Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4996
Kan man bruke IMEI nr/serie nr på tlf til å spore tilbake til opprinnelige eier? Jeg tenker hvis man finner en mobil uten sim kort.
Sist endret av tofguy; 29. desember 2008 kl. 20:06.
Spørs. Om telefonen ble registrert opp mot et salg sammen med et telefon abo. vil teleoperatøren ha imei nummeret kobla opp mot telefon nummeret. som vil si at imei kan spores til en bruker.

Dette gjelder kun om telefonen er registrert opp mot et abonnoments- salg/endring. Er telefonen kjøpt uten abo, vil det nok ikke kunne spores til en spesiel person på et enkelt vis.

Mvh!
Dersom den er registert med et abonnoment på et navn/firma kan politi/teleselskap spore den med IMEInr. tilbake til den som kjøpte og registerte telefonen. Dersom den ble kjøpt uten abonnoment tror jeg det er vanskelig.

Correct me if i'm wrong.


Edit: Jepp, nemlig, litt før meg der ja.
Sist endret av HossCarter; 29. desember 2008 kl. 20:16.
kort sagt ja. flere som har blitt tatt på den måte.(fleste til flere er det flere bevis, ikke bare imei nr for det vil aldri holde opp i en rettsak)

normalt så gir telenor/netcom beng, så lenge du ikke er narkis og skal være hash langer. så har du veldig lite og frykte.
Mobiloperatører kan utifra IMEI se hvilke SIM telefonen har vært brukt med, om man da antar at første aktive SIM er opprinnelig eier er det ikke noe stort problem å finne ut av
Trådstarter
3 0
nice da får jeg sikkert tak i han som tok løpetaxi her om dagen
Kan ringe Elkjøp kundeservice på 81532000, de kan søke opp kjøperen etter IMEI fra alle Elkjøp/Lefdal i hele landet.

Gir deg stor mulighet til å finne eieren

Kan også gå til butikken, men de kan kun søke i sitt område. Som Skøyen skal søke på alle i Akershus/Oslo