Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5612
Dette er min förste post her på forumet, så jeg håper jeg har puttet den rett. Har et lite spörsmål angående hvitvasking av penger. La oss si at man har tjent noen millioner kroner svart. Og skal flytte ut av landet om kort tid.
Risikoen ved å ta med seg alle pengene i en koffert, er altfor höy. Så derfor lurer jeg på om det finnes noen måter å hvitvaske, la oss si ca 7 mill på maks 6 mnd?

Dette er selvsagt rent hypotetisk og bare et tanke prosjekt fra min side.
Helt hypotetisk avhenger det VELDIG av hvilke folk du kjenner. F.eks. tror jeg det er ganske lett å ordne det i butikker der det er vanskelig å dokumentere nøyaktige salgstall. F.eks. kebabsjapper.
even so, 7 mill ? Vil tro det ser ganske muggent ut om man har en 7 mill +\- ?
Hmm.... du trenger nok kontakter. Uten det er det vanskelig. 7 mil - 6 mnd.
Kjenn noen, eller bli kjent med noen. Ellers: not gonna happen.
Hvis det skal hvitvaskes må du regne med å sitte igjen med under 5mill. Folk skal ha cuts for å hjelpe.
Hørt det koster 25-40% å få hvitevasket penger. Var en lokal helt som skulle ha med seg 1,2 mill til Tyrkia i 1997. Han skulle gjøre det selv. Pakket det i kofferten med klær oppå. Ble stoppet på gardermoen - de tok alt. Var svartpenger han hadde gjort i resturanten sin ila 5 år..
▼ ... over en måned senere ... ▼
spille ureg på f.eks. oddsen. ingen vet hvor mye du har spillt for, men du har kvittering på gevinst.

travbanen er en populær plass å hvitevaske. søk etter personer som åpenbart har vunnet stort og tilby deg å kjøpe kupongen for overpris.

kjøp en rønne av ett hus, sett folk i arbeid for svart betaling og gjør innkjøp av materiell med cash.
den økte verdien er hvite penger.

med flere enkelmansforetak er mulighetene uendelige. bare synd momsen er 25%
Sveits, Guernsey og Isle of Man er fine banksentre i Europa, iallefall. Da slipper du å hvitvaske noe særlig mer, samt spørsmål om du deler opp innskuddene og går til den rette banken. Du sitter også med færre rettigheter om noe skulle skje, men jeg har flere bekjente som foretrekker konfidensialitet i banksammenheng, for å si det slik.
kjøpe vinnerlodd av lotto-millionærer, trav-vinnere osv
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av tøffel
Haha den beste planen ever
Vis hele sitatet...
Du leste vel hva aperunk skrev din...tøffel?

Risken er at du kan bli kjent, folk snakker om det, uansett om du har mange medhjelpere. Såpass stor sum..

Du kommer i hvertfall til å tape penger når de går fra svart til hvitt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av SnippeX Vis innlegg
kjøpe vinnerlodd av lotto-millionærer, trav-vinnere osv
Vis hele sitatet...
Vet tråden er gammel, men er i henhold til en annen post om samme emnet.

Hvordan skal da personen du kjøpte billetten forklare at han plutselig sitter med 7mill?

Pengene blir ikke hvitvasket, problemet blir bare skjøvet over på andre.
er nok ikke mange her inne som vil røpe hvordan dem hvitvasker penger.
det er flere ting enn og bare hvitvaske det på papiret, veldig ofte er det naboer/ venner som blir sjalu på at du "plutselig" får 7mil. så er det dem som ofte sier fra til staten og sjekker.

problemer som må løses er :
1. venner ikke blir sjalu
2. staten skal ikke ha en grunn hvorfor du fikk dem.
3. minst mulig folk involvert. (desto flere folk, desto flere tyster.)
nettpoker er løsningen tror jeg. hvis en kamerat av deg drar til et eller annet fremmed land og finner seg en pc og har med seg pengene. så spiller han mot deg i et privat rom, med bare dere to. han taper med vilje hele tiden og har høye innsatser, slik at du får alle pengene til slutt.

Eller er det ulovlig å spille på nett for penger i Norge? Er det skatt på det?

Ingen innspill?
Sist endret av Alfonzor; 27. desember 2008 kl. 20:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har en bekjent som tappa andres visakort og kredittkort for penger igjennom en lureside, hvor han fikk all kort-informasjon og personalia og sånt. Han brukte og hvitevaske pengene igjennom nettpoker. Er ikke 100% sikker på hvordan han gjorde det, men han ble tatt til slutt da.
Sitat av puffman Vis innlegg
Jeg har en bekjent som tappa andres visakort og kredittkort for penger igjennom en lureside, hvor han fikk all kort-informasjon og personalia og sånt. Han brukte og hvitevaske pengene igjennom nettpoker. Er ikke 100% sikker på hvordan han gjorde det, men han ble tatt til slutt da.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om svindel her, da etterforsker jo politiet det da en har anmeldt det, det er snakk om hvitvasking hvor det bare er de to som vet om det.
Ville bare komme med ett innspill på det du snakket om. Jeg hadde tilfeldigvis en venn som har gjort det, så tenkte meg kanskje at noen andre kunne ha nytte av informasjonen. Nei det er sant, han ville nok ikke blitt tatt hvis han ikke svindlet de folkene for pengene. Men poenget var at han har brukt nettpoker til hvitevasking, så det går vell an?
Sist endret av Quetzalcoatl; 27. desember 2008 kl. 20:59.
Er du av noe alder er det bare å kjøpe deg noe eiendom i landet, ingen kan ha styr på hva du har "spart" oppigjennom årene. kanskje ikke lurt å kjøpe den fete luksuskåken vist du selv bor i en rønne. Men kjøp, puss opp, lei ut. Politiet kommer neppe å bli tilkaldt. Why should they