Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3404
hei gått folk jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan behandle tørket flein så det holder over lang tid.?... jeg har hørt snakk om honning men hvor mye skal jeg ta på? og kan jeg ha de i plastikk bags ? og har et siste spørsmål mister flein virkning vist jeg hurtig tørker det i stekeovn. eller på bord med en ovn under med full gass slik det blir veldig varmt ? Takker for svar!
Vi har en egen tråd for slike spørsmål her. Dodecha svarte deg også på dette samme spørsmålet som du stilte i akkurat den tråden i går.
Sitat av psychedelic ACI Vis innlegg
hei gått folk jeg lurer på om noen vet om fleinsopp mister effekt av å bli tørket i høy varme? for eksempel inni ovn eller under et bord med en ovn så står på høy varme ? takker for svar! :
Vis hele sitatet...
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei, psilocybin brytes ned av lys og varme, skal lagres kaldt, tørt og mørkt.
Hurtigtørking er ingen god idè, la de ligge spredt utover i romtemperatur og la de tørke naturlig.
Vis hele sitatet...
Lagre de altså kaldt, tørt og mørkt. Ikke tørk de i høy varme.
Sist endret av Relevant; 3. september 2014 kl. 18:27.
Legg dem pent utover f.eks. aviser og tørk i romtemperatur.

Når soppen er helt tørr (etter ca. 36 - 48 timer) kan du lagre
dem i en lufttett beholder og sørge for at de står mørkt og
litt kjølig. De holder seg i endel år da. En engelskmann
fortalte han fikk fin funk av 30 stykker han hadde liggende
fra 90-tallet. Dette var i 2012, mener jeg å huske.
Jeg har alltid tørket mine i en tom isboks/kakeboks med pc-vifte montert i lokket.. Veldig enkel setup.. bare sørg for å ha noen luftehull sånn at det blir luftgjennomstrømming så er det helt optimalt! Tørker på noen dager.. sikkert fortere om det er norsk flein det er snakk om.. Mine var hjemmedyrket cuba-flein.. svære jævler!