Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 3061
Nå har jeg sett på alle norske idol episodene som har gått i år, og jeg lurer på hva folk syntes om deltakerne som er med i år?
Har dere noe dere vil dele ut, noen ord? så er det morro å lese hehe..

Idol 2007 blir fett i år!
Jeg er dritlei idol jeg. De kunne stoppet etter Kurt, men neida. Samme greia over and over again. Det er begrenset hvor artig det er å se ukjente folk synge. Men hun Tone var, og er fin å se på :P
Sist endret av AntonSR; 5. oktober 2007 kl. 19:00.
Idol er ikke like interesangt som første året, har ikke sett det på flere år

På tide og satse på noe nytt
Synes idol er like spennede som å se maling tørke.
De talentfulle i norge vil jo ikke være med i idol fordi de ikke kan være seg selv. Bare se på i fjor som eksempel: En av de jeg synes var best den sesongen sluttet fordi hun ikke fikk lov til å være seg selv eller ha sin egen stil. Idol er nesten en slik maskin som tygger i seg folk og spytter de ut som en helt plain mainstreamer. (Synes jeg da).

Kunne rett å slett stoppet etter kurt synes jeg.

Hele opplegget går jo ut på å synge de sangene dommerne liker. Eneste som er bra med årets idol er hu nye dommeren som var vokalist i surferosa!

PS: Det er greit om du er skikkelig lat men har talent, og da gir vel idol deg en lett sjanse til å bli kjent. Kurt har jeg ikke hørt noe mer om siden world idol der han vant.
Sist endret av Pagliacci; 5. oktober 2007 kl. 19:24.
Så episoden fra de var i Trondheim for å se etter noen kjente, men ble helt kvalm hver gang de tok nærbilde av hun dama fra Surferosa :P

Ser ut som om hun har tatt på seg étt plag fra henholdsvis 70-, 80- og 90-tallet - og kombinert med 180 grader skjeling sendte meg i krampetrekninger... :-|

Programlederne er verre enn noen gang. Moro hvordan de faktisk klarer å være overgå de fra året før hver eneste gang.
Øye er kanskje ikke på plass, men hun er fortsatt tøff (etter min mening).
Audition er jo klart det beste, morro og se folk dumme seg ut
Men de skal ha honnør for at de tør.

Ellers så kommer ikke jeg til å følge med på idol noe mer nå etter som de starter med de inneldene rundene.
Idol er unødvendig..:P Det eneste som er morsomt er auditionene, der masse folk driter seg ut:P
Idol er kjedelig rett å slett. So you think you can dance (ja veit at det er amerikansk, but still..) er mye bedre og faktisk underholdende når det er så sykt mange forskjellige stiler innen dans der. Idol får ikke fram noe nytt. Den eneste personen som skiller seg ut blant idol-finalistene er Kurt Nilsen. Programmet skulle stoppet der.
Sist endret av margido; 5. oktober 2007 kl. 20:27.
Sitat av Nissefar
Eg har mistet turen på idol ette kurt vant... eg meine.. e da nokon so seriøst! like han?????
eg tørr nesten ikkje å sjå på idol meir for eg e redd får at nokon som kurt ska vinna i gjenn!!!

PS:
eg hate kurt viss nokon lurte...:P asso han kan ikkje synga!! han ser ut som eit flykjæsj og so .. jah... nokon so e uenige?
Vis hele sitatet...
Kurt Nilsen kan faktisk synge, og man behøver ikke å være noe glansbilde for å kunne synge , det er vel Paul Potts ett glimmerende eksempel på
Sist endret av RichiRich; 5. oktober 2007 kl. 20:35.
Synes Idol i år er ganske kult, hehe.
Kan ha noe med at det er første år jeg har stresset meg til å se det.
Bortsett fra finalen der kurt vannt, den så jeg ^^
en unge med downs
comRade's Avatar
..idol var bare kult når kurt vant, etter det - går det bae nedover.
Her er tidenes mest konstruktive svar: Idol suger.
TV2 melker pengekua igjen hvert jævla år - når skal det slutte?
idol .. hva er det?
Sitat av Nissefar
Kanskje han kan synga ja... men han e ikkje flink te å synga!!!!
Vis hele sitatet...
Eeh jo, Han har så å si full kontroll over stemmen sin. Han er flink til å "synga" *utropstegn som nesten kunne fòre afrika*!!
Sitat av Scr0tum
Eeh jo, Han har så å si full kontroll over stemmen sin. Han er flink til å "synga" *utropstegn som nesten kunne fòre afrika*!!
Vis hele sitatet...
Enig med Scrotum.. Liker selv ikke idol, men Kurt kunne synge:P
Jeg har ikke sett idol siden første sesong, og jeg har heller ikke sett mer en toppen 5 episoder, men jeg er overbevist om at kvaliteten ikke har steget så mye som en tanke siden da så: Lavmål! var jeg subjektiv nokk?
Idol er oppskrytt! Idol, den første sesongen er det eineste gangen som var bra! Kurt Nilsen er nice Etter han vant idol, har det berre vert wannabees som har prøvd oppnå å synge like bra som han - Min meining! Har sett dei fleste episodane hittil i år.. Seere som ringer inn og stemmer på sin "favoritt" , og riike idol og tv2 som tjener ser rike
Idol er helt elendig, nei jeg ser ikke på det.
Siden jeg kjenner en av de topp 24 så sier jeg idol roxxer
Idol har for lengst gått ut på dato, de prøver å trekke seere ved å tenke nytt som feks heve aldersgrensa og la folk ha med instrumenter. Til tross for dette syns jeg fortsatt de har gått for langt ved å sende det 5? året på rad. Ærlig talt.
Auditionene er gøy, så er det ikke gøy mere.
Jeg er heller ikke no spesiellt fan av filmer/program som de lager oppfølgere av bare for å trekke folk siden "orginalen" gjorde det.
Jeg er enig i mye av det dere sier Men siden ei jente i klassa mi gikk videre tror jeg at jeg skal følge med på showet til hu går ut
Sist endret av boblesaft; 6. oktober 2007 kl. 14:09.
Jeg har aldri sett så mye på idol med mindre jeg har kjedet meg på tidspunktet. ja, det fins en del der som synger bra. Som nadre sier så har det blitt for mye av det samme gjennom årene.

Jeg syns også at det mangler en elektrisk gitar sammen med trommer og bass gitar før det blir bra musikk.

Offtopic. Selv hvor mange som hører på pop så er jeg forbannet lei sammfunnets fokusering på pop. Fins folk som hører på annet. De hjernevasker folk til å tro at alle hører på det. Det er riktig,jeg gjør opprør mot det norske pop fikserte samfunnet.
Nå har jeg vært fast "idol" hater i flere år, og gidder ikke lenge å skrive et langt innlegg om hvor mye idol suger, og hvorfor. I år gjør vi det enkelt:
Jeg hater idol, brorparten av alle som liker det, og er enig med alle som sier noe negativt om programet.
bra vi er enige
idol
sux
max
lzm
Sist endret av Evelen2; 7. oktober 2007 kl. 00:37.
Jeg ser på Idol, og jeg liker det
Er nok ingen som kan måle seg med Kurt i år (eller noen av årene), men håper likevel at Glenn eller Kim Rune vinner.
Sitat av BrickTop
Idol er unødvendig..:P Det eneste som er morsomt er auditionene, der masse folk driter seg ut:P
Vis hele sitatet...
Enig der, men synes helt klart at Idol er kjedelig. Jeg vil vel si at Idol var mer morro i starten, men nå har det gått så mange ganger at jeg blitt lei. Holder meg til Anime og godstolen!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dere som har sett på idol, hva synes dere om Linnea?
Sist endret av boblesaft; 27. oktober 2007 kl. 17:12.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Ikke noe å skryte av og mitt tips er at hun er neste mann som ryker til. (Jeg tippet riktig igår så du har all grunn til å tro meg)
Jeg synes at konseptet med idol er så inni granskauen brukt opp... Hvert år tenker jeg "Er dette det siste året? Det kan da ikke være noen som ser på det søppelet", men hvert jævla år blir jeg like skuffa når jeg ser reklamer for den møkka. Det eneste som kan være litt underholdende er auditionene der folk kommer inn kjepphøye og tror de kan synge bedre enn alle som er på topp 20 lista til sammen også kan de ikke en dritt selv. Det er det eneste jeg finner som underholdningsfaktor i Idol. Jeg husker navnet på en idol vinner, det er Kurt med fortenna. Det var første sesong. Etter dette gadd jeg ikke mer.
Skjønner ikke helt smaken til de som stemmer heller, så på utstemminga ( kan ikke helt la være ) og hu somm røyk ut er mye flinkere enn fler av de som er igjen.
Sitat av tnt
Ikke noe å skryte av og mitt tips er at hun er neste mann som ryker til. (Jeg tippet riktig igår så du har all grunn til å tro meg)
Vis hele sitatet...
Jeg har egentlig ikke trodd at hu skulle komme så langt som hu nå har kommet. Så det kommer ikke som et sjokk for meg om hu går ut neste runde

Sitat av RichiRich
Skjønner ikke helt smaken til de som stemmer heller, så på utstemminga ( kan ikke helt la være ) og hu somm røyk ut er mye flinkere enn fler av de som er igjen.
Vis hele sitatet...
Det er fordi det er små 13-åringer som ikke vet bedre som stemmer De stemmer på de "søteste, kjekkeste etc..".
Idol er bare morro i de innledende rundene...
De innledende rundene i Polsk Idol er de morsomste...
Skjer med at Linnea-ludderet synger med vibrato drøyt 70% av sangen?

Det høres ut som en dårlig parodi på strupekreft.
Jeg elsker det artistiske og herlige ved Linnea, men så er jeg også Joanna Newsom og Joni Mitchell fan. :-)
Første året var jeg hekta.
Årene etter det, ble alt forbanna kjederlig.

Helt unødvendig.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Freaky me
Første året var jeg hekta.
Årene etter det, ble alt forbanna kjederlig.

Helt unødvendig.
Vis hele sitatet...
Det meste på tv er vel strengt tatt unødvendig i det store og hele, om du skal si det på den måten? Spørsmålet er om det kan kalles dårlig underholdning når det drar inn 300 000+ stemmer...
Idol er så oppbrukt nå, men kan nevne at kvalitetsnivået er høyere i år enn i fjor blant annet. Men fortsatt er jeg møkk lei Idol!
den første var konge. så kom den andre sesongen. det er vel fra den sesongen jeg husker flest folk. det var den sesongen jeg fulgte med på, + cirka alle som kom blant top 10 faktisk KUNNE synge.
etter det har det bare gått nedover, bortsett fra tone som ser fin ut og faktisk synger fint.
ingen av de deltakerene som er der nå har sjarm eller noen sangevner.
de som ville benytte seg av idol for å fame har allerede gjort det, så de eneste som er der nå er kids som vil bli som forbildene sine.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Følger med, men legger ikke så mye i det... For å si det sånn, det må skje noe så stort at jeg ikke veit hva det er for at jeg skal kjøpe en CD av.. øh, Idol-Timian!
Sitat av margido
Idol er kjedelig rett å slett. So you think you can dance (ja veit at det er amerikansk, but still..) er mye bedre og faktisk underholdende når det er så sykt mange forskjellige stiler innen dans der. Idol får ikke fram noe nytt. Den eneste personen som skiller seg ut blant idol-finalistene er Kurt Nilsen. Programmet skulle stoppet der.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er noe dritt at det er noen dansestiler de rett og slett ikke tillater. Alt bør være lov.
Idol er ræva og har alltid vert det. Jeg har alltid hatt problem med å forstå at folk finner det underholdene. Vist folk absoludt har lyst å se andre synge elendig, kan de bare se litt på Lene Alexanra, da har de vertfall noe fint å se på samtidig.
Sitat av Turbolego
Idol er bare morro i de innledende rundene...
De innledende rundene i Polsk Idol er de morsomste...
Vis hele sitatet...
Amen.

Har ikke fulgt med på Idol noen av årene, men kan forstå at folk i 12-14årsalderen ser på det.
Så lenge TV2 fortsetter å tjene penger på Idol (noe de dessverre gjør), så kommer de nok til å fortsette med det, til fortvilelse for oss andre.
Idol er for dummt
1 Sessong = nesten greit nok
2 Sessonger = Javell, tjene penger
3 Sessonger = Påtide å slutte litt gammelt
4 Sessonger = Tragisk
Ble presset til å se en episode på fredag eller korti det var, det er så kjedelig, helt lei av det
Hvorfor "Pop Idol" sparker rompa til (de innledende rundene av) Idol!

Når det er sagt, vil jeg bare si at både Idol, American Idol, The X Factor, America's Got Talent og Super Duper Idol er alle show som burde gått én sesong...
Sist endret av Turbolego; 14. november 2007 kl. 01:08.
Synst Idol er blitt oppbrukt. Det var spennende å se på de første årene, men nå er det bare kjedelig. Tror jeg har sett tre episoder i år eller noe:0
Det som er så synd er at de som stemmer, stemmer på de dem synes er pene (søte, sjarmerene osv.) Men tenker ikke på om personen faktisk _kan_ synge. Hvilke er veldig irriterende.

F.eks: Sandra Lyng Haugen kom på 3.plass. Hun kunne jo omtrent ikke synge, og hun fikk ikke særlig god tilbakemelding for hver opptreden heller. Det var mange andre der som var dyktige i forskjell til henne.
Alle fjernsynskanaler mangler ein person som kan sei: "Nå er det nok! Finn på noke nytt!"