Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1043
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jeg som lever ett A4 liv men drikker vær kveld donere blod?
For rundt om 6 år siden donerte jeg blod flere ganger i året.
Så kom samboer livet og så fant kona seg en annen og da begynte kvelds drikkinga - rundt om 6-8 halvlitere per kveld.

Men kan jeg fortsatt gi blod?
Er det ikke bare å ta en telefon til blodbanken og spørre?
"Blodgivere bør unngå å drikke alkohol 24 timer før blodgivning pga. fare for dehydrering. Dersom du likevel nyter alkohol før blodgivning, er det viktig å få i seg rikelig med vann eller annen alkoholfri drikke."

Og, https://www.helsedirektoratet.no/tem...ere-blodgivere
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så kom samboer livet og så fant kona seg en annen og da begynte kvelds drikkinga - rundt om 6-8 halvlitere per kveld.

Men kan jeg fortsatt gi blod?
Vis hele sitatet...
Det viktigste for deg er ikke å komme i gang som blodgiver igjen, men å tak i din begynnende alkoholisme, det skjønner du selv.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det viktigste for deg er ikke å komme i gang som blodgiver igjen, men å tak i din begynnende alkoholisme, det skjønner du selv.
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Bortsett fra at alkoholikere ikke skjønner det. Det er gjerne først rock bottom.

9-12 enheter alkohol er alt annet enn et A4 liv. Det er et alkoholisert dobbeltliv.