Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 7371
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hei, vi en ungdomsgjeng som har tenkt å finne på litt sprell med politiet.
Vi lurer litt på om det vi skal gjøre er lov / at vi kan bli straffet osv...
Vi skal ha en som skal komme ut fra en sving på hjørnet av et langt hus og gå langs vegen når politiet kommer, når han ”oppdager” politiet skal han snu seg og løpe så fort kan greier fra politiet i en annen retning. Han skal ha på seg litt shabby klær og ha en sekk på ryggen.

Kommer politiet etter han blir han sikkert spurt hva han har i sekken, det skal vi ha en pose med oregano, en flaske som ser ut som heimbrent, litt bakepulver i en annen pose osv… slik at det ser ut som ulovelig stoff… han duden som skal bære dette og løpe er rund er under 18 men over 15 (den kriminelle lavalder)

Vi skal ha flere gode filmkameraer å filme hendelsen (hittil har vi 3 filmkameraer) vi skal også ha flere poster hvor folk skal varsle om når politiet kommer. (Varsling over walkie talk eller hvordan det skrives)
Og vi skal mest sannsynlig feste en trådløs mikrofon / lydopptaker på han som skal ”bli tatt”.
Like ved der vi bor er det en del politibiler som kjører så håper ikke det blir noe problem.

Hva kan skje? Kan vi bli straffet? er det ulovelig å ”utnytte” politiets resurser på denne måten? Noen som har noen tips eller info om hva som kan skje?

Selvfølgelig vil vi legge ut filmen(e) på nettet.
Vi tenker også på at underst i sekken eller i sidelommer ha de andre ingrediensene til pizza slik at det er litt mer sannsynlig at han har dette ”stoffet” og ”heimbrenten” som er vann i sekken

PS. Hvis jeg la denne tråden i feil underforum så hadde det vært nydelig om noen i forumets administrasjon hadde tatt seg tid til å flytte tråden til riktig sted.
Sist endret av Thoryllo; 14. mai 2008 kl. 14:12. Grunn: Skriveleif
De kommer ikke til å løpe etter, å dere ender opp med en tragisk dag.

Om de imot min tro skulle gjøre det: Nei, de kan ikke straffe dere for det.
Sist endret av Volch0k; 14. mai 2008 kl. 14:14.
Neutral Good
Mith's Avatar
Det du derimot kan få litt pes for er å løpe fra snuten hvis de ber deg stoppe.
Det i seg selv er vel ulovlig.
Sitat av Mith
Det du derimot kan få litt pes for er å løpe fra snuten hvis de ber deg stoppe.
Det i seg selv er vel ulovlig.
Vis hele sitatet...
Haha, da hadde det vært mer latterlig å se på, enn spennende.
Det er ulovelig å motsette seg arrest, mao. løpe fra politiet om de ber deg stoppe. Dere kan for bare dette, få en klekkelig bot. Ikke for å være alt for moralsk, men det er rett og slett tåpelig.
"Du er i Soss City, New Bærum district, og de som så vidt lever over fattigdomsgrensa og som går med billige klær, har tatt over gatene i Soss City! Det er din jobb å gjøre byen til en høyintekt-pappagutt by og ta over gatene igjen! Sett sammen ditt eget crew ettervert som du kommer over sosser som har gjemt seg for billigklær gangsterne! Bruk hårspray, rosa bånd, det gelestive lange håret og Lindeberg beltespennen til å slå ut billigklær gangsterne! Råkjør med pappa's Bently i gatene uten att politiet gjør noe, pga din status som soss og legg gatene under dine Lacoste sko" -Det mest geniale ei har sett på lenge! Creds til den som laget denne!!
Bortsett fra at det er tåpelig, er det en anelse komisk. Men stopp hvis de ber deg om det.
Sitat av Volch0k
De kommer ikke til å løpe etter, å dere ender opp med en tragisk dag.

Om de imot min tro skulle gjøre det: Nei, de kan ikke straffe dere for det.
Vis hele sitatet...
Ikke vær for sikker på at de ikke kommer etter. Politiet stopper jevnlig ungdommer som går rundt med sekk på nattestid selv om de ikke oppfører seg mistenkelig. Dette er for å sjekke om de har spraybokser..

Du må ikke være for langt vekke og med for gode fluktmuligheter. Da faller interessen.

Stopp når de ber deg om det..
Sitat av Graps
Ikke vær for sikker på at de ikke kommer etter. Politiet stopper jevnlig ungdommer som går rundt med sekk på nattestid selv om de ikke oppfører seg mistenkelig. Dette er for å sjekke om de har spraybokser..

Du må ikke være for langt vekke og med for gode fluktmuligheter. Da faller interessen.

Stopp når de ber deg om det..
Vis hele sitatet...
Evt. drikke om man er under 18.

Personlig skjønner jeg ikke vitsen. Det hadde vært litt gøy å sett på, men det er for det meste latterlig. Dem kommer enten ikke til å løpe etter dere, men om dem gjør det og du viser dem sekken, så kommer dem til å lukte på oreganoet, smake/lukte på vannet og det samme gjelder bakepulveret.

Så mye planlegging for så lite gøy a gitt
Stopp når han ber deg stoppe og ta fram flaska og begynn å drikk av den...
Kvifor bruke så mykje av eiga tid og Politiets tid på dette? Mormor trenger hjelp med å klippe plenen.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av Tørris
(hittil har vi 3 filmkameraer)
Vis hele sitatet...
8mm, 16mm, 35mm?

Sitat av sum_user
Evt. drikke om man er under 18.
Vis hele sitatet...
Ulovelig å kjøpe når man er 18, ikke ulovelig å drikke det.
Er personen over 16 har han lov til å bære det, men det vet de fleste
Sist endret av Sgt. Pepper; 14. mai 2008 kl. 16:38.
den flaska med hb kommer til å bli tatt som GHB

har lyst å skyte på snuten med paitball, lure dem oppi en kjent skog på natta å kle oss helt svar å gjemme oss bra å frike den ut som faen. skudd fra alle kanter
Sitat av -steff1-
den flaska med hb kommer til å bli tatt som GHB

har lyst å skyte på snuten med paitball, lure dem oppi en kjent skog på natta å kle oss helt svar å gjemme oss bra å frike den ut som faen. skudd fra alle kanter
Vis hele sitatet...

Wow, la oss drive hærverk å skyte på politet (Vold mot offentlig tjenestemann) Hurra! Du fikk fengsel!
Sitat av DannyFugl
8mm, 16mm, 35mm?



Ulovelig å kjøpe når man er 18, ikke ulovelig å drikke det.
Er personen over 16 har han lov til å bære det, men det vet de fleste
Vis hele sitatet...
Hæh? Mye rart jeg skal høre... Tror du at du har "bæretillatelse" på alkohol fordi du er fjortiss + 2 år? Hva blir det neste jeg skal høre; at fjortissene har "bæretillatelse" på røyk og 10 åringer på godteri?

Sitat av nidhogg
Wow, la oss drive hærverk å skyte på politet (Vold mot offentlig tjenestemann) Hurra! Du fikk fengsel!
Vis hele sitatet...
Eller enda verre, hull i kroppen fra politiets skytevåpen. For noen år siden ble en dansk 14 åring skutt og drept av politiet da han rettet en soft-gun mot dem.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Kan jo drikke munkholm på offentlig sted da. Bare holde over etiketten, så kommer nok onkel ut og skal tøffe seg litt.
Sitat av Volch0k
De kommer ikke til å løpe etter, å dere ender opp med en tragisk dag.

Om de imot min tro skulle gjøre det: Nei, de kan ikke straffe dere for det.
Vis hele sitatet...
Gjorde det samme med 3-4 kompiser i fjor, vi kjeda oss så var bare for pure fun. De kjørte sånn stor van, og når de så oss løpe så var det full fart mot oss! Politimannen løp ut og skreik at jeg skal stoppe, for jeg glemte å gjemme meg så han spotta meg med engang. De andre kompisa mine hadde allerede gjemt seg bak noen hjørner et stykke unna meg. Politimannen sa at jeg skulle rope på kompisa mine og si at de skulle komme ut, fordi han sa at de hadde "sendt ut bikkjer". Jeg var så naiv at jeg trodde på det, og ropte på alle kompisa mine, og de kom ut en etter en. Var litt morsomt egentlig Hvertfall at jeg var så dum og trodde på at de hadde sendt ut bikkjer, haha. Vi fikk bare litt tilsnakk, og politifolka tok det bare med en liten latter egentlig og de påpekte at vi måtte ha kjedet oss virkelig.

Men ja, litt mer ontopic: Er dere heldige slipper dere unna med en advarsel. Er dere uheldige kan dere få en saftig bot for å lure dem.
Jeg håper der er så dumme og gjør dette, og jeg håper at dere får en koselig fin bot og må selge de fantastiske kameraene deres. Verken Politiet eller samfunnet vårt trenger sånne personer som dere med for mye fritid på hendene.
Hadde vel vært gøy å se hvordan de reagerer, og hva de gjør når de ser denne personen deres

Om det er lovlig eller ei, kan jeg ikke uttale meg på, men dere kan utsette politiet for fare. Hvis de skulle bli nødt til å bryter trafikkregler og feilparkerer osvosv... pga. en planlagt spøk..



Til de som ikke tror politiet stopper eller blir nysgjerrige, så har jeg en liten fortelling til dere:
Vi var en gjeng på en parkeringplass, politiet kjørte sakte forbi og "smugtittet" på oss. Da vi så dem, gikk vi raskt i hver vår retning, snudde oss unna politiet og prøvde å leke uskyldige.
De så selvsagt dette, og ble enda mer nysgjerrige. De kjørte bort til noen av oss, tok ned vinduet og spurte hva vi holdt på med. Mens en person sa vi ikke drev med noe spesielt, så sto resten rundt og lo. (Ja, det var faktisk litt morsomt)
Politiet oppdaget vel raskt hva som foregikk og kjørte videre...

Sitat av chanique
Er dere uheldige kan dere få en saftig bot for å lure dem.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det er noe lov om forbud mot å "lure" politiet.
Om det skulle være en slik lov, til tross for min logikk, så vil jeg gjerne se den
Sitat av yosh1
(...)
Tviler på at det er noe lov om forbud mot å "lure" politiet.
Om det skulle være en slik lov, til tross for min logikk, så vil jeg gjerne se den
Vis hele sitatet...
En kan bli straffet for misbruk av politiets resurser. Noe jeg vil påstå dette er.
Straffeloven §130 (?)
viss dere absolutt skal vere slik mot politiet, så tar du og et par kompiser og reiser ut en kveld.
i sekken din har du en halvliterflaske med vann
akkurat nå du ser politiet kjører forbi, så tar du opp flaska og "viser" den frem til kompisene dine, så gir du den til en av kompisene dine og duden tar en god slurk. rett etter at han har hatt flaska mot munnen, så spytter han ut alt. Få det til å se ut som han har tatt seg en god slurk med HB
og akkurat da "ser" dere politibilen og febrlisk prøver du å gjemme flaska i sekken.


Så kan dere kose dere med resten
Sitat av ql1rz
En kan bli straffet for misbruk av politiets resurser. Noe jeg vil påstå dette er.
Straffeloven §130 (?)
Vis hele sitatet...
Det er klart! Helt enig i det.

Men å "lure" dem, er vel litt dårlig formulert.. Du kan jo lure en politimann ved å si: "Sjekk, en vill elefant løper bak deg!", uten å bli straffet... Vil jeg tro..

Også spørs det jo veldig på humøret til politifolka den dagen, og hvordan ser på det.. Om en slik liten hendelsen kan gå under "misbruk av ressurser.."

synd vi ikke har en jurist eller en politibetjent her til å svare på sånt
Ta heller å finn en nogenlunde rund security vakt på storsenteret gp ut av en butikk der han er, ta på deg hetta å begynn å løpe, du kan evt få en venn til å rope stopp tyven eller lingnene. stopper han deg sier du bare at du må rekke bussen, og vennen din som ropte er over alle hauger før vakten kommer tilbake. Sånne vakter har ikke så mye å gjøre i hverdagen så litt trim kan vel ikke skade. Mindre sjangs for at dere havner i problemer også.
ta en titt på denne så ser dere hvor gøy det kan være!
http://www.youtube.com/watch?v=96OljGZapv4
Sitat av yosh1
Det er klart! Helt enig i det.

Men å "lure" dem, er vel litt dårlig formulert.. Du kan jo lure en politimann ved å si: "Sjekk, en vill elefant løper bak deg!", uten å bli straffet... Vil jeg tro..

Også spørs det jo veldig på humøret til politifolka den dagen, og hvordan ser på det.. Om en slik liten hendelsen kan gå under "misbruk av ressurser.."

synd vi ikke har en jurist eller en politibetjent her til å svare på sånt
Vis hele sitatet...
Visste ikke at du var såpass dum at jeg faktisk trengte å formulere meg bedre. ql1rz skjønte tydeligvis hva jeg mente, klikk deg innpå linken han skrev
Sitat av chanique
Visste ikke at du var såpass dum at jeg faktisk trengte å formulere meg bedre. ql1rz skjønte tydeligvis hva jeg mente, klikk deg innpå linken han skrev
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om være dum, dummen, men rett skal være rett. Du kan ikke kalle en katt for en hund, og forvente at folk skal klare å finne ut av det.
Forskjellen på "misbruk av resurser" og "lure" er som dag og natt..
Sitat av yosh1
Det handler ikke om være dum, dummen, men rett skal være rett. Du kan ikke kalle en katt for en hund, og forvente at folk skal klare å finne ut av det.
Forskjellen på "misbruk av resurser" og "lure" er som dag og natt..
Vis hele sitatet...
Det skrives "ressurser", ikke "resurser"
Sitat av chanique
Det skrives "ressurser", ikke "resurser"
Vis hele sitatet...
Hehe.. Shiiit, der dreit du deg ut hard!
Har du en ordbok å henvise til eller, énstein?

resurser
ressur's el. resur's m1 (fra fr, av lat. resurgere 'stige opp igjen') hjelpekilde, reserve vi har store r-er i vannkraften og oljen

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j
Tro meg de vil løpe etter, jeg bor selv i en liten shitbygd, jeg og en kompis hadde vært å røyka, fikk sikkelig munchies og så på klokka: 21:58

2 min til statoil stengte, og vi SKULLE ha donuts. Jeg løper alt jeg makter, det jeg ikke så var at akkurat i det jeg la på sprang rullet onkel blå ut fra en sving. Jeg i store bukser og hettegenser løper som en gal for å rekke donuts.

Ganske riktig de kjører etter, jeg kikker bak meg og de ruller inn mot meg. Jeg for noia og stopper opp. De kjører opp på siden av meg, stirrer. Jeg venter en stund før jeg går over veien, verste noian nå.

Da vi kom ut fra statoil, med donuts, glade som faen, hadde de begynt å patruljere området. Kjørte frem og tilbake.

Konklusjon: Kids, med hettegenser som løper er jailbait for onkel blå.
Sitat av yosh1
Hehe.. Shiiit, der dreit du deg ut hard!
Har du en ordbok å henvise til eller, énstein?

resurser
ressur's el. resur's m1 (fra fr, av lat. resurgere 'stige opp igjen') hjelpekilde, reserve vi har store r-er i vannkraften og oljen

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å google ordet "resurser", som du hevner er riktig, på google. Da vil du se at google refererer til ordet "ressurser" istedenfor. Det skrives forøvrig "einstein".

http://www.google.no/search?hl=no&q=resurser&meta=
Sist endret av chanique; 19. mai 2008 kl. 09:54.
Sitat av chanique
Du kan prøve å google ordet "resurser", som du hevner er riktig, på google. Da vil du se at google refererer til ordet "ressurser" istedenfor.

http://www.google.no/search?hl=no&q=resurser&meta=
Vis hele sitatet...
De som er flest har alltid rett sier du?
Sist endret av LazySunday; 19. mai 2008 kl. 11:19.
Sitat av chanique
Du kan prøve å google ordet "resurser", som du hevner er riktig, på google. Da vil du se at google refererer til ordet "ressurser" istedenfor. Det skrives forøvrig "einstein".

http://www.google.no/search?hl=no&q=resurser&meta=
Vis hele sitatet...
Hehe )

Du får opp alternativet "mente du: ressurser", ja. Også?
Den gir deg slike alternativer fordi ressurser er mer brukt enn resurser, det betyr ikke at det er feil. Google hjelper deg med å søke, google er ingen ordbok!


Om du google'r lignende og liknende så får du flere treff på første ordet, fordi det er mest brukt, men det betyr ikke at liknende ikke er, som du skriver, riktig.


Ordboka sier man kan skrive resurser, nuff said! Énstajn...?
OT: Det er mulig å skrive ordet "Ressurs" på begge de tidligere nevnte måtene. Vær nå snille, og oppfør dere som noenlunde voksne, reflekterte mennesker, og la videre dette ligge. Det er mye mer interessant å faktisk diskutere det egentlige emnet til tråden.

Når det kommer til selve tråden:
Personlig synst jeg dette er et utrolig tåpelig påfunn. Politiet har utrolig mange oppgaver de er nødt til å ta seg av, og sliter med altfor små ressurser. Det de absolutt ikke trenger da, er barn som "leker" med dem. Vil på det sterkeste ønske at dere blir ilagt en klekkelig bot, dersom dere faktisk gjennomfører dette.
Videre, vil jeg også minne om at det er fullt mulig for samtlige medlemmer her på forumet å søke på informasjon alene. (j.f. google.no og lovdata.no)

- gjett_
Sist endret av gjett_; 19. mai 2008 kl. 12:27.
Sitat av gjett_
OT: Det er mulig å skrive ordet "Ressurs" på begge de tidligere nevnte måtene. Vær nå snille, og oppfør dere som noenlunde voksne, reflekterte mennesker, og la videre dette ligge. Det er mye mer interessant å faktisk diskutere det egentlige emnet til tråden.

Når det kommer til selve tråden:
Personlig synst jeg dette er et utrolig tåpelig påfunn. Politiet har utrolig mange oppgaver de er nødt til å ta seg av, og sliter med altfor små ressurser. Det de absolutt ikke trenger da, er barn som "leker" med dem. Vil på det sterkeste ønske at dere blir ilagt en klekkelig bot, dersom dere faktisk gjennomfører dette.
Videre, vil jeg også minne om at det er fullt mulig for samtlige medlemmer her på forumet å søke på informasjon alene. (j.f. google.no og lovdata.no)

- gjett_
Vis hele sitatet...
Enig. Lar det her ligge nå. Men jeg burna yoshi1
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Når kommer egentlig den videoen??
Her har du hvertfall en random dude som nesten gjorde det samme
http://www.youtube.com/watch?v=6v9mgphHHRU
Haha, den videoen var genial HAr hatt lyst til å gjøre noe lignende, men har ikke tørrd:P
Sitat av chanique Vis innlegg
Enig. Lar det her ligge nå. Men jeg burna yoshi1
Vis hele sitatet...
Det var da for all del ingen som burna hverandre her? Hvis det var en som burna den andre her var det selvsagt yoshi.
Sitat av -steff1- Vis innlegg
den flaska med hb kommer til å bli tatt som GHB

har lyst å skyte på snuten med paitball, lure dem oppi en kjent skog på natta å kle oss helt svar å gjemme oss bra å frike den ut som faen. skudd fra alle kanter
Vis hele sitatet...
Plutselig har du innsatsstyrken med ekte våpen og nattoptikk på helene, ikke fult så morsomt. Speiselt ikke når de kaller inn K-9 (hundepatruljen) og sender dem etter dere.

Tilbake til trådstarter: Dere kan også bli tatt for å hindre politiet i deres arbeid, da dere oppholder unødvendig mye av politiets resursser på en tullesak. Vil tro det kommer et ganske fint erstatningskrav etter noe slikt.
Thoryllo, du er jo har sikker god erfaring med røykbomber
ta å lag en 10 kg eller mye større røyk bombe og legg den en plass der den vil røyklegge et stort område^^

ser masse folk den massive røykskyen så vil de garantert ringe politi eller brannvesen^^
Hva med å sette seg ned for å tenke ut en forbrytelse uten offer? Bruk tid og krefter på dette, kjedsomheten blir borte. Og gjør det helt og fullt, ikke kast bort tiden på halvhjerta forsøk. (selv har jeg dyseleksi, bruker lang tid på å skrive. Men noen få stavefeil har ikke plaga meg mye.)
Sitat av Stringer Vis innlegg
Kan jo drikke munkholm på offentlig sted da. Bare holde over etiketten, så kommer nok onkel ut og skal tøffe seg litt.
Vis hele sitatet...
prøvde det engang i oslo sentrum, med to betjenter på hest, og lekte overstadig beruset mens jeg ropte etter dem. de bare så på meg som om jeg skulle være stokk dum og red videre.
Haha, jeg ser det for meg
Sitat av Stringer Vis innlegg
Kan jo drikke munkholm på offentlig sted da. Bare holde over etiketten, så kommer nok onkel ut og skal tøffe seg litt.
Vis hele sitatet...
Kan bytte ut etiketten ved å ha ølen litt i varmt vann.
Like morro hver gang å gi munkholm til fjortiser når de tror det er alkohol
(bedre å lure fjortiser enn snut )
Part time ninja
locked65's Avatar
Det med røykbombe kan man straffes for. Det går under en lov.. Ehem.. kan ikke huske vilken men det er noe med sprengstoff. så det er nok ikke en god ide.
(Kansje noen vet hvilken lov jeg snakker om? eller prøver og få fram)
Norge har verdens strengeste fyrverkeri/sprenstoff lov, så er nok den locked
Sitat av sum_user Vis innlegg
Evt. drikke om man er under 18.

Personlig skjønner jeg ikke vitsen. Det hadde vært litt gøy å sett på, men det er for det meste latterlig. Dem kommer enten ikke til å løpe etter dere, men om dem gjør det og du viser dem sekken, så kommer dem til å lukte på oreganoet, smake/lukte på vannet og det samme gjelder bakepulveret.

Så mye planlegging for så lite gøy a gitt
Vis hele sitatet...

Tror du virkelig to politi betjenter vil komme til å smake på noe mistenkelig pulver de finner på en ungdom som løper fra dem? ..
Sitat av Corsair Vis innlegg
Tror du virkelig to politi betjenter vil komme til å smake på noe mistenkelig pulver de finner på en ungdom som løper fra dem? ..
Vis hele sitatet...
-tydligvis
Pokker jeg hadde tenkt og røyklegge hele hjembyen min

Nu er den ideen ute av verden visst ikke eg har lyst og ta sjansen :P
Dere må ikke glemme at politiet faktisk sitter og overvåker freakforum, før dere legger ut om fremtidige planer.