Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3639
Hei og hå! Jeg er ute etter å starte en musikksamling jeg kan bygge på videre, men jeg har rett og slett ikke stor peiling på musikk.

Jeg liker veldig godt gammel rock av alle slag, men jeg skraper bare kanten av grøten foreløpig!

Hvor burde jeg begynne å lete for å utvide horisonten min?
Bruk youtube eller spotify, bruk ''old rock playlist'' som søkeord og bla igjennom det du finner
https://www.last.fm/

På denne nettsiden kartlegges musikksmaken din ut fra hvor mange avspillinger du har av ulike band og sanger, og de finner artister/band som har mange likhetstrekk med dine egne favoritter. Selvsagt er ikke alt like bra, men jeg syns absolutt det er en genial måte å finne ny musikk på. Lurer på om de er kjøpt opp av Spotify eller noe nå, men er rimelig sikker på at nettsiden fortsatt er oppe og fungerer.
Denne nettsiden:
http://everynoise.com/engenremap.html
I kombinasjon med Spotify. Du finner også 'The sounds of' spillelister de har laget. Veldig mye bra musikk man kan oppdage.
Jeg bruker ofte å høre på sanger jeg liker på youtube å bare klikke meg videre på related.

Spotify har jo en fin funksjon hvor du kan starte en "radio" basert på et band eller en sang.
Bare høyreklikk på en sang du liker og spotify spiller sanger basert på den. Du kan i tillegg da underveis i høringen klikke tommel ned på sanger du ikke liker slik at sangene som kommer blir enda mer snevret inn mot din smak
Spotify. Overrasket over hvordan Spotify snekrer sammen personlige lister. Aner ikke hvordan de gjør det men "Discover weekly" treffer meg utrolig bra og jeg gleder meg til hver uke. Det er nesten spooky.