Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 7055
En av de beste dagene i året, spør du meg.. Masse glade folk ute i gatene. Fint vær er essensielt for en god feiring, dog. Min 17. mai:

- Champagnefrokost med gutta
- Partycruise med åpen bar
- Buffet med liveband på et slott i Krakow
sto opp 7.30, rusla på jobben, jobba 13 timer med 700 kr i timen. beste 17 mai noen sinne!
Why so serious?
Jeg er 16. Dro til byen ved 11-12 tiden for å møte venner, bare gå rundt og snakke med alle kjente fjes. Ikke stort annet.

Sitat av brann370 Vis innlegg
sto opp 7.30, rusla på jobben, jobba 13 timer med 700 kr i timen. beste 17 mai noen sinne!
Vis hele sitatet...
Hva jobber du som? :O
Sto opp seint -> røyka meg fjern -> la meg igjen
Jeg personlig gir egentlig noe faen i hele greia, men jeg har 2 barn som skal få oppleve 17. mai med pølser, is og brus. Det er liksom dagen det er lov å spise så mye man vil av det. Det ble det noe surt å gå i tog, det var 0 grader, snø/sludd og mye vind, men jeg beit tenna sammen og tok turen med eldstemann.
Why so serious?
Sitat av thomasw Vis innlegg
Jeg personlig gir egentlig noe faen i hele greia, men jeg har 2 barn som skal få oppleve 17. mai med pølser, is og brus. Det er liksom dagen det er lov å spise så mye man vil av det. Det ble det noe surt å gå i tog, det var 0 grader, snø/sludd og mye vind, men jeg beit tenna sammen og tok turen med eldstemann.
Vis hele sitatet...
Sånn det skal gjøres.
Superlurker
merulz's Avatar
Var jo gøy når jeg gikk på barneskolen, men etter det har det bare blitt et ork..
Stå med familien og se på kjedelige tog av mennesker som bråker eller serverer dårlige vitser (*ser på russen*).
Sist endret av merulz; 18. mai 2011 kl. 21:41.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det er trolig en av Norges viktigste dager, jeg skal ikke tvinge folk til å gå i tog, men litt nasjonalfølelse trenger vi da i disse globaliserings tider.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke feira 17. mai siden jeg var liten, nettopp fordi all nasjonalismen gjør meg litt dårlig. Tror nasjonalisme er det siste vi trenger, all nasjonalisme er dårlig nasjonalisme i mine øyne.

Slappa forøvrig av i parken med noen venner i år, som jeg ville gjort på hvilken som helst annen fridag.
17 mai var drittkjedelig.

Jeg blir faktisk rett og slett trist av å se alle som går i bunad og dress og roper hurra for noe som skjedde for nesten 200 år siden.


Ja, kall meg sær, men sånn er jeg.
Sitat av kimmag Vis innlegg
17 mai var drittkjedelig.

Jeg blir faktisk rett og slett trist av å se alle som går i bunad og dress og roper hurra for noe som skjedde for nesten 200 år siden.


Ja, kall meg sær, men sånn er jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg anser lang kamp for frihet noe å feire, selvom det går 200 år
du kan jo bruke dagen på å jobbe! I jallashappene tjener man ganske mye! En venn av meg tjente over tuser kroner for å stå et par timer å selge ballonger! Han fikk også kebab!
Tror det er for det meste småbarn som synes 17. mai er stas.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
sov søtt i sengen min
17.Mai betyr ikke en verdens ting for meg. Hvis det hadde vært opp til meg, ville jeg ha sovet/spilt minecraft hele dagen. Kanskje sett en film, hvis det hadde vært absolutt nødvendig

Jeg ser ikke helt greia med det egentlig, vet hva det er for og sånt, men måten det feires og legges fram på er helt elendig. Alt pyntet, maset og stresset gjør det til en kjedelig og masete dag. Når vi er inne på pynt, liker jeg heller ikke finsko, for verre og mer ukomfortable sko skal du lete over mange myrer og enger for å finne I tillegg er programmet her i bygda så rævva at det ser ut som om noen har voldtatt planpapirene før de sendte de inn til 17.mai komiteen. Jeg vil da for faen ikke stå å høre på en hjernedød(bokstavelig talt) "ordfører" hele dagen

Så kort oppsummert betyr 17.mai for meg ikke en verdens skjiiiit. Jeg liker å spise god mat å spise kaker, være sosial med venner og ta en ordentlig loffedag på 17.mai
Minecraft
Sist endret av Eplegutten; 18. mai 2011 kl. 23:09.
17 mai hos meg endte meg og sove til klokka 5 og game TM HIPP HIPP HURRA!
hadde ikke store store planer i selv, dro ned til byn for å møte på et par av gutta... vi fiksa baggere og røyka oss skække... 7-8 tia var vi på vei hjem over overskække :P

17mai har blitt mer og mer kjedelig... 1-4/5 klasse var jo som regel med skolen/familie... 5-6 husker jeg faktisk ikke... ungdomstrinn++ var det mest morsomte jeg kan huske, (fjortissåra) var jo kult å kjøpe sånn spraybokser og spraye ned jentene... i år dro vi til akerbrygge, det var gørr :P dro til grønland, det var gørr (bare små barn der... jaja jeg veit tivoli -.-) så vi fant et rolig sted og røyka opp weeden...

neste år så tror jeg at jeg bare fikser meg to bagger 16 Mai, når 17 Mai kommer så står jeg opp når jeg står opp, tar med et par kompiser... griller og røyker :P
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Først vil jeg starte med å si at jeg vanligvis ikke er en surpomp, og at jeg er en aktiv og sosial gutt. Men dette med 17.mai har jeg aldri forstått etter jeg var ferdig med barneskulen.

Jeg våknet 19:30 i år på 17.mai etter en bevisst heftig fylla hele natta 16.mai. Her skulle jeg sove best mulig uten å bli vekket av fløyter og skriking utenfor.

Folk står opp grytidlig om morningen, og stresser med bunader, pynting og dresse seg opp. Nå skal folket samlet seg på byn og veive med flaggene. De fleste tror jeg personlig gir faen i hele poenget bak 17.mai, men drar ned for å treffe gamle kjente og se ungene hygge seg.

Er det jeg som er en lat og teit surpomp som ikke synes det er noe gøy å dra ned i sentrum på denne dagen, og smile falskt til gamle naboer som snakker om været og annet vrøvl?

Hva gjør ungdommer på 17.mai?
Vis hele sitatet...
Personlig kombinerer jeg blodfyll 16.mai eller flere dager i forveien med grytidlig flaggheis, frokost, tur til parken, borgertog og mer drikking på kvelden. 17.mai er en fin dag, folk får gjøre hva de vil med den men jeg er litt enig i at den kanskje bærer litt for mye preg av fastsatte rutiner og kjedelig utvalg i aktiviteter (i det at det tilrettelegges for "folk flest" og blir vel tradisjonelt og gammeldags når det burdte vært mulig med et litt bredere og moderne utvalg i aktiviteter). Alikevel har jeg kost meg godt på 17.mai de siste årene og det er flott å se så mange mennesker som flyr rundt og koser seg.
Ehm, ta deg sammen, er Norges største markeringsdag for noe.
Sist endret av juLLeftw; 19. mai 2011 kl. 03:09.
Tja, her i Tromsø var det jo som vanlig bikkjekaldt drittvær, så vi samla noen venner på dagtid og drakk noen øl før jeg stakk hjem og gjorde noe langt mer fornuftig og nødvendig: Lese til eksamen.

I Oslo derimot pleide vi å drikke øl og spise reker ute, men det blir liksom ikke det samme i bikkjekaldt drittvær.
Sist endret av Googæl; 19. mai 2011 kl. 04:14.
17. Mai er nummer to i min topp tre favorittdager iløpet av året (Nyttårsaften > 17. Mai > Julaften (og julen generelt)). Du får hilst på venner, venners foreldre, slektninger, og diverse mennesker du ellers ikke ser så alt for ofte. For meg er 17. Mai nesten like pakket med tradisjoner som det Julaften er. Ned i byen for å se på toget, spise sen lunch med utvidet familie og venner av familien, dra rundt å hilse på de som spiste lunch andre steder, ned å se på Borgertoget, for så å dra på en eller annen fest hvor du blir resten av kvelden/natten.
En fantastisk dag hvor jeg smiler fra jeg våkner opp og tar på meg dressen, til jeg tar den av igjen på natten.
Stod opp kl. 06:00. Spiste frokost på Messa, sliten, jævlig, ubrukelig Cornflakes (ikke Cornflakes, de sparer på alt de kan) for deretter å dra på jobb kl. 08:00. Jobbet frem til 20:00 for 150 NOK, nei, ikke timelønn - 150 NOK for 12 timer jobbing, ja, jeg er i Forsvaret, og ja, lønna er helt latterlig dårlig, jeg får tårer i øyne bare jeg skriver om det nå, og nei, vi får ikke tillegg på såkalte høytider eller andre dager andre får tillegg. Så kom jeg tilbake til leir kl. 21:00, rett i seng, fordi, let's face it, det skjer ingenting etter 17:00 på dagen, med mindre man faktisk ER I SENTRUM AV EN STOR BY ELLER HAR VENNER I NÆR OMKRETS, noe som var lite aktuelt for min del. Jeg hater Forsvaret, og hvordan det dreper alt jeg elsker. Føkk.
Brukte hele dagen på å si til meg selv og alle rundt meg at jeg ikke skulle på fylla pga. arbeidsdagen dagen etter, før jeg våknet opp mer eller mindre dritings den 18..
Dro til byn, så toget, irriterte meg over mennesker og barnevognsterrorister og dro hjem og spilte <.<
Det er svært så dårlig holdning de fleste har til 17. mai. Det er riktignok et par gode innlegg innimellom.
Vår nasjonaldag feires èn dag i året, og såpass burde vi alle tåle. Ved å uttrykke dårlig holdning til dagen, vil jo opplevelsen bli deretter. Jeg hadde selv en fantastisk dag med venner, og møtte mange som jeg skjeldent ser.

Dette er en dag man har grunn til å bruke litt ekstra tid om morgenen på badet, for å ta seg best mulig ut, og se godt ut i finstasen. Dette før man stolt spaserer ut med enten flagg i hånden eller flaggnål på dressen.

At det er forskjellige meninger om toget er forståelig, og det er ikke så spennende dersom man ikke har barn som deltar. Russetoget er riktignok mer spennende, og da får man litt humor i dagen også (forbeholdt et par øl i forkant).
Korps, bakfulle russ med vanngevær og masse småunger foret med sukker. Not my cup of tea.
Sitat av juLLeftw Vis innlegg
Ehm, ta deg sammen, er Norges største markeringsdag for noe.
Vis hele sitatet...
Synes du ikke det blir litt feil å "tvinge" folk til å ha det gøy på 17.mai? Jeg kan dessverre ikke noe for at jeg synes denne dagen er grusomt kjedelig. Skulle selvsagt ønske jeg syntes det var kjempestas med sløyfer, fløyter, flagg og snakking om været. Jeg bor i en knøttliten by med rundt 5000 mennesker. Det er ikke lagt opp til noe aktiviteter i det hele tatt. Om man ikke er 7 år da og vil ta en barnekarusell og spise is. Jeg synes det er dritkjedelig å høre på taler. Jeg og min omgangskrets er fyllesjuke, og man får angst når man svetter på seg dressen for å dra ned for å hilse på en bestemor..

17.mai for meg er en dag for ungene. De ungene har jeg ikke enda. Håper jeg får et annet syn på 17.mai når jeg en gang i fremtiden får barn. Har sett mange venner endret seg til denne dagen når de fikk barn

Jeg synes det er kjempebra at ikke alle er som meg. Ingenting er jo bedre en at dere synes 17.mai er knall!
Men å sitte her og fortelle meg at jeg må ta meg sammen fordi alle SKA feire og ha det hyggelig er fjernt.

(PS: Jeg er glad i landet mitt, men har andre måter og vise det på)
Sov til halv tolv, kastet på meg dressen og dro ned til sentrum hvor jeg møtte kompiser. Vi gikk å surra i en time før vi dro opp på barneskolen for å møte jenterrrrr. ^^
Der var vi såvidt i en halvtime før vi gikk opp til meg og så på film.
Altså, det var ikke noen skikkelig høytidelig 17. mai-feiring på meg!

Synst personlig 17. mai blir kjedligere og kjedligere for hvert år, dog er det flott med en fridag!