Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1396
Hei, har brukt sobril 10 mg opptil 2 gang om dagen i 2 år, litt av og på. Det jeg lurer på er hvilke abstinenser jeg kan forvente? Jeg har gått 36 timer siden jeg tok 15mg og kjenner ingenting enda. Er det såpass lite styrke at jeg ikke kommer til å få det så ille? Har ofte gått 3-4 dager uten igjen uten å merke noe. Har lest at det skal bli verst etter en uke men burde jeg ikke merke noe etter 36 timer? eller de gangene jeg gikk 3-4 dager?
Problemte ditt kommer til å bli vansker med søvn, urolighet og kanskje svake kramperykninger.

Om du bare sover lite og lett kom deg til legen fortest mulig så du ikke havner i delir. Men da skal du ha svak psyke på så lite du har gått på.

Men anbefaler på det sterkeste noe å sove på i overgangsfasen. Har ikke legen din snakket om seponering?
Sist endret av Naturgrønn; 22. august 2019 kl. 19:39.
Trådstarter
6 0
Noe jeg bestemmer for meg selv så jeg har fortsatt sobril liggende, kanskje jeg tar en 10mg vist det blir for ille og trapper meg selv ned, men hittils har jeg ikke merket noe så skal se hvordan det går i natt. Kanskje jeg er en av de få heldige som ikke opplever så mye abstinenser av benzo, i tilegg til at det er en ganske svak dose.
Anonym bruker
"Syk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lav og forsvarlig dose at du vil ikke få noen store abstinenser. Du vil nok ha litt mer problemer med å sove og hjertebank/angst, men suget etter dem er mest psykisk fordi du er vant med dem.
Trådstarter
6 0
Takk for svar, suget er ikke så ille som jeg trudde men det er sikkert fordi effekten på så lav dose er også ganske lite. Hadde kunne tatt en før jeg legger meg etterpå men har ikke noe problem å prøve uten og ligge lenge uten å sove vist det må til.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Poppy99 Vis innlegg
Takk for svar, suget er ikke så ille som jeg trudde men det er sikkert fordi effekten på så lav dose er også ganske lite. Hadde kunne tatt en før jeg legger meg etterpå men har ikke noe problem å prøve uten og ligge lenge uten å sove vist det må til.
Vis hele sitatet...
Suget eller tanker om å ta mer kan komme senere. Men det virker som du har hatt en veldig god kustus på deg selv som har klart å holde deg til de dosene så lenge. Er planen din totalavhold, eller ha liggende til de værste dagene i framtiden?
Trådstarter
6 0
Jeg kommer nok til å ha de liggende siden jeg enda ikke har noe sug eller abstinenser, så det blir avhold enn så lenge men kommer ikke til å levere de inn på apoteket eller noe, kan være greit å ha til visse situasjoner.
20 mg for dagen med sobril er svært lite, men det kommer jo helt an på hva du har tatt dem for, hvor godt du vil merke at du ikke tar dem lengre. Du kommer nok til å merke det på søvnen, energien og humøret. Men tviler på du blir særlig dårlig da det er snakk om så små doser.
Trådstarter
6 0
Har ikke merket noe særlig på søvnen siden jeg sjeldent har brukt dem sent på kvelden, sover bare 5-6 timer hver natt uansett, har jeg gjort over lengere tid og det går fint, energien har gått opp ja vist du tenkte på det? At jeg er mindre sløvet, humøret er vel det eneste kanskje litt, vanskeligere å slappe av å se film eller sitte stille så litt urolig, blir fort ufoksert og begynner å overtenke, ikke på negative ting men bare på mye forskjellig. Men alt i alt så går det ganske bra. Merker vertfall ikke noe forskjell fra dag til dag. Har også hørt at folk reagerer forskjellig med å slutte på det der og at noen er så heldig å merker ingenting til og med på store doser og sterkere benzo.