kjøpte en spray der som funket ekstremt bra husker ikke hva den het. Tok 5-10 sek før insektene falt om og var døde. Så hvis du har funnet hvor de kommer fra er det bare å spraye grundig der og langs gulvlister og i sprekker hvor de kan være. Dette fungerte supert hos meg og jeg ble kvitt det meste av dyr.
Sitat av syre
Her er noen bilder.. men de var jo helt elendig, dårlig mobil kamera.

http://edderkopp.bldr.no/albums/860/
Vis hele sitatet...
Er du ikke livredd for at de skal krabbe inn i kjeften din når du sover om natten? Sitter og grøsser når jeg ser disse bildene.
De edderkoppene dine ligner på de som er i "Araknefobia" (filmen).... så pass deg! =P
Du overdrev virkelig ikke når du sa de var absolutt overalt
Har dessverre ikkeno tips å komme med though... Men alle de der er vanlige husedderkopper hvertfall
Sist endret av Archj; 6. mai 2008 kl. 19:48.
Pass deg for:
http://www.herrderringe-net.de/kalender/15/shelob.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Any updates?
Jeg vil vite mer..
Jeg er livredd edderkopper. Nå har jeg en paranoid følelse om at det kravler på meg:C
Er jo en myte at man svelger mellom 4-8 edderkopper hvert år

Sitat av syre
Her er noen bilder.. men de var jo helt elendig, dårlig mobil kamera.

http://edderkopp.bldr.no/albums/860/
Vis hele sitatet...
Har du invitert en hel haug med edderkopper på gangbangparty eller?
Sitat av syre
Her er noen bilder.. men de var jo helt elendig, dårlig mobil kamera.

http://edderkopp.bldr.no/albums/860/
Vis hele sitatet...
Kan ikke gi deg noen tips for å bli kvitt edderkoppene permanent, men denne metoden holder ihvertfall småjævlene unna DEG. Trust me, jeg bruker selv denne metoden opp til 5-6 ganger i timen.

Tenkt at du sitter foran dataskjermen:

1. Hopp opp av stolen
Dette MÅ gjørest spontant og hurtig. Ikke prøv å reise deg sakte opp. Evt. småkryp som da måtte kravle over ryggen din vil sense at noe er i ferd med og skje, og de vil da klamre seg fast i deg.

2. Finn en strategisk posisjon midt på gulvet

Du bør ha ca. en meters klaring rundt deg. Dette for å unngå å slå armer eller ben i gjenstander rundt deg.

3. Hopp og dans rundt mens du klør deg febrilsk over hele kroppen
Då gjerne vrenge av deg t-skjorte, bukser, osv. Dette for å være sikker på at evt. edderkopper ramler BORT fra kroppen din, istedenfor å bare ramle og klamre seg fast i t-skjorten din.

4. Skrik, lag brølelyder osv.
Dette er mest for å skremme fienden. DETTE kombinerest med punkt nr. 3 for at det skal ha effekt. Det nytter ikke å sitte foran dataskjermen og brøle. Dette vil bare føre til at edderkoppen kryper seg sammen til en liten klump.

5. Sjekk etter overlevende
Etter ca. 1 minutts dansing burde de meste av småkryp være borte fra kroppen din. Sjekk ALLTID i området rundt deg om det er overlevende/sårede. Finner du noen, skvis dem.

Og husk: Det er bedre å utføre ritualet en gang for mye, enn en gang for lite.
Faen til KUKKTRYNER! JEG HAR EN JÆVLA edderkopp tattovert på armen min! nå får jeg noia! helvetes DRIT TRÅD! JEG KANKE DUSJE MER! ARAKNOFOBIA SÅ JE GIGÅR! HELVETE! det kribler over hele meg. Hva er det med deg syre?!
Eller bare la dem være med mindre du vil ha stedet fylt med fluer og andre insekter istede Edderkopper fungerer som rengjørere også!
Ingen som har slått den tanken at syre faktisk kan åpne gourmè sjappe? "Fried spider" evt "Boiled spider, ON A STICK". Du kan bli riik syre, + litt mett
Sitat av tjobo
Ingen som har slått den tanken at syre faktisk kan åpne gourmè sjappe? "Fried spider" evt "Boiled spider, ON A STICK". Du kan bli riik syre, + litt mett
Vis hele sitatet...
Haha!

Spider ala parfume, ON A STICK!


Jeg har selv et problem med edderkopper i leiligheta mi.. Ikke gøy.. Skremte til og med bort ei som sku sove hos meg

Under 2 mnd til jeg flytter, så jeg gidder ikke å gjøre noe med det. Ganske greit
Ta det med huseier, er vel hans ansvar.
Har selv hatt store problemer med maur. Jeg gadd ikke å vente på at huseier skulle fikse enda en boks med maurgift, så jeg rev av alle lister og fylte på med fugeskum og silikon.
Nå koser de seg vel inni veggen, men jeg slipper å plages
Er jo bare å kjøpe en flaske med Radar insektspray, du sprayer en god del inn i rommet, lukker døren også venter du i en time. Brukte å gjøre dette hver dag for å ta knekken på mygg som hadde sneket seg inn på rommet mitt i løpet av dagen glhf
Blir jo ikke kvitt problemet da, det kommer alltids flere
Bor også i en litt fuktig kjellerleilighet. Får også sånne husedderkoppjævler når det begynner å bli varmere. Har tatt en eller to til nå i vår, men de var rimelige små. Var ikke dette jeg trengte å lese nå akkurat. Hater disse dyrene så intenst. Har sovet på sofaen i 4 døgn nå pga sterk edderkoppangst på soverommet. Jeg tør å ta de, men da må jeg bruke nærmest en halv dorull. Men har fått kjøpt meg en slik http://www.venneslanetthandel.no/sea...estr=edderkopp

Men vil gjerne bli kvitt de for godt.

En vakker dag skal jeg bygge meg ett hus som er 100% luftett, må bare passe på installere en pumpe sånn at jeg ikke går tom for oksygen.
Sist endret av TroNnY; 15. mai 2008 kl. 11:36.
Linken i åpningsinnlegget leverer vel nesten 20 flotte metoder for å utrydde edderkopper. Da får man jo samtidig skaffet seg en hobby den nærmeste tiden, noe som må være et friskt pust.
du er jo spiderman :S
syre's Avatar
Trådstarter
Jeg har gitt fra meg hele soverommet til edderkoppene nå. Jeg holder meg i stuen og sover på sofaen

De små baby spiders har hengt i fred i snart 1 uke.
Sitat av syre
Jeg har gitt fra meg hele soverommet til edderkoppene nå. Jeg holder meg i stuen og sover på sofaen

De små baby spiders har hengt i fred i snart 1 uke.
Vis hele sitatet...
snart er de ikke "baby spiders" men nærmere "spiders from hell".
Hadde et par SVÆRE eddekopper på rommet mitt en gang, ikke lange ben og sånt, men en svær kropp, helt svart.

kommer inn når eg sover med vinduet åpent. for de holder til i plankene på utsiden av huset.
en gang så fikk jeg faen ikke sove på grunn av en flue som susa under senga mi, etter 15min så jeg under, og der hadde den festa seg i ett nett med en Spiderman i

vi har sentralstøvsuger, så alle edderkoppene ligger å koser seg i garasjen i lag med resten av hybelkaninene mine
Her er litt inspirasjon! http://youtube.com/watch?v=lSJcl00Q57g
Noe som kunne funka hadde vært å skaffe et co2-brannslokningsapparat, teipa døra med slangen gjennom nøkkelhullet/under døra og tømt det. Da hadde alle edderkoppene blitt kvalt.

Axe og lighter funker bra. Beste er vel kanskje insektmiddel eller snakke med huseier om å leie inn insekt-mafiaen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her kan du sette inn annonse å selge de som reptil/insekt for:
http://www.reptilfreaks.no/annonser/showcat.php/cat/9
Ser det er noen som ønsker å kjøpe store norske edderkopper der, slike som du har plenti av
du må registrere deg på siden for å sette inn annonse, men det koster ingenting.