Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1607
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg leser på diverse fora at medisinen veterinærer gir til hunder som blir skremt av lyder er Xanor i tablettform, 2 mg som hentes på apotek. Altså samme medisin som gis til mennesker med panikkangst. Dette er altså svært vanlige lidelser for hunder. Redd for tordenvær, fyrverkeri, bilkjøring blablabla.

Er det virkelig så enkelt som å ta med hunden sin til dyrlegen, og si at man må ha noe medisin i backup i tilfelle tordenvær, da hunden blir helt amok? Og vips, så har man en pakke alprozalam?

Og ja, jeg vet at det er shady og ulovlig å spise det selv. Og ja, jeg vet også at man veldig fort blir hekta på alprozalam, så trenger ikke formaninger om det.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Du får ikke en pakke. De veier bikkja og så får du det de regner seg frem til. Mener å huske at min fikk 1.5 mg. Han veide 20 kg.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok.. ut i fra det jeg leser på andre forum, så virker det som det blir gitt en pakke, slik at man kan gi hver fjerde time.
Okei. Da er det vel ulik praksis fra sted til sted.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får to tabletter til bikkja ikke en pakke lol. Da hadde jo bare alle narkisene gjort det da
Er nok ulik praksis fra sted til sted. Kjenner til et tilfelle der et glass med Rivotril ble utskrevet til et par hunder der eieren overdrev angstproblematikken til bikkjene noe voldsomt.