Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1218
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har i lengre tid hatt en genuin interresse for psykedelika, jeg må liksom finne ut hva dette stoffet gjør.
Du kan lese så mye du vil, men du vil aldri skjønne hva det egentlig er før du har prøvd.
Har mest lyst å prøve sopp i utgangspunktet, da jeg har hørt det er en litt mer "organisk" trip, og den varer jo halvparten av en syretrip.
Aldri brukt noe annet en marijuana, som jeg hadde en liten avhengighet til.

Men, jeg har ikke hatt det så bra de siste årene, har vært deprimert over lengre tid og slitt litt med suicidale tanker.
Det skal sies at de suicidale tankene ikke er noe jeg kommer til å fullføre, er forsåvidt glad i livet, men tanken streifer meg i ny og ne.
Depresjonen er forsåvidt ikke så alvorlig, fungerer utmerket i hverdagen med både trening, jobb og et sosialt liv.
Men når jeg blir sittende alene blir jeg trist, lei livet og mangler generelt den ekstra piffen i livet.

Har en kompis som er erfaren med både sopp og syre, han blir i tilfelle tripsitter.

Er kombinasjonen sopp og depresjon+suicidalitet en jævla dårlig idè?
Hvis du går rundt å grubler på om å ta livet ditt daglig så hadde jeg ikke gjort det men en ellers lett deprimert person med noe dårlige tanker ny og ned burde ikke ha vondt av feks sopp hvis de er i en god setting og ikke får panikk når de blir for "fjerne". hvis en ofte får bad trip av å røyke burde man ikke prøve noe sterkere - syntes nå jeg Ivertfall
Det kan være en kvitt eller dobbelt opplevelse. Kast mynt, så vet du hva du vil før krona treffer
Vært der, gjort det.
Jeg ville gått for LSD, da dette er mer "hellig" for meg. Jeg bruker det medisinsk, går turer, spiser riktig og passe på å sove godt 3-4 netter før. Kan være en ide og sjekke værvarselet fra yr, da fint vær er en god faktor. Jeg tar også multivitaminer, dobbel dose magnesium og kalsium, og omega 3 om jeg har det for hånden.

Mitt formål når jeg tripper er å finne ut av en, eller flere dype ting jeg sitter inne med. Ikke alltid, men som regel finner jeg svaret da jeg skriver det ned. Blekket vil bli mønster, men prøver du ditt hardeste går det ok. Jeg har også som regel hasj(husk at dette endrer turen helt, selv har jeg erfart at bare en vanlig sigarett kan gjøre dette) , antipsykotika(seroquel, stopper som regel turen, anbefales helst å unngå denne medisinen og heller fullføre turen). Benzo av noe slag for å roe nerver, eller guide turen i en mer riktig bane, om dette blir veldig nødvendig. Kan gjelde deg eller en venn. Om du ikke er kjent med stoffet, finn ut på forhånd om det passer for deg, og gjerne start på, en dose mellom 80 og 125 ug, det er min anbefaling om det er din første tur. Respekter deg, stay safe og kos deg
sopp all the way, ayahuasca/dmt evt.
for meg er det ganske som du sa "organisk", jeg ville sagt mer jordnært el no.. vanskelig å beskrive, men for meg føles lsd mer mot rus skalaen, men fortsatt def ekte "trip stuff", som sopp og dmt etc.

men med det du beskriver vil jeg si du er "trygg" mtp tripping.
virker også som at du allerede har riktig holdning ang hva dette faktisk gjør, oppimot folk som tenker å ta det bare for å få halliser etc.
tror dette kommer til å gå veldig bra, med positive erfaringer for deg så lenge du holder deg til normale doseringer og en tripsitter du kan stole på og være helt åpen med!
Sist endret av Munted Artist; 22. april 2019 kl. 05:52. Grunn: skriveleif
Hvis du er i tvil, om du er klar mentalt. Så er du ikke klar

Men hvordan i helvette skal man vite om man er klar? Selv om jeg har røyka dmt over 100ganger, så blir jeg tatt like jævli på senga hver eneste gang. Kan rett og slett ikke forberede meg til dmt
Jeg synes litt av poenget med å trippe er å være litt utenfor komfort-sonen, og det vil du jo aldri være helt klar for.
Du kan jo også bestemme helt selv hvor hardt ut du vil gå ved å justere dose.
Tar du littegranne sopp for eksempel så er det jo ikke mer trippy enn å røyke et par trekk. Tar du massevis derimot så er det jo en ellevill tur gjennom kosmos og gjerne et introspektivt helvete.

Det ultimate er jo om du treffer på en dose der det blir litt for mye akuratt når du er på topp, men hvor du kan nyte det skikkelig på vei ned fra toppen igjen. På linje med en strabasiøs topptur på påskeferie.

Når det kommer til det med å være lei livet så er jo ikke det alltid bare dårlig heller. Om du bare var fornøyd hele tiden så ville det blitt vanskelig å finne grunner til å gjøre noe for å forbedre livet.
LSD var min første tur. Elsker det, men det varte lenge, så om du faktisk ender opp med å "tygge over for mye" ved å ta det og angrer deg kort tid etterpå så er du stuck i ganske mange timer på en utrivelig plass. Sopp varer i rundt 3 timer. Jeg hadde fått for det, og følelsen er mye mer euforisk enn på LSD. Ingen vits å spille helt når man er helt uerfaren på psykadelica. Små skritt. Veien du går er målet... Ikke målet
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
antipsykotika(seroquel, stopper som regel turen, anbefales helst å unngå denne medisinen og heller fullføre turen).
Vis hele sitatet...
Fungerer quetiapin for sopp også?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
LSD var min første tur. Elsker det, men det varte lenge, så om du faktisk ender opp med å "tygge over for mye" ved å ta det og angrer deg kort tid etterpå så er du stuck i ganske mange timer på en utrivelig plass. Sopp varer i rundt 3 timer. Jeg hadde fått for det, og følelsen er mye mer euforisk enn på LSD. Ingen vits å spille helt når man er helt uerfaren på psykadelica. Små skritt. Veien du går er målet... Ikke målet
Vis hele sitatet...
Støtter denne, det er veldig skummelt når du badder og ser at det er 11 timer igjen. Spesielt om du har lite erfaring. Kan eventuelt ha med noe Xanax e.l. for å være sikker, selv om du tar det så hjelper det å vite at du kan dempe frykten om du vil.
Når det kommer til at det hjelper mot depresjon er jeg dog ikke for at du skal ta psycadelics for å bekjempe dette. Psycadelics er IMO ikke en løsning på depresjon.
Mht suicidal tanker kan være en dårlig ide siden tankegangen din blir helt anderledes, selv om du har kontroll på hva du gjør så er det ikke helt urealistisk at du kan finne på å drepe deg selv om du er suicidal til vanlig.

Fortsett heller med weed, så prøv å fiks tingene i livet ditt som gjør deg depremert, så tar du heller LSD o.l. når livet er bedre.