Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 583
En kompis av meg installerte BF2 igår, samtidig som meg. Jeg kjører da XP, mens han har Vista. Vi tok steg for steg på firefox, og gjorde alt det samme. Alt funka hos meg, men hos han var det noe problemer.

Singleplayer: Alt er perfekt.

Multiplayer: Kommer inn på alle servere, alt loader osv, men rekker kun spille 1 sek før han blir kicka. Feilmeldingene som kommer:

"Punkbuster error"; You have been disconnected by Punkbuster. The reason follows in english below.

"Punkbuster error message"; Punkbuster kicked player KaliMaster for (0 minutes).
RESTRICTION: inadequate O/S privileges.


Noen som har peil på hva som er feil? Jeg ville selv tippe det har noe med vista å gjøre, men hva vet vel jeg?

Takker for alle svar på forhånd, fint om noen kan hjelpe

EDIT:
Må også legge til at vi har prøvd å oppdatere Punkbuster manuelt, og programmet sa at Punkbuster var som det skulle. Fikk dette fra battle.no, så programmet skal være til å stole på.
Dere har de siste patchene? Har ingen peiling på vista sammen med BF så det skal jeg ikke utale meg om. Men kan være patchene
Høres ut som ikke admin på pc'n?

PS: "Feilmelding" i ett ord, meldingen var riktig
Du må kjøre spillet som administrator siden det er vista.
Jepp stemmer, RightClick -> Kjør som admin.. Hadde samme problemet. Har ikke noe med patch eller noe sånt å gjøre
Det funka, takker folks! Dere vet hva dere snakker om
Eventuelt kan du også skru av UAC (som er stort sett lite hjelpsomt).

Kontrollpanel - Brukere - huk bort UAC.