Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 937
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tittelen sier.

Er nesten 10 år siden emnet var interessant for meg, men nå blusset det plutselig opp igjen.
Jeg tenker at det sikkert er skjedd MYE med autos i løpet av denne tiden. Noen som har erfaringer?

Finnes det strains tilpasset vårt klima?
Noe en bør tenke på? Har hørt skrekkhistorier om crops som er blitt infisert over natten omtrent.

Motivet er å sikre egen røyk, men jeg vil heller ha for mange planter enn for få, da jeg regner med at det fort kan forsvinne noen ved uhell, dyr, mennesker og tusen andre ting.

Så, kom gjerne med tips, erfaringer, anbefalinger, diskusjoner rundt temaet og annet som kan være av interesse.
ikke prøvd, men lest masse ang temaet.
det jeg kom frem til var å satse på no danske auto strains, evt no svenskene har gode erfaringer med.
spes når svenskene poster så se på lengdegrader de har dyrket i vs gradene der du kan prøve deg.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det finnes flere autoer som skal tåle norsk klima mye bedre enn tidligere. De har også blitt veldig potente!
Jeg har hørt at northern seeds sine skal kunne vokse ute.
Tatt fjorårets sommer i betraktning så er det kun vanning som er hovedutfordringen.
Drit i rudealis og sats på danske strains. Får mye mer avkastning og mer potent weed.

Men danskene, må stå til starten av oktober. Men da er også plantene såpass store at de takler kulda. Det ene året var plantene fulle av snø når de skulle høstes
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Drit i rudealis og sats på danske strains. Får mye mer avkastning og mer potent weed.

Men danskene, må stå til starten av oktober. Men da er også plantene såpass store at de takler kulda. Det ene året var plantene fulle av snø når de skulle høstes
Vis hele sitatet...
Funker det med vanlige strains utendørs i Norge? Trodde det måtte være auto(rudealis) for at de skulle blomstre?
Vanlige danske, som har blitt kultivert i disse klimaene i mange mange år, fungerer helt topp i Norge.

Men ikke tru at du kan kjøpe hawaiian snow, ww, nl osv også få de til å blomstre.

Jeg er ikke så oppdatert på de danske strainsene i disse dager. For endel år siden, var jeg i Danmark og kjøpte royal dane, thyphoon, purple thyphoon, uk08, uk cheese, eidber eller noe sånt + en haug andre. Og har kun brukt avkom av de frøene der siden 07. Så ja, det fungerer

Men det kan være en fordel med noen autoplanter også, setter man de ut rundt 17mai, så kan man høste rundt 17juli. Da har man noe å røyke på, frem til oktober

Men jordblandinga er viktig. Grav dype bedd, tilsett kvalitetsjord, kugjødsel, hønsegjødsel, dolomitt kalk, blåleire.

Da slipper du å gjødsle, før de siste ukene og hvis beddet er dypt nok, så slipper du å vanne med mindre det blir en helt tørr sommer, sånn som i fjor

En fast greie hos meg er å sette plantene ut 17mai, vanner de godt, så tar jeg en tur ut rundt 17juni å sjekker tilstanden, så i slutten av juli/begynnelsen av august, for å luke vekk hannene, så blir det en tur i slutten av august/starten av september for å sjekke tilstanden igjen. Hvis det trengs mer gjødsel, så hiver jeg på endel jord, kugjødsel og hønsegjødsel.

Etter det, blir neste turen i starten av oktober for å sjekke hvor lenge det er til høsting. Hvis de er klare, så er det frem med hagesaksa, så fylle en søpplepose eller to (de store svarte)

Ikke glem at hver eneste gang man besøker plantene, så er det en risiko for at andre skal se det. Turgåere, bærplukkere, snegler og harer er de Værste fiendene der ute
Sist endret av gotta_love_dmt; 22. april 2019 kl. 14:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.