Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 12146
Hallo.

trenger lit info av dere som drikker her :P

Har ikkje vert på noe slags fester enda, eller drikket meg full så har ett par spørsmål:

Må man drikkes inn? liksom som en moped med trim må kjøres inn. viss dere fårstår :P
Vill liksom ikkje komme på fest eller noe og spy etter første ølen elelr hva det nå en er.

hva er bra og kjøpe av `drikke`?


Håper på positive svar her
Har litt med korleis du er da.. alder, vekt, høgde?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Holder nok med en sixpack tuborg/rusbrus skulle jeg tro, kanskje 8 hvis du har lyst å bli skikkelig "drita"
(Dvs, det vil oppleves som det siden du ikke har drukket noe særlig tidligere).

Jeg ville ha holdt meg unna sprit/hjemmebrent.
Sist endret av Polar-; 30. november 2007 kl. 00:08.
Begynn med å drikke lite. Ikke tenk på å bli "wasted" første gang :P Ta en 6 pakkning, holder nok i massevis. Men det er klart, dette er fra person til person. Og dersom du ikke har lov av dine foreldre, vær sikker på at du blir godt edru før du kommer hjem, for eksempel drikk endel vann hos en kamerat eller noe. Ungå å uppe deg for mye også

Ble selv nettop busted av foreldrene, og det er ikke å anbefale dersom de er litt strenge på det


Edit: Selvfølgelig så var det svar før meg!
Sist endret av l2s; 30. november 2007 kl. 00:08.
Hold deg unna spriten de første gangene, hold deg til øl.

Heineken er vel å anbefale siden øl smaker dritt de første gangene.

ELler Amunds på Lidl, til 9.50 pr 0.33.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Ellers kan du jo sjekke ut alkoholrapporten: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=96469

Det kommer vel ann på personen, jeg drakk 10 små flasker (0,33 L?), og jeg merket ikke noe spess av det. Men det var over 2 timer da.
PS: Og for all del, ikkje styrt/drikk fort
Hold deg til 4,7% første gangen, ville vertfall eg gjort
Spis et godt måltid før du starter å drikke, gi deg når du føler deg bra, ikke tro at mer drikke gjør deg bedre, ender som regel med at det plutselig sier stopp og du spyr

Ta deg god tid, ikke drikk en øl på et minutt.

Ellers er det lurt å drikke VANN når når du avslutter, slipper bakrus dagen etter og blir raskere edru.

Sitat av Grantax
Er kanskje lurt å skrive VANN for å unngå misforståelser.
Vis hele sitatet...
Hehe, tenkte ikke over hva jeg skrev.
Sist endret av Elemental; 30. november 2007 kl. 00:17.
Er 17 år
litt over 170 høg
vekt har eg ikkje peiling på, men er ganske tynn, får mye komentarer av det hjemme av familien vertfall^^
Blir veldig fort mett av mat og slikt.


men en 6 pakning med øl, skal det drikkes rett etetr hverandre da eller? tviler på at eg klarr så mye på en gang med drikke :P
Sitat av elemental
Ellers er det lurt å drikke når når du avslutter, slipper bakrus dagen etter og blir raskere edru.
Vis hele sitatet...
Er kanskje lurt å skrive VANN for å unngå misforståelser.
Du er født i 86 og er 17 år?
Første gang man drikker så drikker man seg ofte på ræva. Prøv å unngå fjortissfyll. Hvis du er født i '86 blir det for dumt med flatfyll. De fleste skal være over den fasen i den alderen. Som nevnt tidligere, kjøp en six-pack. Drikk rolig, og prøv å kjenn hvor mye du tåler. Som nevnt i tråden så er vekt, alder og høyde avgjørende. Og ikke drikk sprit. :P

Good luck

Edit: HVOR ER REFRESHKNAPPEN??+++++++111
Sist endret av Bagster; 30. november 2007 kl. 00:19.
oi, står vist feil i profilen min, skal stå 1990. fikser det nå
Sist endret av Skall35; 30. november 2007 kl. 00:19.
Det er litt vanskelig å lære seg å drikke, siden det stort sett ender i "katastrofe" de første gangene uansett. Oppkast, altså. Dessuten avhenger det av dagsform, matmengde i magen osv.

Det som man lærer seg etterhvert er at det ikke er automatikk i at jo mer man drikker jo morsommere blir det, og at det er lurt å slappe litt av med drikkinga når man føler seg i superform. Øl eller hvitvin er fint å starte med.
Ta det med ro når du drikker er vel det beste rådet.

Som Tomaso sier: du må drikke et par ganger før du kan det alt ender i katastrofe en gang uansett. Du finner ut hva som passer deg best av vin, øl eller 30% og mer etter et par - tre ganger

Du vil ende opp spyende hvertfall en gang i ditt liv hvorfor ikke la det være din første?
Ja så da drikker eg nok de første gangene hjemme. men så blir problemet og skaffe drikke :P
Sitat av Skall35
Ja så da drikker eg nok de første gangene hjemme. men så blir problemet og skaffe drikke :P
Vis hele sitatet...
Du har absolutt ingen venner som er 18 år? Hvorfor drikke hjemme forresten?
drikk rolig vis du ikke liker øl kan du drikke cider eller rusbrus.vil anbefale og vente ei stund med sprit så slepper du og dumme deg ut.
Min først dråper alkohol var sprit, som jeg fikk smaken for med en gang. Prøvde å drikke rusbrus og øl i etterkant, skjønte fort at det ikke var noe for meg siden jeg begynte å spy og ble fullesjuk dagen etterpå.

Detter har faktisk aldri hendt meg på sprit, tips fra meg: Litt rolig sprit/vin drikking er mye mer behaglig å bli full på etter min mening
Jeg tror også det er viktig at du ikke sitter og drikker og er dritnervøs for at du plutselig begynner å kaste opp, for det fungerer ikke slik. Merker du at du begynner å bli litt uvel så drikekr du vann i en periode. Verre er det ikke.
Oppskrift:
6 pils, 0,33 versjon 4,7%
Ta med på fest
Etter umiddelbar ankomst drikker en, venter en halvtime før du tar neste.
Drikk deretter en pils hvert 20-30 min.
Etter 6 stykker stopper du. Vent til alkoholen hever.
Etter en time eller to bør oppturen være over og du bør gjøre deg klar til en klein tilstand.

Lykke til
Bare ta det med ro, og slutt og ikke prøv å drikke så mye som mulig første gang. Det gjør deg på ingen måte tøff å kunne drikke alt for mye.

Men som sagt varierer det veldig hvor mye man tåler. Så det finnes ikke noe fasti svar på hvor mye du skal drikke første gangen, bare prøv deg fram. Og hvis det går dårlig første gangen, så er ikke det noe å erge seg over, det skjer med de fleste.
Mye gode tips her. Ta dem til deg, og følg dem.

Ikke gjør som jeg gjorde:

En dag jeg hadde spist lite, fant jeg plutselig ut at jeg skulle på fest (ikke så erfaren drikker). Kjøpte 9 0,33 l. Trykket i meg en pizza før jeg gikk. Deretter "hang jeg litt etter de andre" så jeg styrtet alle på ca 2 timer. Endte med at jeg ble drit full, og gikk hjem, å ble busta! IKKE å anbefale! Husk at du har ikke alltid like mye kontroll over handlingene dine
Jeg spiser alltid før fest, er bra å ha noe i magan... spiser gjerne en del på festen.
På festen drikker jeg, til jeg føler det er nok.
Intet stress, intet press.
Klarer du ikke mer enn to øl, så venter du litt, til du kan.
En del sprit og en del vann er en fin regel.
Gjerne gå en tur ut for frisk luft dersom du trenger det, kan også være lurt med en spasertur på veien hjem, du blir litt mer edru da...
Alltid drikk med venner du veit vil holdet håret ditt vekk fra ansiktet mens du spyr.
Sikkerhet og behaglig drikking først.

Drækking skal ikke være ekstremsport, bare krydder for en god fest.
jeg gleder meg til å høre resultatet :>
Som sagt før, drikk med folk du stoler på og ikke prøv å holde følge med de andre. Den tabben har jeg gjort. Ta det med ro, sitt i sofaen og slapp av å prat med folk mens du kjenner formen kommer og du greier å slappe av!
Ikke drikk på tom mage. (Den tabben har jeg også gjort )
Hold deg til øl, rusbrus eller cider de første gangene og ikke vær redd for å spandere bort et par bokser.

Lykke til..

Edit: Omtrent alt av alkohol (Nå ser vi vekk fra cognac, vin og lignende) er bedre når det er kaldt Brennevin kan du godt hive i fryseren et par timer, men f.eks. øl bør ikke være under 4 eller 5 grader..
Sist endret av Eight-Ball; 30. november 2007 kl. 01:14.
1. Spis litt før du begynner å drikke
2. Drikk litt vann underveis
3. Ikke prøv å være like "tøff" som de som har drukket før og styrte alt du har av øl - da blir du bare wasted, og ikke særlig "kul".
4. 6pk med øl/rusbrus/cider holder lenge
5. Drikk vann når du er fedig med å drikke - masse vann!

Også er det lurt å spise litt før du legger deg... Hjelper godt på fyllemagen neste dag. Og fylleskjelven. Og fyllehodet. Og fyllenervene. - Ja, nesten alt negavitv som kan forbindes med alkohol.

Meeen, så skal man jo ikke oppfordre mindreåringe til å drikke alkohol!
IKKE DRIKK! Fyyyy! Fyyy!
Masse gode tips her, men liker ikke det at dere anbefaler å begynne med øl.
Hvor mange av dere begynte egentlig å drikke øl, når dere begynte å drikke?
Selv kan jeg vel si det slik at det faktisk var en god venninne som fikk meg til å like øl mens jeg var sammen med henne. (ikke sammen, men var med hverandre som venner)
Da jeg ble kjent med hnne (15år) drakk jeg kunn brennevin (sprit), rusbus og cider.

Om dette er første gang ville jeg gjort akkurat som GothQueen skriver:

1. Spis litt før du begynner å drikke
2. Drikk litt vann underveis
3. Ikke prøv å være like "tøff" som de som har drukket før og styrte alt du har av øl - da blir du bare wasted, og ikke særlig "kul".
4. 6pk med øl/rusbrus/cider holder lenge
5. Drikk vann når du er fedig med å drikke - masse vann!

Også er det lurt å spise litt før du legger deg... Hjelper godt på fyllemagen neste dag. Og fylleskjelven. Og fyllehodet. Og fyllenervene. - Ja, nesten alt negavitv som kan forbindes med alkohol.

Meeen, så skal man jo ikke oppfordre mindreåringe til å drikke alkohol!
IKKE DRIKK! Fyyyy! Fyyy!
Vis hele sitatet...
MEN - Hold deg til rusbrus / Cider første gangene, og for all del.. Ikke dra på store fester og dritt.
Finn heller på noe gøy med gode vnner / venn.

- Hehe.. De fyllanervere har jeg ikke god erfaring med. En gang måtte jeg sove en ekstra natt på hotell fordi jeg ikke klarte å gå ut av sengen
Sist endret av seppolaatle; 30. november 2007 kl. 02:23.
- Vors først med noe gode kamerater, er greit å vorse slapt over et par timer så du merker når alkoholen påvirker deg og du er klar for å dra ut.
- Prøv å unngå blanding av for mye forskjellige drikkevarer, altså ikke drikke øl, sprit, rusbrus, cider og sprit på samme kveld, ender ofte dårlig.
- Som sagt tidligere i tråden, spis godt før du begynner å drikke og få i deg mye vann før du køyer etter fylla.
- Ikke press i deg alkoholen, drikk på et rolig nivå som passer deg best. Kan fort bli drikkeleker som du helst bør styre unna før du vet omtrent hvor mye du tåler.
- Styr unna sprit og hold deg til drikkevarer under 10%, et par 40% shots kan fort tippe deg over.

Sepp: Rusbrus/Cider er på ingen måte bedre for deg første gang. Det smaker da altfor godt og det er stor sjangs du får i deg altfor mye. Begynte selv med sprit og har så gått over til øl, men gikk mye på kjøret det første året.
Sist endret av Zepplin; 30. november 2007 kl. 02:21.
Sepp: Rusbrus/Cider er på ingen måte bedre for deg første gang. Det smaker da altfor godt og det er stor sjangs du får i deg altfor mye. Begynte selv med sprit og har så gått over til øl, men gikk mye på kjøret det første året.
Vis hele sitatet...
Beklager dette.. Du har helt rett !!!
Nå må jeg be trådstarter slutte av dette, da jeg faktisk ikke har mye jeg skulle ha sagt..
Du skjønner at jeg sliter med å slutte å drikke når jeg først begynner, og jeg er 20år.
Dette kan nok ha mye med hvordan jeg begynte..
Tror den egentlige grunnen til at jeg skrev cider / rusbrus er fordi det faktisk er mye bedre enn øl dersom man ikke drikker øl til vanlig.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Må jo være lov å tilføye at det er morsomt å bli wasted en gang ibland og.
Husk at det er fullt mulig å kontrollere hvor full du blir. Handler bare om å vente og kjenne etter, og ikke drikke enda en øl til hvis du føler deg klinkende edru to sekunder etter den siste øllen. Len deg tilbake og delta i stadig eskalerende diskusjoner.
6 pakning holder lenge for en deg. drikker ikke så ofte selv, så en 6 pakning gir meg faktisk en grei fylla uten å bli for full.

En ting som jeg fikk erfare min første gang, var at jeg ikke helt visste hva som var grensen mellom brisen og full. Så dum som jeg var da, bare pøste på uten stans og ble kort sagt alt for full. Kjøp deg en 6pac med øl av ett eller annet merke, ha den en god stund i kjøleskap slik at den er kald når du skal drikke (lettere og få ned øl når de er kalde).

Lykke til og kos deg, men ikke gå for å bli drittfull første gangen. Da ender du opp fyllasjuk dagen etterpå og vil aldri mer drikke.
Remien: Jeg vil igrunn aldri drikke igjen omtrent hver helg, så tanken der er ikke så ille...

Skal du ha øl som ikke smaker altfor sterkt kan du prøve f.eks. Ultra (Smaker så og si vann ). Ellers kan jeg også anbefalle Heineken og Warsteiner (30-35 per 1/2 liter tror jeg.)
første gang eller ikke, øl skal ikke smake vann.
Hvis du går for øl, hvorfor ikke kjøpe litt forskjellig? Om du går for vin ville jeg prøvd en syrlig hvitvin,
ikke for søt. Musserende vin er også bra for førstegangs"fylla".
Tkker for mye bra tips
Eg kan kansje spørre en venn av meg eom er 1 år yngre enn meg om vi skal drikke en kvell eller noe, for da er begge `nybegynnere`.
Så da blir det en 6 pakk første gang da :P
ja passe med en sekser første gangen siden du er realativt liten,(no offence) er ikke som meg som trenger en kasse alene.
bare nyt pilsen med noen gode kamerater og ha det fett, men en ting som gjør fylla hundre ganger bedre er røyk og mat verfall for meg.
Btw endenlig fredag, i dag blir det drekkings.
Sist endret av BeerViking; 30. november 2007 kl. 08:47.
sprit og øl blir krøll, øl og sprit blir leet. ^_^ husk på det om du skal drikke sprit.
Det er bare tull at vin og øl blir krøll.
Det viktigste er bare å ikke drikke for fort og ikke drikke for mye. Alkoholen bruker litt tid på å virke. Beregn mellom 30min til 1time før du kjenner virkningen av den siste alkoholen du drakk. Med andre ord, ikke tyll i deg fire øl på på en halvtime bare fordi du ikke kjente no virkning av den første.

Det som også er viktig å huske er at du ganske sikkert kommer til å gå på mange smeller når det gjelder alkohol. Man lærer ikke å drikke på mange år. Se bare på godt voksne folk i julebordsesongen. Mange som har drukket i 20-30 år, men som fortsatt oppfører seg som idioter. Så ikke freak ut om du spyr ett par ganger i begynnelsen.

Andre tips:
Ikke prøv å holde følge med andre.
Ikke shot brennvin.
Skal du drikke sprit, bland svakt og drikk sakte.
Drikk noe du liker.
Ikke drikk på tom mage.
Merker du at du må spy så stikk på dass.
Har du først spydd så vil du føle deg mye bedre med en gang.
Og igjen, ta deg god tid.
jeg vil bare si at du må prøve deg frem.. det måtte jeg og veldig mange andre, begynn å venn deg på ølen med en gang. det kommer til å spare deg for veldig mange penger i fremtiden, dessuten er det jævlig godt når man har vennt seg på det

GLHF
Sist endret av qwerty1337; 30. november 2007 kl. 10:25.
Sitat av Skall35
Hallo.

trenger lit info av dere som drikker her :P

Har ikkje vert på noe slags fester enda, eller drikket meg full så har ett par spørsmål:

Må man drikkes inn? liksom som en moped med trim må kjøres inn. viss dere fårstår :P
Vill liksom ikkje komme på fest eller noe og spy etter første ølen elelr hva det nå en er.

hva er bra og kjøpe av `drikke`?


Håper på positive svar her
Vis hele sitatet...


alcohol virker først etter 30min så vis du venter 30min mellom ver øl bør du kjenne når du begyner å bli full, husk å spise før du drikker, vis du drikker på tom mage blir du mye lettere full. God øl er "Guinness", hansa, rignes og en hel del andre. Ungå borg fordi d smaker ikje gått, tuborg går greit
Jeg annbefaler deg å begynne rolig med en 6pakning ja.
Ikke hiv deg på noe annet etterpå det. Og, begynn med øl ja. Som sagt lengre opp i tråden vil det
spare deg for masse penger, i tilleg er det UFATTLIG godt med en kald og god pils en varm sommerdag etterhvert.
Uansett, visst foreldra dine spørr hva du skal, så si at du skal på fest. De blir helt sikkert ikke så sure.
Det pleier å gå bra. Tror mine foreldra var veldig glad for at jeg sa ifra første gang jeg skulle på fest.

Men, for guds skyld.. Ikke hiv innpå 3 pils og si at du er drita, og late som du faller i bakken etc.
Folk vil bare se på deg som en idiot. Og det er ikke noe kult. Drikk de 6 pilsene dine med et godt mellomrom. Forså å bare ta det rolig, og prate med folk, ta en dans kanskje? Mye som kan skje
En grei begynnelse er vell at eg kan inviteren en venn av meg over en gang eg er alene hjemem så vi kan drikke da.
Han har ikkje drukket noe han helelr før sa da blir vi 2 :P
Han er 1 år yngre en meg og er min nermeste nabo venn liksom.
Sitat av Grantax
Det kommer vel ann på personen, jeg drakk 10 små flasker (0,33 L?), og jeg merket ikke noe spess av det. Men det var over 2 timer da.
Vis hele sitatet...

og det var vell lett øl det da?
etter tålig hard drikking de siste årene har jeg lært at fingeren er min beste venn... kjenner jeg at nå er det retur så koser jeg med drøvelen og ting blir fet igjen.
Jeg ville ikke ha anbefalt noen å drikke bobblevann første gang de skulle på fylla.
1flaske champagne/asti/whatever inneholder ca. like mye alkohol som (regne kjempemasse i hodet) eh.. ca.5 flasker øl, blir det vel?
Men etter å ha pøst nedpå en flaske bobblevann så føles det deffinitivt ikke ut som om du har drukker 5flasker øl, for du har ikke vært på toalettet to - tre ganger.
Og da vil du gjerne ha mer - fordi det var sååå lite.
Det jeg startet med var at jeg og en kompis koste oss med et par øl og cider mens vi så på Snatch.
Det var hyggelig og en fin måte å lære hvordan litt alkohol føles på kroppen(mind dere at vi var 13..)

Men så var jeg veldig dum... Med andre ord, ikke gjør som meg..
Jeg gikk på fest med 10. klassinger jeg såvidt kjente.. IKKE start med brennvin! Og IKKE gå et sted uten en du stoler på!

Jeg hadde heldigvis mitt kjære søskenbarn som kunne passe på meg, men alikevell, folk trodde at jeg hadde hadde hatt meg med en som hadde gitt Ugly Betty goood konkuranse..

Så, her kommer rådene litt mer oversiktlig:

- Start med små mengder, lær deg å like, gjerne alene eller med en god venn som du stoler på.

- Start med øl, rusbrus, cider eller vin, IKKE brennvin, det kommer som lyn fra åpen himmel når det først treffer deg.. Det fine med nevnte drikker er at du kan føle at alkoholen gradvis gjør deg påvirket.

- Skal du på fest, ha for all del med deg en god(og gjerne sterk) venn.. Fulle fjortisser liker å slåss, dessuten er det lurt med en som kan passe på deg..

- Spis godt før du starter.

- Drikk MYE vann under hele sjiten.

Lykke til!
Det kommer veldig an på personen vil jeg si.

Dama mi, som er sånn 1.64 høy og 55kg (mao lita og tynn) drakk sprit, øl og shots første gang hu drakk, og det gikk brillefint, men om hu så mye som lukter sprit i dag, har a panikk neste morgen for hodet hennes er fulle av hull fra kvelden.

Jeg personlig drakk første gang litt sent, når jeg var overkant 18. Likte ingenting av øl eller noe, og hadde aldri sett behoved for å drikke, da jeg er høy på livet <3

Anyway, var klassetur, og en veldig "sossete" fyr i klassen reiv i noe som smakte godt, med alkohol i seg, det var vanlig 4.7%. Tømte i meg... 3 sånne? og var gone Herre, for en jævlig morgen dagen etterpå, og møte folk igjen.. off..

Og jeg er ikke tynn av meg, så man skulle tro jeg "tålte" mer.

Anbefalningen er nok at du enten tar det litt rolig første kvelden, ta noen rolige øl, drikk vann innimellom for å ikke bli dårlig, eller så tar du et vors med bare nærme venner og tyller i deg ^^

Vil anbefale den første, dog..

Lykke til, nevertheless!
-Vidde <3
Sist endret av Vidde; 30. november 2007 kl. 13:51.
Sitat av Guljakke
og det var vell lett øl det da?
Vis hele sitatet...
Liker ikke øl, drakk cider første gang. :/
Likte ikke det heller etter det, fordi det er altfor søtt.
Liker (desverre) kun sprit.
Sist endret av boblehest; 30. november 2007 kl. 13:51.