Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 714
Hei!

Jeg planlegger kjøp av ny stasjonær PC, og ville satt veldig pris på noen tips og vink.

Maskinen vil primært bli brukt som en arbeidsmaskin, altså word osv.
Det hadde likevel vært hyggelig om den også kunne brukes til noe gaming, men det er ikke nødvendig å kunne kjøre nye spill på max da jeg ikke spiller så mye FPS o.l. Dersom maskinen kunne kjørt nye Fallout på medium eller tilsvarende hadde det vært supert, men ingen krise om ikke.

Siden den skal stå på kontoret er det et poeng at den ikke bråker for mye, er for stor eller ser ut som et juletre.

Pris er absolutt av betydning, og jeg vil selvfølgelig slippe unna med minst mulig.

Det nærmeste jeg har vært selvbygg har vært utskiftning av skjerm på laptops, bytte av ram/HDD o.l.
Jeg tror jeg ville vært i stand til å skru sammen en maskin selv dersom det var verdt det, men tidsbruk og manglende erfaring gjør at jeg nok foretrekker ferdigbygget dersom det finnes noen gode tilbud der ute.

Jeg har flere harddisker av div opprinnelse liggende, så i forhold til ren lagringskapasitet er der ikke behov for så mye, men regner med det hadde vært greit å ha en SSD for hurtighet.


Takk for all input, pengene brenner i lomma!
Her er det flere kriterer:

For det første så er det stor forskjell på bruk:

Gaming PC:
Multicom Tycho i522S Gaming PCIntel Core i5-6600K, 8GB, 1TB Harddisk, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem

Hvordan denne kommer til kriterene dine er jeg usikker på men den er best i denne prisklassen.

Skulle du bare ha kontor pc:
Intel® NUC med femte gen. i7-prosessor
Intel NUC5i7RYH Art.nr: 218837


Men har mulighet å dra lette spill, selv om du ikke får noe bra grafikk, og burde ventet på skylake.
Du sier budsjett er et issue, hvor mye er du faktisk villig til å bruke på en maskin? og må du ha slike ting som skjerm mus og tastatur inn i dene prisen?