Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1964
Så, jeg har ett zyxel 2812 modem som gir meg adsl fra telenor, jeg ønsker å få satt modemet i bridge mode så jeg kan ta meg av all routing og lignende fra Netgear WNDR3700v2-en min.

Jeg har fulgt denne guiden fra telenor:
http://www.telenor.no/bedrift/kundes...erfunksjon.jsp

og jeg lurer bare, misforstår jeg noe når jeg mener at det bare skal være å sette modemet i bridge mode og så koble til routeren min på lan port 1 og rett i WAN porten på routeren?

Med routeren satt opp til å ta imot connection via dhcp?

Det står da vitterlig at jeg får ADSL over IPoE og ikke PPP*, ergo jeg skal ikke måtte drive å fylle ut en masse innloggingsinfo i routeren min for å få internett fra modemet?

Eller?

Kjører foresten siste variant av GARGOYLE på Netgear-en om noen mener det skulle ha noe å si

Screen av bredbåndsinnstillinger fra modemet mitt FØR bridging:
her har du 3 tilkoplinger, 2 på IPoE og 1 på PPPoE..

har du noen andre tjenester fra Telenor itillegg eller dette et rent adsl abonnement?
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Foruten mobilabonnement? Nei :-P
Ok, hva skjer når du setter den i brige modus og kobler rett i pcen?
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Ingen verdens ting, får ikke ip
da bør du kontakte support og spørre om hvordan oppkobling du har
Grunnen til at det er tre profiler i webgui-et er fordi zyxel2812 støtter adsl,vdsl og å brukes som ren ethernet-router.

For å bridge skiten er det å følge guiden som gjelder, med to unntak: admingui er tilgjengelig på 10.0.0.138 for privatkunder, ikke 192.168.1.1. Og man må naturlig nok velge ADSL-interfacet dersom man har adsl, ikke vdsl som det står i eksemplet.

Etter det strekker man en kabel fra en av LAN-portene på zyxel-jævelen til WAN på routeren, og må så konfigurere denne til å bruke IPoE, ikke PPPoE dersom den hardnakket påstår det.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Hmm, det er akkurat det jeg har gjort, fatter ikke hvorfor jeg ikke får ip og nett på Netgear-en :-P
Sikkerhetsklarert
Gjorde akkurat samme operasjon her om dagen.
Sett opp router med pppoe.
Sett også mtu til 1492 på routerens wan.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
... Men, det vil vel ikke bli korrekt da jeg ikke får tilkobling fra telenor fra pppoe men IPoE ?

Fuck it, oppgraderte netopp til vdsl, så det blir vel en ny runde med forskning på det når den slår inn da det kjører på pppoe i modemet mitt