Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1497
Jeg oppdaget i dag en utgift på nettbanken min, satt til lefdal i eyvind lyche gate, sandfjord. Jeg bor i Trondheim, så det er lite sannsynlig at jeg har handlet der uten å huske det. Det er kjørt på VISA, så burde jeg stenge av kortet mitt? Skal jeg ringe til banken (SB1 Midtnorge) å rope så høyt jeg kan eller har det skjedd en feil som kan lett rettes opp?
Avogtil når jeg har vært på byen å brukt visa kortet på f.eks en bar, så kan det hende at det står at beløpet er trukket fra, men fra et annet utested eller hotell. Men da innen samme bedrift. Så det kan forekomme, men du har nok ikke blitt svindlet, og vist du først skulle bli svindlet så tviler jeg på at det blir gjort i Lefdal sitt navn. Hvor mye er beløpet på, og har du handlet elektriske artikler på f.eks Lefdal eller lignende med bankkort i nyere tid i butikk eller online?
Det er terminalen som definerer hva som skal stå på kontoutskriften din, så jeg ville sjekket med BBS eller banken din før jeg skrek veldig høyt. Siden det kun er ett kjøp og via terminal så er det liten sannsynlighet for svinden, er rett og slett ganske vanskelig å svindle bankaxept (99% av alle kjøp i Norge gå på bankaxept, ikke visa/mastercard) hvis man ikke har PIN-koden.
Hvis du har vært på Lefdal/Elkjøp i Trondheim, kan det hende at det blir trukket "til" Lefdal i Sandefjord, at de har hovedkontor der eller noe sånt..?
Sikker på at det ikke er Eivind Lyches gate i Sandvika? Det hadde stemt bedre med Lefdal, da de har hovedkontor der eller noe.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
sjekk at det ikke er sandvika ja. du sier ingenting om du har handlet på lefdal, enten her eller der, noe som er relevant info.

mange har betalings-sentraler som går mot en annen plass enn utsalgsstedet.
Det er nok sandvika siden Eivind Lyches gate ligger i Sandvika
Trådstarter
31 0
Det var nok Sandvika, min feil. Jeg sjekket opp med banken min, og de sa at dette var en vanlig ting de siste dagene siden terminalene sviktet hos min lokale Lefdal. (Og jeg hadde handlet der.) Takk for all hjelpen folkens!