Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1101
Hei jeg har hørt mye bra om CBD olje.

F.eks at det er bra å bruke for å kunne sove bedre?

hørt at den er faktisk anti psykotisk (ikke at jeg er psykotisk)

hørt at den kan berolige (altså hjelpe mot/kurerer angst)

Og at den ikke påvirker hjernen (psykadelisk) på noen måte da det er THC ifra en cannabis plante som gjør det.


Er det noen her inne som kan bekrefte/avkrefte ryktene som går rundt dette? noen som har prøvd det?

jeg er veldig nysgjerrig på dette og kunne tenke meg å lære mer om det.

På forhånd takk
Jeg har brukt cbd-olje i litt over en måned nå og hatt veldig god effekt. Jeg fikk prøve olje to uker i sommer, og hadde aldri vært borti lignende medisinsk virkning. Det stemmer at det er et antipsykotika. Jeg har slitt mye med nevroser/"vært småpsykotisk" hvor jeg tror folk leser tankene mine, og må passe på hva jeg tenker på rundt folk, tror at folk kan se på meg de traumatiske tingene jeg har opplevd og hvis jeg står for nære så vil smerten bli overført til dem. Nå er jeg nedpå jorda, og selv om tankene dukker opp jevnlig er de ikke vonde eller farlige, og jeg kan rasjonellt skjønne at det ikke er helt slik det fungerer.

Cbd-olje har hjulpet meg vanvittig mye med angst, fra å være redd mennesker, folkemengder og ukjente situasjoner til å oppsøke de selv. Denne overgangen har vært veldig subtil, i den forstand at det først er i etterkant av situasjoner eller møter med folk jeg har skjønt at, shit nå hadde jeg faktisk ingen angst. Jeg sover mye bedre og dypere, selv om jeg allid har sovet godt. Min evne til konsentrasjon er blitt betydelig bedre, både i studiesammenheng, få med seg hva som blir sagt i samtaler og huske på hva jeg ønsker å si mens folk snakker.

Det er et par grupper på facebook, hvor folk deler erfaringer og man kan spørre om råd. Veldig mange med god kunnskap der inne, så anbefaler å sjekke litt der samt å lese seg opp på cbd før man bestiller. Cbd selges på helsekost i Sverige.
Kroppen vår har et system som kalles det endocannabinoide system. Vi produserer selv endocannabinoider. Vi har CB1 reseptorer som for det meste finnes i hjernen, hvor THC kobler seg på (headrush). CB2 reseptorer finnes rundt i hele kroppen, og det er her CBD kobler seg på. Det er en av grunnene for at CBD fungerer så bra for mange ulike helseplager.

Vil bare si at det er enorm stor forskjell på cbd-isolat, bredspektret og fullspektrum cbd.
Har mailet litt med et svensk selskap:
Gällande Thc så innehåller våra oljor max 0,2% Thc. Det gäller alla oljor. Ofta innehåller de ca. 0,07-0,1% Thc.
Detta är väldigt liten mängd, men tillräckligt för att kroppen skall kunna känna igen dessa molekyler och använda sig ev dem.
Jag förstår att Thc-fri olja inte fungerade så bra för dig.
Ett isolat, d.v.s en molekyl, har inte all den information som hela växten har.
Att plocka ut en molekyl - Cbd - och tro att detta skall ge samma effekt som att äta hela plantan, har missat en del grundläggande principer om hur vår värld fungerar.
Allt fungerar i symbios. Hela hampaplantan fungerar i symbios, och innehåller cannabinoider, så som vi själva tillverkar cannabinoider, s.k. ”endocannabinoider”. Alla dessa samspelar med varandra för att hjälpa kroppens endocannabinoida system.
Det går inte att få bra effekt om man enbart plockar ut en molekyl. "
Har ikke prøvd CBD olje men har lyst til å teste det så hvis noen vet om et merke man kan få kjøpt over disk i Sverige som har gitt resultater så tar jeg gjerne i mot tips. Gjerne noe som er greit å få tak i på helsekost rundt omkring. Ikke nødvendigvis på Nordby.

Derimot har jeg testet 2 forskjellige typer blomster som har 2-3% THC og 2 og 4 ganger dette innholdet med CBD. Det ga meg noe lindring mot ADHD symptomer og gjorde at jeg kunne vente noen timer før jeg fylte vaporizeren med Kush. Noe som er veldig praktisk når man har mye å gjøre og behøver å kommunisere med verden rundt en.
Selv om innholdet av THC var lavt ble jeg høy i ca 15 min på en helt ny måte og fra den ene typen fikk jeg smale øyne.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv testet CBD olje, men uten ønsket effekt. Så handler mye om individualitet når det kommer til CBD behandling tror jeg. Personlig prøvde jeg for angst og uro, samt ADD, AD\HD symptomer uten hell uheldigvis. Men kult å se at du dr.psy har god effekt, mulig jeg må gi det en sjanse til?
Har prøvd både kapsler og olje. (svindyre slaget med høy konsentrasjon.) Og for å være ærlig så merket jeg ikke en dritt forskjell. Håpa på en mirakel kur mot depresjon og angst. Søla bort et par,tre tusen på det. Nada. Enten er det ekstremt induvidielt hva effekt går, ellers må jeg nesten konkludere med at placebo effekten er sterkere hos visse mennesker. For meg så¨virker det oppskrytt og reklamert med "super virkning" av bransjen ala. vitapro o.l.
Sist endret av A-tillah; 21. desember 2018 kl. 19:28.
Ja, det er veldig individuelt. Jeg fikk effekt fra første dråpe på den første oljen jeg prøvde, den var fra et spansk firma. Det tok litt over en uke med den oljen jeg bruker nå (svenske cbd2life). Jeg har lest om mange som må bruke olje i 2-4 uker før de merker nervneverdig effekt.

Har også fått med meg at noen som ikke har får ønsket effekt etter en måned er blitt fornøyde etter å ha byttet merke. Det er fint å gi det litt tid til å fungere, effekten er ganske subtil. Jeg ville prøvd å gi det en sjangse til. Virker som det gjelder å prøve å feile litt for at man skal treffe riktig for en selv, både med dosering og merke. Mulig det ikke fungerer for alle heller

Hørt om furubarkekstrak (pycnogenol) for ADHD/ADD? Eller Eye Q som inneholder omega3 og nattlysolje? Har også hatt god effekt på konsentrasjon, fokus og energinivå med de to. Disse bruker også noen uker før de fungerer (av min erfaring)

A-tillah. Ut i fra hva jeg har skjønt er det mange som begynner med for høy dosering, hvor effekten uteblir eller de opplever hodepine og nerver. Så har det gått seg til når de begynner litt roligere. Synd å høre det ikke har fungert for deg, kanskje du kan prøve med en svakere dosering. Er oljen fullspektrum?

Jeg kjøpte en flaske med 20% som jeg har fortynnet selv, slik at jeg nå har tre oljer med ulik styrke. Noen ganger redoserer jeg på ettermiddagen, men trenger da mindre enn på morgenen feks. Dager hvor jeg ved uhell får i meg to dråper i stedet for en vet jeg blir lite effektive, ettersom jeg blir for sliten og trøtt. Det blir for mye for systemet rett og slett. Skjønner det ikke funker for alle, jeg er ekstremt takknelig for at jeg kom over cbd-oljer, for det har virkelig endret livet mitt. Eneste minuset jeg opplever er at humøret blir ett hakk mindre livlig enn til vanlig da jeg kan være ganske hyper og høy.

Cbd-isolat er jeg enig i at er en oppskrytt greie.
Sist endret av Dr.PsyceliumX; 21. desember 2018 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.