Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6282
Hei Freakere, jeg er en kar i midten av 20 årene, og jeg har ett lite problem som jeg prøver å få råd angående.

Jeg har tidligere hatt et senge-venn arrangement med ei siden sen sommer 2016 fram til julen i år, vi sluttet å henge etter at hun gjorde noe jeg mest sannsynligvis tok meg alt for nær av, som resulterte i at vi kuttet kontakten i 4 mnd.

Men nylig har hun dukket opp i livet mitt igjen, noe jeg ikke trodde kom til å være fult så ille men det viser seg til at jeg blir boende der jeg er i ett år til, og det blir hun og.

Problemet er at jeg er sykt forelsket i henne, jeg var også det når vi "holde på" (selv om jeg klarte å holde det nede) men i de 4 mnd så klarte jeg å drepe følelsene mine for henne, eller iallefall ikke tenke like mye på henne.

Men hva skal jeg gjøre?
Slik jeg ser det har jeg 2 muligheter, den ene er å bare fortelle henne hvordan jeg føler og at vi må kutte kontakten da det gjør meg sykt vondt å bare se henne, mye mer å være med henne.


Den andre er å emosjonelt manipulere henne og risikere at hun ender opp med noen hun ikke er oppriktig forelsket i. Noe jeg vet er galt men jeg synes ett liv uten henne virker unaturlig.

Beklager dårlig grammatikk, dysleksi er noe hersk.

Ah liten side note, hun er den første personen jeg har klart å "bli glad i" siden barneskolen. Da jeg har vært emosjonelt nedstengt i lang tid for ikke å gjøre div depresjoner verre.
Sist endret av Fygydyby; 19. mai 2017 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fygydyby Vis innlegg
Hei Freakere, jeg er en kar i midten av 20 årene, og jeg har ett lite problem som jeg prøver å få råd angående.

Jeg har tidligere hatt et senge-venn arrangement med ei siden sen sommer 2016 fram til julen i år, vi sluttet å henge etter at hun gjorde noe jeg mest sannsynligvis tok meg alt for nær av, som resulterte i at vi kuttet kontakten i 4 mnd.

Men nylig har hun dukket opp i livet mitt igjen, noe jeg ikke trodde kom til å være fult så ille men det viser seg til at jeg blir boende der jeg er i ett år til, og det blir hun og.

Problemet er at jeg er sykt forelsket i henne, jeg var også det når vi "holde på" (selv om jeg klarte å holde det nede) men i de 4 mnd så klarte jeg å drepe følelsene mine for henne, eller iallefall ikke tenke like mye på henne.

Men hva skal jeg gjøre?
Slik jeg ser det har jeg 2 muligheter, den ene er å bare fortelle henne hvordan jeg føler og at vi må kutte kontakten da det gjør meg sykt vondt å bare se henne, mye mer å være med henne.


Den andre er å emosjonelt manipulere henne og risikere at hun ender opp med noen hun ikke er oppriktig forelsket i. Noe jeg vet er galt men jeg synes ett liv uten henne virker unaturlig.

Beklager dårlig grammatikk, dysleksi er noe hersk.
Vis hele sitatet...
Så, la meg forstå dette riktig. Du har ei jente som pulekompis, men ikke noe mer. Forholdet deres har vært litt av og på og frem og tilbake, men utelukkende 'sex only'.
Du vil ha mer.

Du lurer nå på om du bør manipulere henne inn i et forhold med deg (hvordan i himmelens navn kan du være så sikker på at det vil funke?) eller bryte kontakten med henne.

Hva er galt med å inviterte henne på en romatisk date og si det som det er? Hvorfor er ikke det et alternativ? Du bør ikke forsøke å manipulere noen du er glad i, og du børe ikke bare bryte kontakten med noen uten saklig grunn ut av det blå. Er du interessert i et seriøst forhold, så bør du være åpen og ærlig fra første stund. Konfliktskyhet og feighet gagner deg ikke.
Trådstarter
5 1
Vi var knullevenner, mn etter hendelsen rundt jul kuttet jeg som sagt kontakt, hun kom inn i livet mitt igjen i den form av at hun flyttet tilbake en gang i mai men vi møttes på fest natt til 17 mai, Vi hadde ikke sex eller noe men vi snakket. Mye. Og å ta henne med på date div er en kostnad jeg ikke har råd til pr øyeblikket, i tillegg til at jeg er bra sikker på at hun ikke har romantiske følelser ovenfor meg.
Denne problemstillingen høres altfor kjent ut. Mitt tips er å kutte ut jenta, for godt. Det sårer deg mer enn henne...
Agree.

Har hun ikke følelser ovenfor deg er det like greit kutte kontakten før du ødelegger mer for deg selv, enn hva som strengt tatt er nødvendig. Skjønner ikke helt hvordan du skal klare manipulere vedkommende. Ser hun kun på deg som kompis/pulevenn.
Sist endret av ImnotEmo.; 19. mai 2017 kl. 21:46.
Den andre er å emosjonelt manipulere henne og risikere at hun ender opp med noen hun ikke er oppriktig forelsket i. Noe jeg vet er galt men jeg synes ett liv uten henne virker unaturlig.
Vis hele sitatet...
Om du faktisk får det til kommer det til å backfire kraftig. Du kan ikke bare fucke med andres følelser slik at det gagner deg best der og da. Blir som å pisse i buksa for å holde varmen det der.

Kutt heller kontakten på en naturlig måte. Fade det ut og kom deg videre.

Edit: Og det må ikke være en dyr date for å fortelle hva du føler. Går an å prate om sånt på fest og, hva har du å tape?
Sist endret av Pygoscelis; 20. mai 2017 kl. 01:11.
Jeg ser absolutt ingenting umoralsk ved å manipulere henne litt. Jeg har lært en viktig ting fra å lese adferdspsykologi, det finnes to typer mennesker; de som manipulerer ubevist og de som manipulerer bevist. Alle gjør det uansett hele tiden, og jenter er gjerne generelt flinkere til å gjøre dette bevist enn gutter.
Først må man jo definere hva som er manipulering;
  • Er det manipulering å ordne håret og/eller sminke seg så man ser penere ut enn hva man egentlig gjør?
  • Er det manipulering å smile til noen?
  • Er det manipulering å herme etter språk og/eller kroppsspråk for å skape et inntrykk av likhet?
  • Er det manipulering å stryke og/eller gi en klem for å skape inntrykk av nærhet og forståelse?

Sannheten er at alle punkene ovenfor er manipulering. Og når man forstår hvordan man bevist skal bruke slike teknikker og triks for å sette mottakeren i riktig stemning og/eller følelse så er det veldig lite som er umulig.

«Livet er et spill, de som ikke spiller taper»
Ts du har gått i den klassiske pulevenn fella. Der en får sterke følelser mens den andre fortsatt ser på deg som pulevenn. Grunnen til at dere mistet kontakt er sikkert noe relatert til sjalusi fra din side noe som jo faller utenfor konseptet pulevenn.

Når det er sagt så manipuler i vei om du ønsker å ha et forhold. Manipulering er langt vanligere enn mange tenker over blant folk som ønsker en monogamisk langtidspartner.

Btw date kan gjøres i alle prisklasser, og du må tenke annerledes rundt dating. En date handler ikke om å imponere med valg av dyr restaurant og fancy vin. En date er å gi av din tid og oppmerksomhet. Det kan være alt fra kaffe på thermos i skogen eller på stranda til en UE fotosession og medbrakt lunch. En gjennomtenkt og godt planlagt lavkostnadsdate der du tar hensyn til hennes interesser og samtidig gir av deg selv er gjerne langt mer minneverdig enn et helt ordinært date.
Trådstarter
5 1
Frtoretang var ikke riktig noe med sjalusi, var mer at hun ditchet planer vi hadde hatt i over en mnd, og jeg er en type person der planene uansett hvem som legger dem MÅ gjennomføres eller så må det kommuniseres godt på forhånd at de ikke blir noe av.

Kort sagt, vi skulle på en spesiell fest, hun overnattet her dagen før og dagen til festen, og så bare forsvant, uten at jeg fikk tak i henne ( sendte 2 mld og ringte 1 gang ) for å forsøke å møte opp. Så ble jeg bare sur og irritert, men ikke mot henne, men mot en annen kar på festen som endte opp med skjev nese. Og etter det ba jeg henne bare holde seg unna, men så natt til 17 så jeg hvor lei seg hun faktisk var for det, og jeg vet ikke, shits fucked.
Sitat av Fygydyby Vis innlegg
Frtoretang var ikke riktig noe med sjalusi, var mer at hun ditchet planer vi hadde hatt i over en mnd, og jeg er en type person der planene uansett hvem som legger dem MÅ gjennomføres eller så må det kommuniseres godt på forhånd at de ikke blir noe av.

Kort sagt, vi skulle på en spesiell fest, hun overnattet her dagen før og dagen til festen, og så bare forsvant, uten at jeg fikk tak i henne ( sendte 2 mld og ringte 1 gang ) for å forsøke å møte opp. Så ble jeg bare sur og irritert, men ikke mot henne, men mot en annen kar på festen som endte opp med skjev nese. Og etter det ba jeg henne bare holde seg unna, men så natt til 17 så jeg hvor lei seg hun faktisk var for det, og jeg vet ikke, shits fucked.
Vis hele sitatet...
Hvem er det du prøver å lure?
Trådstarter
5 1
Ingen, jeg ble sur, ikke sjalu, det er to forskjellige ting.

Si foreksempel moren din har lovet å kjøpe yoghurt, og så kjøpte hun ikke yoghurt, er du da sjalu på folk med foreldre som kjøper yoghurt?
Sist endret av Fygydyby; 21. mai 2017 kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fygydyby Vis innlegg
Ingen, jeg ble sur, ikke sjalu, det er to forskjellige ting.

Si foreksempel moren din har lovet å kjøpe yoghurt, og så kjøpte hun ikke yoghurt, er du da sjalu på folk med foreldre som kjøper yoghurt?
Vis hele sitatet...
Ikke lur deg selv. Det du beskriver er helt åpenbart sjalusi. Jeg har vært i din situasjon flere ganger, oftere på motsatt side heldigvis.

Jeg skal være dønn ærlig med deg her, men merk deg at dette gjelder min situasjon og mine erfaringer:

Hver gang jeg har innledet et seksuelt forhold med noen uten tanker om forhold, så er det fordi jeg ser på jenta som "ikke bra nok" for meg (Les: ikke kompatibel med livet mitt). Enten det er utseende, personlighet, karrierevalg, omgangskrets eller noe helt annet. Kall meg gjerne overfladisk, men et forhold innebærer mye tid tilbragt sammen.
Som regel ender jeg opp mye mer knyttet til personen enn jeg først hadde planlagt, så dumper jeg dem etter en stund og føler meg shit. Jeg dumpet faktisk den forrige frøkna på 17. mai, og nå føler jeg meg shit. Mao, jeg har blitt forelsket i(eller i alle fall knyttet til) pulevennene mine, men likevel ikke vært interessert i et forhold pga eksterne faktorer.

Det du kan tolke utifra dette er at jenta med stor sannsynlighet har følelser for deg, og at du ved å inkorporere deg selv som en naturlig del av livet hennes definitivt kan ha en sjans. Uansett hva folk sier er det tilnærmet umulig å ligge med noen regelmessig (å sove sammen, spise middag++ som jeg får intrykket av at dere har gjort) uten å utvikle følelser. Menneskets biologi er ikke så komplekst som mange skal ha det til. Det er hormonelle endringer knyttet til sex som er utviklet ene og alene for at to personer skal bli glade i hverandre, og dermed gi avkommet bedre odds for overlevelse.

Bli venner med vennene hennes eller finn en annen arena der dere kan tilbringe tid sammen uten å være intime, så skal du se at ting kan skje.
Sist endret av Nether; 21. mai 2017 kl. 21:17.